Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: verensokerisensoroinnista  (Luettu 16345 kertaa)

Deippa

• Intoilija
Vs: verensokerisensoroinnista
« Vastaus #75 : Heinäkuu 26, 2011, 13:09:03 ip »

Tuossa ijoku kyseli sitä, että kuin pitkä jakso kestää olla ilman signaalia niin ainakin 40min, sillonhan se alkaa tehasasetuksena hälyttämään että heikko signaali, jollon tarttee yhteys ettiä. Siis ainakin niin kauan sitä dataa mahtuu sinne lätkään, jonka se sitten taas yhteyden saatuaan "uploudaa" vastaanottopäähän ja näyttää katkeamatonta käyrää.
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #76 : Heinäkuu 27, 2011, 09:56:57 ap »

Osaako kukaan kertoa miten sensori sekoilee (vai sekoileeko mitenkään), jos kalibroinnin tekee ja sensorissa sattuu olemaan samaan aikaan yksi nuoli ylös päin (eli kohtuu nopea nousu...).

Onko siis oletettavissa jotain isompaakin epätarkkuutta tän jakson aikana, siis seuraavaan kalibrointikertaan asti ja oletteko yrittäneet esim. tilannetta "korjailla" ylimääräisellä kalibroinnilla jossain vaiheessa.

Huomasin tuossa nimittäin juuri, että oli yksi nuoli ylöspäin kalibroinnin aikaan... :-[ ja ohjeissahan sanotaan, että kalibrointejahan ei kannattaisi tehdä silloin, kun noita nuolia on näkyvissä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #77 : Heinäkuu 27, 2011, 10:19:23 ap »

Mä kaliproisin uudestaan, mikäli omat mittaukset ja sensorin arvot heittää ihan mielettömästi, siis jotakin 5-10 mmol/l. Seuraisin tilannetta pari tuntia, asettuisko ne liki kohdilleen. Koska mulla ainakin lähti kerran sensori menemään ihan eri lukemille kuin mittarini ja siksi mä kaliproin sen uudestaan, jolloin alkoi ihan uus kausi :P
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #78 : Heinäkuu 27, 2011, 10:22:40 ap »

No tuota, on jouduttu pojalla kalibroimaan joskus nuolienkin aikaan. Ei se sen enempää ole sekaisin mennyt. Toki voi kalibroida uudestaan, mutta ei kannata kovin tiheään. Vissiin neljä kertaa vuorokaudessa on maksimi ettei kone mene sekasin liiasta kalibroinnista.

Me on nyt huomattu että toiset sensorit on tarkempia ku toiset, riippuu asennuksesta tai jostain muusta epämääräisyydestä, josta ei vielä ole päästy selville reilun kuukauden kokemuksella. Välillä nimittäin näyttää ihan samoja ku verensokerimittarikin ja nyt on taas ollu pari sensoria että heittää välillä pari yksikköä suuntaan tai toiseen ja välillä ihan samaakin. Siis silloinkin ku ei olla nousussa tai laskussa, jolloin heittoa toki on. Niin, siis käytössä se uus pienempi Enlite sensori alusta asti.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #79 : Heinäkuu 27, 2011, 11:29:31 ap »

No niin, ei ole ainakaan heti mitään outoutta ollut sensorin arvoissa. Toki oma mittari ehti näyttämään jopa 14,5 mmol/l ja sensori olin vasta 10,3 mmol/l, mutta sehän on mulla ainakin normaalia, siis sensori on nopeissa liikkeissä selkeästi jälkijunassa.
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #80 : Heinäkuu 27, 2011, 21:39:29 ip »

Että minua ottaa päähän tän Guardianin patterinäyttö >:( Se kun ei pidä sitten alkuunsakaan paikkansa. Esim. just tänään vaihdoin uuden patterin ja jo nyt mennään enää yhdellä pilarilla... Kuitenkin patteri voi kestää vaikka kuinka monta päivää vielä, mutta vastaanotin pelottelee näyttämällä, jotta patteri olisi jo loppumassa... Nytkin humahti samantien täysistä pilareista tähän yhteen. Ja sitten saattaa yllättäen taas näyttää täysiä palkkeja.

