Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6620 jäsentä  •  413690 viestiä  •  19654 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi sari65, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabeettinen ripuli, hoito ja kokemukset  (Luettu 39923 kertaa)

joni_k

• Vieras
Vs: Diabeettinen ripuli, hoito ja kokemukset
« Vastaus #90 : Lokakuu 11, 2017, 06:06:15 ap »

IMG 1072

konreettisesti mun uloste on tuon kuvan mukaista. limaista keltaista..questrania oon kokeillu eli ei ole sappinestettä.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #91 : Lokakuu 11, 2017, 10:55:43 ap »

Kyllä se rasvaripulilta näyttää, minun silmääni. Helppo kokeilla Creonilla, saa ilman reseptiä. Apteekki antaa annostusohjeita.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #92 : Lokakuu 11, 2017, 11:28:25 ap »

Itseasiassa mulla olisi creon 10 000. Söin yhden päivän mutta pakki meni sekaisin. Liivate nautaa ja oon allerginen.täytyy avata kapselit ja ottaa happaman kanssa. Kolme pilleriä per ruoka varmaan alkuun ok.en saanu annostelu ohjeita apteekista.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #93 : Lokakuu 11, 2017, 14:00:13 ip »

Tänääki käyny ainaki 10 kertaa ripellä vaikka kaks lopexia otin aamusella.on tää kyllä.. oon lääkärissä tän takia ravannu tämän vuoden ja oireet oikeastaan pahentunu vaan. Eilen viimeksi kävin tk lääkärillä ja yhtä tyhjän kanssa hän ei osaa auttaa.mulla on joulukuun alussa ohutsuolen tietokonetomografia vai mikä se oli..jos tänää alotan ton creon kokeilun uusiksi.otan kapseleista vaan pois. 30 000 yksikköä jos  ottaa ruoan kanssa.nyt mulla oli kokeilussa ruoansulatusentsyymi Digest gold..alkuun tuntu että täähä auttaa mutta tän päivön perusteella ei auta.sehä sulattaa ruoan jo lautaselle kokeilin.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #94 : Lokakuu 11, 2017, 17:23:25 ip »

alotin nyt creonin. paljonkohan tommonen 10 000 kapseli oikein rasvoja imee? yrittäny lueskella täältä mitä muut ottaa.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #95 : Lokakuu 11, 2017, 21:34:50 ip »

No, tämähän hankalaa on. Ettei apteekissa tienneet. Minulla kun haimaa ei enää ole käytän nykyisin 6 kapselia Creon 10000 / ruokailu. Sellaisia on 3 kpl / vrk. En syö välipaloja, mutta jos puolikkaan hapankorppua ottaa ja siihen päälle voita on otettava pari kapselia. Alussa otin 3...4 mutta silloin tällöin sattuikin huonosti. Jotkut makkarat ja puolivalmisteet sisältävät joitakin erikoisia rasvoja tai öljyjä, jotka vaativat paljon Creonia. Olen oppinut välttämään niitä. Jos Creonia ottaa liikaa uloste muuttuu kovaksi, ei muuta. Eli sillä tavalla viaton aine, yliannosta ei voi ottaa.
Jos tämä ei helpota, voi kyse olla paksusuolen jostakin muusta, joka on tutkittava.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #96 : Lokakuu 12, 2017, 05:46:21 ap »

joo. mulla on siis vatsaongelmaa ollu jo useita vuosia. nyt vaan ongelmat pahentunu tämän vuoden aika aika paljon.ylä ja peräpää tutkailtu 2015 ja kaikenlaisia kokeita otettu.paino vaikea pitää ja oon nytki pari kiloa miinuksella. sisäelimet on oikeastaan tutkimatta ja ohutsuoli. voi tietenkin olla että löytyy suolitulehdus, mutta viimeisin testi kalprotektiini oli 6 toukokuussa.ärtyneenä suolena pitävät, mutta en jaksa uskoa siihen koska olin fodmapilla puolitoista vuotta ilman tuloksia.tuntuu että liika kuitu lisää vaan ripulia..no ainakin sitä ulosteen määrää ja kertoja. oonki vältelly kaikenlaisia puuroja yms.syön höttöä. työssäkäynti vaikeaa jos ei vessaan pääse.vertaki välillä tulee ton limakönkön seassa. sen katsoivat proktoskoopilla niin ulostamisen seurauksena mulla on useita haavoja tuolla sisäpuolella sulkijalihaksessa. tän vuoden aikana tämän ripulin takia olen ravannut lääkärissä 2-3 kertaa kuukaudessa. lähetteitä on lähetelty ja aina tullu takasin. nyt sitten vasta pääsi jatkotutkimuksiin jollaki tapaa. ei noi tk lääkärit osaa oikein mitään tehdä. lopexia vaan määräävät. pari lääkäriä on mulle suoraan sanonutkin näin ettei osaa auttaa.

oon nyt ottanu aika reilulla kädellä..3-4 per ateria ja 2 välipalalla..ilmeisesti kun tätä keskustelua luin niin annostus usein liian pieni ja virheellisesti todetaan ettei auta.

jos tää kokeilu ei auta niin on ainakin poissuljettu jollakin tapaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2017, 06:11:31 ap kirjoittanut joni_k »
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #97 : Lokakuu 14, 2017, 06:58:24 ap »

jaa 'a.. heikolle näyttää tulokset..imodiumin vaikutus oli vielä eilen mutta taas tässä aamulla tuttu limaripuli ilmesty kuvioon. jatkan vielä syöntiä jos tää tasottuisi.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #98 : Lokakuu 16, 2017, 06:43:42 ap »

eilen aamul ekana tuli kova kakka ja sen jälkeen kolme tommosta löysä kakkaa. tänään aamul kova ja nyt oon kaks ripulia tehny perään. mulla toi suoli tyhjentyy siis alle tunnin sisään nää kolme. sulattaako toi creon kasviksia ollenkaan..? siis kurkkua tomaattia? mulla ei oikein sula noi ja eilen söin.. täytyy nostaa annosta..nyt otin kolme paahtoleipää margariinia ja kahvia kolme kpl 10 000. ruoalla alan ottamaan 5 kpl. ärsyttävää puljaamista ku joudun avaa noi kaikki ja ottaa kaurajugurtin kans. oon kikkaillu ku mul on d vitamiini kapseleita vegemallia oon tyhjentäny ja täyttäny niihin että töissä voi syödä kans.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2017, 06:54:36 ap kirjoittanut joni_k »
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #99 : Lokakuu 16, 2017, 14:42:55 ip »

Eli haiman toiminnassa voi olla vajausta, kun pikkuisen jopa helpottaisi. Kyllä se vie muutaman päivän kuitenkin. Purkissa olevan ohjeen mukaan voi ottaa jopa 8 kpl kapseleita, liikaa ei helposti saa. Jos tyhjentää kapselin, rakeita ei saisi purra vaan niellä esim. veden kanssa. Margariineista minulla on heikkoja kokemuksia, voi toimii ja creon toimii voilla. Itse en käytä muita sulatus"lääkkeitä" kuin tätä Creonia. Sulaa kaikki mitä syön. Tiedän, että on inhottavaa ja hankalaa. 13 vuoden jälkeen ei hevin unohdu ottamatta.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #100 : Lokakuu 16, 2017, 15:51:57 ip »

Ainoa juttu kun on maitoproteiini allerginen en voita saa käyttää. Joo ehkä jotain häikkää on..keskusteltava lääkärin kanssa kunha sinne pääsee ja testistä on jotain kerrottavaa. Tässä on vaan semmonen juttu etten oo juoppo,ei hsimatulehdusta takana Kai ja mulla ei ole diabetesta.. ärtynyt suoli todettu mutta oireet vaa vuosien mittaan pahentunu aika paljon.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #101 : Lokakuu 16, 2017, 22:20:46 ip »

iherbiä selailin niin sieltähä sais pankreatiinia halvemmalla mitä apteekista.. laadusta tosin ei varmaa voi sanoa..
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #102 : Lokakuu 18, 2017, 11:39:09 ap »

eilen aamul ripulia taas jonku verran..toissa päivänä söin tomaattia,kurkkua ja janssonin kiusausta.. eilen söin kanaa ja riisiä, ei kurkkua tms ei perunaa..tänää kova kakka aamusta. sitten pari löysempää. jotenki tohon kuituun ja sulamattomuuteen tää liittyy..vihannekset ei sula ja perunassa liikaa tärkkelystä tms..mutta lääkäriin pitää päästä taas muuten ripuloinnin määrä on vähentynyt eikä oo imodium lopexia tarvinu ottaa. 4x 10 000 välipala ja 6x 10 000 ruoka.
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #103 : Lokakuu 19, 2017, 12:06:47 ip »

aamulla kovaa tuotosta..toinen oli vähän löysempää, mutta ihan ku ois ummetusta..ilmavaivat vaivannu tänään.. täytyy vähän tiputella annosta.aletaan olemaan aika kohdallaan ehkäpä. tää on niin hankalaa ruoan sisältö ja koko yms yrität tässä pähkäillä paljonko mihinki ois hyvä.. ;D
Kirjattu

joni_k

• Vieras
« Vastaus #104 : Lokakuu 23, 2017, 15:20:55 ip »

päivitetään.. joo o creonista on apua. oon syöny 4 pikku välipalal ja 6 ruoalla. kasvikset tekee vatsan löysemmäksi mutta muuten ripulointi on vähentyny 50-80% ja kakka on aikalailla semmosta kai kun pitää eikä kellu.jotenki ihan outoa välillä kun joutuu äkistelee ja tulee pötköä tai se ettet käy päivässä 15-20 kertaa kakalla. usein joutuu silti käymään mutta mutta harventunu käynnit.  keskiviikkona meen lääkäriin.
Kirjattu

Linkkejä

Yksi elämä palkitsi diabetestoimijoita

Julkaistu 29.11.2017 | 14:52