Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416894 viestiä  •  19920 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hankalat syylät  (Luettu 37033 kertaa)

emonen

• Lentävä kynä
Vs: Hankalat syylät
« Vastaus #30 : Heinäkuu 06, 2012, 16:18:35 ip »

Enpä ole muistanut päivittää syyläkuulumisia vaikka hoito onkin harvakseltaan jatkunut kokoajan. On käyty noin kuukauden välein nyt jo muutama kerta. Väliaikana etikkaa iltaisin...
Ja käynnillä aina se happo niinkuin silloinkin kun käytiin tiheästi. Ja tänään sitten sovittiin, että oli viimeinen käynti.  :D   :D
Etikkahoitoa pitää vielä jatkaa kotona, jäljellä on kaksi aivan pienen pientä syylän "nysää".
Jos kuitenkin kasvavat takaisin, voidaan soittamalla varata aika ja aloittaa uudestaan.
Jalkojenhoitaja katsoi koneelta - hoito kesti 7 kuukautta ja päivän. Alkuun ne käynnit oli tiheään, reilun viikon välein ja kotihoito lisäksi. Vaan kyllä kannatti  :)
Nyt on terveet kivuttomat kauniit lapsen jalat!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Heinäkuu 06, 2012, 17:47:08 ip »

Hienoa! Nuo on pitkällisiä hoitoja, mutta toivottavasti eivät tule takaisin :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #32 : Heinäkuu 06, 2012, 18:49:24 ip »

Mulla sillä syylendillä on kestänyt kanssa varmaan jo 3 kk omahoito, toinen pienenmpi ja uudempi kadonnut, toisen vanhemman alta paljastui toinen ja isompi, ja sormesta ei ota selvää kun sen syylä käyttäytyy eri lailla...

Olen pakkauksen ohjeen mukaan käyttänyt samaa myös lapsen varpaan isoon syylään, mutta se on sellainen hankalampi, "tikkuileva" tai "karvainen" syylä jos tiedätte mitä tarkoitan, paksua kuivaa ihoa päällä ja lapsi ei antaisi ohentaa ihoa tarpeeksi, että happo pääsisi vaikuttamaan. voi olla että hoitajalla menisi paremmin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kt11118

• Jäsen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 06, 2012, 19:52:30 ip »

Itselläni oli lähes kaikki sormien kynsivallit syyliä täynnänsä. Niitä jäädytettiin kahteen kertaan ilman tuloksia....
Äitini kertoi vanhankansan konstin -> Voikukanmaito.
Yhden ainoan kerran laittelin taitetuista voikukan varsista maitoa syylien päälle. Syylät menivät mustiksi ja kaikki syylät oli kadonneet kolmessa päivässä! Ne kuivuivat ja lähtivät rapsuttamalla.
Tästä on nyt aikaa 14 vuotta eikä uusia syyliä ole ilmestynyt.
Kirjattu
-Täysillä sisään!...ja vaikka paareilla ulos!

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Heinäkuu 06, 2012, 21:27:31 ip »

Joo, yks kaveri kertoi, kun olin pari vuotta kotikonstein häätänyt syylääni, että aamusyljellä lähtee... Ei lähtenyt.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Heinäkuu 08, 2012, 00:05:32 ap »

Joo noita vanhan kansan konsteja on moinen liuta. Ja kun syylät yleensä lähtevät itsestäänkin noin vuodessa (ainakin lapsilta), osalle joku tuollainen konsti on se millä lähti... No me tarvitsimme kovempia keinoja, kun syylät olivat hoidon alkaessa olleet jo yli 3 vuotta ja vaan lisääntyivät...
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Snanna

• Vieras
« Vastaus #36 : Heinäkuu 10, 2012, 15:03:44 ip »

Tuli tässä näin "ohikulkiessa" mieleeni.

Mulle lapsena (noin 15 v sitten) d-lääkärin kesäsijainen toteisi syylistä, että "Älä missään nimessä kerro, että sait tämän kehotuksen lääkäriltä, mutta syylät lähtee parhaiten niitä pureskelemalla." Kuulemma immuunipuolustus havaitsee viruksen paremmin suun limakalvoilta.

Enpä noudattanut vinkkiä (voi oksennus), syylät katosivat itsestään jalkapohjasta vuoden kuluessa.  ;D
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Heinäkuu 11, 2012, 07:52:38 ap »

Jalkapohjasta olis aika hankala pureskella...eikä ton teorian perusteella taida auttaa että joku muu puree  ;D ;D

Ite taisin päästä isoimman syylän pohjaan!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2012, 11:50:18 ap »

Ite taisin päästä isoimman syylän pohjaan!

Hienoa!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Heinäkuu 16, 2012, 18:08:33 ip »

Mulla oli murrosikäisenä vihleliäitä syyliä jalkapohjissa. Apteekin lääkkeet kokeiltiin ja jalkojenhoitajalla niitä jäädytettiin. Syylät vain olivat ja pysyivät. Hoitaja oli jostakin kuullut (jalka tai kynsi)sienilääkkeestä, joka tehosi myös syyliin. Syylien pintaa rikottiin ja niihin laitettiin tuota sienilääkettä useampaan otteeseen. Tämä konsti auttoi ja pääsin usemman vuoden vaivanneista syylistä eroon.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Heinäkuu 16, 2012, 22:09:14 ip »

Uuh se mikään syylän pohja ollut vaan PINTA - siellä alla oli kaikkien syylien äiti...yli sentin kokoinen. Syylend kirvelee sitä pintaa tosi paljon ja tekee vaan puolen millin palopinnan, ei meinaa enää "imeä" sitä eikä mustua kunnolla. Aika tilata aika jalkojenhjoitajalle...? Kokeilin välillä vanhaa kunnon verruxiniakin, kohta kurkkaan laastarin alle..

Tytöllä edelleen sitkeä syylä, ongelma on että se on varpaan päässä, kovettuu ja halkeilee helposti eli syylendiä en uskalla laittaa kun rikkinäistä ihoa se polttaa niin kamalasti :(
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Heinäkuu 16, 2012, 22:37:29 ip »

mulla tepsi se jäädytys, voisko se tepsiä siihen tytön syylään? Sitä tosin ohennettiin aina välillä, mutta mulle se ei sattunut ollenkaan, vaikka jalkapohjat on tosi herkät muutoin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Heinäkuu 16, 2012, 22:48:09 ip »

Hmm pitäs varmaan neuvolan kautta kysyä tota...
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Heinäkuu 16, 2012, 22:51:22 ip »

Hmm pitäs varmaan neuvolan kautta kysyä tota...

Toivottavasti teillä suhtautuminen on positiivisempaa kuin meillä aikanaan. Kun syyläthän lähtee itsestään  ;)
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Heinäkuu 24, 2012, 18:22:39 ip »

Täähän on lasten osio mutta jatkan syyläaiheesta...en mie mitään pohjana päässyt vaan PINTAAN. Kaikkien syylien äidin...se on niin iso että syylendin käyttö on ihan tuskaa. Sen päällä on pienempi ja tuoreempi. Olen siiirtynyt vanhana kunnon verruxiniin kun Syylend vaan sattuu liikaa, tuntuu että polttaa koko päkiän mittaista hermoa...verruxin on tehottomampi mutta saa laittaa joka päivä ja poistaa sitä mukaa vähäsen.

Kävely on tuskaa kun kaikki suojaava iho päältä on pois ja on keskellä päkiää, oon keksinyt omia kevennysvirityksiä... ehkäpä pyydän jalkahoitaja-ajan  ;D
Kirjattu

Linkkejä