Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416957 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suklaat ja karkit...  (Luettu 59063 kertaa)

siistiä

• Jäsen
Vs: Parhaat suklaat ja karkit...
« Vastaus #45 : Helmikuu 08, 2011, 15:35:02 ip »

pirkka salmiakki sokeriton on hyvää

kookoskuulat
100g voi
3dl kaurahiutale
1dl kookoshiutale
3 tl hunajaa
1tl vanilliinisokeri
2rkl kaakaojauhe
2rkl kylmää vettä
sekoita,pallota, kookoshitaleita, kylmään
Kirjattu

kilimu

• Vieras
« Vastaus #46 : Helmikuu 09, 2011, 17:22:28 ip »

Paras karkki on pois jätetty karkki :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2011, 17:28:20 ip kirjoittanut liitäjä »
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Huhtikuu 27, 2012, 19:36:03 ip »

Paras karkki on pois jätetty karkki :)

Olen kyllä jyrkästi eri mieltä.

Ja muutenkin ihme nipotusta jos sanotaan että pystyy elämään ja olemaan ilman mitään karkkia tahi suklaata jne. Niin varmaan pystyy, mutta elämä on muutakin kuin nipotusta.

Muuten, vietättekö koskaan karkkipäivää, siis ihan oikeaa karkkiPÄIVÄÄ ? Siis vetelisi päivän vaan namia.... :D  ei toki terveellistä, mutta tuli vaan mieleen että voisi joskus toteuttaa...Harvakseltaan tehtynä tuskin vaikuttaa mihinkään sitä taikka tätä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2012, 21:14:24 ip kirjoittanut Jape »
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #48 : Huhtikuu 27, 2012, 19:40:32 ip »

Noo, jos ei vaan tee mieli, niin miksi sitä sitten söisi - ei se ilman olo ole kaikille nipotusta. Mutte muuten I get your point - mulla on sitten muut paheet...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Huhtikuu 27, 2012, 21:15:40 ip »

Noo, jos ei vaan tee mieli, niin miksi sitä sitten söisi - ei se ilman olo ole kaikille nipotusta. Mutte muuten I get your point - mulla on sitten muut paheet...

Totta kai jos ei jotain tee mieli niin ei sitten.....kyllä minäkin pystyn ilman rehuja elämään ihan vaikka kuinka kauan.....mutta monessa muussa asiassa on liha heikko... :D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Huhtikuu 27, 2012, 22:11:10 ip »

Minäkään en ole karkin ystävä, vaikka herkkusuu olenkin. Karkkia/suklaata syön oikeastaan vain hypoon.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Huhtikuu 28, 2012, 10:43:30 ap »

Muuten, vietättekö koskaan karkkipäivää, siis ihan oikeaa karkkiPÄIVÄÄ ? Siis vetelisi päivän vaan namia.... :D  ei toki terveellistä, mutta tuli vaan mieleen että voisi joskus toteuttaa...Harvakseltaan tehtynä tuskin vaikuttaa mihinkään sitä taikka tätä.

No mä olen jonninmoista karkkipäivää kokeillut, tosin en ihan pelkillä karkeilla ole elänyt, mutta kuitenkin... Mä toteutin homman englanninlakuilla ja vaikutti ainakin niin, että meni himo ihan kokonaan noihin englanninlakuihin, siis ainakin vielä puree, vaikka kokeilupäivästä on jo jonkin verran aikaa ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #52 : Huhtikuu 28, 2012, 15:01:29 ip »

Nyt ovat suklaat ja karkit päässeet unohtumaan. Joskus toin tuota %suklaata, mutta se katosi, en ehtinyt maistaa. No hedelmistäkin on vajausta, 2kpl greippiä/viikko ja siinä se sitten.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

lona92

• Jäsen
« Vastaus #53 : Huhtikuu 29, 2012, 23:49:23 ip »

Tänään ollu iha mieletön suklaahimo. Fazerin sininen<3 Geisha<3 Fazerina<3 namnamnam. Tykkään mä tästä norjalaisesta suklaavalikoimastaki, mutta ei kyllä päihitä suomen ihanaa Fazeria<3
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Toukokuu 01, 2012, 16:19:22 ip »

Eilen tuli vetäistyä 100 gramman pussi Pirkka sokeriton-salmiakkeja, kun sattui silmään osumaan viime viikolla kaupassa. Hyviä oli....ja kun sopivasti osasi tyrkkiä pikaa niin säilyi sokrutkin reilun kympin lukemissa silti. Hiilareita hyvinkin kohtuulliset 44 grammaa sadassa. Tosin pikkusen meni vatsa löysälle mutta vain sopivan pikkusen.... ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #55 : Toukokuu 01, 2012, 16:49:45 ip »

Syön muutaman palan 70 % kaakaota sisältävää tummaa suklaata. Sen pitäisi edistää tutkimusten mukaan kehon toimintaa ja ehkäistä mm. spelvaltimotautia ja kakkostyypin diabetestä.

