Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418373 viestiä  •  20019 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?  (Luettu 14626 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Vs: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?
« Vastaus #15 : Tammikuu 19, 2012, 11:11:43 ap »

Hei hitto, mulla on accuchecin combo, ja siinä vähän samaa vikaa - pattereita ei hälytä, ei vaan suostu käynnistymään aina ilman tuota pattereiden irrotusoperaatiota. Nyt pate tormentaudutaan rekkaloimaan, eihän ne muuten saa tietää että niiden vehkeet kusee! Ja tämä mulla siis heti alusta ollut tässä kappaleessa, edellisessä samanlaisessa ei mitään vikaa.
Soitin just sinne as.palveluun:mieshenkilö otti tiedot vastaan,seuraan pari päivää tilannetta näiden operaatioiden jälkeen:
-irroitin paristolevyn koneesta + siruliuskan
-painoin käynnistystä kerran
-kiinnitin paristolevyn koneeseen
-painoin käynnistystä kerran,piti tulla päiväys esiin*
-kiinnitin siruliuskan
-painoin käynnistystä,jolloin toimas...

*Hitto,nyt en ile 100varma tästä toiminnosta,mutta nyt seuraan muutaman pvän tilannetta,jos ilmenee kuttuilua,palaan sinne uudelleen.Tämä merkitty sinne kijoihin ja kansiin.
Nyt mittaamaan pakolliset mittaukset...
t.Paté
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

siistiä

• Jäsen
« Vastaus #16 : Tammikuu 19, 2012, 14:46:33 ip »

accu-chec mittarin paristojen kanssa jos onkin ongelmia, toinen ongelma on se että ,mittari ei näytä oikein.
Jos on yli 9-10 vs  saan heti aina lisätä 2-3 astetta lisää , että pääsee oikeisiin lukemiin.Tämä tarkkuus on minulle tärkeä koska olen insuliiniherkkä,ja pitäisi tietää miten menetellä.

contourin kanssa sain heti aina oikean lukeman ,eikä tarvinnut arvuutella,eikä pattereissa koskaan vikaa.
Nämä tiedot ovat siitä ,että aluksi kun oli liuskoja jäljellä, vertailin tuloksia molenmista merkeistä.

Ennenkuin opin pelaamaan accu-chekin kanssa sokerit olikin pitkään korkeita esim. siitä syystä ettei tiennyt oikeesti voiko pitkävaikutteista nostaa.

M

Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 20, 2012, 09:25:55 ap »

Näyttää E-9 eikä käynnisty. Pariston kuvaa on näyttänyt pari päivää silloin tällöin, ei suinkaan koko ajan. Etsin jostain puolipitoiset paristot, mutta ei käynnisty sittenkään. Argh! Ei sais nuin yhtäkkiä pimetä. Tulee hätä käteen kun ei voi mitata. Ensin pitäis tulla pariston kuva pitkäksi aikaa ja lopussa se sais ilmottaa ennen jokaista mittausta, että viimeiset hetket on käsillä. Combossakin oli niin rasittavaa se, että se ilmoitti vaan 'paristo heikko', jonka jälkeen siihen piti vaihtaa patterit heti. Ihmiselle pitää antaa kunnolla aikaa hankkia ne patterit!
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #18 : Tammikuu 20, 2012, 23:00:01 ip »

Ei kai kukaan osta noita pattereita kiskurihintaan kaupoista.

http://viewitem.eim.ebay.fi/12-x-Panasonic-CR2032-3v-Lithium-Coin-cell-Batteries/250973435997/item

12kpl 2032-pattereita, laatumerkki, Parasta ennen päiväys (tärkeä paristoissa, ettei osta valmiiksi puolityhjiä) vähintään tammikuu 2021.

Hinta 6,1€, eli alle 51 senttiä kappale.
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 23, 2012, 11:43:56 ap »

Paristoja jokainen hankkii mistä tykkää,mutta  mittari on (kait)pakko ottaa se minkä saa  :)

Nyt se helv.kone teki viimeisen temppunsa,lopetti syttymästä ja sammui...kokonaan.
Olin Turus yhdellä liikunta-ja tanssikurssilla,kesto piti olla 5h,ei tietenkään kokoaikaista hillumista.
Aaamupäivällä sessio alkoi,olin mittaamassa puolilta oäiviltä,mutta se %#? ei suostunut mihinkään,irrotus ja muiden toimenpiteiden jälkeen eli koko pitkän päivän olin MUTU-tuntumalla.Illalla junassa muistaakseni sain kerran mitattua,en pääse edes tsekkaamaan siitä.
Kotona oli varamittari,joka toimi kiitettävästi,onneksi.

Nyt on accu-chekille ilmoitettu ja uusi mittari tulee,lähetän vanhan sinne syynättäväksi.
Se oli semmonen tarina... 8)
Kirjattu
-Marcelene Cox

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 12, 2012, 23:09:55 ip »

Ens viikolla lähtee Nano nano vaihtoon hemmetti!  >:( >:( >:(

Patterit loppuu kuin seinään ilman varoituksia! Kestävät viikon tai kaksi korkeintaan.  :(
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #21 : Huhtikuu 12, 2012, 23:20:08 ip »

Mulla tosiaan IRTOILEE combosta patterit helposti. Luulen että ovat lopussa kun ei käynnisty, niin kun painaa paikalleen tiukemmin niin johan lähtee käyntiin...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 12, 2012, 23:25:53 ip »

Dadda, taidan kokeilla samaa konstia...  ;) Siis kerran!  ;D
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 13, 2012, 08:08:30 ap »

Eipä oo nanossa ollut ongelmia, ainut mistä jo aiemminkin sanoin, että ns. halpahalliparistoilla ei ainakaan omalla kohdallani tehnyt hevon kettua. Eli ns. merkkiparistot, jos ne nyt sitten maksaa, niin kyllä ne kestääkin. Halvallahan noita näköjään saisi tilattua, mutta eipä tuo vuositasolla heitä sinne eikä tänne vaikka ostaa Suomestakin....ja ei viitsi hirveetä varastoa kerätä pattereita, kun ei koskaan tiedä milloin se mittarinvaihtovimma aina iskee... ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #24 : Huhtikuu 13, 2012, 08:50:48 ap »

Tepsikö toukkis?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Annu-80

• Intoilija
  • D1 todettu 1981, Levemir ja Humalog
« Vastaus #25 : Huhtikuu 13, 2012, 10:25:17 ap »

Minulla Accu-chek aviva nanon kanssa ihan samoja ongelmia, tai siis toisen nanoni kanssa. Minulla on niitä kaksi. Toinen on koko ajan mukana ja sillä mittaan sen 5-8 kertaa päivässä. Toimii. Toinen on yöpöydällä, jolla mittaan jos herään yöllä tai jos tarkoituksella laitan kellon soimaan keskellä yötä tarkistusmittausta varten. Tuolla mittarilla tulee mittauksia korkeintaan 2-4 viikossa.

Molemmissa mittareissa on ihan samoja halpis pattereita. Koko ajan mukana oleva ja ahkerassa käytössä oleva mittari pyytää vaihtamaan paristot ehkä parin kuukauden välein. Toinen, harvalla käytöllä oleva, pari kertaa kuussa. Raivostuttavaa! Ja molemmissa käy niin, että paristot pitää vaihtaa saman tien, ei siis mitään varoituksia, että kohta loppuu patterit. Todella raivostuttavaa!

Minä todellatodellatodella toivon, että pääsen takaisin OTUS-käyttäjäksi... Toivottavasti Accu-chek häviää seuraavan kunnan tarjouskilpailukierroksen.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 13, 2012, 10:26:35 ap »

Tepsikö toukkis?

Ei ole vielä tullut patterinvaihtohälyä! Taisi tepsiä pelkkä uhkailu!  ;D

Ja olen siis kokeillut sekä merkki- että halpapattereita. Molemmilla sama juttu.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 13, 2012, 12:19:10 ip »

Mulla tulee patterinevaihtopyyntö noin 3 kk:n välein ja olen olettanut sen olevan aika ok.väli. Joskus jonkun mittarin kohdalla (siis en ole varma minkä, kun mittarit ovat vaihdelleet) sain tiedän, että noin 1000 mittausta pitäisi yksillä paristoilla saada ja näin on kait suunnilleen mennyt.

Aviva Nanon kanssa on pari kertaa tullut ilmoitus pairistosta, siis merkki että vähissä olisi. Kun paristo oli lähes uusi, niin ihmettelin ja poistin sitten pariston laittaen saman takaisin. Kaikki oli ok eli toiminta jatkui ilmaan paristovaroitusta. Oiskohan ollut jotain kosketushäikkää, tiedä sitten.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 13, 2012, 15:22:00 ip »

Kyllästyin pikkuisen *söpön* Accu-Chek Performa Nanon temppuiluun;onneksi oli Accu-Chek Performa-aparaatti varavaralla,mutta korotin sen varsinaiseksi MITTARIKSENI,hiukka isompi ilman sen ihmeempiä merkkauksia,mutta SE TOIMII,jopa tarvitaan vain yksi 2032CR mittari.Ens kerralla miitingissä D-hoitsun kanssa pyydän pari varavarakoneeksi.TYKKÄÄN ;D
Kirjattu
-Marcelene Cox

jester

• Veteraani
« Vastaus #29 : Huhtikuu 17, 2012, 12:10:30 ip »

kovakouraisen kasittely aikana patteri ei saa kosketusta.joka aiheuttaa hairioita. onko mittarin kuoret  riittavan  vahvat.    vai  tarvitseeko  vahvistaa   vaikka liimalla.    tarvitseeko patterin luukku  lisaa taytetta                      minulla       on 2performaa       kuoret yhteen liimattuna.           eivat toimi  alle   15  lammossa
Kirjattu

Linkkejä