Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mikä mittari merkki teillä on käytössä?  (Luettu 9387 kertaa)

Neulanen

• Jäsen
Vs: Mikä mittari merkki teillä on käytössä?
« Vastaus #15 : Joulukuu 26, 2011, 18:59:44 ip »

Ykkösmittarina Contour link pumpun takia. Niitä on kaks kappaletta, toinen kulkee muitten välineitten mukana ja toinen on työpaikalla. Kakkosmittarina Accu-check mobile. Se on helppo ottaa mukaan, kun kaikki on yhdessä paketissa ja voi vaikka ajaessa mitata.
One Touch Ultra 2 mittareita on kans kaks kappaletta pöytalaatikossa ja ties mitä muita mittareita. One Touchin liuskat just vähän aikaa sitten mittailin pois ja nyt ne mittarit vois heittää pois.

Contourin miinus on puuttuvat valot. Accu-Check mobile ois oikein hyvä, kun osais lähettää tuloksen pumppuun eikä ääntelis ihan niin paljoa. No täydellistä mittaria ei taida ollakkaan. Mut on nää onneks kehittyneet siitä, kun piti vedellä huuhtoa ja kuivailla ja mittaus kesti minuutteja :)
Kirjattu
D1 -87, pumppu Paradigm Veo Humalogilla -11

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Joulukuu 28, 2011, 11:30:01 ap »

Meillä nyt Contour link, keskustelee pumpun kanssa. Edellisestä mittarista pidimme enemmän, vaan tuo pumpun kanssa keskustelu on niin hyvä ominaisuus, että näin on nyt hyvä...
Edellisessä oli valo (yövalo) jota rakastimme, vaan nyt sytytetään valot yömittausta varten vaikka lapsi siihen herääkin...

Sama juttu täällä. Ihmettelen, miksi tuo mittari on muuten niin hieno, mutta se valo tosiaan puuttuu. Koska en halua kirkasta valoa, yöllä häiritsemään omaa tai miehen unta, olen ottanut käyttöön kännykän valon. Eli sen valo on tarpeeksi hämärä ettei häiritse mutta näkee kuitenkin mitata ja tuloksen. Vähän alussa vaikeaa kahden laitteen kanssa, mutta laitan usein kännyn päälle ja sen sitten yöpöydälle tai lähelle. Pimeässä valaisee ihan riittävästi.  :)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Joulukuu 30, 2011, 15:35:07 ip »

Meillä nyt Contour link, keskustelee pumpun kanssa. Edellisestä mittarista pidimme enemmän, vaan tuo pumpun kanssa keskustelu on niin hyvä ominaisuus, että näin on nyt hyvä...
Edellisessä oli valo (yövalo) jota rakastimme, vaan nyt sytytetään valot yömittausta varten vaikka lapsi siihen herääkin...

Sama juttu täällä. Ihmettelen, miksi tuo mittari on muuten niin hieno, mutta se valo tosiaan puuttuu. Koska en halua kirkasta valoa, yöllä häiritsemään omaa tai miehen unta, olen ottanut käyttöön kännykän valon. Eli sen valo on tarpeeksi hämärä ettei häiritse mutta näkee kuitenkin mitata ja tuloksen. Vähän alussa vaikeaa kahden laitteen kanssa, mutta laitan usein kännyn päälle ja sen sitten yöpöydälle tai lähelle. Pimeässä valaisee ihan riittävästi.  :)

Minä käytän pumpun valoa, kun pumppu muutenkin on mittauspelissä mukana.  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Joulukuu 31, 2011, 12:49:33 ip »

Vähän alussa vaikeaa kahden laitteen kanssa, mutta laitan usein kännyn päälle ja sen sitten yöpöydälle tai lähelle. Pimeässä valaisee ihan riittävästi.  :)

Minä käytän pumpun valoa, kun pumppu muutenkin on mittauspelissä mukana.  ;)
[/quote]

Sinulla parempi näkö kuin minulla! Tai pumpussasi kirkkaamp valo. Minä en nimittäin näe pimeässä VEO:n valossa juurikaan mitään. ;)
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Joulukuu 31, 2011, 13:08:22 ip »

Mulla on yöpöydällä sellanen valaisin, joka riittää mulla kaikkiin hommiin. Lukuvalona sytytän valaisimen molemmat valot ja mittaustilanteissa ym. vain toisin. Valaisimessa on siis kaksi lamppua... näppärää ;)

Kännykin on aina öisin yöpöydällä, mutta tollasen "karvalakkikännyn" valo ei pahemmin auta muissa hommissa ja pumppu mulla on aina missä milloinkin peiton alla, joten sitä en viitsi alkaa etsimään valaisin-käyttöön.

