Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: keskenmeno  (Luettu 54596 kertaa)

Pihjalanmarja83

• Matkailija
Vs: keskenmeno
« Vastaus #45 : Helmikuu 14, 2014, 11:06:57 ap »

Tää asia ei varsinaisesti ole mulle ajankohtainen.Nyt siis raskaus etenee hyvin jo viikolla 22.
Hyvä kun kommentoit. Multa jäi vuosiluku katsomatta. No, onneksi näin!  :)

Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #46 : Elokuu 26, 2015, 20:00:58 ip »

Nostelen tätä vanhaa aihetta, kun tällaiseen törmäsin..

Kerronpa siis oman kokemukseni asiasta, jos siitä vaikka olisi jollekin joskus ehkä apuakin..
Tosiaan tämä ensimmäinen ja kovasti odotettu ja toivottu raskaus päättyi sitten vähemmän onnekkaasti jo alkuvaiheessaan.

Näin kaikki tapahtui:
Tein raskaustestin kierron lopussa, jolloin jo seuraavan kierron olisi pitänyt alkaa (kp 30 tai 31). Tulos oli negatiivinen. No ajattelin tästä, ettei tärppiä ole tullut ja menkat ovat vaan myöhässä. Viikkoa myöhemmin tein uuden testin ajatuksella "kokeillaan nyt sitten vielä". Positiivinen tulos oli suuri ihmetys ja myöskin iloinen sellainen  :)

Raskausoireita ei juuri ollut/eikä tullut koko aikana. Kertaakaan en ole oksentanut tai tuntenut kipua tai vuotoa. Lievää etomista, turvonnutta oloa, nälkää ja väsymystä kummempia oireita ei ollut. En tiedä, olisiko tämä jo ollut yksi "oire" keskeytymisestä..? Koko raskaus tuntuikin välillä niin uskomattomalta ja epätodennäköiseltä, että varasin ajan yksityiselle gynelle. Viikkoja menkoista laskettuna ensimmäisessä ultrassa piti siis olla 6+2. Tulokseksi saatiin kuitenkin 5+5, eikä sykettä vielä löydetty. Mahdollisuudet onnistumiselle tai kehityksen pysähtymiselle oli kuulemma tässä tapauksessa 50-50. Olin tikuttanut ovulaation, joten tiesin tärppipäivät tarkkaan..
Sitten ei auttanut muu kuin odottaa pari viikkoa tyksin aikaa. Jossa sitten selvisi, että kehitys on keskeytynyt juuri tuolla 5+ viikolla ja tuloksena keskeytynyt keskenmeno :'(

ei tässä sitten enää mikään auta asiaa. Näin tämä meni tällä kertaa. Ei kai tämä maailman loppu ole, vaikka pahalta tuntuu ja harmitus on kova. Kovasti kun jo ehti toivoa ja suunnitella mielessä kaikkea.. tuon aiemman ultran takia osasi jo varautua mahdollisiin huonoihin uutisiin, joka varmasti osaltaan hieman pehmitti iskua. Lääkkeillä ilmeisesti tyhjennetään sopivasti viikonlopuksi. Sitten ei auta muu kuin taas odottaa ja toivoa parempaa tuuria ensi kerralla ;)

Näistä muutamasta viikosta jäi kuitenkin jo käsitys ja ymmärrys asiasta D1+raskaus. Sormenpäät on aivan hellinä jatkuvasta mittailusta, uni jäi vähäiseksi joko vessassa juoksemisen tai mittaamisen takia, henkinen jaksaminen on kovilla, kun jokaisesta matalasta tai korkeasta tuntee huonoa omatuntoa. En tiedä onko muilla näin, mutta uskoisin kaikkien kuitenkin yrittävän parhaansa tasapainon kanssa. Itsellä ainakin teki niin tai näin, oli seuraavana päivänä lopputulos jotain aivan muuta.. Joten lyhyesti iso kiitos kaikille, jotka jaksavat tänne kirjoitella elämästään raskaana (niistä on ollut paljon apua) ja suuri hatunnosto kaikille raskaana oleville/olleille diabeetikoille ;)
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #47 : Syyskuu 02, 2015, 17:33:34 ip »

Moi. Kakkonen ilmoitti hyvin pian ehkäisyn pois jätön jälkeen itsestään. Oireita oli ja kaikki näytti hyvältä. Ensimmäinen ultra näytti 6+1 vaikka viikkoja piti olla 6+6. No uudestaan viikon päästä alkio oli 6+3 ja kasvu hyvinkin vähäistä. Pakko oli vielä seuraavana päivänä käydä yksityisellä ja Tietokone laski viikot 6+4. Pieni sydän siellä koitti pumpata välillä lujaa mutta sitten hiljenpaakin. Kohdussa näkyi vuotoa ja nyt odotankin et se tulee ulos. Tää on niin väärin ja pahalta tuntuu. Nyt menee aikaa toipua..
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #48 : Syyskuu 02, 2015, 17:40:23 ip »

Niin toivottu hän olisi ollut. Pahinta tässä oli että päästiin jo sykkeelle ja  nähtiin alkio. :-[
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #49 : Syyskuu 02, 2015, 18:03:35 ip »

Niin toivottu hän olisi ollut. Pahinta tässä oli että päästiin jo sykkeelle ja  nähtiin alkio. :-[
Koettu suru täälläkin, mutta myös vastakohta; vuoto 13 vkon lopussa ei, Luojalle kiitos, ollut keskenmeno 💓, mutta sen elämän ensipäivät oli kovia koitoksia täynnä hengityksen loppumisineen... Olen hirmuisen pahoillani, kaukoetävoimahali 💖
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #50 : Syyskuu 02, 2015, 18:19:10 ip »

Kiitos näitä voima haleja kyllä tarvitaan. Onneksi sinulla kävi hyvin loppujen lopuksi. Ja mä olen äärimmäisen onnellinen tuosta kolme vuotiaasta joka täällä ilahduttaa joka päivä.❤❤
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #51 : Syyskuu 02, 2015, 18:44:27 ip »

Kiitos näitä voima haleja kyllä tarvitaan. Onneksi sinulla kävi hyvin loppujen lopuksi. Ja mä olen äärimmäisen onnellinen tuosta kolme vuotiaasta joka täällä ilahduttaa joka päivä.❤❤

Mulla on toinen ja nuorin Taivaan Isän luona, tämä 13-viikon muksu köllöttää tässä kainalossa 🙆
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #52 : Syyskuu 04, 2015, 10:19:36 ap »

Pahoittelut muille menetyksen kokeneille!

Tämä olisi ollut ensimmäinen ja myöskin kovasti odotettu ja toivottu :'( emme ehtineet sykettä näkemään. Harmitus ja suru on edelleen kova. Itsekin toivoin, että keskenmeno olisi alkanut spontaanisti, mutta toisin kävi. Pisaraakaan en vuotanut ennen lääkkeiden ottoa.. jotenkin jäi noista gynekäynneistä tyly ja kova olo.. Lääkkeet kouraan ja tämä on kovin yleistä.. Jälkitarkastusta ei kuulemma tarvita :o
Nyt vain toivon, että kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan. Ja, että se aurinko paistaisi tänne risukasaankin taas piakkoin  8)
Jaksamista ja haleja ;)
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #53 : Syyskuu 04, 2015, 17:54:58 ip »

Pahoittelut muille menetyksen kokeneille!

Tämä olisi ollut ensimmäinen ja myöskin kovasti odotettu ja toivottu :'( emme ehtineet sykettä näkemään. Harmitus ja suru on edelleen kova. Itsekin toivoin, että keskenmeno olisi alkanut spontaanisti, mutta toisin kävi. Pisaraakaan en vuotanut ennen lääkkeiden ottoa.. jotenkin jäi noista gynekäynneistä tyly ja kova olo.. Lääkkeet kouraan ja tämä on kovin yleistä.. Jälkitarkastusta ei kuulemma tarvita :o
Nyt vain toivon, että kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan. Ja, että se aurinko paistaisi tänne risukasaankin taas piakkoin  8)
Jaksamista ja haleja ;)

Jos sun alamaha jää araksi, käy yksityisellä puolella. Olin viimeisestä todella kipeä yli puolivuotta.
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #54 : Syyskuu 06, 2015, 08:58:10 ap »

Mä en edelleenkään vuoda vaikka lääkäri sanoi tiistaina että,kohdussa näkyy vuotoa max 2-3päivää niin lähtee tyhjeneen. Alkio kasvoi viikossa 3päivää kun seurattiin ja hyvä syke. Asia minkä takia lääkäri oli 95% varma että tulee menemään kesken oli että ruskuaispussi oli iso alkioon nähden ja kohdussa vuotoa. Onko teillä kokemusta tämmöisestä kellään? Epätietoisuus on pahinta ja tää odottelu et jotain tapahtuis!! :(
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #55 : Syyskuu 06, 2015, 09:02:20 ap »

Mä en edelleenkään vuoda vaikka lääkäri sanoi tiistaina että,kohdussa näkyy vuotoa max 2-3päivää niin lähtee tyhjeneen. Alkio kasvoi viikossa 3päivää kun seurattiin ja hyvä syke. Asia minkä takia lääkäri oli 95% varma että tulee menemään kesken oli että ruskuaispussi oli iso alkioon nähden ja kohdussa vuotoa. Onko teillä kokemusta tämmöisestä kellään? Epätietoisuus on pahinta ja tää odottelu et jotain tapahtuis!! :(
Soita äitipolille paikalliseen keskussairaalaan. Siellä pitäisi olla aina joku.
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #56 : Syyskuu 06, 2015, 10:10:48 ap »

Soitin,ei auta kun odottaa  >:(
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #57 : Syyskuu 07, 2015, 16:24:33 ip »

Ei kuulunut enää sydänääniä. Huomenna aamulla keskussairaalaan,näköjään vaikeimman kautta menee!😞
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #58 : Syyskuu 07, 2015, 16:31:32 ip »

Ei kuulunut enää sydänääniä. Huomenna aamulla keskussairaalaan,näköjään vaikeimman kautta menee!😞
Onko sulle annettu siis jotain "myrkkyä"? Mulla meni ohi?
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #59 : Syyskuu 07, 2015, 16:46:09 ip »

Ei vielä. Kävin tänään tarkistuttaan tilanteen. Viikon ollut tua elottomana. :(
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00