Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lidlin croissantit ja sämpylät  (Luettu 13685 kertaa)

Diapekka

• Jäsen
Lidlin croissantit ja sämpylät
« : Elokuu 29, 2011, 12:19:48 ip »

Lidlissä on samana päivänä paistettuja voisarvia ja sämpyöitä, tosi lehteviä ja hyviä. Tietäisikö joku paljonko niissä mahtaa olla hiilareita.
Kirjattu
Sekundaaridiabetes 5/2007 alkaen
Levemir aamulla 40, illalla 30, Novorapidia tarpeen mukaan

jester

• Veteraani
Vs: Lidlin croissantit ja sämpylät
« Vastaus #1 : Elokuu 29, 2011, 14:17:00 ip »

ei sellaisia  saa sokeritautinen  ,sytan vikainen ja laihtuttaja  syota.  liian paljon  rasvaa ja jauho molloa.   kaikkein  huonointa syotavaa mita loytyy         vain rasvaa,sokeria  ja valkaistua  jauhoa
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 29, 2011, 16:30:57 ip »

Lidlissä on samana päivänä paistettuja voisarvia ja sämpyöitä, tosi lehteviä ja hyviä. Tietäisikö joku paljonko niissä mahtaa olla hiilareita.
Lidlissä varmaan tietävät, jos vain vaivautuvat asiaa selvittelemään.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Elokuu 29, 2011, 17:38:44 ip »

Mä itse ostan vain sellaisia tuotteita, joissa on selkeesti tuoteselosteet näkyvillä  ::) Tänäänkin jäi yks leipäpaketti hyllyynsä...
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

lomalle

• Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 29, 2011, 20:54:57 ip »

Lidlin leivissä on samanverran hiilareita kuin muissakin kotimaisissa leivissä eli liian paljon 2-sokeritautisille.

Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Elokuu 30, 2011, 08:38:59 ap »

ei sellaisia  saa sokeritautinen  ,sytan vikainen ja laihtuttaja  syota.  liian paljon  rasvaa ja jauho molloa.   kaikkein  huonointa syotavaa mita loytyy         vain rasvaa,sokeria  ja valkaistua  jauhoa

Mutta sokeritautiselle nefropaatikolle ovat toisaalta croissantit oikein hyvää syötävää. Löytyy juuri sitä mikä heille on hyvää eli valkoista jauhoa, rasvaa ja sokeriakin (vaikkei kait valtavia määriä kuitenkaan tuota sokeria...). Kun energiansaanti on turvattava rajoituksista huolimatta, niin noita jopa suositellaan yhtenä vaihtoehtona "viljatuotteiden" puolelta.

Toki Lidlin tuotteita en ole koskaan ostanut enkä tiedä edes millaisia ovat. Muuten syön aika paljonkin croissantteja, mitä lehtevämpiä ja rasvaisempia, sitä parempia ;).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Elokuu 30, 2011, 10:00:51 ap »

Vaikea kuvitella, että Lidlin leivonnaisissa olisi sen enempää hiilareita kuin muittenkaan, niin saman mukaan menisin. Jos ei tiedä yhden kappaleen painoa, niin hyllyn reunasta/punnitsemalla varmaan selviää. Lidlissä ei taida olla hedelmävaakaa, mutta kassalla varmasti punnitsevat, jos pyytää.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

lomalle

• Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 30, 2011, 16:31:23 ip »

Ovatko ykkösetkin jo sokeritautisia?

Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Elokuu 30, 2011, 16:40:37 ip »

No diabeettisesta nefropatiasta siis kärsivät niin ykköset kuin kakkosetkin, siis sun ymmärryksesi mukaan niin diabeetikot kuin sokeritautisetkin ;)
Kirjattu
Antsu1

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Elokuu 30, 2011, 17:51:54 ip »

Ihmeellistä semantiikkaa  ::)   Diabeetikko on diabeetikko on diabeetikko.  Ennen vanhaan puhuttiin myös sokeritaudista.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #10 : Elokuu 31, 2011, 13:12:11 ip »

Itse olen 2-sokeritautinen enkä mikään diabetikko (makeavirtsainen). Tähän asti 1-diabetikot eivät ole tunnustaneet olevansa sokeritautisia.

Kirjattu

Eppuli

• Aktiivinen
« Vastaus #11 : Elokuu 31, 2011, 21:35:39 ip »

No jo vain minullakin ykkösellä lukee diabetestunnuksessa Diabetes - Sokeritauti.  :P Vaikka kyllähän tuo sokeritautinimitys on alkanut pikkuhiljaa hävitä. Mutta yhtä kaikki, sokeriaineenvaihdunnan häiriöstähän tässä kaikki kärsitään. Ihmeen vetoja sinulta tyyppi2...  ::)
Kirjattu
DM1, pumppailija, kilppari sökö

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2011, 14:03:28 ip »

Itse olen 2-sokeritautinen enkä mikään diabetikko (makeavirtsainen). Tähän asti 1-diabetikot eivät ole tunnustaneet olevansa sokeritautisia.

sinä olet HIILIHYDRAATTITAUTINEN/sokeriaineenvaihduntahäiriöinen...sokeritauti nimitys lopetettava (=LOPETETTU).
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2011, 14:10:50 ip »

sinä olet HIILIHYDRAATTITAUTINEN/sokeriaineenvaihduntahäiriöinen...sokeritauti nimitys lopetettava (=LOPETETTU).

Eiköhän sovita, että jokainen saa kutsua itseään miten haluaa ja samoin antaa muiden käyttää sitä nimeä mitä haluaa omasta "vaivastaan" ;)
Kirjattu
Antsu1

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2011, 16:32:31 ip »

Tyyppi saa kutsua itseään juuri miksi haluaa. Tai voin minä hänelle keksiä pari kuvaavampaakin nimitystä  ;D
Kirjattu

Linkkejä