Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: keskenmeno  (Luettu 53843 kertaa)

Fenix79

• Aloittelija
Vs: keskenmeno
« Vastaus #75 : Syyskuu 25, 2015, 08:49:26 ap »

Kiitos ja pahoitteluni myös sinne!
Opastivat vain ottamaan kotona raskaustestin kolmen viikon päästä, pitäisi olla silloin neg. muuta seurantaa ei ole. Itseäkin hieman mietityttää, että varmasti kaikki on tullut pois. Pitänee miettiä, josko kävis yksityisellä tarkistuttamassa. Vähän on tyyristä, mutta toisaalta mielenrauhan vuoksi. Kuitenkin toiveissa olisi mahdollisimman pian, saa nähdä toteutuuko toive...
Tzemppiä nyt teille muillekin!
Kirjattu

Larla

• Intoilija
« Vastaus #76 : Syyskuu 25, 2015, 17:07:06 ip »

Onko se sitten niin, että rypäleraskauden jälkeen arvo ei laskisikaan, koska miten muuten voit tietää tarvitaanko varoaika?
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #77 : Syyskuu 28, 2015, 08:27:03 ap »

Mun hcg-arvo oli nyt vain 49, jos kyseessä olisi ollut rypäleraskaus, luku olisi ilmeisesti ollut yli 10 000, näin ainakin siis lääkäri sanoi. Yhdellä läheiselläni oli rypäleraskaus taannoin, ja hänellä tuo arvo ennen kaavintaa oli yli 230 000.
Rypäleraskaudessa tuo luku on siis käsittämättömän paljon suurempi, ja laskee kai hitaammin.
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #78 : Syyskuu 29, 2015, 09:55:31 ap »

Pahoittelut Fenix!
Hyvä, ettei kyseessä ollut rypäleraskaus, niin pääset jatkamaan yritystä nopeammin ;)

Itselle ei myöskään lääkkeelliseen tyhjennyksen jälkeen annettu tarkistuskäyntiä tai muutakaan ohjetta. Itse tein kotona testin, joka näytti negatiivista kolmen viikon jälkeen. Kaiketi kaikki on sitten hyvin.. Nyt vaan taas odotellaan  :-\ toivotaan parasta kaikille!
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #79 : Syyskuu 30, 2015, 14:36:58 ip »

Kyllä on erilaiset käytännöt. Mun täytyy käydä mittauttamassa hormoni sekä jälkitarkastuksessa. ::)
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #80 : Lokakuu 01, 2015, 18:44:03 ip »

Totta, on erilaiset käytännöt, mutta oliko niin, että sulla s89 oli myös aikaisemmin jäänyt raskausmateriaalia kohtuun? Silläkin voi olla jotain vaukutusta... hyvähän se on että on jälkitarkastus, ei tarvitse arpoa ja miettiä, että jäikö jotain tai onko kaikki kunnossa. Toivottavasti kaikki on kunnossa, niin siellä kuin täälläkin, ja voidaan molemmat kohta liittyä raskaanaoleviin.
Tzemppiä siis sinne! 8)
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #81 : Lokakuu 01, 2015, 21:33:04 ip »

Aivan se voi vaikuttaa! Tsemppiä sinne myös. :)
Kirjattu

Järvinen83

• Vieras
« Vastaus #82 : Elokuu 28, 2017, 11:46:07 ap »

Jatkan tähän samaan ketjuun, vaikka tämä on jo yli vuoden vanha.

Koen juuri ensimmäistä keskenmenoani. Suru on jotain käsittämätöntä. Diabeteksen hoitotasapaino on ollut hyvä ennen raskautta ja näiden 10 viikon aikana raskaudessakin. Silti mietin mitä olisin voinut tehdä toisin. Olinko liian onnellinen liian aikaisin??

En ole vielä päässyt lääkärille tarkastettavaksi, aika paljon "tavaraa" on tullut sisältäni, joten en tiedä tarvitsenko tyhjennyslääkkeitä.
Montako keskenmenoa olette kokeneet? Onko diabeteksella jokin yhteys?
Kirjattu

Ban

• Aloittelija
« Vastaus #83 : Elokuu 29, 2017, 08:51:54 ap »

Moikka Järvinen.
Pahoittelut menetyksestäsi, keskenmeno on niin epäreilu ja musertava kokemus. Itse koin niitä ennen esikoista kolme. Usko onnistumiseen viimeisen jälkeen oli olematon, kerkesimmekin aloittaa jo lapsettomuustutkimukset, mutta emme päässeet niissä  luonnollista kuukautiskiertoni seurailua pidemmälle. Minulla todettiin aikaisemmin siis pco, johon söin keltarauhashormonia. Yhteensä yritimme kaksi vuotta. Meidän kohdallamme piti paikkaansa väite, että kun lakkaa yrittämästä tärppää... Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän   :-\
Lääkärit lohduttivat joka kerran jälkeen, että keskenmenoissa oli se hyvä puoli, että tiesimme voivani tulla raskaaksi.. eli hanskoja ei kannattanut lyödä tiskiin! En tiedä kuinka diabeteksella on osuutta keskenmenoihin, mutta ei diabeetikon raskautuminen toivotonta ole  :)

Itse pidin yritykset ja keskenmenot visusti salassa, en olisi kestänyt lähipiirin odotuksia ja vatsanseudun kyttäämistä. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli virhe. Nyt myöhemmin moni on kertonut vastaavista kokemuksistaan, ja oma paha olo on väistynyt puhumalla! Muista, ettet ole yksin ja toivoa on. Monet lääkärit käskevät odottaa keskenmenon jälkeen yhdet kuukautiset, jonka jälkeen voi taas yrittää. Itse olen menetysten jälkeen kokenut  kaksi onnistunutta raskautta, joten toivoa on!  :) voimia sinulle ja miehellesi, pidän peukkuja onnistumisellenne!! Toivottavasti tarinastani olisi vähän apua toivottomuuteen!
Kirjattu

Järvinen83

• Vieras
« Vastaus #84 : Elokuu 29, 2017, 22:34:51 ip »

Kiitos Ban viestistä. Olette olleet sinnikkäitä, kumpa minullakin olisi voimia yrittää vielä mahdollisesti useammankin keskenmenon jälkeen.. toki sitten joku kaunis päivä se kaikki on varmasti sen arvoista. Me naiset joudumme kyllä kestämään paljon. En sano etteikö tämä olisi myös miehelle raskasta, yhdessä itkettiin tätä menetystä, jotain mitä ei koskaan ollutkaan... aiomme toki yrittää uudelleen, odottelen seuraavat kuukautiset ensin, ehtii limakalvot toipua. Kerroin raskaudesta muutamalle ystävälle. En olisi voinut salata heiltä sitä iloa mitä koin raskaudesta ja toisaalta en voisi salata tätä suruakaan. Myös täältä saa tärkeää vertaistukea. Kiitos kaikille, jotka jaksavat kirjoitella..
Kirjattu

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46