Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Älä kuori syömiäsi omenoita  (Luettu 6154 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Älä kuori syömiäsi omenoita
« Vastaus #15 : Kesäkuu 12, 2011, 08:41:18 ap »

Sen kun tietäis, mä olin ihan, kun kuulin tuosta, että voiko joku niin tehdä  :o :o ;D Kukin tavoillaan :) Mä en kai sitten senkään takia pese hedelmiä pesuaineella, kun meittin äitee on allerginen fairylle, niin että pelkällä vedellä sitten.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 13, 2011, 18:54:22 ip »

Kukin tavallaan, todellakin.
Mun tuttu oli ihan :o kun kuuli että leivon keittiön työtasoilla, enkä leivinlaudalla. Kyllä mä sen pöydän pesen ihan huolellisesti ennen leipomista. Sen mielestä se oli ällöttävää. :D Mun mielestä ne leivinlaudat on niitä ällöjä kun niissä ei oo mitään pinnoitetta niin se leipomisen rasva on imeytynyt siihen puuhun ja se on ihan sata vuotta vanhoissa rasvoissa koko lauta. YÖK! Viilutetusta keittiön pöydästä se rasva lähtee pyyhkimällä.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 13, 2011, 19:54:30 ip »

Ja leipomukset yleensä tehdään kotona ja paistetaan!

Minä kans kuulun siihen kastiin, joka huljauttaa omenat. Napsahtavan kuorellisen syöminen on ihan eri juttu kuin kuoritun. Jaa, että fairylla?  Eiks sen jälkeen ole suu vaahdossa? ::)  Tietysti näiden ehec-bakteerien aikaan pitäisi olla vähän huolellisempi. Salaatinlehdissäkin saattaa olla bakteereja (epämääräiset kasteluvedet), joten ulkomaiset salaatit pesen nykyään, kun sain hienon salaattilingon!  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Kesäkuu 14, 2011, 16:53:55 ip »

Ainot hedelmät, jotka harjaan todella puhtaaksi, on sitruunat. Jos siis käytän sen kuoren myös. Mm. simaan laitan kuoret mukaan ja silloin pesen ihan juuresharjalla ne puhtaaksi. Ulkolaiset omenat kuoritaan aina ja kotimaiset pesaistaan jos on ollut käpälöitävänä kaupassa. Kuten tomaatitkin jne. Kyllä niitä influnssa- yms pöpöjä saa melko herkästi jos ei muista kuinka moni (likainen) käsi koskettaa noita kaupassa(kin) ennen sinua.  ::)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 14, 2011, 17:26:25 ip »

Kuten tomaatitkin jne. Kyllä niitä influnssa- yms pöpöjä saa melko herkästi jos ei muista kuinka moni (likainen) käsi koskettaa noita kaupassa(kin) ennen sinua.  ::)

Kuten myös ne rukkaset, joilla ne tomaatit kerätään, eivät välttämättä ole kovin puhtaita. Siskoni, joka on puutarhuri ja paljon ollut puutarhoilla töissä, on vannonut, että tomaatit ja kurkut on PAKKO pestä hyvin  ;)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Kesäkuu 14, 2011, 17:43:35 ip »

Ulkolaiset omenat kuoritaan aina ja kotimaiset pesaistaan jos on ollut käpälöitävänä kaupassa. Kuten tomaatitkin jne. Kyllä niitä influnssa- yms pöpöjä saa melko herkästi jos ei muista kuinka moni (likainen) käsi koskettaa noita kaupassa(kin) ennen sinua.  ::)

Mä olen joskus aikaisemminkin miettinyt, että mistä johtuu se, ettei minuun pahemmin iske mitkään normipöpöt. Joskus olen ajatellut ihan tosissani, että olenkohan minä nostanut vastustuskykyäni juuri sillä, etten KOSKAAN ole ollut kauhean tarkka noiden kotimaisten vihannesten kanssa (eli en pese kotimaisia tomaatteja enkä kurkkuja ompuista puhumattakaan, kun itselleni jotain laitan - vieraat on asia erikseen) ja tosiaan ulkolaisiakaan en sentään kuori, pesen toki. En tosiaan suosittele ketään yhtäkkiä tapojaan muuttamaan, koska siinä saattaa "hukka periä". Tää oli vaan omaa pähkäilyäni siitä miksen esim. nyt ole viimeiseen vuoteen minkäänlaista flunssaakaan edes kokenut ja nekin, jotka joskus ovat olleet, ovat olleet vain sellaisia "melkein flunssia". Influenssaakaan ei ole koskaan ollut, vaikka aikoinaan meni monia vuosia, että unohdin sen ilmaisen rokotuksen hakea (nykyisin kyllä muistan, on riskit sen verran kasvaneet muun terveyden/sairauden vuoksi ;)).

Nyt pitäisi jo koputtaa päätä - eikun puuta jo moneen otteeseen, niin paljon tuli sellaista kirjoitettua ;)

Ja tuo sitruunajuttu on mulla sama, jos kuorta käytän (esim. sima tai joku leivontajuttu), niin juuresharjalla hinkkaan.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä