Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417074 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Juokaamme rauhassa kahvia, säännöllisesti  (Luettu 10872 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Juokaamme rauhassa kahvia, säännöllisesti
« Vastaus #30 : Syyskuu 13, 2011, 17:59:44 ip »

Jep tumma pressa täälläkin - ja olen vissiin ollut jossain kaapissa, kun en tuota obama-nimeä oo ennen kuullut - hillittömän hauska poliittisessa epäkorrektiudessaan ;)

Täällä on kiva pieni kahvikauppa, jossa saa kaikkia eri sortteja jauhatettuna haluamaansa karkeuteen. ME keitetään kotona kahvia vain pitkinä viikonloppuaamuina, niin saa olla vähän kalliimpaa - ja työläämpää; usein ostetaan tuo tumma pressakin papuina ja vedetään kahvimyllyllä puruiksi, on pientä luksusta tuhlata viikonloppuna aikaa tuollaiseen pieneen turhuuteen...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

soteka

• Intoilija
  • D1 -06; Levemir & NovoRapid
« Vastaus #31 : Helmikuu 01, 2012, 16:54:06 ip »

Pakko on nostaa tätä ketjua, kun kysymykseni koskee kahvia. Juon sitä suht paljon, olen aina juonut, mutta vasta nyt, syksystä tähän päivään asti, olen pistänyt merkille sen kuinka paljon se nostaa verensokeria, ainakin minulla. Juon kahvin maidon kanssa, mutta sitäkin tulee vain tilkka, joten en usko sen vaikuttavan asiaan. En ole kuullut että noin kävisi muilla, mutta onko täällä ketään jolle kahvi tekisi samoin?
Kirjattu
Ten Tonne Skeleton.

sinppu

• Aktiivinen
« Vastaus #32 : Helmikuu 01, 2012, 17:50:35 ip »

täällä ilmottautuu ainakin yks joka huomannut saman reaktion, että kahvi nostaa sokereita siis ihan älyttömästi.. itse juon myös maidon kanssa, ja olen miettinyt että mistä moinen nousu johtuu, eikai pelkästä maitotilkasta???.. verensokereista huolimatta kahvia saatava joka aamu, inskakaan ei oikeen aina auta kahvin nostattamiin sokereihin, ja olen todella miettinyt mistä tämä johtuu ::) ???
Kirjattu

soteka

• Intoilija
« Vastaus #33 : Helmikuu 01, 2012, 18:05:52 ip »

Minä en uskalla joka kerta pistää inskaa kahvia varten, koska aina kahvi ei tuota nousua aiheuta, mutta toisinaan taas aiheuttaa. Varsinkin aamulla verensokeri voi nousta pilviin kahvin takia, jos ei tule muuta aamupalaa otettua siinä sivussa että niille sitten pistäisi inskaakin. Yksi hyvä esimerkki minulla on eräältä illalta, kun vs oli 4 pintaan ennen kahvin juontia. Join siinä pelkän kahvin, ja kävin saunassa välissä, ja kun nukkumaan mennessä  tarkistin vs:n, se oli noussut huimana yli 18. Täytyy d.hoitajalta kysyä huomenna, onko hän kuullut tästä ilmiöstä muilta.
Kirjattu
Ten Tonne Skeleton.

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #34 : Helmikuu 01, 2012, 18:14:00 ip »

Aamu ilman kahvia, "on kuin talo ilman aitan polulla astelevaa emäntää"
Eikä nota edes sokeria, ellei juo pannukahvia, siinä on rasvaa!!
Kirjattu

Neulanen

• Jäsen
« Vastaus #35 : Helmikuu 01, 2012, 19:15:58 ip »

Tuo kahvin vs:n nousua aiheuttava vaikutus onkin mulle uus tieto tai ei oikeastaan olekaan, kun tarkemmin miettii. Joskus iltapäiväkahvin jälkeen sokeri tosiaan lähtee nousemaan, vaikka jois vain pelkän kahvin. Tätä ilmiötähän pitääkin alkaa seuraamaan.
Kirjattu
D1 -87, pumppu Paradigm Veo Humalogilla -11

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Helmikuu 01, 2012, 20:51:04 ip »

Mä en ole koskaan huomannut mitään sellaista verensokerin nousua, jonka voisin kahvin piikkiin laittaa. Juon mustana ilman mitään lisukkeita ja jos tosiaan jotain verensokerin nousua olisi, olisi se niin pientä, etten ole tajunnut sitä lainkaan. Aina kuitenkin sokerit seilaa muutamalla kymmenyksellä suuntaan jos toiseenkin.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Nainen57

• Intoilija
« Vastaus #37 : Helmikuu 02, 2012, 03:50:09 ap »

Juon paljon kahvia ja useinmiten  maidon kanssa. ennen pumppua en pistänyt kahville. Sen jälkeen kun siirryin pumppuun olen pistänyt 1-1.5 vaihtoyksikköä per kahvi; varsinkin jos juon ison latten tai cappucinon. Flat whitessa joka on mun nykyinen lempijuomani on vähemmän maitoa, en tiedä mikä on nimi suomeksi.... Mutta pistän pikaa kumminkin tuon 1 tai 1.5 vaihtoyksikköä, muuten vs nousee liikaa. Bolus on minulla nykyisin 1.1 yks per 10 hhg.
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 640G pumppu 26.10.2015 (Veo 554 pumppu oli käytössä 15.10.2011 lähtien)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Helmikuu 02, 2012, 09:47:34 ap »

Tässä sitä taas huomataan miten erilaisia me olemme. Mä varmaan hypoilisin jokaisen kahvin jälkeen, jos tuikkaisin pelkälle kahville 1-1,5 ky (vai oliko tuo termi "vaihtoyksikkö" jotain muuta? on mulle ihan vieras termi?).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Helmikuu 02, 2012, 11:11:41 ap »

Omalla kohdallani kahvi on siitä "hauska" juoma, etten edes tykkää siitä. Silti käyn kahvilla päivittäin.... :D Kahvilaaduista en ymmärrä sen enempää kuin pässi tähdistä eli ihan sama mitä kurpotinta juon. Kotona en kahvia juo ikinä, kahvihetken nautin rauhassa aina jossain kuppilassa.  ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Helmikuu 02, 2012, 11:38:16 ap »

Diabeetikon on todella hyvä juoda kahvinsa mustana,itse jos kaipaan vähän makeutta sekaan,niin mulla on kotosalla purkkiin linjapihdeillä pilkottuna aivan pikkuriikkisiä sokerin paloja ja onneksi on tullut noita vähähiilarisia leipiä/sämpylöitä,joita voi suht pienillä (joskus jopa ilman) pikainskamäärillä nauttia.
Kahvilassa tietty eri asia,omasta mielestäni kaikki Latet yms.ovat lähinnä kahvin irvikuvia,poikkeuksena tietysti espresso.
Kävin just pari pv sitten pitkästä aikaa Stockan 6.krs kahvilla,oli käsittämättömän huonon ja seisoneen makusta kahvia,seuraavana päivänä kävin saman talon 1.krs kahvilassa,jossa vastaava kahvi oli taas oikein hyvää.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Helmikuu 02, 2012, 14:44:19 ip »

Minä kyllä lirautan kahviini tilkan maitoa. Se ei nosta ainakaan minun sokeriarvojani.

Sitäpaitsi käytän Yömaitoa nukahtamisen apuna. Kun herään usein yöllä muutaman tunnin unen jälkeen, juon puoli kahvikupillista yömaitoa ja saan helposti taas unenpäästä kiinni. Yömaito sisältää normaalia maitoa enemmän Melatoniinia. Sitä on paljon vähemmän kuin melatoniinipillereissä, joita käytetään yleisesti unilääkkeenä. Mutta jo pieni annos melatoniinia voi auttaa lievissä nukahtamisongelmissa.
Kirjattu

soteka

• Intoilija
« Vastaus #42 : Helmikuu 02, 2012, 16:03:35 ip »

Eipä ollut d.hoitaja kuullut tästä mitään. Ei tuo sinänsä häiritse, kun nyt tietää että omalla kohdalla nousua voi kahvista johtuen tulla. Sokeria en käytä kahvissa ollenkaan, ei käy omaan makuun, mutta maitoa täytyy se pieni tilkka saada sekaan. Erikoiskahveista en niin välitä, mutta joskus tulee toki niitäkin nautittua.
Kirjattu
Ten Tonne Skeleton.

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #43 : Helmikuu 02, 2012, 16:13:34 ip »

Onko tässäkin, siis vs nousevat juotuaan kahvin, kyseessä samantyyppinen ilmiö mitä light-limukoissa?  ???
Vai voiko se maito kahvissa nostaa vs sitten.. mene ja tiedä näitä.
En ole itse huomannu paneutua asiaan, kun ei tule juotua "pelkkää" kahvia, vaan aina täytyy olla hapankorppua tai muuta mutustettavaa kahvin kans. Niin ja tietenkin maitotilkan kans.
Kirjattu
DM1 jo vuodesta 1988, A-C Spirit Combo+Humalog
Elän diabeteksen kanssa -en sairasta sitä

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #44 : Helmikuu 02, 2012, 16:21:09 ip »

Tosiaan, mitä on vaihtoyksiköt?

Muistan sairastumisen ajalta kyllä vaihtotaulukot, että jos jätti maidon juomatta sai syödä 2 palaa leipää yhden sijaan jne...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä