Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Ilosanoma VHH-väelle  (Luettu 1468 kertaa)

E O J

• Lentävä kynä
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

zebra1

• Lentävä kynä
Vs: Ilosanoma VHH-väelle
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2011, 23:22:51 ip »

Kuule, joskus on pakko valita, saako lapsen pidettyä hengissä synnytykseen asti vai ottaako tällaisen "riskin"... Sen jälkeen, millaiset kaksi raskautta mä olen kokenut, niistä mitenkuten selvinnyt ja kaksi tervettä lasta (karppauksen ansiosta) saanut, tuntuu todella ikävältä nuo hymiöt viestisi yhteydessä, EOJ.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2011, 00:05:29 ap kirjoittanut zebra1 »
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Eppuli

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2011, 00:57:27 ap »

Sen voin geneetikkona sanoa, että DNA:n metylaation eli ominaisuuksien periytyminen geenien säätelynä eikä varsinaisena geenimuotona/mutaationa ei ole uusi asia. Jo useampi vuosi sitten oli tutkittua ruotalaistietoa, että perimään (tai tarkemmin sen ulkopuolelle) jää jälki nähdystä nälästä (!) ja nälkää nähneiden lapset lihovat helpommin. En vaan usko, että asialla on mitään tekemistä karppauksen kanssa tuon lukemani jutun perusteella. Siis olettaen, ettei karpaten näe nälkää eikä asia todellakaan ole näin. Tämä uutinen on sensaatiohakuinen ja siihen on yhdistetty eri asioita minusta varsin kiistanalaisella tavalla. Itse uskon, että hiilihydraattien rajoittaminen on monille (ei kuitenkaan kaikille) ainoa tapa hoitaa hyvin diabetestaan. Ja tuntuupa tuota nykyväestö lihovan herkästi runsassokerisella ruokavaliolla ilman että isovanhemmat olisivat nälkää nähneet.
Kirjattu
DM1, pumppailija, kilppari sökö

lomalle

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2011, 09:53:47 ap »

Voi kamalaa!

Voiskohan vhh:ni vaikuttaa meidänkin yli 30 vuotiaisiin lapsukaisiin?

Aika harva lapsenteko ikäinen on vhh:lla. Onneksi pizza, pasta, leivät, karkit, makeat juomat ja tuoremehut auttavat saamaan terveitä ja rasvattomia lapsia.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2011, 10:22:41 ap kirjoittanut tyyppi2 »
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2011, 19:08:53 ip »

Kuule, joskus on pakko valita...

Harva d-karppaaja on karppaaja pelkästä karppaamisen ilosta ja tarpeesta esiintyä nuorena kapinallisena. Usein ollaan ikävän valinnan edessä, toisaalla on välittömät tuntuvat edut ja toisaalla spekuloidut tuntemattomat uhat. Minä olen VHH-alkuaikoinani sanonut useaankin suuntaan, että korkea vs on varmasti vaarallinen, ruokavalioni vaarallisuutta taas ei ole näytetty toteen.

Kun kyydissä on vielä kolmas, syntymätön lapsi, tietoinen valinta on vielä enemmän pakollinen. Kun toisaalta tiedetään että korkea vs on sikiölle äärimmäisen haitallinen ja toisaalla sitten tällaisia ääripopulistisia mutta syyllistäviä spekulatiivisia uhkia, ollaan tilanteessa, jossa voi joka tapauksessa tuntea että epäonnistumistasi oikein odotetaan, jos nyt ei ihan suoraan toivota.

Toisille kyseessä on silkka arvovaltataistelu, toisille taas vauva, silmät tai jopa koko tauti. Arvovaltakommentoijiin ei mielestäni kannata tuhlata juurikaan ruutia, jos itse kuuluu tuohon jälkimmäiseen ryhmään.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59