Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418025 viestiä  •  19984 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Yöllinen hikoilu...  (Luettu 5045 kertaa)

kisumirri

• Aloittelija
Yöllinen hikoilu...
« : Kesäkuu 20, 2011, 05:43:49 ap »

Mulla on välillä sellaisia yöhikoiluita.Sitten mä herään hiestä märkänä.Olo on tosiaan ihan kummallinen.Olin illalla kovin levoton nukkumaan mennessä.Mutta usein olen herännyt kun olen hiestä märkä.Yöpaitakin ihan märkä.Tälläisia on useana yönä.Herään kun on huono olo.Ja sitten mulla alkaa päätä särkemään kamalasti.Mä olen ihan ihmeissäni.Mulla ei ole ollut tälläisia oireita kovinkaan monta vuotta.Mutta aamulla herään siihen kun olen hiestä märkä.Mulla on kyllä ihan viileä kämppä ettei ole kuitenkaan kylmä eikä kuuma.Siis ei liian lämmin huone.Olin eilen vähällä soittaa apua itselleni.Mutta en sittenkään soittanut.Koska ajattelin,että saan nukuttua yön yli.Menihän se hikoillessa sitten koko yö.Olen kamalan väsynyt aina.Eilen ramppasin vessassa kokoajan vaikka kuinka monta kertaa.Myöskin join kamalasti.Enemmän kuin aikasemmin.Lääkäri mulla on huomenna.Täytyy puhua sille näistä oloista.Koska mä oon kamalan huolissani.
Ja varsinkin näiden sokereiden kanssa.Mulla ei ole diabetestä todettu.Mutta se häilyy sen rajan arvoilla kokoajan.Mulla on taipumusta diabetekseen.Joten siksi olen huolissani :(.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Yöllinen hikoilu...
« Vastaus #1 : Kesäkuu 20, 2011, 11:08:26 ap »

Yölliset hiloilut ja jälkeenpäin tullut väsymys viittaa kovasti hypoglykemiaan eli siihen, että verensokeri käy alhaalla. Päänsärky on toinen tyypillinen hypoglykemian oire. Elimistö saattaa korjata virhetilan ihan ilman syömistäkin ns. reaktiivisella korkealla verensokerilla.niin, että maksa pukkaa vereen sokeria. Se taas aiheuttaa väsymystä. Yletön juominen ja vessassa ravaaminen viittaa korkeaan sokeriin ja on tyypillinen oire diabeteksessa.

Muista kirjoittaa paperille ja kertoa kaikki oireet lääkärille huomenna. Lääkäri ymmärtää sitten laittaa sinut tutkimuksiin, että hoito pääsisi nopeasti hyvään alkuun.  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

E O J

• Lentävä kynä
Vs: Yöllinen hikoilu...
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2011, 21:39:23 ip »

Ikivanha vitsi:

- Hikoiletko sinä?
- Joskus välistä...
- Sieltä minäkin  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29