Minusta näiden Guardia-vempainten kanssa on aina ollut samaa ongelmaa (on toki ollut huonoja pattereitakin), siis patetri kestää ja kestää, vaikka pilarit menevät minimiin lähes heti uuden pariston vaihtamisen jälkeen. Ja sitten se päivien pomppiminen tyyliin 1, 2, 3 pilaria ja välillä jopa täyttäkin näyttelee.

kuulostaako tutulta ???
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #81 : Heinäkuu 28, 2011, 08:20:29 ap »

No niin, ei ole ainakaan heti mitään outoutta ollut sensorin arvoissa. Toki oma mittari ehti näyttämään jopa 14,5 mmol/l ja sensori olin vasta 10,3 mmol/l, mutta sehän on mulla ainakin normaalia, siis sensori on nopeissa liikkeissä selkeästi jälkijunassa.

Ja nyt on kerrottava, että kyllä se sensori jotenkin, jostain, eilen sekoili... Näytti tosiaan sen aamun nuoli-sensoroinnin jälkeen ensin kokoajan vähän normaalia suurempaa eroa varsinaisiin mittauksiin, mutta sitten illan uusi sensorointi (siis nyt ilman nuolia) sekoitti sensorin kokonaan. Eli sensori meni ihan muutamassa minuutissa ylös ja alas jääden lopulta yläilmoihin... Lopulta uudella kalibroinnilla sain sensorin asettumaan.

Täytyy kait muistaa aina ennen kalibrointilukeman syöttämistä kurkata, ettei vaan ole nuolia näkyvissä ja vaikka antaa tulla pieni katko, jotta saa nuolet ensin pois.

Ja tuosta patterijutusta, josta myöskin kirjoitin. Niin siinä kävi, että tänään aamulla oli taas kaikki palkit vastaanottimessa esillä (siis täysi patteri). Tällä hetkellä sitten puolet eli kaksi...
Kirjattu
Antsu1

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #82 : Heinäkuu 28, 2011, 14:33:02 ip »

Veo ei ole ihan yhtä herkkä nuolien aikaiselle kalibroinnille, kuin muistan ihan ensimmäisten Guardianien olleen. Kun Veolla voi myös kalibroida useammin, olen kalibroinnut hetken päästä uudelleen, kun ei nuolia enää ole ollut näkyvissä.

Patterinnäyttö on kyllä ärsyttävä! Minulla on nyt näyttänyt varmaan viikon vain yhtä palkkia, mutta Veo käy ja puksuttaa ihan ok. Onneksi pumppu on ainakin toistaiseksi hälyyttänyt, kun toiminta-aikaa pitäisi olla 24h jäljellä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #83 : Heinäkuu 28, 2011, 16:57:01 ip »

Patterinnäyttö on kyllä ärsyttävä! Minulla on nyt näyttänyt varmaan viikon vain yhtä palkkia, mutta Veo käy ja puksuttaa ihan ok. Onneksi pumppu on ainakin toistaiseksi hälyyttänyt, kun toiminta-aikaa pitäisi olla 24h jäljellä.

Mitenkähän tää Guardian sen varsinaisen ilmoituksen antaa? D-hoitsu sanoi, että hyvin ehtii vaihtaa, ei mitään sen tarkempaa ja mä olen vaihtanut heti tuon ilmoituksen saatuani. Niinpä nykyisin sitten vara-arsenaaliin kuuluukin aina sekä AA-paristo (Spirit) ja sitten AAA-paristo (sensori). Oiskohan tässäkin jopa vuorokausi aikaa...

Tää patterinäytön seilaaminen tässä vielä häiritsee, Nytkin on vuoronperään menty täyden näytön ja yhden palkin väliä. Ei siis tunnu olevan mitään logiikkaa, siis ainakaan sellasta, jonka mun pieni pääparkani ymmärtäisi :-[.
Kirjattu
Antsu1

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #84 : Heinäkuu 28, 2011, 18:43:28 ip »

Medtronicin edustaja sanoi - palkkisekoilusta urputtaessani - että paristo kestää normaalikäytössä muistaakseni kuutisen viikkoa, ellei ihan koko ajan pidä valoa päällä ja selaile näyttöä. En ole pitänyt tilastoa, mutta minulla on ollut Veo käytössä aika tasan 3 kk ja vasta toinen paristo käytössä. Tosin minä vilkuilen näyttöä lähinnä sensorointiviikkoina (=joka 3. vko).  :-[
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #85 : Elokuu 03, 2011, 09:51:49 ap »

Veo ei ole ihan yhtä herkkä nuolien aikaiselle kalibroinnille, kuin muistan ihan ensimmäisten Guardianien olleen. Kun Veolla voi myös kalibroida useammin, olen kalibroinnut hetken päästä uudelleen, kun ei nuolia enää ole ollut näkyvissä.

