Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417332 viestiä  •  19951 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sairaalaruoka!  (Luettu 20533 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Sairaalaruoka!
« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2012, 16:24:05 ip »

Sairaalassa ei tiedetä mikä on vihannes.
Porkkana, punajuuri, peruna eivät ole vihanneksia vaan sokeripitoisia juureksia eli huonoja hiilareita.
Sinä taidat nyt puhua vihanneksista suppeamman määritelmän mukaan... On olemassa myös laajempi määritelmä ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihannes
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Helmikuu 27, 2012, 10:03:51 ap »

Minä olen tyyppi2:n kanssa samaa mieltä. Jos lautanen täytetään perunalla, en laske sitä vihannekseksi.  ::) Vielä karmeampaa se on kylmänä. Ja kuivana. Pyysin voita ja sitä annettiin, mutta pottu oli niin kylmää ettei se voi edes sulanut siihen.  >:(
Vihreää salaattia en nähnyt kertaakaan tarjottavan.

Ja se, että sekä aamu- että iltapalalla tarjottiin leivän kanssa joko leikkelemakkaraa tai paksuja siivuja juustoa, oli myös käsittämätöntä. Niissä kun on melkoinen määrä fosforeita. Kotona laitan leivän päälle fosforitonta leikkelettä ja paljon vihanneksia.

Aion antaa palautetta asiasta. Jos olisi ollut edes kerran jotain syötäväksi kelpaavaa, mutta ei todellakaan.

Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #32 : Helmikuu 27, 2012, 12:47:58 ip »

Puhun ja syön vihanneksia erittäin suppeassa muodossa. Porkkanaakin käytän mausteena mutten syö sitä.
Peruna on viljojen lisäksi tarkoitettu sikojen lihotukseen.

Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #33 : Helmikuu 27, 2012, 17:03:07 ip »

Porkkana ja punajuuri toimii mulla kyllä, niissä on hiialreita niin paljon vähemmänm kuin perunassa ja enemmän kuitua.

Peruna on tosiaan diabeteshoitajani tuoreen diabetespäivillä oppiman määritelmän mukaan "juhlaruokaa"... sairaalassa on siis Juhla Joka Päivä!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Helmikuu 27, 2012, 17:08:29 ip »

sairaalassa on siis Juhla Joka Päivä!

;D ja kouluissa ja vanhainkodeissa  :-X
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Aa-si

• Aktiivinen
« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2012, 21:09:59 ip »

Itse olin vuosi sitten kun d puhkesi täällä Savossa pienen kaupungin sairaalassa ja ruoka oli ihan hyvää. Esim. kalakeittoa jossa oli muutakin kuin perunaa. Salaattia oli jälkiruokakipollinen täynnä, ei siis ihan hirveesti, mutta se oli hyvää, raastetta ja sen semmoista. Kiisseli sokereineen oli jälkkärinä ja mulle yrittivät syöttää ihan hirveitä määriä sapuskaa leipineen koska olin niin kuivassa kunnossa ja laihtunut kovasti, kaikkea en saanut alas ja usein juurikin sokerikiisseli jäi syömättä. Aamulla sain valita mitä söin ja muutenkin sain ruokaa silloin kun halusin. Meillä tulee sairaalan keittiöstä pojan kouluun myös ruoka ja mielestäni se on kohtuu hyvää, mitä olen kuullut muissa kaupungeissa olevan. Ruoka ajat oli tosiaan hiukan erilaiset kuin omat, joko iltapalan olisi pitänyt olla myöhempään tai aamupalan aikaisemmin. Kahville olisin halunnut mielummin vaikka ruisleivän kuin pulla palan.
Kirjattu
D1

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #36 : Maaliskuu 07, 2012, 11:12:04 ap »

a) Sairaala ei ole hotelli tai ravintola.
b) Kukaan ei tarjoutunut maksamaan lisää veroja, miksi? Olen huomannut sairaala ym. yhteiskunnan tuotteita haukkuvien ulvovan eniten myös korkeita veroja! Hiukan älytön yhdistelmä!

Itse olen saanut hyvää ruokaa sairaalassa. Ei mitään moitteen sijaa, myös pääasia eli hoito on ollut laadukasta. Hoitoahan sairaalaan mennään saamaan eikä kulinarististen nautintojen takia. Voi aikoja voi ihmisten vaatimuksia!
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 07, 2012, 11:18:45 ap »

b) Kukaan ei tarjoutunut maksamaan lisää veroja, miksi? Olen huomannut sairaala ym. yhteiskunnan tuotteita haukkuvien ulvovan eniten myös korkeita veroja! Hiukan älytön yhdistelmä!

