Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417074 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Juokaamme rauhassa kahvia, säännöllisesti  (Luettu 10870 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Juokaamme rauhassa kahvia, säännöllisesti
« : Syyskuu 06, 2011, 19:22:56 ip »

Eli ainakaan kahvin säännöllinen juominen ei häiritse verenpainetautista. Ja meillä diabeetikoillahan korkea verenpaine on pahasta. Siitä ei siis tarvi syyttää kahvia, jos sitä säännöllisesti juo ;D

http://www.terveyskeskus.fi/do.xsp?objectType=complextype&directoryType=newsitems&parentOID=1170150841_919_b8a5&complextypeOID=1315296492_595_ba05&viewType=viewinfoview&redirect1=%2Findex.xsp%3FobjectType%3Dcomplextype%26directoryType%3Dfrontpage%26viewType%3Dviewinfoview
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

lomalle

• Vieras
Vs: Juokaamme rauhassa kahvia, säännöllisesti
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2011, 19:42:06 ip »

Onko vihreätee yhtä terveellistä kun sitä juo litran pari päivässä?

Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 06, 2011, 19:44:45 ip »

Hyvä vihreä tee on terveellisempää, väittäisi minä. Ja minulla tietty Kiinasta tuotu purkkitee myös laskee verensokeria.  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2011, 20:14:59 ip »

Minä inhoan vihreää teetä ;) Khavia menee siis päivittäin, toki tavallista msutee teetäkin aina silloin sun tällöin, lähinnä iltaisin.

Mutta näin ne vaan varisee entiset uskomukset/tietämykset - kahvistakin ;)
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2011, 20:32:03 ip »

Minä inhoan vihreää teetä ;)

;D Siinä vaiheessa, kun alan haluta juoda ruohonleikkuujätteitä, alan juomaan vihreää teetä. Mustaa juon kyllä erittäin paljon ja kahvia en, mutta syynä ei ole verenpaine, sehän on mulla matala. Mutta onko teessä kofeiinia vai teeiiniä, se on mulle vielä epäselvää.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Syyskuu 06, 2011, 20:40:34 ip »

D1-nainen, siis jos olisit juonut aina kahvia, niin sehän ei siis mun ymmärtääkseni nostaisi sun verenpainetta yhtään. Mutta nyt teen juojana jos joisit satunnaisesti kahvia, nousisi verenpaineesi ainakin tuon juonnin jälkeen, näin tuon jutun ymmärsin. Itse olen mittaillut paineitani ennen ja jälkeen kahvin eikä ole mitään vaikutusta. En siis saa kahvilla verenpsinettani nousemaan, mutta minähän juonkin kahvia säännöllisesti, jolloin sen ei pitäisi vaikuttaa paineisiin tuon taivaallista ;D
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 06, 2011, 20:49:07 ip »

Joo, olenhan minä toki kahvia juonut sellaiset 3 litraa päivässä aikaisemmin. Eikä se verenpainetta nostanut, mutta vatsa ei oikein tykännyt.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Syyskuu 06, 2011, 21:23:41 ip »

Tämä on siinä mielessä hauska väite, että jokainen verenpainetautinen voi kokeilla sen paikkansapitävyyttä. Kahvia vaan huiviin ja paineita mittaamaan.

Tuota vihreän teen vertaamista ruohonleikkuujätteeseen en ymmärtänyt.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 06, 2011, 21:46:11 ip »

Vertailu koskee tuotteen makua ja ulkonäköä. Eli siis kun leikataan ruohoa ja tulee sitä ruohomössöä, niin siitähän lapsena tietty tehtiin vedessä liottamalla "teetä". Tosin en maistanut, mutta ei se ainakaan kamalammalle voi maistua kuin vihreä tee  ;D
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Syyskuu 06, 2011, 22:50:20 ip »

Heh, minäkin inhosin vihreätä teetä aikaisemmin, mutta kun olin juonut Kiinassa vihreätä teetä muutamia viikkoja ruokajuomana, aloin pitää sen mausta niin, että en enää tykkää mustasta teestä lainkaan. Teestä puheenollen pussitee ei ole ollut minun makuuni ollenkaan sen jälkeen, kun äitini joskus 1970-luvulla vieraili Ceylonilla teeviljelmillä/-tehtaissa ja väitti, että "pussiteet kerätään tehtaassa lattialle lentäneestä jätteestä".  ;)

Minä olen enemmän kahvinjuoja ja luulen, ettei se vaikuta verenpaineeseeni pahemmin, sillä juon sitä joka päivä useamman mukillisen.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Syyskuu 06, 2011, 23:02:51 ip »

Kahvia menee päivässä pari kupposta. Itse olen maailman laiskin sitä keittämään mutta jos joku muu keittää olen taatusti kupin kanssa jonossa  8)

Vihreästä teestä en ennen tykännyt, mutta sitten meille tuli duunin teevalikoimaan vihreää teetä, joka on maustettu mintulla. Aivan ihanaa  :-*
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 06, 2011, 23:31:17 ip »

Olen juonut kahvia 2 kertaa, toisella kertaa nukahdin auton rattiin Virossa ja rouva pakotti juomaan seuraavalla huoltiksella kahvia. Se auttoi. Toisen kerran juon, niikuin aina ennenkin, jos kahvin kanssa tarjotaan konjakkia (brändykin käy).

On mulla tieitenkin expressokeitin josta aina silloin tällöin teen pienen kupposen, se ei kuitenkaan ole mitään suomalaisten suosimaa kahvia vaan ns. paremman väen herkkujuomaa jota saan juoda yleensä yksin.

Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Syyskuu 06, 2011, 23:33:17 ip »

Vertailu koskee tuotteen makua ja ulkonäköä. Eli siis kun leikataan ruohoa ja tulee sitä ruohomössöä, niin siitähän lapsena tietty tehtiin vedessä liottamalla "teetä". Tosin en maistanut, mutta ei se ainakaan kamalammalle voi maistua kuin vihreä tee  ;D

Me ollaan varmaan juotu eri teetä.

Kahvia join joskus todella paljon, nykyään vähemmän.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

lomalle

• Vieras
« Vastaus #13 : Syyskuu 07, 2011, 12:32:22 ip »

Vihreietä teetä on varmaan satoja erilaisia. Olen kokeillut muutamaa kymmentä, vain harvasta tykkään. Vihreä tee on maailman eniten juotu juoma veden jälkeen. Thaimaassa sitä on kylmänä kauppojen hyllyillä juomapulloissa. Yhdestäkään en ole pitänyt, ovat liian makeita.

Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Syyskuu 07, 2011, 14:00:56 ip »

No mikä nyt sitten on Suomessa myytänä hyvän makuinen vihreä tee? Voisin kokeilla ja kertoa sitten mielipiteeni  ;) Aika montaa tosin olen jo maistanut, ehkä pariakymmentä, kun olen yrittänyt etisä jotain muuta kuin tuota ruohonleikkuujätettä.
Kirjattu

Linkkejä