Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417703 viestiä  •  19975 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi w1byra5, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sensorointi  (Luettu 199360 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Vs: Sensorointi
« Vastaus #15 : Syyskuu 12, 2012, 16:03:02 ip »

Minä saunon ainakin surutta sensorista huolimatta pari kertaa viikossa. Kaikki on pelittänyt aivan loistavassti. Pumpun jätän kylpytakin taskuun saunan ulkopuolelle, jolloin matkaa lähettimen ja pumpun välille ei jää kuin vajaat 2 metriä :).
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #16 : Syyskuu 13, 2012, 12:04:20 ip »

Missähän vika?

Pari viikkoa sitten tuli varoituksia heikko lähetin, vaikka pumppu kyllä näytti että lähettimen paristo: hyvä. Seuraavalla vaihtokerralla taisi olla laturissa muutaman tunnin, vaikka valon vilkkuminenhan (eli lataus) loppuu kyllä puolessa tunnissa, mitä normisti kerkeää pojalla laite olla laturissa. Sen jälkeen ei ole tuota näkyny. En tiedä liittyykö seuraavaan:

Tällä viikolla tullu ilmotuksia pariin kolmeen kertaan että Mittari VS eli hukannu kalibroinnin ja ei näytä enää käyrää, vaikka onnistuneesta kalibroinnista ei ole kuin muuan tunti. Miten se voi hukata tuon sokruarvon tosta noin vaan?
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Syyskuu 13, 2012, 12:41:36 ip »

Joskus se sensori vain temppuilee ilman erityistä syytä: maanantaikappale tai huono kudospaikka. Olen joskus kokeillut Poista sensori ja ottamalla uutena sensorina hetken päästä. Saattaa toimia - tai sitten ei.  :(
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #18 : Syyskuu 14, 2012, 08:22:26 ap »

Niin että se vika saattas olla vaan sensorissa, eikä niinkään noissa "vakiosissa"
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Syyskuu 14, 2012, 08:37:34 ap »

Voipi olla sensorissa, mutta se selviää parhaiten seuraavan sensorin kanssa. Jos sekin temppuilee, vika on todennäköisesti silloin lähettimeessä. Mulla on lähetin toiminut ihan moitteetta nyt 1,5 vuotta, joillakin usean vuoden, mutta kyllähän niihinkin voi tulla vikoja. Laitan lähettimen aina käytön jälkeen laturiin ja pidän siinä muutaman tunnin. Ja koko 1,5 vuoden aikana olen vaihtanut laturin pariston muistaakseni kerran.

Minullakin noita käyrän katoamisia tapahtuu silloin tällöin. Useimmiten kuitenkin Heikko signaali-/Kal.virhe-ilmoituksen jälkeen. Silloin yleensä tepsii se, että valitsee Etsi puuttuva sensori ja sensori toimii 15 minuutin jälkeen. 
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #20 : Syyskuu 15, 2012, 05:58:49 ap »

Voipi olla sensorissa, mutta se selviää parhaiten seuraavan sensorin kanssa. Jos sekin temppuilee, vika on todennäköisesti silloin lähettimeessä. Mulla on lähetin toiminut ihan moitteetta nyt 1,5 vuotta, joillakin usean vuoden, mutta kyllähän niihinkin voi tulla vikoja. Laitan lähettimen aina käytön jälkeen laturiin ja pidän siinä muutaman tunnin. Ja koko 1,5 vuoden aikana olen vaihtanut laturin pariston muistaakseni kerran.

Minullakin noita käyrän katoamisia tapahtuu silloin tällöin. Useimmiten kuitenkin Heikko signaali-/Kal.virhe-ilmoituksen jälkeen. Silloin yleensä tepsii se, että valitsee Etsi puuttuva sensori ja sensori toimii 15 minuutin jälkeen.

Meillä kesti lähettimet joskus vain reilu puoli vuotta. Joten jos saat vanhan lähettimen sairaalasta lainaksi, niin saattaa olla aika turhauttavaa  :(

mommi
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Syyskuu 18, 2012, 08:02:11 ap »

Mitkäs on teidän suosikkipaikkanne sensorille, eli missä tuntuu toimivan parhaiten?

