Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6924 jäsentä  •  417257 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi HyTeR3, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuiduilla diabetes kuriin  (Luettu 17876 kertaa)

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
Vs: Kuiduilla diabetes kuriin
« Vastaus #45 : Helmikuu 12, 2011, 13:55:16 ip »

"Muutenkin tulee nappailtua pillereitä ihan kiitettävästi....Diforminin lisäksi syön mielialalääkkeitä, kalaöljyä, d-vitamiinia, kanelitabletteja, monivitamiinia ja antioksidantteja......yhteensä 14 pilleriä ja kaikki kippaan nassuuni yhdellä kerralla."

Huh, huh, aika paljon? Ovatko kaikki tarpeellisia? Mikä mielialalääke on käytössä? Minulla on tutkittua tietoa mielialalääkkeistä ja olen luennoinut aihepiiristä.
Kirjattu

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #46 : Helmikuu 12, 2011, 19:45:54 ip »

5.0 mm/L.....Syön 300mg Venlafaxinia päivässä, sitä siis 2x 150mg.
Lisäksi varalla on Opamoxia ahdistukseen ja Tenoxia nukkumiseen, mutta niitä en ota kuin vasta sitten kun muut konstit ei enää auta.
Nuo muut pillerit menee sitten niin että :
1x kanelitabletti
1x monivitamiini
2x kalaöljykapseli
2x d-vitamiini
4x diformini
2x antioksidantti

On noista nyt ainakin sen verran ollut apua että eipä oo ollut tänä talvena flunssaa, iho ei hilseile, kynsinauhat ei halkeile ja iho pysynyt parempana kuin aikaisempina vuosina.....niin ja sokeritkin menee aika mallikkaasti, joten en ihan hevillä noista oo luopumassa.
Kalaöljy auttaa myös tuohon pääkoppaan ja sitä mulle suositteli psykiatrinikin tuossa jokin aika sitten ja ilahtui kovasti kun kuuli että sitä olen popsinut jo muutaman vuoden.
Kirjattu
D2, Levemir, Novorapid ja Diformin.
Maseenukseen Venlafax, Opamox ja Tenox.

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Helmikuu 13, 2011, 09:31:22 ap »

Liskoneito: onko sulla ollut mahdollista käydä ravintoterapeutin kanssa läpi syömäsi ruoka sen osalta, mikä on mahdollinen lisävitamiinien/-ravinteiden tarpeesi oikeasti..?
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #48 : Helmikuu 13, 2011, 10:31:36 ap »

5.0 mm/L.....Syön 300mg Venlafaxinia päivässä, sitä siis 2x 150mg.
Lisäksi varalla on Opamoxia ahdistukseen ja Tenoxia nukkumiseen, mutta niitä en ota kuin vasta sitten kun muut konstit ei enää auta.
Nuo muut pillerit menee sitten niin että :
1x kanelitabletti
1x monivitamiini
2x kalaöljykapseli
2x d-vitamiini
4x diformini
2x antioksidantti

On noista nyt ainakin sen verran ollut apua että eipä oo ollut tänä talvena flunssaa, iho ei hilseile, kynsinauhat ei halkeile ja iho pysynyt parempana kuin aikaisempina vuosina.....niin ja sokeritkin menee aika mallikkaasti, joten en ihan hevillä noista oo luopumassa.
Kalaöljy auttaa myös tuohon pääkoppaan ja sitä mulle suositteli psykiatrinikin tuossa jokin aika sitten ja ilahtui kovasti kun kuuli että sitä olen popsinut jo muutaman vuoden.

Mielialääkkesi on ilmeisesti Efexor. Se on tunnettu tehokas lääke moniin mielialanhoitoon liittyviin sairauksiin. Annoskoko 300 mg/vuorokausi on suurehko, mutta jos lääkärisi on näin määritellyt, niin se on turvallinen.
Ainakaan diforminini kanssa ei Lääketietokeskuksen mukaan ole haitallisia yhteisvaikutuksia. Mutta noiden luontaistuotteiden mahdolliset yhteisvaikutukset kannattaa selvittää Efexorin määränneen lääkärin kanssa. Ainakin D-vitamiini ja kalaöljykapselit vaikuttavat myös mielialaan.
Kirjattu

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #49 : Helmikuu 13, 2011, 20:03:09 ip »

