Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pumppulaisten varasuunnitelma ;D  (Luettu 9480 kertaa)

Uljas

• Veteraani
Vs: Pumppulaisten varasuunnitelma ;D
« Vastaus #30 : Lokakuu 14, 2010, 13:36:00 ip »

Edustaja lähti juuri. Mulla ei ole uutta pumppua, ei siis spirittiäkään vaan tolla risalla mennään. Sain uuden YHDISTÄJÄN!!! Wtf???? Mä en oikeen kyenny sanoon enää mitään.. Tämä meneillään oleva ampulli oli molempien mielestä kohdassa 140ky. Pumppu näytti 155ky. Sitten otettiin ampulli pois, edustaja testaili tyhjällä pumpulla että häly tulee kyllä 20kyn kohalla. No niinhän se tulee, muttakun ampullissa ei ole silloin 20ky, yleensä 1-2ky. Joskus 40ky. Kun ampulli kierrettiin takaisin, niin laskuri näyttikin 138ky. Ratkaisu oli siis uusi yhdistäjä :o :o :o Josta tuskin on mitään valtakunnan apua, ei se yhdistäjän vaihto ole aiemminkaan asiaan vaikuttanut. Mä en tajua, sanaton olen. Mies oli vähän hiilenä kun kerroin uutiset. Huolissaan se on, kun onhan se ymmärrettävää että aina ei muista seurata tilannetta. Viimeksi kerkisin just ennen stoppia ajaan polilta kotiin ja pumppu näytti iloisesti 25ky :o oikeestaan nyt ketuttaa aika paljon >:(

lisäys: soitin äsken d-hoitsulle joka tais olla yhtä ymmyrkäinen kun minäkin. Se sanoi soittavansa sille edustajalle takaisin, koska onhan pumpussa takuu! Niiden pitäisi antaa ehjä tilalle. Käski nyt vaan tarkkaan huolehtia etten lähde minnekään ilman varainskaa mukana. Ja sitten se sanoi palaavansa siinä combo-asiassa vielä :) Edustajalle en edes maininnut koko combo sanaa ja d-hoitsu otti asian itse puheeksi. Siis ihan hyvät tsäänssit vielä, eikö vaan? ;) Menis 2 kärpästä yhellä iskulla, saisin ensinnäkin EHJÄN pumpun joka sattuis samalla vastaamaan mun insuliinin annostelun tarvetta paremmin kuin tää vanha :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2010, 15:20:35 ip kirjoittanut Uljas »
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
AC-Spirit Combo humalogilla
VHH
------------------------
Prinsessat 10.08.2009 ja 19.10.2011

empsu

• Intoilija
« Vastaus #31 : Lokakuu 16, 2010, 11:22:39 ap »

Nytkäiv kyllä hassusti... ::) Tänään heräsin aamulla ja kävin kattomaan kelloa niin pumppun näyttö pysyikin vaan ihan mustana >:( Näpsyttelin melkein paniikkissa ja huomasin että näppäimet saa lukkoon ja bolusnappi kyljessä toimii ;) Eli näppäimet toimii mutta näyttö ei... Hetken päästä näyttö tuli vilahduksena takaisin ja hävisi taas (nyt ollut pimeenä yli puoltoista tuntia eikä ole näyttö suostunut näyttäytymään :-\) Soitin pumppu firmaan ja lähettävät miulle tiistaiksi uuden pumpun ;D Ainoo vaan et säiliössä on jäljellä enää noin 10 yksikköä mikä ei riitä miulle edes täksi päiväksi, joten pitänee kaivaa ohjekirja, että osaan laskea oikeat painikemäärät.
Basaali siis toimii vielä koska männän ääni kuuluu tasasisin väliajoin... Huh ja miun pumpunhan ei pitänyt mennä rikki... Pitää varmaan käydä hakemassa terveyskeskuksesta kertakäyttöruiskuja varmuuden vuoksi ::)
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Lokakuu 16, 2010, 11:47:48 ap »

Basaali siis toimii vielä koska männän ääni kuuluu tasasisin väliajoin... Huh ja miun pumpunhan ei pitänyt mennä rikki... Pitää varmaan käydä hakemassa terveyskeskuksesta kertakäyttöruiskuja varmuuden vuoksi ::)

