Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Olen päässyt jo kärryille  (Luettu 1605 kertaa)

tainasari

• Vieras
Olen päässyt jo kärryille
« : Lokakuu 12, 2010, 23:43:06 ip »

Minulla todettiin keväällä D2. Hoidoksi sain Metforem 500 mg aamuin illoin. Pikku hiljaa tajusin että hiilareita pitää vähentää ruokavaliosta ja sokereita. Olen laihtunut 8 kiloa 6 kk:ssa. Suklaan ja karkkien ja pullien poisjättäminen ei ole ollut edes vaikeaa. Sokerit on olleet ihan hyviä. Vähän päälle 5 aamuisin. Joskus jopa vähän päälle 4.
Alussa olin vaan niin pyörällä päästäni ja hämmentynyt. Mutta eihän tää nyt niin kamalaa ole ollutkaan.
Eka munuaisten toimintakoe otettiin elokuussa. Ihan ok. Marraskuussa menen silmänpohjien kuvaukseen. Omalla painollaan tää menee. Ei tässä kannata näköjään turhia stressailla.
Ruoka-annoksien kokoa olen myös pienentänyt. Yritän aina ottaa puolet vihanneksia. Vain vähän tai ei ollenkaan perunaa, riisiä tai makaronia. Proteiinia kohtuullisesti. Puuroa syön joskus aamulla. Joskus pari viipaletta ruisleipää. Vaalean leivän olen jättänyt pois lähes kokonaan. :)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Olen päässyt jo kärryille
« Vastaus #1 : Lokakuu 13, 2010, 16:18:18 ip »

D2:n saaminen on tietysti tylsä juttu, mutta hyvin olet päässyt sinuiksi asian kanssa. Hieno juttu ja ihan oikea tyyli ja tahti!  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59