Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?  (Luettu 14115 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Kuttuileeko pienoisen ACCU-CHEK VS-mittarin paristo?
« Vastaus #30 : Huhtikuu 17, 2012, 13:52:14 ip »

kovakouraisen kasittely aikana patteri ei saa kosketusta.joka aiheuttaa hairioita. onko mittarin kuoret  riittavan  vahvat.   

Juu mä viskelen mittariani aina päin seiniä kun lukemat on huonot!  ;D ;D ;D

Tarkistettu on. Patterit pysyy riittävän tiiviisti, samoin kannet.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Huhtikuu 17, 2012, 17:21:10 ip »

Loistavaa Toukkis,samma här,niin minäkin nakkaan sen seinään,kun lukema on muuta kuin  haluan....Toistaiseksi on Performa(Accu-Chek) toimannut moitteettomasti ja aikanaan haluaakin vain yhden pariston  8)
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 22, 2012, 23:24:39 ip »

Mulla tosiaan IRTOILEE combosta patterit helposti. Luulen että ovat lopussa kun ei käynnisty, niin kun painaa paikalleen tiukemmin niin johan lähtee käyntiin...

Tuli taas vaihteeksi "patterihäly". Irrotin patterit ja laitoin samat takaisin paikoilleen ja kas! Mittari mittaa täyttä häkää!  ;D

Katsotaan kauanko toimii tämä temppu.  ;)

Muoks: Edellisestä patterien vaihdosta siis vasta 10 päivää, mittauksia 6-8/päivä. Kyllä vähän kauemmin luulisi kestävän?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2012, 23:26:17 ip kirjoittanut Toukokuu1965 »
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Huhtikuu 23, 2012, 15:02:48 ip »

Mä olen tullut siihen tulokseen, että nuo hälyt johtuvat useammin itse mittarista, eivät siis patterista. Jotain kosketushäikkää tai vastaavaa, oletan.

Mulla on kaksi mittaria ja nyt kun aika useinkin on tuota hetkellistä toimimattomuutta ollut, niin ajattelin vaihtaa siihen toiseen, josko vähenisi nuo katkot.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Huhtikuu 30, 2012, 11:11:04 ap »

Jatkan tähän vaikke kai paristo-ongelma olekaan.

Mulla vähintään joka viides mittaus antaa E-7 -ilmoituksen. Argh! Mittari vissiin vetelee viimeisiään?? Yritin soittaa tk:n d-hoitajalle, mutta sillä on vissiin tänään vapaapäivä, kun meni vastaajaan. Jätin viestin, että mittari tökkii, soitatko takaisin. Pitää soitella keskiviikkona uudestaan jos ei kuulu.

Haluan kyllä ehkä jonku muun mittarin. A-C vaatii litran verta ja takkuilee muutenkin tosi paljon. Sievähän se on, mutta aivan sama sille ulkonäölle, jos mittari on muuten ihan paska. Freestyle lite oli tosi hyvä käyttää, mutta siitä puuttuu mahdollisuudet merkata: ''ennen ruokaa'', ''ennen ruokaa, muistuta mittaamaan kahden tunnin päästä'', ''ruoan jälkeen'' ja ''muu''. Nuo on tosi kätevät, on helpompi tulkita tuloksia kun on merkintöjä, eikä pelkkiä numeroita.
Saapa nähdä onko siellä edes tarjolla muuta kuin nuo kaks...
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #35 : Huhtikuu 30, 2012, 16:08:21 ip »

En tiedä, miten suhtautuvat combolaiseen joka ei huoli sitä combon toista puolta ;) Mutta ainahan voi kinuta varamittarin varjolla toista merkkiä... Ite hoidan kaikki pumppuasiat suoraan edustajan kanssa, se olis todennäkösesti tuonut sen sulle kotiovelle jo tänään jos sillä olis sattunut olemaan sellanen hollilla, kai sulla on sen numero? ja se 24h-numerokin pitäs olla olemassa.