Tollasen varalta minusta on ne esitäytetyt kynät hyviä varalla, toki ruiskutkin, mutta siis AINA varalla kotona/mukana.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #33 : Lokakuu 16, 2010, 13:09:35 ip »

Vaikka en ole pumppulainen, niin tuollainen tapaus kuin Empsukalla kauhistuttaa itseänikin.Kynäilijänä olen tosi tarkka että joka kerta kun lähden kotoa, niin mukana on inskaa vähintään muutamaksi päiväksi, samoin kuin neuloja ja liuskoja.....vaikka en lähtisi lähikauppaa kauempana käymään  ;D
Uljakselle pidän peukkuja että saat sen uuden pumpun jossa saisit annostukset kohdilleen  :D
Tuntuu oudolta tuollainen vitkuttelu ja vehtaaminen uuden pumpun saamiseksi, kyse on kuitenkin sun terveydestä ja mahdollisesti myös mini-Uljaksen terveydestä.Uskon että ilman suurta byrokratian määrää terveydenhuollossamme kaikki sujuisi paljon jouhevammin ja maksaisi paljon vähemmän kuin nykyinen systeemi.Pumput ovat kuitenkin todella pieni pisara jonkun sairaanhoitopiirin kokonaiskustannuksista, mutta niiden avulla saavutetut säästöt kuluissa ovat moninkertaiset, mutta sitähän kukaan ei koskaan laske  >:(
Kirjattu
D2, Levemir, Novorapid ja Diformin.
Maseenukseen Venlafax, Opamox ja Tenox.

empsu

• Intoilija
« Vastaus #34 : Lokakuu 16, 2010, 15:33:18 ip »

Kynäilijänä olen tosi tarkka että joka kerta kun lähden kotoa, niin mukana on inskaa vähintään muutamaksi päiväksi, samoin kuin neuloja ja liuskoja.....vaikka en lähtisi lähikauppaa kauempana käymään  ;D

::) Miulla ei ole minkäänlaisia varavehkeitä mukana muulloin kuin ulkomaan matkoilla ja tietysti kotona(löysin kertisruiskun laatikonpohjalta ja muistin toki että olin sen juuri sinne joskus laittanut ;) ) ... Yks kaveri sanoi kerran uimareissulla että jos sillä olis pumppu ni se tulis perässä pelastusliiveissä varusteltuna ja turvallisesti pienellä pelastuslautalla. Miulla taas pumppu näkyy roikkuvan jossain tuolla perässä, letkun päässä, muutamalla laastarilla varusteltuna ::) Tämä siis oli hänen mielikuvansa, mutta taitaa olla kuitenkin asiaa... Siispä luotan että apua tai keinoja on aina saatavilla, eikä nyt muutamaan tuntiin kuole :D

Ihana pumppufirman edustaja soitti ja kertoi tuovansa pumpun minulle itse tänään iltapäivästä :D Kyllä löytyy sitten ihania ihmisiä tästä maailmasta ;D

Kokeilin myös ainakin itselleni uutta juttua, ensin tietysti pelkällä ihon alle menevällä kanyyli osalla. Kertakayttöruiskulla voi pistää inskan suoraan kanyylin kumitulppaan, eikä tarvi joka kerta tehdä uutta reikää ihoon ;)
Kirjattu
D1, Animas & Novorapid

purkki

• Jäsen
« Vastaus #35 : Lokakuu 16, 2010, 17:08:10 ip »

Mulla on yleensä aina mukana kynässä pikaa ja pari terää siihen, jos olen liikenteessä pitempään kuin pari tuntia. Ja Lantusta jos olen poissa kotoa useamman päivän. Nää oli ne ohjeet jotka sain pumpun saadessani, enkä ole kokenut kovin hankalaksi kun yleensä on sama laukku käytössä. Ei mulle mitään suurempaa paniikkia tule jos joskus unohtuu kynä kotiin, mutta en oikein halua joutua tilanteeseen jossa joutuu lähtemään kotiin kun pumppu yhtäkkiä rupeaa reistailemaan. Näin ei ole kyllä koskaan käynyt. Ja musta kynä vie vähemmän tilaa kuin kaikki se muu pumppu krääsä, jota en jaksa kuljettaa mukana. Ja ne kassissa pyörineet inskat tulee sitten myöhemmin siirrettyä pumpun käyttöön.

Taitaa mun kohdalla mennä vähän toisinpäin nää huolen aiheet, kuin mitä monilla toisilla pumppailijoilla täällä. Olen saanut noiden liikunta ja muiden ketjujen perusteella sellaisen kuvan, että monet ei halua olla ilman pumppua ollenkaan liikkuessa vaikka basaalit ois nollilla. Mä taas ihan surutta otan pumpun pois pariksi kolmeksi tunniksi liikunnan yhteydessä, mutta en halua liikkua ympäriinsä ilman vara inskaa. Tähän mennessä tuo ei ole tuottanut mitään ongelmia. Mutta mä olenkin tosi herkkä liikunnan vaikutuksille, että tässä on näitä eroja taas :)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Lokakuu 16, 2010, 19:09:33 ip »

Kokeilin myös ainakin itselleni uutta juttua, ensin tietysti pelkällä ihon alle menevällä kanyyli osalla. Kertakayttöruiskulla voi pistää inskan suoraan kanyylin kumitulppaan, eikä tarvi joka kerta tehdä uutta reikää ihoon ;)
Hyvä tietää! Eipä ois tullu itellä mieleenkään. Onpa kätevää. Näin kertakäyttöruiskustakin tulee monikäyttöruisku. :D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #37 : Lokakuu 28, 2010, 12:39:59 ip »

Kerroinkin tuossa aiemmin että se pumppuedustaja kävi meillä kotona. Ja "korjasi" risan pumpun uudella yhdistäjällä ;D Käskihän se soitella perään jollei se auta. No nyt on muutama ampulli vaihdettu ja edelleen pumppu laskee väärin, ihan niinkuin ennenkin n.20ky. Toinen mistä olin ihmeissäni oli se että edustaja sanoi et tukoshälytys tulee vain ja ainoastaan kanyylin tukkeutumisen vuoksi. Ei missään nimessä siksi että inska on loppunut! Siis ei missään olosuhteissa mitenkään. Olin eri mieltä, mielestäni niin on käynyt aiemminkin ja ajattelin sitäkin että kuinka pumppu osais sanoa että inska loppu jollei se ole ensin osannut sanoa että se on vähissä ::) En jaksanut väittää vastaan, olin järkyttyny uudesta yhdistäjästä. No mutta tänään.. aamulla pumppu hälyytti että inska vähissä, 20ky jäljellä. Kattelin vaan että ei nyt sentään 20, ehkä 2, täytyy pian vaihtaa ampulli. Sitten se unohtui mielestä ja yllätys yllätys TUKOShäly tuli! Ei suinkaan inska loppunut häly. Ampullista ei saanut pienen pientäkään pisaraa ulos (laskuri näytti 18ky jäljellä). Vaihdoin uuden ampullin ja kas kummaa kanyylissa ei ole ollut mitään vikaa, hyvin vetää niinkuin hälyynkin asti. Kettu sentään!!! Mietin että pitäskö soittaa sille akalle vai polille vai ei yhtään mihkään.. polilta odottelen joka tapauksessa tietoa uudesta pumpusta. Mutta toisaalta jos ne tilaa mulle uuden pumpun, niin mitenköhän sen takuun kanssa menee... ehkä mun pitäsi soittaa kumminkin..
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Lokakuu 28, 2010, 13:15:19 ip »

Soita sille edustajalle! Maahantuojan vastuulla on se, että pumppu toimii oikein. Eikös pumpun hälytysmuistista olisi ammattilaisen pitänyt löytää mitä hälytyksiä on tullut ja milloin?  >:(
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #39 : Lokakuu 28, 2010, 14:31:31 ip »

Jos oisin Uljas niin soittaisin sekä edustajalle että polille, ehkä menisin vielä käymäänkin polilla henk.kohtaisesti ja sanoisin pari valittua sanaa. Eihän tuollaisen pumpun kanssa voi kukaan elää ja puljata.Vesilintua heittäisin mokomalla rakkineella (sorry sorsat).
Kirjattu
D2, Levemir, Novorapid ja Diformin.
Maseenukseen Venlafax, Opamox ja Tenox.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Lokakuu 28, 2010, 14:54:46 ip »

Kerroinkin tuossa aiemmin että se pumppuedustaja kävi meillä kotona. Ja "korjasi" risan pumpun uudella yhdistäjällä ;D Käskihän se soitella perään jollei se auta. No nyt on muutama ampulli vaihdettu ja edelleen pumppu laskee väärin, ihan niinkuin ennenkin n.20ky. Toinen mistä olin ihmeissäni oli se että edustaja sanoi et tukoshälytys tulee vain ja ainoastaan kanyylin tukkeutumisen vuoksi. Ei missään nimessä siksi että inska on loppunut! Siis ei missään olosuhteissa mitenkään. Olin eri mieltä, mielestäni niin on käynyt aiemminkin ja ajattelin sitäkin että kuinka pumppu osais sanoa että inska loppu jollei se ole ensin osannut sanoa että se on vähissä ::) En jaksanut väittää vastaan, olin järkyttyny uudesta yhdistäjästä. No mutta tänään.. aamulla pumppu hälyytti että inska vähissä, 20ky jäljellä. Kattelin vaan että ei nyt sentään 20, ehkä 2, täytyy pian vaihtaa ampulli. Sitten se unohtui mielestä ja yllätys yllätys TUKOShäly tuli! Ei suinkaan inska loppunut häly. Ampullista ei saanut pienen pientäkään pisaraa ulos (laskuri näytti 18ky jäljellä). Vaihdoin uuden ampullin ja kas kummaa kanyylissa ei ole ollut mitään vikaa, hyvin vetää niinkuin hälyynkin asti. Kettu sentään!!! Mietin että pitäskö soittaa sille akalle vai polille vai ei yhtään mihkään.. polilta odottelen joka tapauksessa tietoa uudesta pumpusta. Mutta toisaalta jos ne tilaa mulle uuden pumpun, niin mitenköhän sen takuun kanssa menee... ehkä mun pitäsi soittaa kumminkin..

No nyt odotellessasi asian selviytymistä, niin etkö voisi vaan vaihtaa sen ampullin jo ennenkuin se ampulli tyhjenee kokonaan. Mulle ei ole pumpun aikana koskaan eteen tilannetta, että ois ampulli mennyt tyhjäksi, koska sen käyttöaikahan on maksimissaan (tai siis oli ainakin aiemmin) sen 7vrk. Ja nykyisin vaikka itse ampullit täytänkin, niin eli tulisi mieleenkään antaa tyhjäksi menemään. Mä haluan ihan silmämääräisesti jopa nähdä, että ampullissa on vielä selvästi insuliinia jäljellä... En edes katsele niitä pumpun antamia määriä ampullin käytön aikana.

Hei, mikä sinua järkytti tuossa uudessa yhdistäjässä? Sekö, että yhdistäjää epäiltiin syylliseksi, vaikka olit itsekin yhdistäjää vaihtanut ohjeiden mukaan. Niin, siis tää tipahti taas kärryiltä ::) :-[
Kirjattu
Antsu1

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #41 : Lokakuu 28, 2010, 15:32:06 ip »

Soita sille edustajalle! Maahantuojan vastuulla on se, että pumppu toimii oikein. Eikös pumpun hälytysmuistista olisi ammattilaisen pitänyt löytää mitä hälytyksiä on tullut ja milloin?  >:(

Juu sehän kävi läpi sen muistin ja kattoi hälytykset mutta eihän siitä mitään hyötyä ollu, jos pumppu hälyyttää 20ky kohdalla ja ite katon et siel on pari hikistä tippaa jäljellä niin sehän taas ei näy missään >:( Paitsi d-polilla näkyi, eli on mulla sentään todistaja. Pumppu ei antanu hälyä silloin, näytti yli 20 muistaakseni. Just kerkisin polilta kotiin ennenkö inska oli ihan finaalissa ;)

Antsu: juuri siitä yhdistäjästä mä järkytyinkin ;D Jos pumppu on p*skana niin ei siihen kolmas (vai neljäs?) yhdistäjä paljoa auta kun ongelma on ollut alusta lähtien.. Ja tarkoitushan mulla oli vaihtaa se ampulli heti ipanan aamupalan jälkeen. Siinä syöttäessä tuli häly että 20ky jäljellä. Unohtui vaan ja n.tunnin kuluttua tuli "tukos" pelkkä basaali oli silloin, ei boluksia eli ampullissa oli 0,8ky :D Kyllä mä olen yrittänyt ehtiä vaihtamaan ampullin hyvissä ajoin. Yöllä/aamutohinassa noi ongelmat sit ilmenee kun hälyjä ei tuu tai tulee mutta n.20ky liian myöhään. Käyn siihen aikaan vähän hitaalla enkä aina muista ens töikseni vilkaista paljonko inskaa oikeasti on.

