Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tarvikejakelu ja uusi terveydenhuoltolaki  (Luettu 14623 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Tarvikejakelu ja uusi terveydenhuoltolaki
« Vastaus #30 : Marraskuu 06, 2011, 21:32:45 ip »

Musta olisi edistystä tälläkin paikkakunnalla, että tilauksen saisi tehdä vaikka netin kautta.

Täällä voi kyllä tehdä netin kautta, mutta kuten olen kertonut, saattaa kestää 2-3 viikkoa ennen kuin ne sitten voi hakea. Kun jokaiselle potilalle tilataan erikseen yksittäistilauksena Saksasta. Näin minulle siis asiaa perusteltiin, vaikka on kyllä vähän vaikea uskoa, että ihan oikeasit tilattaisiin jokaiselle erikseen.

Et kai tarkoita pumppukamoja? Vai ihan näitä tavallisia verensokeriliuskoja ja näytteenottimia?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Marraskuu 06, 2011, 21:35:17 ip »

Musta olisi edistystä tälläkin paikkakunnalla, että tilauksen saisi tehdä vaikka netin kautta.

Täällä voi kyllä tehdä netin kautta, mutta kuten olen kertonut, saattaa kestää 2-3 viikkoa ennen kuin ne sitten voi hakea. Kun jokaiselle potilalle tilataan erikseen yksittäistilauksena Saksasta. Näin minulle siis asiaa perusteltiin, vaikka on kyllä vähän vaikea uskoa, että ihan oikeasit tilattaisiin jokaiselle erikseen.

Et kai tarkoita pumppukamoja? Vai ihan näitä tavallisia verensokeriliuskoja ja näytteenottimia?

Ihan liuskoja. Näytteenottimia en tilaa, kun mulla riittää se yks paketti monta kymmentä vuotta. Ei ne toisin kaikilla kestä niin kauan, mutta mulla on kestänyt. Viime kesänä kun ihmettelin, kun se 500 kpl liuskoja kesti niin kauan, niin sanottiin juuri, että se kestää, ennen kuin sieltä Saksasta asti tulevat. Näin siis Helsingissä  ::)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Marraskuu 06, 2011, 21:53:56 ip »

Ja tässä toinen Helsingin kokemus, jokpa kait samasta paikasta haen kuin d1-nainenkin ;) Jos olen vain liuskoja ollut haluamassa, niin aina on sanottu, että vaikka seuraavana päivänä saa, jopa samana, koska liuskoja on yleensä varastossa. Ja määrä on ollut aina 1000 liuskaa kerrallaan. Viimeksi olen tainnut noutaa pari kuukautta sitten ja silloin olisi voinut vaikka samantien lähteä hakemaan, mutta vasta seuraavana päivänä menin. Ja siis pelkät liuskat ;)

Pumppukamat kestävät viikon, koska niitä ei varastossa ole vaan tulevat tilausten mukaan kait sieltä firmasta jakeluun.

Ja minä teen tilauksen aina puhelimella, jolloin saan samalla tiedon milloin voi tulla noutamaan vai laittavatko tekstarin. Muutenkin tykkään enemmän puhua suoraan jonkun henkilön kanssa, joskus ovat jopa kyselleet, että miten nämä ja nämä tavarat. Mulla tahytoo usein se patteri- ym.ym. pakkaus unohtua :-[
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Marraskuu 06, 2011, 22:05:02 ip »

Mä tilaan kaikki paitsi ketoaineliuskat netin kautta. Tavarat tulevat kotiin, siis ihan ovelle asti viimeistään 2 päivän kuluttua tilauksesta. Olen erittäin tyytyväinen. Ja kolmen kuukauden välein tilaan diabeteshoitajan kanssa sovitun määrän. Mulla on oma asiakasnumero, jonka perusteella laskutetaan kuntaa.

PS. Pumppu on siis A-C Spirit ja mittari A-C Aviva Nano.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #34 : Marraskuu 07, 2011, 12:00:55 ip »

Mä tilaan kaikki paitsi ketoaineliuskat netin kautta. Tavarat tulevat kotiin, siis ihan ovelle asti viimeistään 2 päivän kuluttua tilauksesta. Olen erittäin tyytyväinen. Ja kolmen kuukauden välein tilaan diabeteshoitajan kanssa sovitun määrän. Mulla on oma asiakasnumero, jonka perusteella laskutetaan kuntaa.

Nomutta... hämärästi muistan jonkun muunkin joskus kertoneen tuollaisesta mahdollisuudesta. Kuulostaa ihan superjärkevältä. Minä en ainakaan näe mitään lisäarvoa siinä, että koulutetut terveydenhoitajat laittelevat paketteja ensin kaappiin ja sitten pussittavat ne johonkin roskispussiin ja vievät ne nimilapun kanssa jonnekin vahtimestarille noudettavaksi. Johon minä sitten ajan 10km. Jospa noi on oikeesti jossain logistiikkafirmassa varasstossa, josta ne lähtee sit tilausten perusteella toimitukseen. Älykästä sanon minä. Ja säästää luonnonvarojakin kun turhilta kuljetuksilta vältytään.

