Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: 8+ arvon korjaus  (Luettu 6574 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: 8+ arvon korjaus
« Vastaus #15 : Toukokuu 21, 2011, 13:22:08 ip »

Erityisesti mun kannattaa korjata 8:n arvo, jos kyseessä on reaktiivinen, vaikka ei varsinainen hypo olisikaan kyseesssä.

Yksilöllisyys on todella valtavaa, mulla ei reaktiivista nousua tule koskaan ilman hypoa. Toki nousuja tulee monestakin syystä, mutta tosiaan reaktiivisen nousun piikkiin laitan vain tilanteet, joissa omalla kohdallani sokerit on päässeet käväisemään selvästi alle 3 mmol/l. Sillon minäkin aloitan korjailun jo tuossa 8 mmol/l paikkeilla eli yritän lieventää tulevaa nousua ja katkaista sen jatkumisen.

Kaikenkaikkiaan etenkin uudempien dippendaalien täytyy kyllä varoa näitä meidän "vanhojen konkareiden" omia keinoja, siis ehdottomasti ei saa suinpäin olettaa suoraan esim. omien keinojeni purevan jollain toisella. Pitää olla erityisen varovainen, siis varovasti hakea sitä omaa parhaiten toimivaa tapaa, jottei tule hankalia ylilyöntejä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

lomalle

• Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 21, 2011, 15:10:48 ip »

Mielestäni kysymyksessä on edelleenkin 2-sokeritautinen henkilö joka ei mielestänii 1-dippendaalien ohjeita tarvi. Ykköset joutuvat pistämään inskaa joka tapauksessa ja siten kateellisina yrittävät tyrkyttää sitä kaikille. Ykköset ovat näköjään saaneet lääkäritkin koukkuunsa ja antamaan 2-sokeritautisille inskaa joka on lähes kaikille tarpeetonta. Ainoastaan sairaalassa makaavat ja siellä puuroa, pullaa, leipää ja perunaa syövät ovat mahdollisia inska asiakkaita. Myös samaa tosin voi tehdä kotona. Korjatkaa jos kysymyksessä kuitenkin  ykkönen niin pyydän jo etukäteen kauniisti anteeksi.

Kirjattu

Diapekka

• Jäsen
« Vastaus #17 : Toukokuu 21, 2011, 16:44:52 ip »

Kiitokset kommenteista. Olen siis sekundaaridiabetes -tapaus, en siis suoranaisesti ykkönen tai kakkonen.
Sori, että allekirjoituksesta puuttuu, on ollut koko ajan pikainska käytössä.

Mulla oli mielessä se kuva missä yli 7.9 arvot johtavat  v ä ä j ä ä m ä t t ä   elinvaurioihin.
Mietin että olisi joskus hyvä saada joltakin diabetesta sairastavalta lekurilta kommentteja
noiden terveyspoliisien rinnalle.

Nimim "En ole katkera mutta kuitenkin"
Kirjattu
Sekundaaridiabetes 5/2007 alkaen
Levemir aamulla 40, illalla 30, Novorapidia tarpeen mukaan

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Toukokuu 21, 2011, 17:14:06 ip »

Mulla oli mielessä se kuva missä yli 7.9 arvot johtavat  v ä ä j ä ä m ä t t ä   elinvaurioihin.
Mietin että olisi joskus hyvä saada joltakin diabetesta sairastavalta lekurilta kommentteja
noiden terveyspoliisien rinnalle.

Nimim "En ole katkera mutta kuitenkin"

Minä ymmärsin, että puhuit satunnaisista yli 8mmol/l arvoista. Ei nuo satunnaiset arvot vielä mihinkään elinvaurioihin johda, etenkään vääjäämättä. Paljonko sulla on se pitkäaikainen sokeri?

Jos sulla on sokerit pääsääntöisesti yli tuon 8mmol/l, siis mittauksesta toiseen, niin sitten kyllä olisin jo vähän huolissani. En niinkään jonkun satunnaisen arvon kohdalla.

Mutta tuo Hba1c-arvohan sen kokonaistilanteen parhaiten kertoisi, kait sulla sitä seurataan?
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #19 : Toukokuu 21, 2011, 21:35:13 ip »

Jep tosiaan on eri asia korjataanko kasin ylittävää sokeriTASOA vai satunnaisia korkeita. Ne liiat korjailut kun helposti johtavat siihen vuoristorataan, ja seurauksena lisää ja korkeampia korkeita.

Se tavoitearvojen yläpään kiristäminen kasiin tuli mulle silloin ihan puskista, ja omat tavoitteet on edelleen väljemmät - vaarana on liian tiukka hoitotasapaino, jos uudet koulutetaan kammoamaan kaikkia yli kasin arvoja. Musta tavoitteita kiristettäessä pitäisi myös selvästi tuoda lisää vaihtoehtoja ja keinoja myös itse hoitoon, vaikkapa tämän osion teemaan ruokavalioon.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Diapekka

• Jäsen
« Vastaus #20 : Toukokuu 23, 2011, 14:52:08 ip »

Sain juuri pitkäaikaissokeriarvon, sama 6.1 kuin pari vuotta ollut.
Nyt hitaalle selvisi että paastosokeri on sama kuin omalla mittarilla
joka näyttää näyttävän oikein.
Kirjattu
Sekundaaridiabetes 5/2007 alkaen
Levemir aamulla 40, illalla 30, Novorapidia tarpeen mukaan

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Toukokuu 23, 2011, 15:42:17 ip »

Eli ton 6,1% mukaan sun verensokerit ovat keskimäärin noin 7,5 mmol/l yhden muuntoyhteenvedon mukaan. Siis satunnaisia ovat nuo sun mainitsemasi vähän korkeammat arvot, joten ei todellakaan ole sokereiden perusteella pahaa pelkoa liitännäissairauksista, siinä mielessä voit varmaan unohtaa tuon "v ä ä j ä ä m ä t t ä   elinvaurioihin" ;)
Kirjattu
Antsu1

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #22 : Syyskuu 21, 2011, 07:37:14 ap »

Ykköset joutuvat pistämään inskaa joka tapauksessa ja siten kateellisina yrittävät tyrkyttää sitä kaikille. Ykköset ovat näköjään saaneet lääkäritkin koukkuunsa ja...

Oikeesti? Aika törkeää tekstiä jo.

Edittiä: Vastasin näemmä vanhaan viestiin mutta tänään mä siitä kiehahdin...
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #23 : Syyskuu 21, 2011, 11:00:52 ap »

luultavasti 3 yksikkoa harvemmin  2
Kirjattu

Linkkejä