Kyllä mä oon ihan tietoinen siitä mitä pillereitä popsin ja miten ne vaikuttavat, kaikki sopivat toistensa kanssa yhteen ja mitään vaarallisia yhdistelmiä en syö.Ravintoasioiden kanssa olen enemmän ja vähemmän ollut tekemisissä yli 25 vuotta, joten tiedän kyllä mitä popsin.
D-vitamiinia syön enemmän kuin nykyiset suositukset ovat, mutta sen teen aivan tarkoituksella, monivitamiinitabletilla takaan sen että saan myös muut tarvitseman vitamiinit, vaikean masennukseni takia en nimittäin aina vain jaksa syödä ja laskea kaikkea.
Olen elämäni aikana juossut ravintoterapeuteilla, täytellyt ruokapäiväkirjoja ja vaikka mitä, mutta eipä niistä ole paljon uutta tietoa ollut tarjolla.

Tiedän myös että syön kohtuullisen isoa annosta Efexoria(Venlafaxin), mutta kun pienemmät annokset ei oo tehonneet ja ihan psykiatrian erikoislääkärin määrämä annos on siis kyseessä ja tuolla lääkkeellä max annostus on 375mg/vrk ja siitäkin isompia annoksia voidaan määrätä, sillä tuota isommillakaan annoksilla ei ole osoitettu olevan toksisia vaikutuksia.
Mulla siis diagnoosina vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö, D2:sen lisäksi.
Masennus ei ole mulle mikään uusi tuttavuus, siitä olen kärsinyt lapsesta saakka, samoin kuin ahdistuksesta, mutta ensimmäisen kunnon diagnoosin ja lääkityksen sain vasta 2004.Välissä olin 3v ilman lääkitystä, mutta viime kesänä iski uudelleen ja nyt taas sairaslomalla ja uudet lääkkeet kuvioissa.
Mutta juu....meni vähän OT.....sorry ;D
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Helmikuu 13, 2011, 20:26:18 ip »

Liskoneito: juu, en minä oikeastaan muuta miettinyt kuin että onko tuo multivitamiinipilleri tarpeen (harvoille on). Mutta, mikäli siis koet, että tuo pitää sinut paremmin tiellä, se on siinä sitten. Tsemppiä! :)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Helmikuu 14, 2011, 08:58:38 ap »

Siinä on monelle kakkoselle tuttu metformiini mainittu. Myös glibenklamidi on diabeteslääke (sulfonyyliurea).Metformiini otetaan yleisimmin ruoan yhteydessä samoin kuin Guarem. Tosin metformiinia ei mikään estä ottamasta muulloin, jos maha ei ongelmoi sen kanssa. Täytyy varoa, ettei Guaremin vaikutus kumoa metformiinin vaikutusta ainakin osittain.

Isäntä sitten on käyttänyt pari päivää tuota Guaremia. Farmaseutti vain kovasti varoitti sen käytöstä kun on käytössä Metformiini. Tuota Guaremia kuulema käytetään mieluimmin vain silloin kun sokeriaineenvaihdunnassa on häiriötä eikä lääkkeitä vielä köytössä. ???
Luettiin tuo seloste pakkauksesta ja siinä kyllä vain maininta ettei saa ottaa kahta tuntia ennen eikä jälkeen lääkkeen oton.

Tämän takia avaan oman ketjun Guaremin käytöstä tuonne 2-tyyppien puolelle.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #52 : Helmikuu 14, 2011, 10:20:09 ap »

Kyllä mä oon ihan tietoinen siitä mitä pillereitä popsin ja miten ne vaikuttavat, kaikki sopivat toistensa kanssa yhteen ja mitään vaarallisia yhdistelmiä en syö.Ravintoasioiden kanssa olen enemmän ja vähemmän ollut tekemisissä yli 25 vuotta, joten tiedän kyllä mitä popsin.
D-vitamiinia syön enemmän kuin nykyiset suositukset ovat, mutta sen teen aivan tarkoituksella, monivitamiinitabletilla takaan sen että saan myös muut tarvitseman vitamiinit, vaikean masennukseni takia en nimittäin aina vain jaksa syödä ja laskea kaikkea.
Olen elämäni aikana juossut ravintoterapeuteilla, täytellyt ruokapäiväkirjoja ja vaikka mitä, mutta eipä niistä ole paljon uutta tietoa ollut tarjolla.

