Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hiivasyndrooma  (Luettu 6677 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Hiivasyndrooma
« : Marraskuu 15, 2010, 17:05:47 ip »

Onko kenellään tuttu ongelma ? Miten olet hoitanut kyseistä asiaa ? Onko siitä ollut apua ?
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Hiivasyndrooma
« Vastaus #1 : Marraskuu 15, 2010, 18:29:09 ip »

Minulla hiivasyndrooma vaani koko ajan. Hetkelliset korkeat tai vuoristorata pukkaa hiivaoireet lähinnä kurkkuun ja suuhun. Joskus on ollut vatsa ihan sekaisin, kerran hiivaa oli runsaasti virtsarakossakin aiheuttaen rajut virtsatieinfektion tapaiset oireet. Yleistila oli väsynyt, kutinoita ja iho-oireitakin oli.

Kävin vuosia sitten homeopaattiseen hoitoon erikoistuneen lääkärin luonna ja minusta otettiin paljon kokeita, jotka tutkittiin jossakin erikoislaboratoriossa Turussa. Tulos hiivaa runsaasti +++. Söin homeopaattisia ja muitakin lääkkeitä ja vedin muutaman kuukauden ajan ruokavaliota, joka oli diabeetikolle aika rankka. Aluksi melkein pelkkää hapanta karpalomehua ja styroxia (riisikakkuja). Kaikki makeat, viljat, maitotuotteet, hedelmät ja värilliset kasvikset olivat kiellettyjä. Pikkuhiljaa ruoka-aineita lisättiin, mutta vaaleata viljaa, sokeria tai hiivaa sisältäviä tuotteita ei saanut syödä ollenkaan.

Olo parani muutamassa viikossa loistavaksi ja painokin putosi samalla monta kiloa. Hiivasyndrooman hoidosta on kirjoitettu useita kirjoja:
Jouko Pursiainen: Hiivasyndrooma ja sen hoito
Auli Kuparinen: Vatsan ja suoliston luonnonmukainen hoito
Paula Heinone: Hyvä olo

Itselläni on varastossa aina myös reseptilääkettä Diflucan, jota riittää  yleensä yksi tabletti, jos oireita alkaa olla. Minä tunnistan vaivan parhaiten kieltäni tutkimalla: kielessä on sammasta kuin pikkulapsella. Yleensä happamien ruokien (karpalo, puolukka, sitruuna) reipas syönti auttaa.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Liprolog, D1
Vs: Hiivasyndrooma
« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2010, 12:37:22 ip »

Minulle on diagnosoitu hiivasyndrooma, anteeksi, etten heti huomannut. Villiintyy valkeista jauhoista (esim. makaroni), sokerista, hunajasta ja siirapista. Hoidan lähinnä karpalo-/puolukkamehua juomalla (100% mehu, ei "mehujuoma"), desinfiointiaineella ja rasvaamalla (helpottaa kutinaa) ja noita ruoka-aineita välttelemällä. Ruoassani on aina ollut paljon vihanneksia ja kuituja, eli niitä en ole enää lisännyt, ja vähän hiivaa ja tyydyttyneitä rasvoja.

D-kahvien jälkeen ongelman aina huomaa, kun tulee syötyä pullaa; eli selkään, rintaan ja kasvoille tulee kutiavaa nokkosihottumaa seuraavana yönä (voi kyllä johtua muustakin, syytä vain ei ole saatu selville eli siksi laitettiin hiivan syyksi). Muita oireita minulla ovat: kieleen tulee valkea peite (sammas; saa pestä hammasharjalla aika usein), silmätulehduksia (useita antibioottikuureja) ja suun kuivuminen (ei tosin kuulema johdu hiivasta, vaan diabeteksesta, mutta on myös hiivan oire). Mutta onneksi intiimialueelle ei ole vielä iskenyt (koputan puuta). Mutta minulla ei ole myöskään ollut virtsatietulehduksia tms. eli virtsaputkeni lienee tarpeeksi pitkä eli tulehdusten saaminen estyy kehon rakenteen takia. Jalkasientä on ollut vain pari kertaa ja molemmat kerrat se tuli uimahallista, eli ei johtunut diabeteksesta (=aktivoituu helposti) tai hiivasta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2010, 12:42:31 ip kirjoittanut D1-1978 »
Kirjattu

Linkkejä