Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6610 jäsentä  •  413427 viestiä  •  19631 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi marski, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Koira/lemmikki viestiketju  (Luettu 222060 kertaa)

hogan

• Vanha tekijä
Vs: Koira/lemmikki viestiketju
« Vastaus #15 : Lokakuu 30, 2011, 21:46:11 ip »

Täällä kirjoittaa Sepe. Mä oon tämmönen 3v espanjanvesikoirapoika. Tykkään ihan sikana lupsauttaa kaikkien nenät, korvat ja silmälasit. Noi sanoo, ett mulla on lännen nopein kieli.  Mun karva kasvaa tommoseksi pitkäksi, nyöreillekin, jos sitä ei leikata. Kesällä mun turkki leikataan semmoseksi millin siiliksi. Talvella siihen vähän tarttuu lunta, semmoset 6kg per ulkoilu. Mulla on tassuissa ihopoimu varpaiden välissä ja sit mä osaan sukeltaa.  Mun lempileikki on hakea keppiä tai palloa tai tota mun ii-ii-iii-hanaa lempparisikaa. Mä oon pelastanu sen tosi monta kertaa järvestäkin. Kerran mä uin veneelle, 1,5 km, kun noi ei ottanut mua mukaan uimahyppykisaan. No, ei ne sit saanu mulle mitään portaitakaan, niin mä uin sit takas mökille. Noi tosin saatteli veneellä sitten. Niin toi mun kaveri -- Sanni siis -- on tommonen 6v lapinkoiratyttö. Se on leikattu ja se ei koskaan haluu. Nyyh. Mä haluisin aika usein. Meillä on Sannin kanssa aika erilaiset ruokatavat. Sannilla on aina nälkä. Sanni on vähän plösö, vaik se karppaa aina. Ja sit noi sanoo mua haahuilijaksi, vaik mä oikeesti haluun vaan nautiskella ruoasta. Välillä sit käy niin, että Sanni käy imasemassa mun eväät sillävälin kun mä oon jossain tsekkaamassa kuvioita vaikka saunan lauteilla. Mut se on kuitenkin pomo, niin kai se on ihan oikein. Me molemmat tykätään Sannin kanssa villieläimistä ja pikkulinnuista (no joo siis kerran me saatiin kiinni joku haukka, semmonen ihan pieni). Sanni usein hokaa ne ja mä sit otan kiinni. Myyristä ja vesirotista lähtee tosi vinkee ääni kun niitä vähän rutistaa. Sit ku ne lakkaa vinkumasta mä syön ne. Noi yökkäilee ja laittaa mut aina matokuurille... joka on tosi yök. Kerran toi isäntäkin söi vahingossa mun matolääkkeitä, ku ne näytti ihan panadolilta, ja sit sille tuli yök. Yök.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Lokakuu 30, 2011, 22:44:31 ip »

Eikä!! :D Mistähän lie tulee nimi 'vesikoira'... 3km uinnista kenties. ::)

Tyäkaverikin huomasi että myyristä lähtee vinkee ääni. Se käveli rantaheinikossa ja pysähty. Otti askeleen taaksepäin ja takaisin. ''Kuunnelkaa. Jännä ääni lähtee!'' Vähän aikaa kun se siinä pomppi ja aina kuului vaan 'skviik' niin tajusi lopulta kattoa pintaa syvemmälle. Vesimyyrän pesähän se siellä. :D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Lokakuu 31, 2011, 14:45:57 ip »

Minua nyt kyllä vähän säälittää nuo vesimyyrä-tarinat.. En oikein kestä tappaa edes hyttystä suurempia hyönteisiäkään. Ja mökilläkin kaikki hämähäkit kannetaan elävänä ulos.  ::)

Mutta muuten kivoja tarinoita omista lemmikeistä ja niitä on kiva lukea. Lisää vain tulemaan.

Meidän Ralli joutui viettämään luvattoman paljon sisätiloissa viikonloppuna kun oltiin siellä sijaisvanhempien tapaamisessa. Mutta oppi aika hyvin käyttäytymään huoneessa: haukahti muutaman kerran peräämme ja rauhoittui sitten nukkumaan. Ja me käytiin aika monta kertaa viikonlopuna aikana vain kääntymässä huoneessamme. Koira oli ihan ventti kun päästin kotiin ja kulki minun perässäni siihen tyyliin että "nyt et kyllä enää katoa mihinkään!".

Mutta mallikelpoinen hotellissa yöpyjä siitä on tulossa.  :D
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Lokakuu 31, 2011, 20:31:43 ip »

Ei niille myyränpoikasille lopulta mitään käynyt. Hengissä olivat kaikki. :D
Ei meilläkään tapeta muuta kuin hyttysiä ja paarmoja. Ampparit kannetaan elävänä ulos, ja hämäkäkkien kanssa minä mahdun kyllä ihan samalle sohvallekin. Ne syö kaikkia pahiksia pikkuötököitä. :) Kesällä mulla oli se kyykin tuossa pihassa. Ja myyrä kumisaappaassa! :D (ilmankos se kyykin niin tuossa viihtyi, kun on myyriä tarjolla :))
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #19 : Marraskuu 01, 2011, 08:02:26 ap »

Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 10yks, Metforem 750mg 1 aamulla 1 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2011, 09:22:59 ap »

Ei niille myyränpoikasille lopulta mitään käynyt. Hengissä olivat kaikki. :D

No hyvä juttu!  ;D
Ihana tuo kettuvideo!  :D
Kirjattu

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Marraskuu 01, 2011, 10:31:25 ap »

Huikean hauska video... Villieläimetkin näyttää kesyyntyvän kovasti sopivissa olosuhteissa.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Marraskuu 01, 2011, 10:38:29 ap »

Minulla on just nyt vain 2 eläinkategoriaa: hyötyeläimet ja haittaeläimet. Ja myyrät kyllä kuuluvat minusta jälkimmäisiin, varsinkin jos erehtyvät popsimaan minun vaivalla kasvattamani omena- ja kirsikkapuut!  :(

Mieheni (maatalosta alunperin kotoisin) löysi syksyllä halkopinon alta hiirenpesän, jonka varovasti siirsi muualle, kun "ne poikaset oli niin suloisia". Ja heti, kun kylmät ilmat tulivat, ne samat hiirenrontit ilmestyivät mökkiin. Olivat kaivautuneet joka sänkyyn peittojen alle, papanoineet ja kusseet sinne ja mm. syöneet reiän Marimekon pussilakanaan. Voi sitä siivoamisen ja pyykinpesun määrää, eikä ne miehenkään mielestä enää olleet suloisia!  ::)  Ilahdutin hiiriä hankkimalla hiiribaarin, kun en voi kissaakaan hankkia, vaikka haluaisin kovasti. (toim. huom. kissa on hyötyeläin).  ::)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Nuuna

• Matkailija
« Vastaus #23 : Marraskuu 01, 2011, 19:18:36 ip »

Meidän husky on musta-valkoinen, missä on vähän ruskeeta. Muistelen joskus lukeneeni, että vain muutamalla prosentilla huskyista on siniset silmät, meidän papparaisella silmät ovat ruskeat. Huskyissa on kyllä sellaista energiaa, mitä on vaikea käsittää. Vauhti ja elämänilo on kovaa :)

Borderterrierit on kanssa loistava rotu, meidän äidillä on niitä 2, toinen 15-vuotias ja toinen 5-vuotias. Luonteeltaan kumpikin täysin erilaiset.
Kirjattu
D1 vuodesta 1995
Pumppu ja humalog menossa mukana

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Marraskuu 01, 2011, 19:50:31 ip »

Ohhoh! Pötyä olen puhunut. :o Eriparisilmät tarkoitin. Siis toinen silmä sininen, toinen ruskea.
Lainaus käyttäjältä: Nuuna
Huskyissa on kyllä sellaista energiaa, mitä on vaikea käsittää. Vauhti ja elämänilo on kovaa :)
Vanhakin husky villiintyy leikkiin hetkessä! :)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 01, 2011, 20:04:17 ip »

Mun enon leskellä on aina ollut koira, asuu hieman sivulla ja lähimpään naapuriin on n. 5 kilsaa. Nyt kuukausi sitten hän joutui lopettamaan ja mietti myös, että jos vaihtaisi kissaan :o Me ollaan enon puolinen suku ihan kauhuissaan, että kissa. Oli hällä jo eläinlöytökodista katsottuna karhukoira, mutta koska terveyspuolella meni heikommin, niin ei ole sitä vielä käynyt lunastamassa itselleen. Mutta tämä edellinen oli ihan ihme koirus, tyttö kun oli, niin miehien perään oli kovasti, niin ja mun. Vahtia siitä sai hakea, kun sellaiseksi otti ;D Kahdessa päivässä tää oli jo ystävystynyt viereisen metsän raivaustöissä olleiden miesten kanssa ja söi heidän eväänsä, siinä sivussa :D Mulla on viime vuosina ollut kaksi koiraa, joihin olen voinut täysin luottaa, mä olen tiennyt, ettei ne tee mulle yhtään mitään  ;D Toinen koira on serkkuni koira ja luottamuksen saanti kesti viikon yhdessä olon :o Hieman epäileväinen siis... Meni vähän OT.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Marraskuu 01, 2011, 21:21:44 ip »

Mä oon kerran nähnyt huskyn jonka toinen silmä oli siniharmaa, toinen ruskea. En unohda sitä hetkeä koskaan!  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Marraskuu 02, 2011, 11:21:08 ap »

Minä en kyllä saisi katsoa telkkarista noita Espanjan kulkukoirista kertovia ohjelmia. Nyt tuli hirvittävä hinku saada toinen koira. Mutta jos nyt maltan kuitenkin odottaa tuonne kevääseen. Jospa tuo Rallin pennutus onnistuisi ja saataisiin siitä yksi pentu sitten itsellekin. Kun jotenkin tuntuu niin orvolta kun on vain yksi koira.  :-\
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Marraskuu 02, 2011, 11:38:26 ap »

- Minä en kyllä saisi katsoa telkkarista noita Espanjan kulkukoirista kertovia ohjelmia.
- Kun jotenkin tuntuu niin orvolta kun on vain yksi koira.
- Dokumentti-ihmiset osaavat kyllä tehdä ohjelmia vaikka mistä surullisista aiheista. Ei niitä pysty katsomaan. Tulee vaan paha mieli. Yritän tietoisesti vältellä niitä, kun tiedän että nään sitten vaan orpokoiraunia koko viikon. Ja kaikkia tautiohjelmiakin! Ei puhettakaan että vois kattoa! :D
- Uskon että koirastakin tuntuu orvolta olla ainoa. Toivottavasti se saa vauvoja, niin tulee vähän uutta säpinää! :)
Kirjattu

malmi

• Jäsen
« Vastaus #29 : Marraskuu 02, 2011, 11:38:32 ap »

Jouduttiin olosuhteiden pakosta muuttamaan omakotitalosta rivitaloon ja se aiheutti meidän kissoille ja varsinkin yhdelle melkoisen trauman. Ikää on jo reilusti päälle 16 vuoden ja koko ikänsä ovat saaneet olla ulkona ja sisällä halunsa mukaan ja nyt joutuivat sitten sisäkissoiksi, kun ei uskalla täällä enää vanhuksia päästää pihalle. 2 kk on kestänyt toisen vanhuksen sopeutuminen sisäkissaksi ja olemme saaneet öisin "nauttia" kissan mietteistä, mitä se tuumaa, kun ei pääse ulos? Onneksi alkaa pikkuhiljaa sopeutumaan, toki nytkin kun kuullaan mielipiteitä asiasta, mutta onneksi enää enimmäkseen silloin, kun joku on hereillä ja niin tietenkin näin päivällä kun vanharouva herää nokosilta....  ;)
Kirjattu
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

Linkkejä

Lorenzo Sandinin työ keinohaiman kehittämiseksi on Vuoden diabetesteko

Rovaniemen hoitosuunnitelmatyölle kunniamaininta

Julkaistu 14.11.2017 | 08:40