Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417366 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suklaat ja karkit...  (Luettu 64854 kertaa)

V. Kuutti

• Veteraani
Vs: Parhaat suklaat ja karkit...
« Vastaus #60 : Toukokuu 02, 2012, 13:23:54 ip »

4765 lukukertaa oli menossa, aiheesta suklaat ja karkit.
Tämä siis SOKERITAUTISTEN sivulla... Kertookohan tämä jotain aiemmasta sokerin käytöstä???
Tuli jotenkin ristiriitainen olo, kun mietin ylenpalttista kiinnostusta namuihin, olisikohan siinä se liian hiilarin lähde, sokerimässäilyssä!!!!
Sietäis pohtia. Itsekkin tykkäsin, terveenä ollessa, cociksesta ja jaffasta joka oli sokerilla makeutettu ;)
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Toukokuu 02, 2012, 16:46:37 ip »

No minusta tämä kertoo myös siitä, että enää nykypäivänä ei ole kiellettyä myös herkutella silloin tällöin, ettei aina vaan tartte etsiä niitä tuotteita joissa ei sokeria ole. Tuskin kenenkään ruokavalio sentään ihan pelkistä namuista koostuu. Ja cokis ja jaffa kuuluu kyllä meikäläisellä ihan päivittäiseen käyttöön, tietysti light-versioina. Pitäs varmaan joskus maistaa sitä sokerista cokista, että muistaisi miltä se maistuu... ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #62 : Toukokuu 02, 2012, 17:37:08 ip »

Ja musta se kertoo myös kapinasta - siitä puhe mistä puute :)

Siis oma vs-tasoni ei kestä herkkuja juurikaan eikä niiden syöminen ole mitenkään mulle ongelmatonta nykyhoidoillakaan, mutta silti voi olla kiva fiilistellä ja PUHUA karkeista - ja nimenomaan tällä palstalla vertaisten kesken, kaikki ymmärtävät että nämä herkut eivät ole meille ongelmattomia, eikä tarvitse liiempiä selitellä - eihän ? ;) Ja joskus voi sitäpaitsi repäistä, vaikka sokerit nyt ei tykkäiskään...

Sitäpaitsi, kun herkut kerran ei ole ainakaan kaikille meille ongelmattomia, joudutaan ehkä enemmän miettimään mistä OIKEASTI tykätään, ei ole sellaista ajatuksetonta mättöä jollain epäterveellisellä josta ei edes liiemmin pidä. Itellä ainakin on sellanen kriteeri, että jos jokin on hiukan epäterveellistä, sen on parempi olla s##tanan hyvää eli sen epäterveellisyyden arvoista!!

Että ehkä tämä keskustelu sittenkin kertoo meidän normaalia suuremmasta sokeritietoisuudesta...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2012, 17:40:25 ip kirjoittanut dadda »
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #63 : Toukokuu 02, 2012, 20:31:05 ip »

Ihan samoilla linjoilla daddan kanssa, jos mä tahdon herkutella, on se sitten sen verran herkkua, että se herkuttelu kannattaa  ;D Sokerit ei tykkää yhtään mistään, esim. pullasta ja kaikista pahin on just sipsit, jädeä ne sietää pikkasen paremmin, kunhan ei ota isoa palasta.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #64 : Toukokuu 02, 2012, 20:40:25 ip »

4765 lukukertaa oli menossa, aiheesta suklaat ja karkit.
Tämä siis SOKERITAUTISTEN sivulla... Kertookohan tämä jotain aiemmasta sokerin käytöstä???
Tuli jotenkin ristiriitainen olo, kun mietin ylenpalttista kiinnostusta namuihin
Itse oon ainakin kiinnostunut makeisista siksi, kun en niitä juuri voi syödä. (aivan kuten dadda edellä kertoi) Silloin harvoin kun syön makeisia, haluan panostaa laatuun. Myös vähähiilariset makeiset kiinnostaa, jos niitä vaikka vois syödä vähän enemmän, tai useammin, tai ilman stressiä verensokereiden käyttäytymisestä...

Olen salmiakki-ihmisiä. Mitä ärjympää salmiakkia, sitä parempaa. Sokerin vois jättää kokonaan pois mun salmiakista. Itseasiassa mulle riittäisi pelkkä ammoniumkloridi. ;D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Toukokuu 02, 2012, 21:42:27 ip »

Olen salmiakki-ihmisiä. Mitä ärjympää salmiakkia, sitä parempaa. Sokerin vois jättää kokonaan pois mun salmiakista. Itseasiassa mulle riittäisi pelkkä ammoniumkloridi. ;D

Asiaa  8) Koulussa kemiantunnillahan tuota tuli maisteltua, kun sitä tehtiin ammoniakista ja suolahaposta. Lapsena tykkäsin syödä sellaista salmiakkijauhetta. Siinä oli kyllä sokeriakin, mutta oli se aika ärjyä, varsinkin, jos sitä meni nokkaan  ;D
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #66 : Toukokuu 02, 2012, 22:48:29 ip »

Eli sinnittelemme yhdessä, saadaksemme paheemme :)
Olen viimeinen "kieltämään" niitä pieniä nautintoja, jotka auttavat jaksamaan
niin taudin kanssa, kuin ylipäätään!
Alkujaan vaan mietin josko (kakkoset) olisimme olleet liikaakin makean perään ENNEN taudin puhkeamista, itsellä suorastaan yltyi limpparin juominen, juuri ennen diagnoosia. Kesähelle vielä
sai janottamaan muutenkin...
Kirjattu

