Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Taas yksi "tieto" kaatui  (Luettu 13818 kertaa)

lomalle

• Vieras
Vs: Taas yksi "tieto" kaatui
« Vastaus #30 : Marraskuu 15, 2010, 13:17:28 ip »

Oliiviöljyn ja voin yhdistelmä tai kookosöljy on parasta paistamiseen.
Mitään kylmäpuristettua ei kannata käyttää paistamiseen. Normaali rypsiöljy joka sopisi paistamiseen ei ole kovinkaan terveellistä.

Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Marraskuu 17, 2010, 08:43:12 ap »

Minä käytän rypsiöljyn + Voimariinin sekoitusta. Onko se huono..?

Minulla on monta pulloa oliiviöljyjä, mutta niissä kaikissa ei lue, onko kylmä- vai kuumapuristettuja. Esim. jos niissä lukee Virgin Extra, niin voinko lkäyttää niitä paistamiseen..?  ::)
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #32 : Marraskuu 17, 2010, 11:31:46 ap »

Voin kanssa paras sekoitus on oliiviöljyllä, varmaankin toimii myös voimariinin kanssa.
Itse käytän paistamisenlisäksi aamusokereiden alentamiseen 2 huikkaa pullon suusta Extra Virginiä.

Taitaa olla vain suomalaisten kehumaa tuo rypsiöljy, ei sitä juurikaan sivistyneessä maailmassa käytetä. Se sopii mielestäni paremmin autojen polttoaineeksi ja oliiviöljy on tarkoitettu ihmisravinnoksi.

Pekka Puska, ollessaan margariiniteollisuuden palveluksessa on jäänyt kiinni rypsiöljyn mainostamiseen ja saanut suomalaiset uskomaan siihen kuten Karjalaprojektiinsakkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2010, 11:38:27 ap kirjoittanut tyyppi2 »
Kirjattu

kilimu

• Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 17, 2010, 11:49:43 ap »

Kiistaton tutkimustulos, rypsiöljy on parasta.

http://verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=41578:rypsioeljy-ehkaeisee-dementiaa-ja-tulehdusta&catid=38:tiede&Itemid=7

Varokaa oikeasti, kovia rasvoja, korvatkaa neljäsosa rypsiöljyllä !!
Ei pidä uskoa sinisiä ajatuksi kynttilän valossa pohtivia "Konsta Pylkkösiä", uskonlahkon vetäjiä, kun tieteellinen
maailman kuva ja tieteellinen tutkimus ampuu huuhaa mietteet alas!!!
Kumman vahva on vakuuttavasti puhuviin profeettoihin usko. Ihmiset kai kaipaavat ihmeitä. Keisaria jaoka pelastaa pahalta !

Komppaan itse tiedettä ja sen saavutuksia.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #34 : Marraskuu 17, 2010, 13:36:14 ip »

Tietysti rypsiöljykin on parempi kun margariini ja kevytjuustot. Tutkimuksessa ei puhuttu oliiviöljystä mitään.

Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #35 : Marraskuu 17, 2010, 15:08:12 ip »

Komppaan itse tiedettä ja sen saavutuksia.

Kuten ruisleipä on terveellistä. Onhan se terveellistä verrattuna vaaleaan leipään. Sama juttu kun verrataan rypsiöljyä margariiniin. Siinä on suomalainen tiede ja sen saavutukset.
Miksei suomalainen tiede ota huomioon mitään muualla maailmassa tehtyjä tutkimuksia joita on 1000 kertainen määrä 1000 kertaisella määrällä ihmisiä tehtynä.

Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Marraskuu 17, 2010, 15:54:13 ip »

Itse käytän paistamisenlisäksi aamusokereiden alentamiseen 2 huikkaa pullon suusta Extra Virginiä.

Niin, mutta voiko sitä käyttää paistamiseen? Onko kuuma- tai kylmäpuristettua?
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #37 : Marraskuu 17, 2010, 16:51:35 ip »

Paistamiseen kannattaa käyttää tavallista oliiviöljyä. Extra virgin on paljon herkempää palamaan, liikaa kuumennettuna se muuttuu kitkeräksi (kyllä silläkin voi paistaa, jos välttämättä haluaa). Kylmäpuristettu extra virgin eli neitsytoliiviöljy on aromaattista soveltuu hyvin salaatteihin sellaisenaan tai kastikkeen osana.

Itse paistelen voilla, oliiviöljyllä (joskus viinirypäleensiemenöljyllä, jos haluan kuumia lämpitiloja).
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

lomalle

• Vieras
« Vastaus #38 : Marraskuu 17, 2010, 17:22:24 ip »

Lukihan siinä selvästi, voin kanssa käy myös Extra Virgin.

ja toinen vastaukseni:

Oliiviöljyn ja voin yhdistelmä tai kookosöljy on parasta paistamiseen.
Mitään kylmäpuristettua ei kannata käyttää paistamiseen. Normaali rypsiöljy joka sopisi paistamiseen ei ole kovinkaan terveellistä.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 17, 2010, 17:48:00 ip »

Lukihan siinä selvästi, voin kanssa käy myös Extra Virgin.

Ja luki vai..? Minä vain luin että oliiviöljy (et kertonut mikä) käy voin kanssa ja että Extra Virginiä höpit muuten vain.  ;D
Taitaa olla minun sisälukutaidossani olla jotain vikaa...

Vielä on kaapit täyteen oliiviölypulloja joista ei ota selvää, mihin tarkoitukseen käy. Uskaltaako niitä enää käyttääkään kun ovat olleet siellä jo jonkin aikaa?  ::)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #40 : Marraskuu 17, 2010, 23:19:45 ip »

Siis eikö extra virgin ole aina kylmäpuristettua?? eli ei kävisi paistamiseen/ ei kannata??
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 18, 2010, 12:27:49 ip »

Ok. Mistäs sitten lukee niissä kuumapuristeluissa eli niissä jotka soveltuvat paistamiseen..?  ::)
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #42 : Marraskuu 18, 2010, 13:20:13 ip »

Ok. Mistäs sitten lukee niissä kuumapuristeluissa eli niissä jotka soveltuvat paistamiseen..?  ::)

Olive Oil
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

lenni

• Vieras
« Vastaus #43 : Marraskuu 18, 2010, 17:38:54 ip »

Kun oliiviöljy EI OLE kylmäpuristettua, siinä EI VOI lukea kylmäpuristettu tai virgin tai extra virgin tms. Väri on enemmän tai vähemmän vihreää. Salaatteihin käytän niitä. - Oli siis mututietoa. Muistutan silti, että kaikki vakuuttavastikaan esitetty ei suinkaan aina ole faktatietoa.  ::)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Marraskuu 18, 2010, 18:15:18 ip »

Mulla on pöydällä aina 2 oliiviöljypulloa: tavallinen olive oil paistamiseen ja (extra) virgin oil muuhun. Ne on hellan vieressä pöydällä eli huoneenlämmössä, että ovat helppokäyttöisiä. Pullo on tumma ja kulutus sen verran suurta, etteivät ehdi valosta pilaantua.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä