Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Esitäytetyistä ampulleista ihmettelyä?  (Luettu 10450 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Esitäytetyistä ampulleista ihmettelyä?
« Vastaus #45 : Lokakuu 30, 2011, 22:03:51 ip »

Mä en varainskojen kanssa jaksa tuota tuhlausta edes miettiä. Totuin ekoina pumppuvuosina niihin esitäytettyihin ja silloin vähän hoitotaholle jopa motkotin, että on hurjaa tuhlausta, kun apteekki ei vajaatäyttöä tee. Sillon virallisestihan sanottiin, että yhtä ampullia saa käyttää maksimissaaan viikon ja se tarkoitti, että mulla meni joka viikko 100ky inskaa haaskuun ::). Vastaus vähän yllätti, kun lääkäri totesi, että enhän minä sitä joudu maksamaan...

Vara-pikainskat menee haaskuun, viimeksi olen hakenut lähes tasan 2 vuotta sitten sen pakkauksen ja nyt on lopullinen aika ohi, koska käyttöaika tuli täyteen... Mä tiedän olevani vähän leväperäinen, mutta kun reissussakin yritän varat pitää Friossa ja sitten esim. hotellin jääkaapissa, niin kyllä kotiin päästyäni laitan käyttämättöman kynän takaisin jääkaappiin.

Toki myönnän, että vähän aina nolottaa, kun palautan apteekkiin tuhottavaksi täyden pakkaukse kertiskyniä. Tosin noin kahden vuoden välein tuota tapahtuu, sen verran pitkät voimassaoloajat olen yleensä onnistunut ostotilanteessa inskoille saamaan.

terkuin nykyinen tyytyväinen itse täyttäjä ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Neulanen

• Jäsen
« Vastaus #46 : Marraskuu 07, 2011, 21:09:25 ip »

Heippa kaikki kuplailijat ja kuplattomat!

Löysin avun ilmakupliin Wapun konstilla eli laitan ilmaa pulloon huomattavasti vähemmän kuin on otettavan insuliinin määrä. Ensimmäisellä täytöllä en laita ilmaa ollenkaan ja seuraavillakin reilusti alle puolet otettavasta määrästä. Viimeisellä täytöllä joutuu jo kyllä vetämään selkeästi alipainetta vastaan, mutta nyt ei ole enää ollut kuplista haittaa. Minun määrillä 10 ml pullo riittää noin viiteen täyttöön.
Kirjattu
D1 -87, pumppu Paradigm Veo Humalogilla -11

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #47 : Marraskuu 07, 2011, 22:33:23 ip »

Oo pitääpä kokeilla!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä