Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kun protsku nostaa sokeria  (Luettu 8100 kertaa)

Tea

• Lentävä kynä
Vs: Kun protsku nostaa sokeria
« Vastaus #30 : Kesäkuu 06, 2011, 08:07:52 ap »

Onko kellään tietoa, vaikuttaako maksan rasva-arvot tuohon aamuyön sokerin nousuun?
Jos maksassa liikaa rasvaa itsessään, puskeeko se uudismuodostusta yöllä enemmän?

Heipsan! En osaa muuta tuohon sanoa muuta kuin että itselläni siis punainen liha (pihvistä tai puhtaasta naudan paistijauhelihasta tehdyt lihapullat esim.) ja rasvainen kala nostavat verensokeria seuraavalle päivälle ja samaan syssyyn maksa-arvot ovat suositusta alemmalla tasolla (näitä testattu mm. työhöntulotarkastuksessa, jossa alitin sen normirajan mistä hoitsu hihkui intona, jotta minä en maksaani rasita juuri millään - noh, lääkkeitä en paremmin käytä insuliinin lisäksi, mutta on tuota alkomahoolin kanssa tehnyt tuttavuutta kyllä  ;)). Ei tuosta tilastolliseksi faktaksi ole, mutta en ainakaan pääse vahvistamaan rasva-arvojen ja sokerien yhteyttä.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Kesäkuu 06, 2011, 12:23:23 ip »

Aamuyön sokereista en pahemmin tiedä, mutta mun entisellä D-lekurilla (siis ennen pumppuaikaa) oli käsitys, että maksan varasokerivarastot saattaisivat olla turhankin pienet, jos paino on siellä alipainon puolella/rajoilla. Perusteena oli, että kun ihminen laihtuu, niin myös maksan koko pienenee. Siitä syystä olin jossain vaiheessa jopa "lihotuskuurilla", koska lekuri epäili, ettei mun maksa pystyisikään hoitelemaan etenkään yöllisiä hypojani, joita minulla silloin oli turhan paljon.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #32 : Kesäkuu 06, 2011, 13:55:35 ip »

Heipsan! En osaa muuta tuohon sanoa muuta kuin että itselläni siis punainen liha (pihvistä tai puhtaasta naudan paistijauhelihasta tehdyt lihapullat esim.) ja rasvainen kala nostavat verensokeria seuraavalle päivälle ja samaan syssyyn maksa-arvot ovat suositusta alemmalla tasolla (näitä testattu mm. työhöntulotarkastuksessa, jossa alitin sen normirajan mistä hoitsu hihkui intona, jotta minä en maksaani rasita juuri millään - noh, lääkkeitä en paremmin käytä insuliinin lisäksi, mutta on tuota alkomahoolin kanssa tehnyt tuttavuutta kyllä  ;)). Ei tuosta tilastolliseksi faktaksi ole, mutta en ainakaan pääse vahvistamaan rasva-arvojen ja sokerien yhteyttä.

Noin se minullakin menee liha ja rasvaiset tuotteet, kiva etten ole sentäs ainoa. Netissä löysin tutkijan neuvon niille joilla aamuyöllä laskee sokeri liikaa, neuvoi syömään lihaa illalla, niin pysyy sokeri ylhäällä! No sitä ongelmaa ei itsellä kakkosena ole.
Vaan todella kauan pysyy sokeritaso ylhäällä, sitä ei kaikki osaa edes yhdistää! 2h mittaus ei riitä.
Niinpä VHH opit on kauheinta mitä tiedän, sokeri todella nousee ja pysyy korkeana.

Eipä maksan rasvatkaan siis yksioikoisia, kiitos ANTSULLEKKIN tiedosta.

Raimoraittiina en alkoholilla maksaa saa sekoomaan, enkä kessullakaan ylimääräistä
punasolulisäystä :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2011, 14:02:15 ip kirjoittanut V. Kuutti »
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #33 : Kesäkuu 06, 2011, 15:46:14 ip »

Vhh:ssa ei ole tarkoitus syödä lihaa ja rasvaa leivän päällä vaan leipä pitää ottaa alta pois nopeasti vetäen ja heittää roskiin.

Kirjattu

Linkkejä