No mutta jee! Mä rohkaisin mieleni ja soitin polille. En maristakseni vaan sen takuun vuoksi. Koska vaikka mä saisin uuden combon niin täytyyhän sairaalan joka tapauksessa saada takuun vuoksi tuommonen spiritti tilalle! Näin sitten kävi että menen parin viikon päästä hakemaan COMBONI sieltä!! Ja myös edustaja tulee paikan päälle (varmaan kuulee pari valittua d-hoitajalta kun ovat hoitaneet niin hyvin tätä asiaa...) jos sillä ei oo muuta menoa ;) Siihen asti kitkutellaan tolla risalla. JEEEEEEEEEEE!!!!!! Onhan se ihan mukavaa jos pumppuun voi jatkossa luottaa :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2010, 15:34:30 ip kirjoittanut Uljas »
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Lokakuu 28, 2010, 16:15:49 ip »

Uljas, eikö tuosta ongelmasta pääsisi sillä, että laittaisi ampulliin jonkun verran enemmän inskaa, että riittäisi reilusti viikoksi? Mulla ei ole hälyttänyt kertaakaan, kun ei ole kertaakaan päässyt lähellekään loppua ampullin inska, niin en edes tiedä, millä määrällä hälyttäisi. Käytän siis täysiä ampulleja.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #43 : Lokakuu 28, 2010, 16:49:57 ip »

Kaiken järjen mukaan pääsis mutta laskuri laskee silti yhtälailla pieleen. Mä en käytä täysiä ampulleja koska täys kestää mulla 10-12pv ja sitähän sais pitää vaan 7. Silloin ei kieltämättä tulis inska loppunut -tilanteita mutta täytyy vaan muistaa sit vaihtaa se ampulli viikottain ::) Alkuun käytin täysiä ampulleja mutta enhän ikinä muistanut vaihtaa niitä ajallaan ja inskaa meni tosi paljon hukkaan silloin kun muisti. Ja kyllä sitä kuitenkin toivois että pumppu toimis niinkuin sen pitää.. väkisinkin ajattelee että mikähän muu siinä kusee ??? Jos bolustan 1ky:n, saanko 1:n vai 1,2 vai 0,8... edustajan mukaan tietenkin 1:n mutta enpä tän jälkeen luota ihan täysin sen puheisiin ;)

No mutta eipä sen enää väliä, vihdoinkin on tulossa ehjä!!! Kyllä mä olen mielestäni oikeutettu oikein toimivaan pumppuun. Sairaalassa oltiin samoilla linjoilla että ei tartte vippaskonstien kans pelata, on sen siihen rahan toimittava just niinkuin pitää! Ihan erityistä plussaa on kyllä se combo! Yleensä tossa sairaalassa ei ole mitään kehuttavaa missään asiassa, kysyi keltä hyvänsä mutta nyt on pakko hehkuttaa kaikille että d-hoitaja on ihana  8)
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Lokakuu 28, 2010, 17:03:13 ip »

Minä ehdottelin samaa, kuin d1-nainen. Siis ainakin tähän hätäratkaisuna ennenkuin uuden pumpun saat.

Mä muuten tsekkasin juuri oman pumppuni tietoja. Minusta ampullissa oli jopa hivenen enemmän inskaa (silmämääräisesti) mitä pumppu kertoi. Pumpun mukaan oli 111 yksikköä jäljellä ja silmämääräisesti ois noin 120 yksikköä.

Hienoa, että saat uuden pumpun, toivottavasti tulee Combo tai ainakin kunnolla toimiva versio tästä vanhasta. Jos saat sen Combon, niin kait saat sitten liuskat siihen yhdistettyyn verensokerimittari/kaukosäädin -vempaimeen. Kukaan ei ole pahemmin tuota yhdistettyä verensokerimittaria/kaukosäädintä täällä kehunut, mutta kait se nyt kuitenkin on Combolaisilla käytössä? Ainakin ois ollut itselleni yksi tärkeimmistä avuosta mitä Combon mukana ois tullut.
Kirjattu
Antsu1

Linkkejä