Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "TÄTÄ SAA SYÖDÄ"  (Luettu 5176 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: "TÄTÄ SAA SYÖDÄ"
« Vastaus #15 : Maaliskuu 29, 2012, 18:28:51 ip »

Mä en ole mistään nähnyt tietoa, että keitetty KYLMÄ pottu olisi jotenkin erilaista hiilaria kuin keitetty LÄMMIN pottu. Onko siitä jossain virallista tietoa? Sen tiedän, että uudessa ja vanhassa potussa on vähän erimäärät hiilaria. Ja kypsennyksessäkin jotain tapahtuu...

Kylmää pottua, siis keitettyä pottua kyllä syön just perunasalaatissa muiden aineiden joukossa, mutta jopa sinälläänkin esim. sen Oivariinihitusen kera. Raakaa perunaa en tykkää syödä missään muodossa, mutta ei kait sitä oikein kukaan ::). Pelkästään perunaa yksin en oikeastaan kohskaan syö niin, että voisin jotain sanoa perunan hiilareiden imeytymisnopeudesta, ne lisukkeet ovat minulla niin suuri vaikuttava tekijä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #16 : Maaliskuu 29, 2012, 18:31:44 ip »

En muista mistä se tieto muinoin tuli, mutta joku tutkimus se oli missä puhuttiin perunan tärkkelyksen muutoksesta, se liisteröityy jäähtyessään. Kai ne ketjut pitenee tms? Huomaahan sen siitäkin että kuuma pottu on jauhoinen, kylmä kelpaa liimaksikin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Ann

• Jäsen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 29, 2012, 18:48:58 ip »

Kirjattu
Poika -08, D1 05/10, Minimed Paradigm Veo 11/2010

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Maaliskuu 29, 2012, 19:23:43 ip »

Kiitti Ann :)

Tuo oli hyvä tieto, että uudelleen lämmitys ei palauttaisi sitä alkuperäistä GI:tä. Minä kun yhden hengen taloudessa keitän aina perunoita vähän enemmän kuin yhden ruokailun verran ja ne loput sitten päätyvät seuraaville aterioille jääkaapin kera uudelleen lämmitettyinä, esim. mikrossa.

Tai mullehan taitaa nuo erot kuitenkin olla niin minimaalisia, että vaikutus ei elävässä elämässä (siis mun elämässä) pahemmin näy.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2012, 16:55:01 ip »

Eli keskuskeittöiden lämmitetyt kumiperunat olisivat siis GI:n suhteen terveellisempiä ;)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Maaliskuu 30, 2012, 17:02:35 ip »

Eli keskuskeittöiden lämmitetyt kumiperunat olisivat siis GI:n suhteen terveellisempiä ;)

YÖK!  :P :o ;)
Kirjattu

Linkkejä