Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pettymys jouluisissa kausituotteissa  (Luettu 2101 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Pettymys jouluisissa kausituotteissa
« : Joulukuu 12, 2011, 18:54:29 ip »

Mä olen aina tykännyt jouluna syödä kunnon riisipuuroa sekahedelmäsopan kanssa. Muutamana vuonna olen käyttänyt Valion (anteeksi mainos :-[) luumurusinakeittoa, kun siinä ei ollut makeutena lisättyä sokeria ja oli tosi hyvää just puuron kanssa.

Nyt huomasin tuon kausituotteen taas tulleen kauppoihin, mutta sokeroituna >:( Aiemmin keitossa oli muistaakseni 5g hiilareita per desi, mutta nyt desissä onkin hiilareita peräti 15g, siis kolminkertainen määrä entiseen nähden :(. Kun muutenkin kunnon riisipuuro on aika täyttä tavaraa, niin nyt tulee raja mullakin vastaan.

Muistaako kukaan muu, että aiemmin se luumurusinakeitto ois sisältänyt hiilarit vain noista luumuista ja rusinoista? Ajattelin vaan tätä mun harvaa päätäni, etten siis turhaan syyttele valmistajaa ::)

Ei voi muuta sanoa kuin Valio, Valio, mitä menitkään tekemään :( :o
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: Pettymys jouluisissa kausituotteissa
« Vastaus #1 : Joulukuu 12, 2011, 19:42:02 ip »

Tais olla täällä joskus puhetta, että Valio olisi lopettamassa sokerittomien mehukeittojen valmistuksen yleisemminkin vedoten siihen, ettei ole kysyntää. Laitoin muistaakseni itsekin silloin heille palautetta, että kyllä niitäkin tarvitaan. Ehkä ovat sitten lopettaneet vain jotkut maut. Ja joo, aikaisemmin siinä oli vähemmän hiilareita, mutta sokerittomassa versiossa enemmän kuin muissa sokerittomissa mehukeitoissa. t. toinen riisipuurofani  8)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Joulukuu 12, 2011, 22:25:20 ip »

Mä luin ihan jonkun päivälehden jutun, että Valio vähentäisi keinotekoitesti makeutettuja tuotteita. Itse kyselin sitä heitä ja sain ihmettelyn, että mistä moinen tieto. Eivät siis vähennä vanhoja, uusia ei vaan tule.

No ehkä nää kausituotteet eivät sitten heillä kuulu vanhoihin tuotteisiin, siis vanhan kausituotteen voi hyvin korvata uudella kausituotteella...

Omalla kohdallani tuo nyt ei kuitenkaan maailmaa kaada, koska eihän se riisipuuron maitokaan oikein hyvää tee fosforirajoitteiselle, koska ei olisi syöminen jäänyt yhteen annokseen ::) Vähän samasta syystä päätin jättää omatekoisen imelletyn perunalaatikon tänä vuonna väliin, siis sen maidon vuoksi ja sen, että sitten määrällisesti sitä menisi aika reilusti... melkein voisin sanoa itseäni ahmatiksi noiden syötävien suhteen :-[.
Kirjattu
Antsu1

jester

• Veteraani
« Vastaus #3 : Joulukuu 13, 2011, 07:20:02 ap »

rusinat on sokeroitu
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #4 : Joulukuu 13, 2011, 07:24:12 ap »

minulla on jossain taulukko.  mihin on lisatty sokeria          satoja erilaisia
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Joulukuu 13, 2011, 08:44:18 ap »

rusinat on sokeroitu

No minä lähinnä tässä itkinkin tuon lisätyn puhtaan sokerin ilmestymistä tuotteeseen valmistusvaiheessa, kuten varmaan hyvin ymmärsit ja ymmärsit varmaan mun pointtinikin koko jutussa - tai sitten et... ::)
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Joulukuu 13, 2011, 09:12:01 ap »

Laita Antsu Valiolle sähköpostia ja anna palautetta.  ;)

http://www.valio.fi/ota-yhteytta/
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Joulukuu 13, 2011, 10:57:18 ap »

Meilläkin syötiin joskus aika paljon noita Valion (sokeroimattomia) keittoja. Pettymys iski, kun tutustuimme tuoteselosteisiin. Aika vähän niissä on marjoja/hedelmiä.

Luumurusinakeitto:
vesi, luumusose (4,5%), rusinat (4%), sokeri, sakeuttamisaineet (muunnettu tärkkelys, guarkumi),
happamuudensäätöaine (sitruunahappo), sokerikulööri, säilöntäaine (kaliumsorbaatti), C-vitamiini
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Joulukuu 13, 2011, 11:18:57 ap »

Meilläkin syötiin joskus aika paljon noita Valion (sokeroimattomia) keittoja. Pettymys iski, kun tutustuimme tuoteselosteisiin. Aika vähän niissä on marjoja/hedelmiä.

Luumurusinakeitto:
vesi, luumusose (4,5%), rusinat (4%), sokeri, sakeuttamisaineet (muunnettu tärkkelys, guarkumi),
happamuudensäätöaine (sitruunahappo), sokerikulööri, säilöntäaine (kaliumsorbaatti), C-vitamiini

Ja minä käytän ihan tyytyväisenä niitä jäljellä olevia, joihin ei ole sokeria lisätty. Muu on sivuseikka minulle ;) tärkeintä on maku ja käytön helppous.
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #9 : Joulukuu 13, 2011, 16:53:26 ip »

Itse monesti toivoisi, että sokeroimattomat olisi myös ns. makeuttamattomia - mun makuun jo pelkät rusinat maistuu tosi imeliltä eli keinomakeutta ei tarvisi paljoa tai ollenkaan ;)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00