Contour USB vois olla sunkaltaisen liikuvan ihmisen mittari, jos siihen vaan saa teillä liuskoja. Pieni, siro, supernopea, pieni verimäärä, ja merkkausmahdollisuudet. Siinä olis kätevät purkutoiminnotkin, tikussa kiinni oleva usbi suoraan koneeseen, ei vaan käynyt mun pre-intel-prossuiselle klassikko-PowerBookille...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Huhtikuu 30, 2012, 23:50:56 ip »

En tiedä, miten suhtautuvat combolaiseen joka ei huoli sitä combon toista puolta ;) Ite hoidan kaikki pumppuasiat suoraan edustajan kanssa, se olis todennäkösesti tuonut sen sulle kotiovelle jo tänään jos sillä olis sattunut olemaan sellanen hollilla, kai sulla on sen numero? ja se 24h-numerokin pitäs olla olemassa.

Contour USB vois olla sun kaltaisen liikuvan ihmisen mittari, jos siihen vaan saa teillä liuskoja.
No siis tämähän ei ole pumppuasia ensinkään, kun aviva nano on kyseessä. Ja täällä meidän tk:ssahan ne hädin tuskin edes tietää mikä pumppu on, niin ei niillä kyllä oo hajuakaan tuosta combon toisesta puolesta! ;D
Edustaja sanoi ettei sitä combon toista puolikasta tartte käyttää jos se ei tunnu hyvältä. Mulle ois karvalakki-spirit kelvannut, mutta ei ollut tarjolla. Tuossa combon 'mittarissa-jne' tökkii se käytettävyys niin pahasti, että en jaksa räpeltää sen kanssa. Se ootatuttaa koko ajan yhteyttä pumppuun ja tulee ''ota paristot irti ja käynnistä uudelleen''-ilmoituksia, ja se syö kympillä pattereita kuussa jne jne. Taas tämä keskustelu meni tähän, mutta siis siitä on enemmän harmia kuin hyötyä. Siksi käytän ihan tavallista mittaria. Mulle olis kelvannut spirit, mutta ei ollut antaa. Nou kän duu. En aio käyttää Combon ''toista puolikasta'' kun se on ihan hanurista.

Haluaisin vaihtaa tosiaan ton aviva nanon johonkin muuhun, kun tuo syö niin paljon verta. Lisäksi se on korkeilla sokereilla tosi epätarkka (4mmol heittoja perättäisillä mittauksilla) ja nyt se näyttää vielä hajoavankin, niin onpa syy vaihtaa... ::)
Pitää muistaa kysyä ensisijaisesti tuota Contour usbia. Oon kuullut siitä pelkkää hyvää. :)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Toukokuu 01, 2012, 17:03:36 ip »

Joo sori, ei tarvi perustella enempää, luulin vaan että oot sen kanssa "naimisissa" vaikket siitä tykkääkään, meni ohi että sulla on nano kun otsikossa puhutaan vaan yleisesti accuchekeistä. Vissiin kaikissa accuchekin malleissa on jotain häikkää?! Ymmärrän hyvin että sulle sopisi vähän "vikkelämpi" mittari, ja se USB olis tosiaan sellainen. Sen raportteja en tosiaan tunne kun en saanut niitä mulla toimimaan koneesta johtuen.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Toukokuu 01, 2012, 22:41:52 ip »

Lainaus käyttäjältä: dadda
Joo sori, ei tarvi perustella enempää, luulin vaan että oot sen kanssa "naimisissa" vaikket siitä tykkääkään, meni ohi että sulla on nano kun otsikossa puhutaan vaan yleisesti accuchekeistä.
Aivan totta! Anteeksi, minun moka. En sanonut ääneen, että kyseessä oli Aviva nano.

Käytin sitä Combon puolikasta 4kk, kunnes meni hermo. Lääkäri mulle nauroi, ja sanoi että ei sitä ole mikään pakko käyttää. Ja kun hobis jatkoi seuraavassa mittauksessa laskuaan ilmankin, niin totesin ettei sillä ole ratkaisevaa roolia mun tapauksessa. Pitää kokeilla sitä taas joskus että miltä sen käyttö maistuu, mutta nyt mulle riittäisi Hyvä ja Monipuolinen tavallinen mittari.

