Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417399 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Avokado  (Luettu 3843 kertaa)

Konrad

• Vieras
Avokado
« : Marraskuu 02, 2010, 18:14:51 ip »

Herään usein jo ennen kukon laulua ja olen mennyt nukkumaankin aikaisin. Tällöin aamunkoittoilmiö näkyy selvästi. Verensokerit ovat useimmiten alle 5 herätessä, mutta nousevat ennen aamupalaa merkittävästi. Aikaisemmin huomasin, että jos nautin herättyäni sulatejuustoa 60 g (yht. 3,6 g HH) oli arvo hyvä ennen aamupalaa. Tarkemmin tutkittuani asiaa huomasin, että 1 h päästä verensokeri oli noussut ja 2 h päästä taas suunnilleeen heräämisen arvoiissa. Tämän jälkeen arvot alkoivat nousta.

Paremmaksi keinoksi olen huomannut nauttia avokadoa heti herättyäni. Pitää pintansa hyvin. Verensokerit eivät nouse paljonkaan koko aikana, vaikka aamupala olisi vasta 3 h päästä. 100 g netto syötävänä avokadokaan ei riitä täysin, 200 g riittää hyvin.

Tuollainen määrä avokadoa on energialtaan jo niin iso, että tyypillinen aamupalani kaksi paistettua kananmunaa, 100 g kinkkua tai pekonia höystettynä 10 lajin salaatilla tuntuu sitten jo liialta.

Disklaimeria.

Olin tuon juustokokeilun aikaan pelkällä metformiinilla. Nyt otin mukaan myös Januvian. Januvia tuntuu vaativan bulkkia suoleen, jotta alkaa vaikuttaa. Sitähän avokadossa on rasvan ohessa.

Kokeilen jatkossa myös muita vähempikalorisia bulkkeja.

Jos joillakuilla on omia kokemuksia, olisi mielenkiintoista tietää.

(Huomasin, että viesti voisi kuulua paremmin kakkosten palstalle. Ylläpito voi tehdä siirron harkintansa mukaan.)
Kirjattu

jester

• Veteraani
Vs: Avokado
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2010, 06:05:45 ap »

GI =vahempi kuin 15.         vertaus kohte  yogurt ilman lisattya sokeria GI =14-23
Kirjattu

Linkkejä