Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?  (Luettu 14773 kertaa)

PateT

• Lentävä kynä
Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?
« : Tammikuu 11, 2012, 14:20:34 ip »

Mulla on käytössä Performa Nano ns.varalla toinenkin(kiitos Hgin jakelun).Jokunen aika sitten ilmoitti pariston vaihdosta ja ostin Litium CR-2032paristoja,vaihdoin,mutta ei lähtenyt käyntiin.Kokeilin toiseen mittariin,sama homma,vaihdoin alkuperäiseen,mutta toisella kokeilukerralla toimas.Kahden päivän kuluttua ilmoittaa pariston tyhjyydestä  >:(ja irroitin,kokeilin toiseen,laitin pariin otteeseen takaisin ja toimas.
MRRRR ihan kuin ihmisellä ei muuta tekemistä olis,eikä varahommeleita rontata mukanaan.Toivoisin paluuta Contouriin,se oli varma peli  :P
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2012, 16:17:46 ip »

Aviva Nanossa on 2032-patterit pelanneet ihan ok, käytössä on ollut sekä Duracell että EnergiZer ja tosiaan ei ongelmia. Tokin viimeksi ihmettelin, kun ei lähtenyt pelaamaan vaihdon jälkeen, mutta oma syy - olin laittanut patterit väärin päin :-[.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2012, 16:28:14 ip »

Mulla A-C Aviva Nano kettuili pari viikkoa sitten juuri noin kuin Pate kuvaili. Vaihdoin paristot mittarin lakattua toimimasta, meni pari päivää ja taas tuli häly patterinvaihdosta. Ostin kalliit Vartan 2032-patterit etsittyäni niitä noin viidestä kaupasta ja nyt on taas mittari toiminut. Ainakin äsken vielä toimi...  ;D

Kauankohan nää karvahattumittarit ylipäätään kestää? Tähän asti mittari on toiminut ihan moitteetta ja paristotkin on kestäneet tosi kauan...
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2012, 15:15:31 ip »

Sama homma jatkuu,pari pv sitten tuli symboli paristojen loppumisesta(justsiltään vaihdettu)irroitin niitä hiukan,toimi taasen pari pv,mutta eilen näytti hyytyvän täysin  >:( ja taasen samat manööverit ja se loppumis-symboli poistui kokonaan.Katsotaan kauanko tätä onnea jatkuu,ens kerralla D-hoitajalla otan useita mittareita vastaan.jos hän suo  :-\,sillä tätä vaihdatsekkaa-sambaa ei ole kliffaa tehdä jokaikinen päivä.

Onko Vartat jotenkin erityisen kalliita,varuiksi Clas Olsonilta niitäkin,ne pienet litium-paristot ovat jokamerkillä kalliita,oma kokemus  ???
Nyppii hiukan yks pienoinen mittari  :P
Kirjattu
-Marcelene Cox

jester

• Veteraani
« Vastaus #4 : Tammikuu 16, 2012, 20:06:43 ip »

rihkama kaupasta  saa  halvalla kaikenlaisia pattereita.         erikois liikkeessa hinta  10kertainen.   mittarit ei  toimi  viileassa.  14 astetta
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Tammikuu 16, 2012, 20:22:13 ip »

rihkama kaupasta  saa  halvalla kaikenlaisia pattereita.         erikois liikkeessa hinta  10kertainen.   mittarit ei  toimi  viileassa.  14 astetta

No paristot ovat mulla ainakin kestäneet sellaiset -10...-20 asteen pakkaset, toki max.2h yhteen menoon. Senhän me taidamme kaikki tietää, että mittarit eivät kylmässä/viileässä toimi, taitaa tuolla mittarilla olla se raja +8 astetta nykyisillä liuskoilla.

Mutta siitähän tässä ei tainnut olla kyse ::)
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2012, 21:19:22 ip »

Onko Vartat jotenkin erityisen kalliita,varuiksi Clas Olsonilta niitäkin,ne pienet litium-paristot ovat jokamerkillä kalliita,oma kokemus  ???