No niin, nyt tuli taas kalibrointiaika ja nuolisotku samaan aikaan. Ja nimenomaan nuolisotku. Varsinaiset verensokerit on pysyneet hyvinkin tasaisina, mutta tuo sensori... Ensin seurailin, että loppuisiko tuo yksi nuoli alas ennen kalibroinnin viimehetkeä ja sitten tulikin peräti kaksi nuolta alas... ja jätin siis kalibroinnin kokonaan tekemätttä noiden nuolien vuoksi.

Nyt tuli sitten myöhässä olevan kalibroinnin vuoksi ilmoitus "3h mittari vs", no kalibroin nyt, mutta katsotaan miten se lopulta menee, tuleeko siis 3h tauko ja uusi pyyntö vai miten ::) Onko kenelläkään tietoa, kyseessä siis se Guardian. Ja just muuttui teksti "3h aloitus" eli olettaisin että pyytää uutta mittausta kuten vanhan sensorin "uudistuksessa", no aika näyttää.

Päivitystä:
Oli ottanut sitten sen mun kalibroinnin huomioon eli taukoa tuli sellaset varttitunti. Ja tärkeintä, nuoletkin on nyt pois ;)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2011, 10:16:18 ap kirjoittanut Antsu1 »
Kirjattu
Antsu1

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #86 : Elokuu 03, 2011, 14:39:42 ip »

Tuo 3h sekottaa tuossa aina, vaikka sehän on se sama 3h tai 6h/12h/24h, jonka verran se näyttää käppyrää. Mutta noin se (veo) tosiaan tekee että näyttää "mittari vs":ää siihen asti että kalibroidaan ja sitten kohta taas toimii normisti. Ja voipi tuo "aloitus" tekstikin kävästä tauosta( ja mittarin tarkkailusta  ;) )riippuen. Siis yleensä. 
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #87 : Elokuu 03, 2011, 14:46:01 ip »

Juu, se aloitushan tosiaan kestää joko 2h (kun tosiaan uusi sensori) tai sitten about 10min, kun sensorin uudistus (joka siis näissä Quardianeissa edelleen on käytösä). Ja sotkee kovin se näkyvä tieto käppyrän "tasosta" tuossa vaiheessa.
Kirjattu
Antsu1

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #88 : Elokuu 03, 2011, 16:42:01 ip »

Mulla oli ongelmana sensoroinnin kanssa se mikä pumpunkin kanssa, että kuittaan hälyt nukkuessani niin etten edes tiedä niin tekeväni. Kiva sitten iltapäivällä töissä kun pumppu huutaa 'ampulli tyhjä' kun se on alkuyöstä huutanut 'lähes tyhjää' ja oon kuitannut sen unissani. ::) Sensorin kanssa kuittasin kalibrointihälyn yöllä, kun olin päivällä kalibroinut tyhmään aikaan ja huomasin sen vasta aamulla... Samoin yksi korkean häly tuli kuitattua ihan huomaamatta. Tänä aamuna pumpussa oli patteri loppuu -merkki. Katoin toedoista, niin klo 00:16 on tullut häly. Täydessä unessa oon ollut.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #89 : Elokuu 04, 2011, 07:58:51 ap »

Vuotaako teillä yleensä sensorin "asennuksesta" verta sinne sensorin alle? Pojalla nyt yleensä aina vähän vuotanut ja eilen laitetusta vuoti enemmänkin. Ensimmäisiä ku laitettiin niin ei ne vuotanu, tai sitten ei vaan huomattu.  Siis se vuotaa siihen kirkkaan muovimötikän alle, ei sen kauemmas. Ohjeessahan on että jos vuotaa oliko se nyt yli 30min, niin sensori tarttis vaihtaa. Mutta mistä sen voi tietää millon se loppuu, ku teippi estää sen veren leviämisen kirkasta osaa kauemmas  ::)  Mutta siis vaikuttaako veri sensorin toimintaan, kokemusta?
Kirjattu

Linkkejä