Mutta koska asioita voi tehdä järkevästi ja sitten armeijan malliin, niin siitä syystä monissa kunnissa toimitaan ton armeijan mallin mukaan. Paitsi armeijassa ei enää niinkään.  :)
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Marraskuu 07, 2011, 12:58:31 ip »

Helsingissä on toimittu juuri päinvastoin eli terveyskeskuksesta ei saa enää liuskoja, vaan kahdessa kaupungin sairaalassa on jakelupiste, jonne kaikkien diabeetikkojen ja muiden on mentävä paikan päälle hakemaan tavarat. Eli sen sijaan, että jakelua olisi hajautettu lähemmäs potilaita, sitä keskitettiin kauemmas potilaista. Muistaakseni jakelu on auki ainoastaan yhtenä iltana viikossa, muuten on käytävä päiväsaikaan. Jakeluspisteessä ei ole varastotiloja, siksi tavaroiden tuloa pitää aina odotella.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Marraskuu 07, 2011, 13:30:56 ip »

Helsingissä on toimittu juuri päinvastoin eli terveyskeskuksesta ei saa enää liuskoja, vaan kahdessa kaupungin sairaalassa on jakelupiste, jonne kaikkien diabeetikkojen ja muiden on mentävä paikan päälle hakemaan tavarat. Eli sen sijaan, että jakelua olisi hajautettu lähemmäs potilaita, sitä keskitettiin kauemmas potilaista. Muistaakseni jakelu on auki ainoastaan yhtenä iltana viikossa, muuten on käytävä päiväsaikaan. Jakeluspisteessä ei ole varastotiloja, siksi tavaroiden tuloa pitää aina odotella.

Noista varastoista Hesassa mun on kyllä todettava, että kaksi kertaa olen nyt hakenut vain liuskoja ja molemmilla kerroilla on sanottu, että niitä on varastossa eli voit tulla hakemaan vaikka tunnin päästä. Eli ihan yllätyskäynnit eivät taida onnistua, mutta minusta liuskat on saanut tosi nopeasti. Pumpputarvikkeiden kohdalla tilanne on toki toinen, mutta niitähän tulee aika paljon aina kerrallaan, joten ymmärrän, ettei niitä haluta valtavia määriä varastossa pitää.

Jakelupisteet ovat muuten ti ja to auki klo 10 - 18 ja ma, ke sekä pe klo 8 - 16.

Joskus aikoinaan tän systeemin alussa minä lähetin arvon organisaattorille oikein sähköpostia ja ehdottelin tuota postin/välinefirman jakelua kotiin. Virkamiesmäinen vastaus oli, että katsotaan sitten, kun seuraavan kerran systeemiä "kehitetään"...
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 07, 2011, 13:38:59 ip »

Noista varastoista Hesassa mun on kyllä todettava, että kaksi kertaa olen nyt hakenut vain liuskoja ja molemmilla kerroilla on sanottu, että niitä on varastossa eli voit tulla hakemaan vaikka tunnin päästä. Eli ihan yllätyskäynnit eivät taida onnistua, mutta minusta liuskat on saanut tosi nopeasti.

Minulle taas on samassa paikassa monta kertaa sanottu, että juuri siksi yksikin liuskalaatikko (ei siis ainoastaan pumpputavarat) pitää tilata jokaiselle potilaalle erikseen, kun ei ole noita varastotiloja. Uskoisin silti, että tuo Antsulle kerrottu pitää paikkansa ja minun pitää vaan jostain syystä odotella tavaroitani kauemmin kuin muiden. Mutta olenkin alkanut tilaamaan tavarat jo pari viikkoa ennen kuin niitä tarvin juuri siksi  ;D
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #38 : Marraskuu 07, 2011, 18:44:24 ip »

Helsingin seudun jakelusta myös..  :D
Minä oon saanu liuskoja, lansetteja ja neuloja ihan sivussa kun oon hoitsulta joskus piipahtanut suoraan nätisti kysymään.. Eli jossain lähivarastossa niitä on oltava!  8)
Ja soittamalla oon tilaillu noin muuten ja aika nopeasti niitä sieltä on saanut.. samana päivänä tai sitten max. 3vrk päästä!
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 07, 2011, 19:25:58 ip »

Helsingin seudun jakelusta myös..  :D
Minä oon saanu liuskoja, lansetteja ja neuloja ihan sivussa kun oon hoitsulta joskus piipahtanut suoraan nätisti kysymään.. Eli jossain lähivarastossa niitä on oltava!  8)
Ja soittamalla oon tilaillu noin muuten ja aika nopeasti niitä sieltä on saanut.. samana päivänä tai sitten max. 3vrk päästä!

