Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: AC Spirit Combo ja TBA:n loppumisen kuittaaminen  (Luettu 2831 kertaa)

Saaga

• Intoilija
AC Spirit Combo ja TBA:n loppumisen kuittaaminen
« : Marraskuu 27, 2011, 17:28:56 ip »

Onko AC Spirit Combo insuliinipumpusta mahdollista ottaa TBA:n loppumisen hälytys tai hälytyksen kuittaus pois? Perusmanuaalista en moista mahdollisuutta löytänyt, mutta pystyykö asian hoitamaan jos ottaa mukautetun valikon käyttöön ja tekee jotain tietokoneen kautta?

Kirjattu
DI, AC Spirit Combo Humalogilla loppuvuodesta 2011

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: AC Spirit Combo ja TBA:n loppumisen kuittaaminen
« Vastaus #1 : Marraskuu 27, 2011, 18:41:18 ip »

Ei kokemusta - kerro ihmeessä jos saat selville. En ole tietokoneen kautta edes yrittänyt säädellä, mitren se tapahtuu?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2011, 21:29:38 ip »

Epäilen.. Kysy Rochen edustajalta.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Marke

• Jäsen
« Vastaus #3 : Marraskuu 28, 2011, 10:41:22 ap »

Vanhassa Spiritissä ei onnistu itse, vaatii edustajan käynnin. Sillä kun on joku laite, johon pumppu kytketään. Minä käyttäisin heti Comboon tuota hälytyksen poistoa, jos sen voisi itse tehdä! Kerrothan, mitä saat selville!
Kirjattu

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2011, 16:44:13 ip »

Soitinpa sinne pumppupäivystyksen numeroon. Vaikuttaa siltä, että homman hoitamiseen tarvitaan joku ohjelma. Se saako ohjelman itselleen vai tekeekö edustaja homman jäi vielä auki. Jäi pikkaisen hämärän peittoon myös se, että saako kuittausta ylipäänsä pois. Alueeni pumppuedustaja soittaa kuulemma minulle lähipäivinä asian tiimoilta. Päivitän tilannetta tänne sitten taas.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2011, 20:17:31 ip »

Te onnelliset, joilla ongelmana on vain loppukuittaus. Veossa on mielestäni paljon pahempi ongelma, kun TBA piippaa tunnin välein!  :o :( >:(
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2011, 20:39:13 ip »

Joo, ei toi loppukuittaus muakaan haittaa, ja sen voi helposti välttää laittamalla tba:n ajaksi enemmän kuin tarvis, esim jos haluan tba:n päälle 2 tunniksi, niin laitan 4 tuntia, niin eipä tarvi kuittailla.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Marraskuu 28, 2011, 22:21:45 ip »

Mä nimenomaan olen oppinut hyödyntämään tuota loppukuittausta. Se on mulle yleensä hyvä merkki myös mitata ja seurata näin onko TBA purrut halutulla tavalla. Esim yöaikaan vallan mainio "herätyskello" ja samalla siis tarkistusmittauksen paikka.

Joskus mulla on terve pitää TBA:ta muutama päivi ympäri vuorokauden päällä, siis aika se maksimi 24h ja tuon äänimerkin avulla tiedän, että on aika uudistaa tba. Mä en nimittäin lähde basaalia muuttelemaan ihan päivän tai parin vuoksi, vaan toimin TBA:n avulla. Vasta useamman päivän päästä teen sitten itse profiiliin mutoksia. Ja mä unohtaisin varmaan uudistaa tollasissa tilanteissa, jos ei sitä loppumisääntä/värinää olisi ja sitä kuittausta myös.

Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Marraskuu 28, 2011, 23:45:05 ip »

Mä nimenomaan olen oppinut hyödyntämään tuota loppukuittausta. Se on mulle yleensä hyvä merkki myös mitata ja seurata näin onko TBA purrut halutulla tavalla. Esim yöaikaan vallan mainio "herätyskello" ja samalla siis tarkistusmittauksen paikka.

Mä teen myös noin usein, varsinkin hypojen torjunnassa. Jos sokrut esim 4,0, niin laitan tba:n päälle enkä syö mitään ja parin tunnin päästä onkin jo 5,8.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Marraskuu 28, 2011, 23:58:49 ip »

Mä teen myös noin usein, varsinkin hypojen torjunnassa. Jos sokrut esim 4,0, niin laitan tba:n päälle enkä syö mitään ja parin tunnin päästä onkin jo 5,8.

Mä en noinpäin tee. Useinhan sitä ohjeistetaan juuri vähentämään esim. liikunnan alla tai sitten juuri, jos tahtoo hypo-arvo alkaa lähenemään. Ei alkaisi paino nousemaan...

No mulla ei ole paino noussut, vaikka olen surutta hoidellut matalan uhat sekä liikunnankin vaikutukset lisähiilareilla. Tosi harvoin käytän TBA:ta alentavasti. Mutta tässä sitä taas näkee miten yksilöllisesti tässä voi toimia...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Marke

• Jäsen
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2011, 07:59:21 ap »

Meillä kyllä olisi paljon hyötyä siitä hälytyksen poistosta! Jos pojalla on vaikkapa treenit illalla, niin vähennän yötä vasten vaikkapa 6-7 tunniksi basaalia. Ja koska olen tätä tehnyt vuosikaudet, niin tiedän luottaa tempun toimivuuteen. Mutta nyt kun on tämä Combo, niin vähennystä yötä vasten ei voi tehdä, kun joutuu heräämään... Ja siihen vanhaan Spiritiin nimenomaan edustaja kävi vetämässä ohjelman läpi ja hyvin toimii. Meidän perheessä on siis kummatkin pumput.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 30, 2011, 10:25:52 ap »

Mä kuittaan hälyt yöllä autuaan tietämättömänä kaikesta. Viimeksi maanantaina loppui inska yllättäin kesken päivän, kun olin korkeaa korjaamassa, kun yöllä oli tullut häly, että ampulli lähes tyhjä. Eikä tietenkään uutta ampullia mukana, vaikka yleensä aina on. ::)
Usein huomaan ''heikko paristo'' ilmoituksenkin vasta n.viikko ilmoituksen tulemisen jälkeen, kun olen vaihtamassa ampullia tjtn. Tuon annoslaskurin/kaukosäätimen kanssa ei tule pumppua paljon tarkkailtua.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #12 : Marraskuu 30, 2011, 19:03:11 ip »

Hih susta on tullut sen kanssa jo ihan suvereeni ;)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Saaga

• Intoilija
« Vastaus #13 : Joulukuu 01, 2011, 20:34:22 ip »

Ei voi itse ottaa TBA:n loppumisen hälytystä tai sen kuittausta pois. Edustaja laittaa jonkun ohjelman kanssa sen pois. Olen ihan äimistynyt kun hän tulee sen kotiin tekemään illalla virka-ajan päättymisen jälkeen. Näin ainakin pääkaupunkiseudulla.
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54