Pikkune

• Matkailija
« Vastaus #67 : Toukokuu 03, 2012, 07:44:18 ap »

..mutta oli se aika ärjyä, varsinkin, jos sitä meni nokkaan  ;D

Mä repesin niin täysillä  ;D buahhahahaha
Kirjattu
Äiti pian 13-vuotiaalle pojalle, jolla
Downin syndrooma, sydänvika, diabetes, kuulovamma, migreeni + kasa muita pieniä lisäjuttuja.
Pojan D1 todettu 11/2011

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #68 : Toukokuu 03, 2012, 14:29:19 ip »

Meilläkään ei todella karkeilla yms minusta yhtään liikaa herkutella. Mutta kyllä tyttö karkkipäivänä saa pienen annoksensa - vaakaa käyttäen punnitaan  ;)
Ja on todellakin oppinut valitsemaan vain parasta!

Tänään tultiin hammaoperaatiosta kotiin kaupan kautta, vaikka olinkin varannut valmiiksi mm jäätelöä, vispipuuroa, vauvan mangososetta yms.

Tyttö sai valita pehmeitä hiilaripommeja  :)  Kun ei pysty syömään ainakaan tänään mitään lämmintä eikä karkeaa. En ala kikkailemaan kasvissosekeiton tms kanssa mitä hammashoitolasta neuvottiin. On onnellinen kun säryn hyvitykseksi saa herkutella "eväillä" jotka yleensä on sallittuja vain hypoihin tai mahataudissa.
Nyt löytyy sokerista vanukasta muutamaa sorttia  :)   Suklaata löytyy  melkein kaikista...
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #69 : Toukokuu 03, 2012, 18:20:54 ip »

Voisko se makeanhimo just ennen diagnoosia olla myös oire jo epätasapainossa olevasta sokerinsäätelystä? jano ainakin on.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Toukokuu 03, 2012, 22:46:50 ip »

Emonen, kuulostaa kyllä aika hyvältä.. Kipeänä kyllä ansaitseekin herkkuja. Herkut saa säryn unohtumaan, varsinkin lapsilla. :)

Voisko se makeanhimo just ennen diagnoosia olla myös oire jo epätasapainossa olevasta sokerinsäätelystä? jano ainakin on.
Ilman riittävää insuliinia elimistö ei saa irrotettua ravinnosta tarvitsemiaan hiilihydraatteja, niin kyllä se mun korvaan kuulostaa hyvinkin siltä, että sillon saattaapi iskeä makeanhimo. Kroppa huutaa hiilarien puutetta, kun ne ei imeydy.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #71 : Toukokuu 03, 2012, 23:14:55 ip »

Emonen, kuulostaa kyllä aika hyvältä.. Kipeänä kyllä ansaitseekin herkkuja. Herkut saa säryn unohtumaan, varsinkin lapsilla. :)

Niinpä  ;)

Tyttö on saanut annoksen vispipuuroa, kolme mehujäätä, kaksi annosta pirtelöä, yhden suklaavanukkaan, sokerista mehua (jääpaloilla) joitakin lasillisia, jäävettä  :)
Milloin muulloin saisi...
Ja on siis saanut kylmistä valita ihan mitä on halunnut. Mehujäistä sanoi että vähentää kipuakin kun pitää mehujäätä suoraan haavassa. Jääpala on liian kylmä siihen, sen kääri paperiin  ???
Joo on myös imeskellyt paperiin käärittyjä jääpaloja kun ei voinut kokoaikaa syödäkään kylmää. JA vuoto yltyi aina heti jos ei syönyt jotakin jääkylmää (lue jäädytettyä - vispipuurokin sai aikaan reippaamman vuodon).
Ja maannut sohvalla katsomassa telkkarista tallenteita. Kun ei jaksa tehdä mitään, eikä oikein voikaan.
Tihkuvuoto kesti 9 tuntia. Enkä vielä ole vakuuttunut etteikö vielä yöllä vuotaisi. Ei tarvii mennä kouluun huomenna. Ei pysty kyllä kouluruokaa syömään!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #72 : Elokuu 11, 2012, 17:16:40 ip »

Namihyllyllä silmään sattui jotain nellie dellies lakritsaa, "no sugar added". Hiilareita vaivaiset 8 kappaletta sadassa grammassa, eli ei paljon p*skaakaan....90 gramman pussin voi sille päälle sattuessa herkutella ilman pelkoa taivaisiin nousevasta sokrusta.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #73 : Elokuu 11, 2012, 17:27:34 ip »

Namihyllyllä silmään sattui jotain nellie dellies lakritsaa, "no sugar added". Hiilareita vaivaiset 8 kappaletta sadassa grammassa, eli ei paljon p*skaakaan....90 gramman pussin voi sille päälle sattuessa herkutella ilman pelkoa taivaisiin nousevasta sokrusta.

Varaudu istumaan seuraava yö pytyllä  ;D
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #74 : Elokuu 11, 2012, 18:02:46 ip »

Varaudu istumaan seuraava yö pytyllä  ;D

Se on salmiakin ja lakritsin ystävänä jo tiedossa.... ;D :D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17

Linkkejä