Viimeksi laitoin tuohon ihan ylös vatsalle ja se näytti koko ajan aikalailla eri arvoja mitä mittari. Yöllä varsinkin hälytti sekä korkeita, että matalia, vaikka tulos mittarilla saattoi olla ihan toisesta laidasta. Nyt laitoin eilen reiteen. Eilisen päivän arvot, oli lähes samoja mitä mittarilla, mutta yöllä nytkin sensori näytti alle 9ää ja mittari yli 12 arvoa. Tosin, sitten nousi yli 10 arvoon nopeasti tuon mittaustuloksen jälkeen, vaikka en kalibroinutkaan siinä kohtaa. Joten voi olla, että oli just sitten noususuhdanne ja sensori ei ollut vielä ehtinyt mukaan.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 18, 2012, 08:24:25 ap »

Mulla toimii parhaiten just ylävatsassa, mutta hyvin toimii alavatsassa, käsivarressa tai reidessäkin. Heittoa mittariin nähden on harvoin, max 2 mmol/l. Yleensä mittarin ja sensorin ero on 0,1-0,2mmol/l, ellei kyse ole nopeasta noususta tai laskusta. Täältä luettujen kokemusten perusteella minulla onkin ilmeisesti harvinaisen hyvin sensorointiin sopivat kudokset.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Syyskuu 18, 2012, 09:28:59 ap »

Mulla toimii parhaiten käsivarressa, jossa nyt olenkin päyttänyt sensorointipaikkana pelkästään sen jälkeen kun sain uudelleen pumpun kesäkuussa. Mulla just d-hoitaja kertoi mulle, että monilla on käsivarressa toiminut hienosti joten hänen suosituksestaan alussa kokeiin ja hyväksi oon havainnu. Mulla nyt ihan viime viikkojen ajan on muodostunu ongelmaksi se, että kun mulla on melkosen hoikat käsivarret on neula (mun miehen mukaan) osunu luuhun :o ::) ja vääntyny käyräasentoon. Mä en toki itse usko että se ihan luuhun on osunu, mutta on se tavattoman hankala vääntää irti siitä sensorista ku se on ihan käyrä >:( Mietinkin, että onko noi sensoreiden neulat pehmeämpilaatusia nykyään vai mikä mättää :-\ Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
ps. Mulla siis edelleen noita viistosensoreita pelkästään käytössä kun välinejakelusta ei vielä pystysensoreita saa (ainaskaan ma)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #24 : Syyskuu 22, 2012, 10:03:53 ap »

Yritän tässä käyttää noita Sof-Sensoreita pois, kun niitä vahingossa minulle annettiin yksi paketillinen, vaikka Enlitejä oli "reseptillä". Nyt kun ammuin tuon sensorin paikoilleen, tuli melko runsaasti verta. Paikka ilmeisesti oli vähän liian "vähärasvainen"? :D No mutta miten muilla, onko sensori alkanut toimia ongelmitta, vaikka selvästi tuohon sensorin kanyyliin jäi nyt verta?

Olen kerran yrittänyt Sof-Sensoria asettaa reiteen ja tuloksena todella iso mustelma. Käsiin en ole uskaltanut sitten kokeilla. Pumpun kanyylipaikoista parhaat löytyy vatsasta, niin on välillä vähän ongelmallista löytää yhtaikaisesti molemmille hyvä paikka. Nyt mietin, että meniköhän tuo sensori sitten piloille... ei jaksais alkaa tapella, jos sensori on alusta asti sekaisin tuosta verestä johtuen. Ei kait sitä sieltä kanyylista mitenkään poiskaan saa :(
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 22, 2012, 10:19:43 ap »

Minulla on melkoisen "juokseva veri", joten lähes aina tulee verta, kun ammun sensorin paikoilleen. Eipä tuo yleensä ole pahemmin vaikuttanut sensorointitulokseen. Kunhan saat Enlitet käyttöön, löytyy varmaan lisää sensorointipaikkojakin. Se on aika paljon helpompi asentaa ja varmatoiminen.

Itselläni parhaimmaksi on osoittautunut systeemi, jossa ammun sensorin paikoilleen illalla, mutta otan käyttöön vasta aamulla. Silloin sensori on jo hyvin löytänyt paikkansa kudoksessa ja ainakin Enlite lähtee yleensä heti toimimaan ilman 2 tunnin odottelua!  :)
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Syyskuu 22, 2012, 10:37:49 ap »

Kiitokset jälleen äskoolle sensori-avusta! :) Minä jo muutaman Enliten ehdin tässä välissä kokeilla ja niiden jälkeen onkin erittäin vaikea palata noihin Sof-Sensoreihin, on ne Enlitet vaan niin näppäriä! Ja kertaakaan kyllä ei niiden kanssa ole tuota verenvuoto-ongelmaa ollut.