Soitan heti aamulla uudestaan sille D-hoitajalle että oisko sitä Contour usbia tarjolla. Ois kiva kun olis edes liuskoja siihen, mittarin voi kuitenkin tarvittaessa ostaa itsekin.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Toukokuu 02, 2012, 19:09:07 ip »

Wohoo! Sain Contour USB:n! :) Enempää en osaa sanoa kun oon mitannut sillä vasta kolme kertaa, mutta paristottomuus kuulostaa pienen ituhipin korvaan kyllä hyvältä. ;) ;D Ja se, että sen voi lääkärissä tökätä koneeseen ja purkaa suoraan siihen.
Kirjattu

Tepa88

• Jäsen
« Vastaus #40 : Toukokuu 02, 2012, 22:22:33 ip »

Mulla Aviva nano teki tota samaa paristotemppuilua, mut mä kyllästyin viikossa ja laitoin omahoitotavikejakeluun viestiä että saanko uuden. Vastasivat samana päivänä, et ilmeisesti (ainaki Helsingissä) on aikoinaan jaettu just jotain maanantaikappaleita, joissa esiintyy tota paristojen "läpivuotohäiriötä". Sain seuraavana päivänä hakea uuden mittarin, joka on nyt pari kuukautta toiminu ihan moitteettomasti.
Kirjattu
DM1 vuodesta -96.
Pumppu vuodesta -05, nyt Paradigm 715 + Humalog.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Toukokuu 03, 2012, 18:06:34 ip »

Vau onnittelut USB:stä! toivottavasti tykkäät :)

Mun pitäs varmaan saada aikaiseksi rekkaloida tuo mun combo...edellinen kappale ei nimittäin kenkkuillut tuon patterin kanssa :( patterin läpivuoto - mitä tarkoittaa? Että tyhjenee..? Mulla se tosiaan vaan sammahtelee, ja sitten kun saa heräteltyä niin toimii taas päiviä.
Kirjattu

Tepa88

• Jäsen
« Vastaus #42 : Toukokuu 03, 2012, 21:55:13 ip »

Emmä tiiä mitä se tarkottaa  ;) Mulla siis kans sama paristo toimi taas kun sen otti hetkeks pois ja laitto takasin. Josko se tarkottais sitä, että se mittari ei osaa ottaa siitä paristosta virtaa.. Mut tosiaan en tiedä, eikä niin paljoo kiinnostanu et olisin enempiä kyselly.
Kirjattu
DM1 vuodesta -96.
Pumppu vuodesta -05, nyt Paradigm 715 + Humalog.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Toukokuu 03, 2012, 23:13:10 ip »

Vau onnittelut USB:stä! toivottavasti tykkäät :)
Kiitos kiitos. :) Tuurissaanhan se vähän on, mitä mittareita missäkin kunnassa jaellaan ja minkä ne suostuu mulle antamaan. D-hoitaja tuntui olevan vähän pihalla tästä mittarista, ja totesi vain että ''osaat varmasti paremmin kuin minä''. :D
Kyllä se tähän mennessä on ollut hyvä. Hälytyksen voi asettaa mielensä mukaan 15min päähän -> 3h päähän. Eri merkintöjä on paljon. Vaihtoehtoina oli ainakin: ennen ruokaa, ruoan jälkeen, sairas, stressi, aktiviteetti, huono olo ja muu. Korkeat ja matalat se näyttää oranssilla. Ainoa huono puoli, mitä missään mittarissa ei ole tähän mennessä ollut, että vois jälkeenpäin lisätä merkintöjä tai poistaa tuloksia. Esim varmistusmittaukset ja virhemittaukset vois poistaa/merkitä jälkeenpäin, ja mittasinpa tässä yhtenä päivänä siskoltakin sokerit, kun sillä oli kovin heikko olo.
Niin ja lisäksi tästä ei nää keskiarvoja muuta kuin kaikkien mittausten keskiarvon.
Enkä ainakaan näin äkkiseltään saanut tiedostoja auki koneella. Kokeilen toiste paremmalla ajalla. Nyt on pakko mennä pesulle ja nukkumaan.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Toukokuu 04, 2012, 20:03:40 ip »

Ok Tepa88, mun siis pitäs saada aikaiseksi valittaa tosta...
Kirjattu

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14