Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417399 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kalibrointiliuoksen antaman tuloksen tulkinta  (Luettu 906 kertaa)

Konrad

• Vieras
Kalibrointiliuoksen antaman tuloksen tulkinta
« : Tammikuu 28, 2012, 19:11:14 ip »

Käytössäni on yksityisesti hankkittuja One Touch Ultra liuskoja. Joskus olen huomannut liuskapakkausta vaihtaessani, että verensokerilukemat ovat muuttuneet. Koodi on ollut oikein asetettu.

Testausliuoksella tehty koe on antanut esimerkiksi 0,8 mmol/l korkeamman arvon kuin liuskapurkin kyljessä olevan haarukan keskiarvo on. Tarkoittaako tämä, että ko. liuskat antavat yliarvoa oikeaan verrattuna? Huomioon otettavaksi: Haarukka on +-15 % ja 0,8 mmol tarkoittaa haarukassa noin 10 % korkeampaa arvoa oikeaan verrattuna.

Vielä sen verran, että sokerini pyörivät käytännössä aina alle 6 mmol/l lukemissa. Tällöin tuollainen esimerkin 0,8 mmol/l heitto voi jo tarkoittaa helposti yli 10 % poikkeamaa oikeasta. Tavoitteenani on tuttu Bernsteinin 4,6 mmol/l ennen ateriaa, sen aikana ja sen jälkeen ilman hypoja. Hienovirityksiä on käytössä. Kerron niistä lisää myöhemmin. Vähän sotkevat nuo epätarkat mittarit.  8)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Kalibrointiliuoksen antaman tuloksen tulkinta
« Vastaus #1 : Tammikuu 28, 2012, 19:44:52 ip »

Kysymykseesi en osaa vastata, mutta virityksistäsi kuulen mielelläni. Ja muutenkin kivaa taas kuulla susta Konrad! Täällä on kaipailtu vakaita vanhempia valtiomiehiä... ;) tai sellainen mielikuva mulla susta on!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Konrad

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 28, 2012, 20:23:05 ip »

Kysymykseesi en osaa vastata, mutta virityksistäsi kuulen mielelläni. Ja muutenkin kivaa taas kuulla susta Konrad! Täällä on kaipailtu vakaita vanhempia valtiomiehiä... ;) tai sellainen mielikuva mulla susta on!

Kiitos dadda,

Me vanhemmat valtiomiehet tietysti muistelemme kaihoisasti aikaa, jolloin presidentit vielä olivat presidenttejä. Käyttivät valtaa, joka heillä oli tai jonka he ottivat. Ajoivat kuitenkin mielestäni Suomen asiaa täysin.

Kerron nyt tässä virityksistänikin, joille en täyttä varmuutta vielä ole saanut.

Kysymys on alfalipoiinihaposta. Saksalaiset ovat pitkään tutkineet ko. aineen vaikutuksia diabeetikkoihin. Tulokset ovat olleet positiivisia. Verensokereita on saatu laskettua ja neuropatiaoireita vähennettyä. Lääkärin määräämästä ALA:sta saa korvauksen Saksassa.

Meidän kaikkien tuttu diabeteslääkäri Richard K. Bernstein suosittelee kyseistä valmistetta. Saanut sen avulla vähennettyä insuliinimääräänsä kolmanneksella. Siis lisää insuliiniherkkyyttä, joka on tärkeätä varsinkin kakkosille. On käyttänyt valmistetta, jossa on kolmasosa nopeasti vaikuttavaa ja 2/3 osaa hitaasti vaikuttavaa. Lisänä on ollut helokkiöljy ja biotiini, josta voi tulla puute ALAa käytettäessä. Myöhemmissä kirjan painoksissa on ALA korvattu R-lipoiinihapolla, jonka pitäisi olla tehokkaampi.

Olen itse käyttänyt vanhemman kirjan 1/3 ja 2/3 ALAa helokkiöljyn kanssa ja todennut keskimäärin noin  1 mmol/l alennuksen verensokereissa. Puolitin käyttämäni määrän. Verensokerit nousivat ehkä 0,5 mmol/l keskimäärin. Helokkiöljyä olen ottanut ohjeistuksen mukaan ja biotiinia.

Uudemmissa kirjan painoksissaan B. on korvannut tuon sustain ALAn tietyn valmistajan R-lipoiinihapolla, joka on vaikeasti saatavaa ja vaatii kylmäsäilytyksen. Tätäkin on saatavilla Suomeen, mutta ei mielestäni kannata säilyvyysriskien takia hankkia. Markkinoilla on stabiileja R-lipoiinihappoja, jotka ehkä ajavat saman asian. Omat kokemukseni eivät puolla normaalista sustain ALAsta näihin siirtymistä.

Puolitin tosiaan sustain ALAn annokseni. Näyttää, että verensokerit nousivat jonkin verran, ehkä 0,5 mmol/l. Tutkin asiaa vielä pitempään. On ravintolisänä joka tapauksessa jonkin verran arvokasta sieltä halvasta paikastakin tilattuna.

ALA on jo pitkään ollut tunnettu neuropatiaoireiden lievittäjä. Uudempi tulokashan on benfotiamiini, B1-johdannainen. Myös B1 isoina annoksina on lievittänyt neuropatiaa.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #3 : Tammikuu 28, 2012, 23:21:56 ip »

ole hylannyt  hyotyttomat liuokset.  haluaisin liuosta  jonka sokeri pitoisuus olisi  5.5                        minulla on 3 erilaista mittaria. joita vertailen keskenaan  tarvittaessa
Kirjattu

siistiä

• Jäsen
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2012, 17:12:28 ip »

One Toush Ultra liskoja oli pakkauksessa 10, niiden tulosta pidin suuntaa antavana.
liuoksista en tiedä mitään,kalibroinnista.tarvitseekohan tietääkään,taitaa olla epävarmaa?

Eli siis näillä näkymin contour varma merkki
olen käyttänyt vain kolmea eri mittaria.
Kirjattu

Linkkejä