Keiju, oletko sä kokeillut säätää sitä Veon valon voimakkuutta? Ainakin Spiritissä on säätö, tosin ei mikään hurjan iso ole se ero maksimissaan ja minimissään, mutta voisihan siitä jotain apuja olla...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Joulukuu 31, 2011, 18:53:07 ip »

Mulla on Accu-Chekin Combo pumppuna, ja annoslaskuri toimii mittarina. Inhoan sitä. Inhoan. Se on iso ja painava. Sillä kestää ikuisuus käynnistyä. Siinä ei ole liuskaportin valoa, joten pimeässä mittaaminen ilman lisävaloa on hankalaa. Ainoa hyvä asia siinä on, että siitä näkee kaiken sen tiedon mitä siellä on. Sen näppäimistö yms on helppokäyttöinen. Muuten se on ihan paska. :D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 01, 2012, 00:38:09 ap »

Koska en halua kirkasta valoa, yöllä häiritsemään omaa tai miehen unta, olen ottanut käyttöön kännykän valon.   :)

Mulla on otsalamppu sängyn lähellä mittauksia varten,ei herätä täysin,mutta näkee mittarihommelit.Mittarina on se ainoa(Accu-Chekejä kaikki) mitä stadissa jakelusta on saanut elikkä Accu-ChekPerforma Nano ,jos itse saisin valaita olisis kait Contour,pidin vain sen käsittelystä enempi kuin rimpula-PerformaNanosta.UGH! 
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Tammikuu 01, 2012, 18:02:12 ip »

FreeStyle lite oli hyvä, kun siinä oli liuskaportin valo. Rumahan se oli kuin mikä, mutta se valo oli hyvä. Ja se oli tooosi pieni.

OneTouch oli kaunis. Näytti joltain mp3-soittimelta. Oli helppo käyttää ja oli eri värejä. Siinä ei ollu sitä valoa. Muistaakseni sen käyttö loppui kun siihen ei enää saanut liuskoja.

A-C:n mittarissa / boluslaskurissa mättää tuo koko eniten. Se on ihan perkeleen iso ja painaa paljon. Niinku käsilaukku ei olis jo valmiiksi täynnä varakanyylejä, siripirejä, varakyniä, neuloja, mittaliuskoja jne.. Pitää kohta laittaa oma laukku hoitovälineille. ;D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

mariner

• Intoilija
« Vastaus #23 : Tammikuu 11, 2012, 21:57:42 ip »

Ykkösmittarina Mendor Discreet, mittaaminen nopeaa ja huomiota herättämätöntä.
Kakkosmittarina Bayerin Contour - luotettava vanha sotaratsu =)
Kirjattu

TheBun

• Intoilija
« Vastaus #24 : Tammikuu 11, 2012, 22:07:41 ip »

Noihin mittarin valoihin palatakseni. Tossa Contourin USB-mittarissa on liuskaportin valo, jonka saa laitettuun tarvittaessa. :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Insuliinipumppu Accu-Check Spirit (1.9.2012-24.9.2013)
Insuliinipumppu Paradigm Veo (24.9.2013-4.9.2017)
Insuliinipumppu Minimed 640G (4.9.2017 alkaen) Humalogilla
Nivelreuma vuodesta 2011

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Tammikuu 11, 2012, 22:47:31 ip »

Ykkösmittarina Mendor Discreet, mittaaminen nopeaa ja huomiota herättämätöntä.
Kakkosmittarina Bayerin Contour - luotettava vanha sotaratsu =)

Joko Mendorin Discreet pelaa hyvin? Minä palautin aikoinaan omani takaisin, kun siinä oli alkuvaiheessa lastentauteja.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kaali

• Matkailija
« Vastaus #26 : Tammikuu 11, 2012, 23:19:33 ip »

Minä käytän Abbottin Freestyle Lite, jossa aikanaan oli pieni näyte, 0,3 ul. Jossain mittarissa on tästä puolet pienempi, mutta en muista nimeä. Kyllä tuo 0,3ul on minulle riittävän pieni. Olen ollut mittariin tyytyväinen, mutta sen purkukaapeli on huono, koska se menee hukkaan. Ja purkuohjelma tulosten käsittelyyn on huono, numeroiden kokoa ei voi skaalata ja tulostukset eivät sen vuoksi ole luettavan kokoisia.
Kirjattu
- muista unelmoida, sillä unelmasi voivat toteutua -

AC-Spirit Combo + Humalog 5/2012

kakoni

• Jäsen
« Vastaus #27 : Tammikuu 12, 2012, 00:13:42 ap »

Vuonna 2010 noista oli mittareista tehtiin puolueeton tutkimus, tulokset näkyvät tässä dokkarissa
http://www.bionimeusa.com/files/journal_papers/IDT_Report.pdf (Taulukko 2, sivu 230)

Kirjattu

kaali

• Matkailija
« Vastaus #28 : Tammikuu 13, 2012, 13:20:44 ip »

Kiitos viitteesta takoni. Kohtuullisen hyvin näytti mittarini selvinneen, vaikka en tarkasti katsonutkaan. Täytti standardin vaatimukset. Tuollaisia raportteja pitäisi olla esillä diabetesliiton sivuilla, mutta ilmeisesti heillä ei ole resursseja tällaiseen seurantaan. Hyvä, että sinä olet löytänyt!
Kirjattu
- muista unelmoida, sillä unelmasi voivat toteutua -

AC-Spirit Combo + Humalog 5/2012

Ocean^-^

• Vieras
« Vastaus #29 : Tammikuu 13, 2012, 13:30:08 ip »

Tämän hetkinen mittari on Countour USB. Se on kivan pieni ha helppo käyttää. Ehkä mukavinta siinä on se, että ei tarvitse leikkiä pattereilla vaan siinä on ladattava akku. :) Suosittelen!
Kirjattu
"Ainoa laatuaan"
     Novorabid ja levemir
     D1 vuodesta 2006

Linkkejä