Odottelin semmoiset 20 minuuttia ja laitoin tuon lähettimen paikoilleen. Pumpun mukaan sensorin isig. oli heti kytkennän jälkeen jotain 170 ja nytkin 91.32. Kertooko tuo toisaalta vain sen että lähettimen ja sensorin välinen yhteys on ok, ei niinkään siitä saako sensori luotettavaa tulosta..?

Ai niin! OT: kokeilin edellisellä Enlitellä sitä vinkkiäsi, että otin sen vanhan uutena sensorina käyttöön 6 pv käytön jälkeen, toimi hienosti vielä puoli päivää, mutta sitten alkoi näyttää että sokerit nopeassa nousussa kahden nuolen voimalla, ja kalibrointi ei enää auttanut. Sokerit siis oli ihan tasaisessa vaiheessa tuolloin, eikä mitään nousuja pitänyt mittausten perusteella olla. Nyt en sitten muista, että kestääkö nämä nykyiset Sof-Sensoritkin automaattisesti sen 6 pv, vai pitääkö 3pv jälkeen ottaa vanha "uutena" käyttöön?
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Syyskuu 22, 2012, 11:38:10 ap »

Jotenkin kun näitä juttuja lukee, tulee siihen tulokseen, että ollaan vielä suhteellisen kaukana siitä KÄTEVÄSTÄ, reaaliaikaisesta sokerinmittauksesta....... ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Syyskuu 22, 2012, 11:42:35 ap »

Jotenkin kun näitä juttuja lukee, tulee siihen tulokseen, että ollaan vielä suhteellisen kaukana siitä KÄTEVÄSTÄ, reaaliaikaisesta sokerinmittauksesta....... ;)
No juu toisaalta kyllä, mutta on tämä kuitenkin jo jonkinmoista edistystä :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Syyskuu 22, 2012, 12:09:07 ip »

Odottelin semmoiset 20 minuuttia ja laitoin tuon lähettimen paikoilleen. Pumpun mukaan sensorin isig. oli heti kytkennän jälkeen jotain 170 ja nytkin 91.32. Kertooko tuo toisaalta vain sen että lähettimen ja sensorin välinen yhteys on ok, ei niinkään siitä saako sensori luotettavaa tulosta..?

Ai niin! OT: kokeilin edellisellä Enlitellä sitä vinkkiäsi, että otin sen vanhan uutena sensorina käyttöön 6 pv käytön jälkeen, toimi hienosti vielä puoli päivää, mutta sitten alkoi näyttää että sokerit nopeassa nousussa kahden nuolen voimalla, ja kalibrointi ei enää auttanut. Sokerit siis oli ihan tasaisessa vaiheessa tuolloin, eikä mitään nousuja pitänyt mittausten perusteella olla. Nyt en sitten muista, että kestääkö nämä nykyiset Sof-Sensoritkin automaattisesti sen 6 pv, vai pitääkö 3pv jälkeen ottaa vanha "uutena" käyttöön?

Isig-arvo
käsittääkseni kertoo sensorin toimivuudesta kudoksesssa. Mutta, että 170? Mulla on pysytellyt aina alle 100:n, yleensä välillä 30-70.

Toiminta-aika: Mullahan yksi Enlite-sensori toimi lähes moitteetta yli 9 vrk(!!!), mutta sekosi sitten yhtäkkiä täydellisesti.  :)  Olen nyt käyttänyt 40-50 kpl Enliteä, eikä niiden kanssa ole juurikaan ollut ongelmia.

SofSensor:
alkaa olla sen verran aikaa SofSensorin käytöstä, etten ole satavarma väittäessäni, että se pitää aina 3 vrk:n jälkeen ensin poistaa ja ottaa sitten uutena uudelleen käyttöön?  :-\

Sensoroinnin kätevyys:
yksittäiset sensoroinnit olivat minulle aiemmin pelkkää ärsyttävää hulabaloota. Lähes jatkuva sensorointi Enlite-sensoreilla sujuu minulla pääsääntöisesti hyvin luotettavasti ja helpottaa huomattavasti elämääni. Hobis on sensoroivan pumppuilun aikana pudonnut lähes 9:stä hieman päälle 7:aan, mutta tärkeintä on se, että hypot ja hyperit ovat vähentyneet huomattavasti. Pidän sensorointia aika pienenä vaivana, sillä elän toivossa, että näillä välineillä terveys pysyisi vielä seuraavatkin 20 d-vuotta hyvänä ilman lisäsairauksia...  :)
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16

Tule meille yhteyspäälliköksi!