Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: kanyylin tarrat ei pysy kiinni  (Luettu 7107 kertaa)

KisKis83

• Jäsen
Vs: kanyylin tarrat ei pysy kiinni
« Vastaus #15 : Lokakuu 19, 2011, 22:09:18 ip »

Tuohon kanyylin irrottamiseen sain aikoinani tosi hyvän vinkin pumpun kouluttajalta: kannattaa kastella vaikka talouspaperi tm vastaava ihan tavallisella ruokaöljyllä, sen jälkeen painellaan kevyesti siihen kanyylin päälle ja avot - kyllä lähtee ihosta pois  ;) Ei tarvi pelätä voimakkaiden aineiden kuivattavan ihoa, ja lähtee ne ikävät liimatahratkin heti pois iholta, ja ihokin tykkää "öljyhoidosta"   8)

Itsellä on käytössä Ceridal suihkepullo, jonka täytän normi ruokaöljyllä ja suihkautan siitä kanyylin päälle. Siistiä ja vaivatonta  ;D
Kirjattu
DM1 jo vuodesta 1988, A-C Spirit Combo+Humalog
Elän diabeteksen kanssa -en sairasta sitä

VAK

• Matkailija
« Vastaus #16 : Lokakuu 27, 2011, 10:02:06 ap »

Mulla on myös ongelmana tuo kanyylin irtoaminen. Mahassa pysyy parhaiten. Hikiharrastuksissa(enduro ja motocross) kanyylin irtoaminen on todella harmillista. Joutuu keskeyttämään homman ja sitten laittamaan uutta likaiselle iholle. Kisoihin ja pidempiin reeneihin teippaan kanyylin ilmastointiteipillä tai mustalla gorillateipillä, niin pysyy vähän paremmin.

Toinen ongelma on pumpun mukana pitäminen. Mulla on käytössä sellainen tasku, joka on remmillä(mahan ympäri) kiinni. Tuollaisia taskuja olisi hyvä löytää useampiakin, kun kohta tuo käytössä oleva taas hajoaa...

Mistä ootte löytäneet hyviä "urheilutaskuja" pumpulle?
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Lokakuu 27, 2011, 10:06:49 ap »

Mistä ootte löytäneet hyviä "urheilutaskuja" pumpulle?

Mun juoksuhousuissa on selkäpuolella juuri pumpun kokoinen vetoketjullinen tasku.

Juoksukisoihin olen joskus laittanut kaksi kanyylia (toisessa tulppa) valmiiksi vatsaan ajatuksella, että jos toinen alkaa irtoilemaan, niin sitten isken katetrin siihen toiseen. Mutta voihan ne tietty irrota molemmat.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

VAK

• Matkailija
« Vastaus #18 : Lokakuu 27, 2011, 14:02:23 ip »

tarviipa etsiä tuollaiset juoksuhousut rossipökien alle. pumppu saattaa pysyä paremmin ehjänäkin tuollaisessa. tosin bolusten ottaminen saattaa olla vähän hankalampaa. mä oon kans joskus jättänyt toisen kanyylin varalle, kun oon vaihtanut uuden. yhdellä kanyylillä sinnittelen sen vajaan viikon kunnes 3ml:n säiliö on tyhjä.

kanyylin pää on melkein aina ihan lintassa reenien jälkeen ja menee aika kivuliaaksi. pakarassa varsinkin. joskus linkitin tänne kuvia linttaantuneesta kanyylin päästä. tuohon en oo keksinyt mitään ratkaisua.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Joulukuu 14, 2012, 17:22:39 ip »

Eilen pikkujouluissa kanyylin napsahti irti kesken tanssin, kun katetri tarttui toisen tanssijan vyön solkeen (kyseessä vauhdikas juttu, missä vaihdettiin pareja lennossa). Kanyyli tarroineen sitten irrotettiin soljesta ihmetysten saattelemana, että miten se siellä voi olla (kun se ei ollut missään vaiheessa minun parini edes, jonka soljesssa se yhtäkkiä oli). Onneksi oli varanakyyli mukana.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59