Reilut 2.50 euroa YKSI patteri ja kun Nano vetää niitä kerralla kaksi (ja varaparistotkin pitää aina olla saatavilla) niin hintaa tulee.  >:(

Tähän asti "rihkamaparistotkin" ovat toimineet hyvin mutteivät enää. Vika on siis joko paristoissa tai mittarissa kun se vaatii vaan parasta.  :o
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Tammikuu 17, 2012, 11:43:54 ap »

Paluu Otukseen olis paikallaan. ♥ Se oli helppo, nopea, luotettava ja sievä. Sitä käytti mielellään. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2012, 13:21:14 ip »

Reilut 2.50 euroa YKSI patteri ja kun Nano vetää niitä kerralla kaksi (ja varaparistotkin pitää aina olla saatavilla) niin hintaa tulee.  >:(

Tähän asti "rihkamaparistotkin" ovat toimineet hyvin mutteivät enää. Vika on siis joko paristoissa tai mittarissa kun se vaatii vaan parasta.  :o

Kyllähän noista paristoista kustannuksia kertyy, jos joutuu alvariinsa vaihtamaan ::)

Mulla ovat kestäneet sellasen 1000 mittausta eli yli kolme kuukautta. Toi vitosen kustannus (tai sitten vähän kalliimmilla sellanen 8€ kustannus) on sellanen, että mä vertaan sitä esim. kahvittelukeikkaan, se vitonen suunnilleen menee vähintään aina kahvittelukeikalla. Vuositasolla ei parikymppiä ole isolta tuntunut, mutta tosiaan jos jatkuvasti pattereita nielee, niin kannattaisi varmaan valittaa, saisi ainakin uuden mittarin kokeiluun... jos vaikka nielisi vähemmän noita energialähteitään.
Kirjattu
Antsu1

siistiä

• Jäsen
« Vastaus #9 : Tammikuu 17, 2012, 16:55:31 ip »

toivoisin minäkin paluuta contouriin,varma aina,näyttää oikein ,mitä accu-chek ei tee

saa nähdä miten käy uusien patterien kanssa,kun niiden kanssa myös ongelmia juuri tässä ollut, ja vain 1 mittari. saakohan toisenkin mittarin varalle ?
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Tammikuu 17, 2012, 23:37:14 ip »

Ei mitiä hätiä,mulla alkaa olla jo rutiinia mittauksen "alustuksen"kanssa.

Ensin otan mittarin esiin,sovitan liuskan;mittari näyttää E-9-koodia ja pariston symboli ylhäällä vilkkuu,mittausta ei voi suorittaa eikä tsekata entisiä mittauksia,se ei kertakaikkiaan käy.

Avaan paristokannen,irroitan paristot ja laitan paikalleen.Kokeilen tuleeko edelleen E-9 koodi,jos tulee sama operatsuuni uudelleen.Onnekas jos olen,alkaa liuska-symboli taulussa vilkkumaan ja paristo-symboli häviää.
Tämä sama toiminta,joka mittauksen yhteydessä ja mittaan useita kertoja päivässä,nykyään entistä useammin.NYT myönnän,että alkaa keittämään  :o

Tämä tarina on tosi  8)

Nimim.siistiä,minä ainakin olen saanut varamittarin D-hoitsulta,koska duunimatkoilla on paras olla varamittari.
Seuraavan kerran pyydän varamittarin varamittarille varamittarin  8)
Kirjattu
-Marcelene Cox

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Tammikuu 18, 2012, 09:39:31 ap »

Pate, sulla on kyllä todellinen "maanantaikappale" koko mittari - tai sitten mulla on joku ihmeen "sunnuntaikappale" (kaksikin).

Hommaa ihmeessä uusi mittari, varmaan soittamalla voisit saada "kustin" polkemana suoraan postilodjuunkin...
Kirjattu
Antsu1

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Tammikuu 18, 2012, 12:26:59 ip »

Kylmässä huutaa että patterit loppu ja näyttää E-9, mutta lämmityksen jälkeen toimii taas. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Tammikuu 18, 2012, 22:43:59 ip »

Pate, sulla on kyllä todellinen "maanantaikappale" koko mittari - tai sitten mulla on joku ihmeen "sunnuntaikappale" (kaksikin).

Hommaa ihmeessä uusi mittari, varmaan soittamalla voisit saada "kustin" polkemana suoraan postilodjuunkin...

;D :D ;)Justiinsa niin,en uskaltanut ottaa mittaria kahvilla puheeksi,koska se toimi ihan ok.Tämmönen päivä taas tänään,mutta tosiaan otanpa yhteyttä Accu-Chekiin,heti huomenna  8)
Kirjattu
-Marcelene Cox

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #14 : Tammikuu 19, 2012, 07:42:11 ap »

Hei hitto, mulla on accuchecin combo, ja siinä vähän samaa vikaa - pattereita ei hälytä, ei vaan suostu käynnistymään aina ilman tuota pattereiden irrotusoperaatiota. Nyt pate tormentaudutaan rekkaloimaan, eihän ne muuten saa tietää että niiden vehkeet kusee! Ja tämä mulla siis heti alusta ollut tässä kappaleessa, edellisessä samanlaisessa ei mitään vikaa.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä