Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418373 viestiä  •  20019 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?  (Luettu 14624 kertaa)

NooNoo

• Vieras
Vs: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?
« Vastaus #45 : Toukokuu 09, 2012, 20:38:39 ip »

En paristosta tiedä muuten tuo AC Aviva Nano vähän kuttuilee. Monesti käynnistyy liuskan työntämällä ja tahtoo tipan, yhtäkkiä vilkkuva liuskakuva herjaa ettei liuskaa muka ole. E-4:ää pukkaa usein vaikka verta olisi liuska täynnä ja uutena ongelmana E-7. D-Hoitaja kerran jo antoi uuden mutta samat metkut tälläkin.

Noh, eihän tuossa mitään uutta ole jos vertaa mihin tahansa nykyelektroniikkaan että...  ::)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Toukokuu 27, 2012, 10:37:45 ap »

Nyt olen sitten kolmesti irrottanut patterit Nanostani kun on tullut kuittaus "patterit loppu". Ja hyvin toimii samoilla pattereilla!

Kiitti tuhannesti vinkistä!  :) :) :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

jester

• Veteraani
« Vastaus #47 : Toukokuu 29, 2012, 01:43:40 ap »

kosteus vaurio  on myos mahtollinen.            sailytan  mittaria muovi laatikossa.  jossa on kuivatettua sanomalehti paperia
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #48 : Toukokuu 30, 2012, 11:32:38 ap »

Mulle tuli tosiaan uus mittari, piti irrptella pattereita vähän turhan usein ;) mut en oo ehtinyt sitä asentaa niin on vielä lootassa ja vanha palauttamatta...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Elokuu 19, 2012, 21:13:06 ip »

Elelin pitkään pelkän varamittarin turvin ja männä viikolla hain uuden mittarin. On kuulema Nanon tyyppivika tuo patterihälytys.  :-\
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Annu-80

• Intoilija
  • D1 todettu 1981, Levemir ja Humalog
« Vastaus #50 : Elokuu 21, 2012, 09:47:34 ap »

Täällä samoja havaintoja: välillä ei mittari käynnisty ollenkaan (esim. viikonloppuna illalla mökillä, oli viileessä ollut). Pattereiden irroitus, lämmitys sormissa ja takaisin laitto auttaa. Ja noita virheilmoituksia on täälläkin alkanut tulla enemmän. Ja tuota todella raivostuttavaa kohtaa: laitat liuskan, mittari käynnistyy, tulee pisaran kuva, laitat verta liuskaan ja tuleekin error-koodi koska oli vaihtunut pyytämään liuskaa (joka siis oli paikallaan). Pahimmillaan on mennyt 3 liuskaa per mittaus useamman kerran päivässä. Pärjää siinä sitten tiukkojen liuskajakelumäärien kanssa. Ja verimäärän riittävyys on alkanut olla arpapeliä. Se pisara, mikä riitti edellisessä mittauksessa, ei ehkä riitäkään seuraavassa. Ja taas mittari huutaa erroria ja liuskoja kuluu hukkaan. Huoh. Milloinkohan olisi Vantaalla seuraavan kerran mittarikilpailutus? Olisi vähän käyttäjäkokemusta kerrottavana... :)
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Elokuu 21, 2012, 09:54:50 ap »

Loistavaa Toukkis,samma här,niin minäkin nakkaan sen seinään,kun lukema on muuta kuin  haluan....Toistaiseksi on Performa(Accu-Chek) toimannut moitteettomasti ja aikanaan haluaakin vain yhden pariston  8)

Tulin vaan lisäämään tänne väliin ja aloitukseeni,että edelleen Performa(Accu-Chek)toimaa samalla paristolla ja lähes moitteettomasti.Aniharvoin on joku *error*,yleensä verimäärän takia.
Pyysin ja sainkin varamittariksi Performan,joka toistaiseksi ollut reservissä.
Paté
D1 since 1997
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #52 : Elokuu 21, 2012, 12:32:37 ip »

Annu, reklamoi tuo edustajan kautta! Tuohan on ihan susi, ja meillä pitää olla toimivat vehkeet. Ugh.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #53 : Syyskuu 17, 2012, 07:31:25 ap »

Nyt vasta bongasin tämän keskustelun - itsellä siis sama homma eli E-4 & E-7:aa pukkaa täysin riippumatta siitä, mikä on todellisuus (eli liuska paikallaan & verta riittämiin, mutta ei, uusiksi menee. Tuon päälle vaatii asetusten laittamista varsin tiuhaan eli saattaa mennä pari kertaa asetusten laittoa ennen kuin pääsee mittamaan. Ja siis käytössä tuo Hgin kaupungin antama AC performa nano. Ja paristoista valittanut taajaan myöskin, oli sitten uusi paristo käytössä tai ei.

Otin nyt yhteyttä hoitotarvikejakeluun, josta tulossa uusi mittari, katsotaan miten se pelittää. Kunhan nyt ehtisi hakemaan sen vielä jossain välissä...

Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Konrad

• Vieras
« Vastaus #54 : Syyskuu 17, 2012, 07:50:41 ap »

Minulla on sellainen muistikuva, että mittareiden ja liuskojen hankintasopimus päättyy Helsingissä vuoden lopussa. Siis uusi tarjouspyyntökierros olisi tulossa tai jo menossa. Tällöin olisi toivoa luotettavammista mittareista ensi vuodeksi.

Onko jollakin täsmällisempää tietoa Helsingin tilanteesta?
Kirjattu

tomaattitoveri

• Vieras
« Vastaus #55 : Syyskuu 21, 2012, 12:19:01 ip »

Minulla on sellainen muistikuva, että mittareiden ja liuskojen hankintasopimus päättyy Helsingissä vuoden lopussa. Siis uusi tarjouspyyntökierros olisi tulossa tai jo menossa. Tällöin olisi toivoa luotettavammista mittareista ensi vuodeksi.

Tällainen käsitys on minullakin, muuten diggaisin tätä AC:tä mutta nuo koko ajan ilmaantuvat errorit :(
Kirjattu

Toukka

• Jäsen
  • DM1 - 12/2005
« Vastaus #56 : Syyskuu 21, 2012, 19:09:02 ip »

Mulla on ollut käytössä kaksi Nanoa siitä lähtien kun ne Helsingissä käyttöön tuli, ja on ollut samankaltaisia ongelmia edellä esitettyjen kanssa. Erilaisia vikakoodeja esiintyi ja virrat katkeili mittauksien yhteydessä, ja tämähän on sietämätöntä varsinkin hypoissa kun muutoinkin on pinna kireällä.
Mä olen tänä vuonna vaihtanut molemmat - toisen Hki välinejakelun ja toisen Roche Suomen kautta. Uudet Nanot onkin sitten toimineet ihan moitteettomasti. Ilmeisesti ensimmäisinä jaossa olleet mittarit ovat olleet vielä kehitysasteella, ja vasta myöhemmin jakoon tulleet ovat olleet sitten kunnollisia.
Kaipaan minäkin Contouria - toivottavasti se tulee Helsingin jakeluun myös kynäilijöille...
Kirjattu

Tepa88

• Jäsen
« Vastaus #57 : Marraskuu 25, 2012, 19:30:53 ip »

Aargh. Mä vaihdoin oman Nanoni Helsingin omahoitotarvikejakelun kautta viime helmikuussa, kun siinä ilmeni paristojen ylivuotohäiriö. Nyt sitte mittarista loppu paristot syyskuussa ja vaihdoin uudet tilalle. Viikko sitten alotti tää helmikuussa saatu mittari saman temppuilun, mittarilla siis ikää 9kk ja paristoilla ikää 1,5kk. Laiton tarvikejakeluun viestiä, josko sieltä huomenna joku vastaus tulis..
Mulle selvisi myös tässä syksyllä, että verensokerimittarin paristot on omakustanteisia. Aikasemmassa mittarissa oli AAA-paristot ja kun niitä saa pumppua varten muutenkin, ni olin kuvitellu, että myös mittarin paristot kuuluu kaupungin antaa. Mä en oikeestaan edes ymmärrä, et miten ne ei voi muka kuulua, kun eihän sillä mittarilla mitään tee jossei siihen saa virtaa..
Kirjattu
DM1 vuodesta -96.
Pumppu vuodesta -05, nyt Paradigm 715 + Humalog.

Konrad

• Vieras
« Vastaus #58 : Marraskuu 25, 2012, 20:07:33 ip »

Ei nuo CR2032-litiumparistot oikeastaan kalliita ole. Olen ostanut niitä ebayn kautta joko 20 kpl tai 50 kpl kerrallaan, kun on muutakin käyttöä. Hinta on ollut kolme dollaria postimaksuineen/20 kpl tai 7 dollaria postimaksuineen/50 kpl. Joku viallinen niissä saattaa joukossa olla, mutta kestävät kokemukseni mukaan aivan hyvin. Toimitukseen tosin täytyy varata aikaa.
Kirjattu

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #59 : Marraskuu 30, 2012, 20:45:16 ip »

No jos nyt olis vaan ongelma paristoista, mutta kun on ongelma liuskojen loppumisesta. Saan vain 7 liuskaa viikossa, kun en vieläkään halua siirtyä insuliinille.

Minulla on käytössä Accu-chek Performa Nano, joka toimii kun haluaa. Mittari on jo nro kakkonen, kun ykkönen näytti puuta heinää entiseen One Touch Ultraan verrattuna. Tämä älytön Nano ei välillä herää olleskaan henkiin, kun liuskan työntää sisään. Välillä hän päättää, että liuskan työntäminen tarkoittaa, että minä haluan päästä asetuksiin ja hän siksi haluaa minun syöttävän päivämäärästä lähtien kaiken uudelleen. Välillä hän lupaavasti vilkuttelee liuskan kuvaa ja sammuu sitten, kun olen rei'ittänyt sormiparan.

Joka ikunen liuska, jonka olen Nanolle kerennyt tarjoilla ennen hänen simahdustaan, muuttuu hänen mielestään käytetyksi liuskaksi. Irrottelen paristot, koodisirun, syötän uudelleen päivämäärän ym. ja mittari herää henkiin, mutta ei kelpuuta kertaalleen tarjoiltua liuskaa, vaikkei siinä edes olisi veripisaran hiventä.

Pirullisinta on, että Nano nollailee toimintaansa aina juuri silloin, kun olo on huono eikä resursseja sorminäppäryyteen ja järkiperäisiin ratkaisuihin ole. Sairaalassa leikkauksen jälkeen olisi yöllä pitänyt päästä perille verensokerista - juu, ei taas pelitä. Tarkkaa käyrää olisi pitänyt tehdä sisätautilääkäriä varten - juu, ei sitten vaan pelitä sinä päivänä klo 16 eteenpäin.

Keräsin lähipäivien käyttämättömät Nanon hylkimät liuskat ja marssin 27.11.12 Herttoniemen omatarvikejakeluun vaihtamaan mittaria ja vaatimaan lisää liuskoja. Sain Accu-chekin kirjallisen ohjeen patterit ulos -proseduurista ja kommentin, että en pääse ongelmasta edes mittaria vaihtamalla, kun sama vika ilmenee lähes kaikissa, mutta voin ihan vapaasti ruikuttaa asiasta soittamalla Accu-chekille. Tappelun kanssa onnistuin saamaan 10 liuskaa menettämieni tilalle. Jatkossa säästän joka ikusen liuskan, jonka kone ilmoittaa koodilla E-7 ja vaadin niiden tilalle uudet liuskat.

Haluan takaisin toimivan One touch Ultran ja sen upean tietokoneohjelman!!!
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

Linkkejä