Itse olen saanut hyvää ruokaa sairaalassa. Ei mitään moitteen sijaa, myös pääasia eli hoito on ollut laadukasta. Hoitoahan sairaalaan mennään saamaan eikä kulinarististen nautintojen takia. Voi aikoja voi ihmisten vaatimuksia!

Jos pientä lisämaksua vastaan saisi aterioihinsa kasviksia, niin oisin kyllä valmis maksamaan. Kyse ei ole kulinarismista, vaan sellaisesta syömisestä, että sokeriarvot pysyy jotenkin kondiksessa myös sairaalassa ollessa. Se nimittäin hidastaa paranemista esim leikkauksesta, jos sokeriarvot on ihan päin peetä ja sitähän ne on noilla sairaalaruoilla ainakin minulla. Joillain osastoilla tosin on jääkaappi, minne saa tuoda omia ruokia, se on tosi hyvä homma.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Horsi

• Vieras
« Vastaus #38 : Maaliskuu 07, 2012, 11:49:51 ap »

Omat kokemukset sairaalaruuasta on ihan positiivisia. Tokikaan en nyt ihan vähään aikaan ole sielä joutunut aikaani viettämään ja ehkä olin sillon niin nälkäinen, että olisin syönyt mitä vain....mutta kyllä se ihan syötävältä maistui. Ja voi tietysti olla, että eri sairaaloilla ja osastoillakin on jonkinlaisia eroja.

Makua tärkeämpänä asiana pitäisin kyllä sitä, että ruuasta saa sopivan määrän tarpeellisia aineita, siis vitamiinit, proteiinit jne. Toki jos ruoka on niin pahaa ettei sitä pysty syömään ollenkaan, niin eihän siitä mitään saa ;)
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #39 : Maaliskuu 07, 2012, 11:50:58 ap »

Ei kananmunat ole kalliinpia kun leipä eikä kaali kalliinpaa kun puuro tai perunat.

Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 07, 2012, 11:59:47 ap »

Meillähän olisi porukassa ruoka-alan ammattilainen, joka on ollut myös sairaalaruoan kanssa tekemisissä. Leppis, sano nyt sääkin jotain!

Muosk!
Sori, Leppishän sanoikin mielipiteensä jo aiemmin tässä ketjussa... :-[ :-[ :-
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2012, 12:01:45 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 07, 2012, 12:57:31 ip »

No huhhuh.

-Ei niin, mitä sitten? Ei se ole myöskään ruumishuone tai vankila.

-Olet huomannut väärin. Maksan mielelläni veroja järkevistä yhteiskunnan palveluista, ulvomisesta en tiedä.

Itse olen saanut kamalaa ruokaa sairaalassa. Olen myös saanut hyvää hoitoa, kamalasta ruoasta huolimatta.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 07, 2012, 13:11:36 ip »

No huhhuh.

No juuri niin! Melkoista tekstiä!

Itse olen saanut kamalaa ruokaa sairaalassa. Olen myös saanut hyvää hoitoa, kamalasta ruoasta huolimatta.

En minäkään sieltä mitään kulinaristisia nautintoja odottanutkaan. Ihmettelen vain, miten taso on laskenut siitä kun viimeksi olen ollut sairaalassa.
Ja edullinen ruoka ei tarvitse olla kylmää, kovaa ja sahanpurulle maistuvaa.  >:(

Jos sarauden vuoksi ruokahalu on muutenkin onneton ja ruokavalio kuuluu hyvään hoitoon, tässä tapauksessa munuaisterveyden vuoksi, luulisi että niitä noudatettaisiin juuri sairaalan munuaisosastolla. Eikö?

Olen maksanut verorahani melko isoista tuloista ja nyt pienemmistä ja myös mieheni. En ruikuta niistä yhtään jos vastineeksi saan edes LÄMMINTÄ ruokaa sairaalassa. Mutta ongelma tosiaan poistuu sillä kun tuodaan omat eväät kuten minä tein. Hedelmillä elää ihan mukavasti muutaman päivän. Joten säästyy kaikkien verorahat tällä tavalla.  8)

Hoito oli erittäin laadukasta ja hoitohenkilökunta aivan ihanaa.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 07, 2012, 14:02:32 ip »

Keiju, annoitko sitä palautetta suoraan? Toivottavasti... Heillähän on se nettimahdollisuuskin.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Maaliskuu 07, 2012, 15:21:03 ip »

Aijoo, se unohtui mutta ei liene myöhäistä vieläkään. Pitääpä laittaa töpinäksi. Kiitti muistutuksesta!
 :)
Kirjattu

Linkkejä