Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417086 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: HBA1C: 12:::::::::(((((((((((((  (Luettu 2560 kertaa)

tommy98

• Vieras
  • O_o
HBA1C: 12:::::::::(((((((((((((
« : Marraskuu 03, 2010, 13:57:27 ip »

Moi olen 12v poika.... Mulla oli 5kk sitte HBA1C: 12 :(. En ollu millään jaksaa hoitaa tätä hommaa mut vihdoinkin oon saanut tän HBA1C: 8. Mä kävin 1kk välein kontrollissa ja nyt vasta olen jaksanut hoitamaan tätä sairautta kunnolla. Sillon mulla oli noin 3 arvoa mittarissa päivässä, vaikka kuuluisi olla noin 6-8 arvoa. Haluaisin kulla jos jollakin on ollu samallaisia tilanteita... :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2010, 14:51:59 ip kirjoittanut tommy98 »
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
Vs: HBA1C: 12:::::::::(((((((((((((
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2010, 21:40:20 ip »

Olipas hieno homma, mahtava pudotus suorastaan!  :o 8) :)

Nyt vaan lähdet hakemaan sitä, miten saat hoitomäärän pysymään sillä lailla kohtuullisena, että jaksat tehdä sitä pidempään. Vähäsen aikaa jaksaa vaikka mitä, mutta tämän D:n kanssa kannattaa sumplia niin, ettei ihan totaalisia hoitouupumisia pääse enää tulemaan.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

empsu

• Intoilija
« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2010, 10:50:21 ap »

Vau! Olet tehnyt kovasti töitä kahdeksikon eteen!!!

Selailimpa täs juuri vanhoja hoitotietoja ja epikriisejä, ni mulla on ollu kaks vuotta sitte keväällä hobis 12.7 :-[ Huh, jälkeenpäin ajatellen muistan kyllä eläneeni sen talven kuin aave... Täytyy kuitenkii sanoa et ei se hukkaan mennyt, koska siitä on lähtenyt tasainen lasku puolivuosittain -> 10.7, 9.2, 8.6, 7.2 ;)  Kyllä vähän hirvittää mitä mie teininä elimistölleni aiheutin, mutta tällä hetkellä tuntuu et hypot on "syöny" aivoja enemmän ku nuo korkeat lukemat...

Miulla probleemana on ollut juuri tuo hoitomotivaation säilyttäminen. Saatan mitata muutaman viikon 8-10 kertaa päivässä, jonka jälkeen iskee väsymys, joka taas johtaa siihen että mittaan ainoastaan aamuarvot. Kun hobikseni oli 12.7 en välttämättä mittaillut sokereita kuin muutaman kerran viikossa, joka tuntuu nyt kyllä tosi järkyttävältä :o

Nyt olen kehittellyt erilaisia "seurantamenetelmiä". Viime kuussa esimerkiksi merkitsin kaavioon aina vain pisteellä paljonko sokerit olivat. Siitä sainkin aika hauskan näkökulman sokeritasapainoon vuorokauden eriaikoina ;) Syyskuun sokerit kirjoitin käsin kaapinovessa olevaan taulukkoon. Tämän kuukauden merkitsen arvoni tietokoneelle. Voin ainakin toistaiseksi todeta vaihtelevan arvojen kirjaamisen ylläpitäväni sokerinmittausmotivaatiota ;D Unohtamatta tietenkaan kp:lla vierailua!!! ;)
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

Ampilainen

• Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2011, 12:45:55 ip »

Aika hienon  zemppauksen oot tehny!! Hurja lasku viidessä kuukaudessa jos kerra Hba1c oli 12. Ja nyt siis 8! MUlla on aina ollu sitä 8:an pintaa.. :D
Kirjattu
Hehhee! D1.. :)

Linkkejä