Tiedän myös että syön kohtuullisen isoa annosta Efexoria(Venlafaxin), mutta kun pienemmät annokset ei oo tehonneet ja ihan psykiatrian erikoislääkärin määrämä annos on siis kyseessä ja tuolla lääkkeellä max annostus on 375mg/vrk ja siitäkin isompia annoksia voidaan määrätä, sillä tuota isommillakaan annoksilla ei ole osoitettu olevan toksisia vaikutuksia.
Mulla siis diagnoosina vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö, D2:sen lisäksi.
Masennus ei ole mulle mikään uusi tuttavuus, siitä olen kärsinyt lapsesta saakka, samoin kuin ahdistuksesta, mutta ensimmäisen kunnon diagnoosin ja lääkityksen sain vasta 2004.Välissä olin 3v ilman lääkitystä, mutta viime kesänä iski uudelleen ja nyt taas sairaslomalla ja uudet lääkkeet kuvioissa.
Mutta juu....meni vähän OT.....sorry ;D

OK. Hyvä, että olet tietoinen missä mennään. Aina kannattaa kuitenkin kertoa hoitaville lääkäreille kaikki syömänsä lääkkeet ja luontaistuotteet.

Olet varmaan tietoinen Efexorin vaikutuksista. Kun jossakin vaiheessa olet lopettamassa sitä lääkkeennä (Masennuslääkkeethän eivät ole tarkoitettu elinikäiseen käyttöön) niin varaudu riittävän hitaaseen ja asteittaiseen lopetukseen. Efexor on nimittäin tunnettu hankalista vieroitusoireista. Ehkä sinun kannattaisi tutustua itseäsi ja masennusta hoitaessasi alan kirjallisuuteen. (Jos et ole sitä jo tehnytkin) Etsi käsiisi mielialanhoitoon keskittyviä kirjoja. (Masennushan luokitellaan mielialahäiriöksi).
Kirjattu

kilimu

• Vieras
« Vastaus #53 : Helmikuu 15, 2011, 18:41:14 ip »

Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #54 : Helmikuu 16, 2011, 12:04:59 ip »

Pillereistä saa tarpeeksi kuituja kun ottaa aamuin ja illoin kourallisen.

Kirjattu

kilimu

• Vieras
« Vastaus #55 : Helmikuu 16, 2011, 23:10:26 ip »

Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #56 : Helmikuu 17, 2011, 10:05:38 ap »

"People who eat high fiber tend to have a healthier lifestyle and a more healthy diet. Those things together may reduce the risk of colon cancer."
- Yikyung Park

Tutkijan omin sanoin, kuituja syövillä on usein muutenkin terveemmät elämäntavat. Hän on myös todennut, että useimmat aiemmat tutkimukset ovat ristiriitaisia ja ristiriitaisuuksia en edelleen, joten asiaa pitää tutkia lisää.

Tukimusta kommentoinut ravintoasiantuntija Samantha Heller toteaa samoin:
"It may be that people whose diets are high in fiber, such as whole grains, vegetables, fruits, beans and nuts, lead healthier lifestyles that include exercise and not smoking than people who eat primarily processed foods and few fruits and vegetables."

Onkin surkuhupaisaa, miten tämä suomalainen toimittaja sitten oikaisee mutkat suoriksi ja väittää, että pelkkä kuitujen lisääminen pidentäisi eliniän ennustetta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2011, 10:13:07 ap kirjoittanut Dad »
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

lomalle

• Vieras
« Vastaus #57 : Helmikuu 17, 2011, 10:50:19 ap »

Kuituja syövällä pitää olla 2 mahaa, niinkuin lehmillä ja muilla märehtijöillä. Lehmän ikä on kuitenkin alle 20v.

Kirjattu

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #58 : Helmikuu 17, 2011, 18:42:55 ip »

Kyllä lehmät elää pitempään kuin 20v, ne vaan joutuu teuraaksi ennen luonnollista kuolemaansa.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #59 : Helmikuu 18, 2011, 06:35:48 ap »

Kivikaudella teurastettiin myös ihmiset ettei päässyt ikä liian korkeaksi vaikka ruokavalio olisikin edellyttänyt korkeampaa ikää.

Kirjattu

Linkkejä