Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416567 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: keskenmeno  (Luettu 53201 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: keskenmeno
« Vastaus #15 : Tammikuu 28, 2014, 21:32:44 ip »

Kaikissa neuvoloissa ei ole ultraa, meillä ainakaan ei aina ollut edes kunnon doppleria. Mutta silläkin voisi hyvin täti tsekata. Onnea matkaan!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Tammikuu 28, 2014, 21:54:32 ip »

Nyt en osaa muuta  sanoa kuin:Tsemppiä Snanna!
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

sinppu

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Tammikuu 28, 2014, 21:55:12 ip »

snanna, noilla viikoillahan monella muutenkin häviää oireet? :O ei niistäkään voi mitään sanoa, mulla tästä onnistuneesta raskaudesta oireet hävis kokonaan 8-11 viikoilla ja sit palas takas! nyt ei auta kuin odotella vaan! :/
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #18 : Tammikuu 29, 2014, 08:37:52 ap »

Mun neuvolassa ei tosiaan ole kuin joku neuvostoaikainen ultramasiina, millä ei ilmeisesti vielä näillä viikoilla edes näe tai kuule mitään hoitajan kertoman mukaan. :o

sinppu, mulla on oireet parin viime viikon aikana muutenkin jo himmanneet, eikä mulla alun alkaenkaan ollut pientä kuvotusta, turvotusta ja kipeitä rintoja enempää. Kuvotus ja turvotus helpottivat siis aikaa sitten. Toisaalta pelottaa kun verensokeri on koko ajan koholla, että onko se hormoniperäistä. Tosin mulla on kevyt flunssa ja "hieman" pukkaa varmaan stressihormoneita kiertoon tämä vallitseva tilanne...

Mietin ja googletin tuota hematoomaa. Jotenkin tuntuu (toivon), että tämä olisi se. Vuoto jatkuu edelleen on/off-henkisesti ja hieman runsaampana, mitään "kiinteää" ei kuitenkaan tule. Hieman juilii alavatsaa, mutta taidan sitä myös vaistomaisesti jännittää.

Pitää vaan ottaa rennosti työn ulkopuolella. Tänään saa kyllä kuntosalit ja joogat jäädä.
Kirjattu

sinppu

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Tammikuu 29, 2014, 12:00:30 ip »

ja aina sanottiin mulle et jos verensokerit alkaa selittämättömästi oleen koholla just noilla viikoilla nii sekin enteilee keskenmenoa (kun noilla viikoilla pitäis olla se matala kausi), no mullahan huiteli yhtäkkiä verensokerit tosi korkeella just viikon 9 tietämillä ja olin VARMA että keskenmeno tulee, itkin koko joululoman ja varasin heti yksityiselle ajan kun arki koitti, ikään kuin "varmistamaan" km ja et sais äkkiä alta pois taas koko homman.. no mitä vielä, siellähän se pikkukaveri niin tarmokkaasti jumppaili kun ultraan päästiin, ja nyt se jumppailee tossa lattialla  :-* eli oikeesti sokereistaKAAN ei voi päätellä mitään!
täällä ollaan hengessä mukana! :-*
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Tammikuu 29, 2014, 12:05:25 ip »

Snanna, ei naapurikaupungissa olisi yksityistä? Olen itse ollut tuossa tilanteessa pari kertaa, ja se odottaminen on jotain ihan kamalaa...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Snanna

• Vieras
« Vastaus #21 : Tammikuu 29, 2014, 15:47:13 ip »

Snanna, ei naapurikaupungissa olisi yksityistä? Olen itse ollut tuossa tilanteessa pari kertaa, ja se odottaminen on jotain ihan kamalaa...

Mulla ei ole käytännössä mahdollisuutta lähteä 60 km päähän kesken päivää. Koitan vaan miettiä, että mitään en voi jos kesken menee, yritän vaan ottaa rauhallisesti sinne tiistaille. Onneksi on jo kympiltä aika.

Kiitos sinppu lohdusta! Mulla on muutenkin ollut todella epäonnistunut olo verensokereiden suhteen kun lääkäri jaksaa päivitellä, ettei mene yhtään niin kuin ykkösten raskauksissa NORMAALISTI menee... Toisaalta koitan suhteuttaa siihen, että täällä meillä ei ilmeisesti juurikaan ole D1-äitejä, olen mm. ensimmäinen D1 näillä nurkilla, joka syö metformiinia raskausaikana, eli myös siten olen "normaalista" poikkeava äiti.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #22 : Tammikuu 29, 2014, 22:02:37 ip »

Tuo metformiini voi myös muuttaa sitä, miten raskaus näkyy sokereissa, kun se murtaa resistenssiä. Eli sokereista ei voi päätellä mitään. Voimia odotukseen!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Snanna

• Vieras
« Vastaus #23 : Helmikuu 01, 2014, 19:21:22 ip »

Keskenhän se meni. Tänään aamusta alkoi tihentyvä supistelu, jonka myötä menin päivystykseen. Siellä ollessa supisteluväli oli aika tasan 4 minuuttia, mutta vuoto puolestaan lähes katosi. Lääkärin vastaanotolla selvisi, että lähin gynepäivystys on 130 km päässä, eikä sinne näillä perusteilla laiteta. Ihana ja rauhallinen naislääkäri kertoi, että supistelu on mitä luultavimmin "grande finale", eli kohtu tulee tyhjentymään lopullisesti lähiaikoina. Antoi ohjeet särkylääkkeiden ottoon ja kehoitti jo vähän henkisesti valmistautumaan.

Kotiin könysimme miehen kanssa murhemielin lähikaupan herkkuhyllyjen kautta. Kotona tuli jotenkin omituinen tarve ponnistaa! En paljoakaan ehtinyt miettimään kun kohtu tyhjeni kivuliaan vauhdikkaasti. Enää ei ole epäilystäkään siitä, etteikö tämä ollut keskenmeno.

Tiistaina pääsen sitten varmistamaan tilanteen lopullisuuden ja onneksi samalla on diabeteshoitajan aika. Olen onnellinen, että kävin päivystyksessä, muuten olisin varmaan ihan shokissa nyt. Eihän tämä mukavaa kyllä ole nytkään.  :'( :'( :'(
Kirjattu

Santtu79

• Intoilija
« Vastaus #24 : Helmikuu 01, 2014, 20:10:50 ip »

Voi Snanna... Voimia kovasti!
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Helmikuu 01, 2014, 21:47:26 ip »

Olen niin pahoillani puolestasi Snanna!  :'(

T. Saman kokenut Toukkis (vaikkakin kauan, kauan sitten)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

sinppu

• Aktiivinen
« Vastaus #26 : Helmikuu 01, 2014, 22:51:09 ip »

voi ei, olen todella pahoillani! :( voimia ja anna itsellesi aikaa toipua rauhassa, tiedän mitä käyt läpi juuri nyt  :'( <3
Kirjattu

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Helmikuu 01, 2014, 23:20:07 ip »

Voi Snanna, olen niin pahoillani, ei näihin uutisiin ikinä löydy sanoja!  :'(
Voimia ja aikaa toipumiseen, olet ajatuksissa!! <3
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #28 : Helmikuu 02, 2014, 11:50:45 ap »

Kiitos ajatuksista. Aika tyhjä ja vetämätön olo.

Eniten kyllä yllättää tämä fyysisen kivun määrä. Vuoto tekee loppuuaan, muutta supistelu on ihan järkyttävää vieläkin. Yöllä sain muutaman tunnin nukuttua Panadol/Burana-combon avulla, kumpikaan ei yksinään auta mitään.

Ajatukset karkailee jo ihan mihin sattuu, huolehdin muun muassa siitä, että mikäköhän on mun veriryhmä ja tarvitsenko sen anti-D-immunogiobuliini-rokotteen. Toisin äitiyspolin aika on vielä sen 72 h aikaikkunan sisällä, joten eiköhän se siellä hoidu jos on tarpeen.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Helmikuu 02, 2014, 12:06:08 ip »

Olen niin pahoillani Snanna! :'( Tsemppiä!  :-*
Kirjattu

Linkkejä