Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Milloin VHH:n negatiiviset vaikutukset tulevat esiin?  (Luettu 14761 kertaa)

lomalle

• Vieras
Vs: Milloin VHH:n negatiiviset vaikutukset tulevat esiin?
« Vastaus #15 : Tammikuu 21, 2011, 12:29:31 ip »

Oli varmaankin hyväkarppaajan tekemä  ohje.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Tammikuu 21, 2011, 21:26:48 ip »

Kävin karppajien nettisivuilla tutkimassa tarkemmin reseptejä,suosituimmassa reseptissä ainesosina mm. maitorahkaa,vehnää ja leivinjauhoja...ERIKOISTA "karppausta" tosiaan!

Nyt kyllä Rasvis puhut soopaa. "vehnää ja leivinjauhoja" -hohhoijaa, surkea yritys.

Suosituin resepti, johon viittaat on "Vyötärön metsästäjän pizzapohja":

yksi annos

1 prk maitorahkaa
1 pss (150g) emmental punaleima-juustoraastetta
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

Laske huviksesi hiilarit verrattuna normaaliin pizzpohjaan. Erittäin karppia, ei mitenkään erikoista.

Olen tehnyt useasti ja suosittelen. (olen vaihtanut rahkan creme fraicheen, aina ei ole ollut ruisjauhoja tai leseitä, tilanteen mukaan olen säätänyt)
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 22, 2011, 09:58:04 ap »

Saako tuon lisätä tuonne resepteihin? Vaikuttaa hyvältä ohjeelta.  :)
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Tammikuu 22, 2011, 10:53:45 ap »

Kävin karppajien nettisivuilla tutkimassa tarkemmin reseptejä,suosituimmassa reseptissä ainesosina mm. maitorahkaa,vehnää ja leivinjauhoja...ERIKOISTA "karppausta" tosiaan!

Nyt kyllä Rasvis puhut soopaa. "vehnää ja leivinjauhoja" -hohhoijaa, surkea yritys.

yksi annos

1 prk maitorahkaa
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

Laske huviksesi hiilarit verrattuna normaaliin pizzpohjaan. Erittäin karppia, ei mitenkään erikoista.

Olen tehnyt useasti ja suosittelen. (olen vaihtanut rahkan creme fraicheen, aina ei ole ollut ruisjauhoja tai leseitä, tilanteen mukaan olen säät

niin,tommonen pizzapohja ja proteiinit siihen päälle VAATII kyllä aikalailla pikainskaa siinä missä MONI  muukin. pUHUN NÄISTÄ asoista diabeetikon NÄKÖKULMASTA,en TERVEITTEIN.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 22, 2011, 13:27:20 ip »

niin,tommonen pizzapohja ja proteiinit siihen päälle VAATII kyllä aikalailla pikainskaa siinä missä MONI  muukin. pUHUN NÄISTÄ asoista diabeetikon NÄKÖKULMASTA,en TERVEITTEIN.

Nooo, parempi tuo on kuin se perinteinen malli. Ja ainakin itse syön joskus pizzaa. Laitan kyllä sille pikainskaa melko paljon mutta hidastettuna.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 22, 2011, 14:29:14 ip »

yksi annos

1 prk maitorahkaa
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

Olen tehnyt useasti ja suosittelen. (olen vaihtanut rahkan creme fraicheen, aina ei ole ollut ruisjauhoja tai leseitä, tilanteen mukaan olen säät

Hienoa, rasvis, sähän alat oppia! Aiemmin väitit sitkeästi, etteivät proteiini tai rasva nosta verensokeria.
Paljonko sun mielestä toi vaatisi pikainskaa oletuksella, että normaalisti henkilö pistäisi 1ky/10hhgr?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Tammikuu 22, 2011, 14:39:48 ip »

yksi annos

1 prk maitorahkaa
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

niin,tommonen pizzapohja ja proteiinit siihen päälle VAATII kyllä aikalailla pikainskaa siinä missä MONI  muukin. pUHUN NÄISTÄ asoista diabeetikon NÄKÖKULMASTA,en TERVEITTEIN.

Jaaha, meinaa mennä jankkaamiseksi, tämä kommentti on osaltani viimeinen tähän pizzapohjareseptiin.

Tuolla reseptillä saa uunipellillisen kokoisen pohjan, riittänee useammallekin syöjälle.

Tein juuri kaksi hieman mukaeltua pizzaa viidelle hengelle, koko satsin hiilarit olivat 25g/naama. Tuohon ei kyllä tarvitse laittaa "aikalailla pikainskaa", vaikka niin väitätkin. Vertailun vuoksi ravintolasta kysyttyä: Yhteen pizzaan tuli 140g vehnäjauhoja (70% hiilaria, eli pohjasta jo satanen).

Ps. Rasvis, tämä on jo kolmas kerta, kun kyseenalaistat asiantuntemukseni. Roikun tällä palstalla vain sen takia, että lapsellani on ykkönen. Jos se sinua jotenkin helpottaa, voin kertoa olevani kakkonen. Voisitko lopettaa hyökkäykset kommentointiani vastaan sillä perusteella, että minulla ei ole diabetesta.

edit: typo korjattu
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2011, 14:43:54 ip kirjoittanut Dad »
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

mirgrud

• Matkailija
« Vastaus #22 : Tammikuu 22, 2011, 15:30:42 ip »

Hei
Tein tänään "karppipizzaa", hyvää oli ja sokereita ei nostanut, päinvastoin =)
Eikä inskaa tarvinnut laittaa. (Yli 3 kk jo ilman inskaa ).
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Tammikuu 22, 2011, 15:40:41 ip »

Mulla ei pizza mikään ongelma ole, koska en edes pysty syömään sellaisesta normi-ravintolapizzasta kuin kerkeintaan 1/3 palan.

Testattiin sillä Punaisen meren risteilyllä kerra tilaamalla siellä sellanen tosi iso pizza puoliksi. No niinhän siinä kävi, että kaverini sai vielä osan siitä mun puolikkaastani... Jotenkin se rasvaisuus ei vaan vedä mun vattaa... Mutta ei siis ongelmia suurten pikainskamäärien kanssa, koska minuun ei vaan uppoa sellaiset annoskoot ::)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Tammikuu 24, 2011, 10:16:19 ap »

yksi annos

1 prk maitorahkaa
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

Hienoa, rasvis, sähän alat oppia! Aiemmin väitit sitkeästi, etteivät proteiini tai rasva nosta verensokeria.
Paljonko sun mielestä toi vaatisi pikainskaa oletuksella, että normaalisti henkilö pistäisi 1ky/10hhgr?

missäköhän vaiheessä MÄ oon väitttäny yksiselitteisesti,että rasva ja protsku ei nosta sokereita...olen kyllä puhunu pikemminkin NIM.OMAAN,että proteiini nim.omaan saattaa tosinaan nosta sokruja salakavalasti.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #25 : Tammikuu 24, 2011, 16:55:08 ip »

mutta rasva pudottaa.

Kirjattu

kilimu

• Vieras
« Vastaus #26 : Tammikuu 24, 2011, 21:09:47 ip »

Muutama vuosi sitten tein rajun laihdutuskarppauksen munilla ja pekonilla. Paino putos 2-3kk 13kg. Mikään ruoka ei enää maistunut, piti syödä väkisin ettei paino pudonnut liikaa.

Miksi silloinkin lihoit?? Etkö hillinnyt mässäilyä???
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #27 : Tammikuu 25, 2011, 02:44:38 ap »

Makkarakeitto kukkakaalilla ja porkkanalla oli niin hyvää että pystyin mässäilemään ekakerralla desin verran ja siitä se sitten lähti !!!!
Mites ittelläs?

Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #28 : Tammikuu 28, 2011, 21:22:19 ip »

Nopea yleisvaikutelma ketjun kannanotoista on, että VHH:lla ei ole juurikaan mitään negatiivisia vaikutuksia. Positiiviset vaikutuksethan on jo todettu vuosien mittaan useaan kertaan.

Jotta keskustelu ei tyrehdy täysin, pitää tasapuolisuuden vuoksi kysyä, mitkä ovat virallissuojeltuun D-liiton RHH-ruokavalioon liittyvät edut ja haitat. Antakaapa kuulua. Kunnon tykitystä odotetaan.

Konrad
kyllä kansa tietää mitä syö
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #29 : Tammikuu 28, 2011, 21:50:49 ip »

mitkä ovat virallissuojeltuun D-liiton RHH-ruokavalioon liittyvät edut ja haitat. Antakaapa kuulua. Kunnon tykitystä odotetaan.

Konrad
kyllä kansa tietää mitä syö

Aloitan aiheesta uuden ketjun.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07