Ihanaa, että löytyi edes joku toinenkin, joka on liuskoja nopeasti saanut ;). Tässä ehti jo epäilemään, että olenko minä jonkun erityiskohtelun alaisena ::)
Kirjattu
Antsu1

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Marraskuu 07, 2011, 19:40:18 ip »

Mäkin olen oman TK:n lähikaapin nähnyt ja hyvin siellä tavaraa on, ettei tarvitse ei oota sanoa. Edellisessä paikassa oli niin, että tilauksen tekivät keskusvarastoon joka torstai, eli alkuviikosta kannatti käydä, niin saivat kuorman kaappiin/komeroon purettua.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 07, 2011, 20:01:23 ip »

Mäkin olen oman TK:n lähikaapin nähnyt ja hyvin siellä tavaraa on, ettei tarvitse ei oota sanoa. Edellisessä paikassa oli niin, että tilauksen tekivät keskusvarastoon joka torstai, eli alkuviikosta kannatti käydä, niin saivat kuorman kaappiin/komeroon purettua.
Sillon, kun täällä Hesassakin jakelu tapahtui terveysasemalta, niin mulle kävi useammankin kerran niin, etten saanutkaan haluamaani määrää liuskoja juuri tuon heidän pienen varastonsa vuoksi. Aina sai kuitenkin hätävaraksi vähän, mutta joutui sitten nopeasti käväisemään uudelleen, jotta sai sen koko määrän.

Ja syynä oli just tuo varaston täyttö eli oli just esim. tilattuna, muttei vielä varastossa. Eipä tullut mieleen kysellä tuota täydennysajankohtaa, jotta olisi osannut paremmin omat käyntinsä ajoittaa.
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #42 : Marraskuu 07, 2011, 22:18:24 ip »

Mulla tulee kaikki kotiin, kun mittari kuuluu samaan systeemiin pumpun kanssa, eli tilaan pumppufirman logistiikan alihankkijalta (tähän asti suoraan pumppufirmalta) ja pumppufirma laskuttaa kuntaa. Sieltä niitä rumpulansettejakin olen saanut. Ihan ok systeemi, paitsi että kun tuo postitus ulkoistettiin niin jouduin rekkaloimaan kun lähettivät YHDEN liuskapaketin kun tilasin 14...luulivat kai että 14 LIUSKAA ja luulivat olevansa reiluja ;) Mut ei naurattanut jos mun hengissäpysymisvehkeitä toimittaa firma joka ymmärtää niiden päälle noin vähän >:(
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Sniper

• Vieras
« Vastaus #43 : Kesäkuu 09, 2012, 16:44:41 ip »

Hei. Ajattelin kysyä nyt täältä teiltä muilta Oululaisilta ja muiltakin asiasta tietäviltä että onko mitenkään/mitään kautta mahdollista saada liuskoja enemmän kuin tuo 1600 liuskaa/ vuosi?
Olen huonojen ja heittelevien sokereiden takia saanut jo kulutettua tuon määrän ja diabetesvastaanoton lääkäri ei suostu määräämään lisää liuskoja koska sokeriarvot ovat niin huonot ja en ole käynyt seurannassa kovin usein. Diabeteshoitajalta ja lääkäriltä käynnit jääneet väliin sen takia että kärsin jonkin asteisesta lääkärikammosta ja hoitohenkilökunnan käytöksen koen epäystävälliseksi. Tuntuu etteivät kuuntele eivätkä ota tosissaan kun koittanut kertoa tuosta sokereiden heittelystä ja hypopelosta. Ja välillä rahat vaan niin vähissä ettei ole varaa mennä sinne asti. (yhteen suuntaan 10km eikä edes pyörää. :P )
Liuskoja kuitenkin tarvisin sillä en tunne matalia enkä korkeita kovin hyvin, ja vaikea koittaa hoitaa sokereita kuntoon kun ei tiedä niitä.
Itsellä ei varaa ostaa tarpeeksi liuskoja.
Ja voiko esimerkiksi sosiaalitoimistolta kysyä apua noihin liuskakuluihin?

Anteeksi sekava teksti.
Kirjattu
D1

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Kesäkuu 09, 2012, 18:19:00 ip »

Kysy ihmeessä sossusta ja perustele tarpeesi heille hyvin, ei se ota jossei annakaan :) Minäkään en saa niin isoa palkkaa, että pystyisin itse kustantamaan liuskoja, onneksi saan niitä omasta kunnasta tarpeeni mukaan, muutoin eläisin pellossa. Minä en myöskään tunne matalia, tai jos jotakin tunnen, voivat sokerit olla joko 2 tai 20, tuntemukset on samat.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Linkkejä