Oikaiskaa, jos olen ymmärtänyt asian väärin.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #56 : Toukokuu 01, 2012, 17:22:02 ip »

Jape, mie musitelen että noissa mainitsemissasi karkeissa on polyoleja eli sokerialkoholeja, ja niiden imeytyvä hiilarimäärä on tosi paljon pienempi kuin pussissa lukeva määrä. Oikean saa jakamalla kalorimäärän neljällä, koska kaikki ko. tuotteen kalorit on peräisin imeytyvistä hiilareista. Ainakin ennen merkinnöissä oli tällainen inskadiabeetikkoa hämäävä tekijä. Mut hienoa että osui nappiin silti!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Rodukka

• Vieras
« Vastaus #57 : Toukokuu 01, 2012, 20:47:57 ip »

Tutuista tuotteista täällä on keskusteltu

Minulla D1 on todettu vasta pari kuukautta sitten. Olen myös lähes koko ikäni taistellut ahmimiskohtauksia vastaan (riippumatta siitä mikä ruokavalio jne - ravintoterapeutti ja psykiatri ovat olleet tuttuja eri vaiheissa). Edelleenkin tulee pienessä mittakaavassa näitä kohtauksia ja sitä ei kyllä insuliinihoito kestä ja silloin nousee myös kapina päälle: Ei kiinnosta mittailla sokereita, ei nappaa jatkuva piikittäminen. Minulla tuo pieni mittakaava tarkoittaa sitä, että syön "vain" vaikkapa daim-kakun (haarukoin suoraan pahvilautaselta...), karkkipussin ja jäätelöpaketin. Ennen olisin syönyt huimasti suurempia määriä. Ja jos ei kaapissa ole mitään valmista, keksii ahmija perusaineistakin vaikka mitä. Ja suklaapatukka jää yksinäisenä kaappiin: Siitä ja sen määrästä ei tule kuin paha mieli... Suklaa on noin muuten se, jota voisin syödä vaikka kuinka paljon.

Oma lempparini autossa on Läkerolin aski Licorice Seasalt. Vaikka hiilareita on puolet, ei siitä paljon tule kun aski on vain 23g. Nellie Delliesit ovat tuttuja ja pierettäviä. Ja sulavat nopeasti klöntiksi autossa. Täytyykin kokeilla niitä voitoffeita peltirasiassa, joita joku ehdotti.

Kreikkaan ollaan lähdössä reilun kolmen viikon päästä ja kyniä täytynee ottaa ainakin se tupla-triplamäärä mukaan: Jäätelöiden kirjo, baklava ja muut herkkuleivonnaiset, fetapiiraat, öljyssä tiristetyt sokeroidut herkut, maalaisranskalaiset, ja ja ja ja! Reissusta tulee luultavasti jäämään muistona monta kynää :)

Onkos joku käyttänyt erytritolia (esim. Karppisokeri) makeiden herkkujen valmistukseen - kuinka aito maku verrattuna tavalliseen sokeriin ja esim. näihin hermesetas- ym. jauheisiin?

Mitkäs kauppajäätelöt sopisivat parhaiten diabeetikolle?
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #58 : Toukokuu 01, 2012, 21:09:52 ip »

Kreikkaan ollaan lähdössä reilun kolmen viikon päästä ja kyniä täytynee ottaa ainakin se tupla-triplamäärä mukaan...... Reissusta tulee luultavasti jäämään muistona monta kynää :)

Tuotko muistona kotiin?  ;)  Älä ainakaan tee niinkuin joku diabeetikko oli joskus tehnyt Kreikassa: oltiin patikoimassa Kreetalla hieman vuoristoisessa maisemassa ja menin pienen sillan alta kuvaamaan hienoa maisemaa, kun huomasin sillanaluspalkilla tutunnäköisen kynän: tyhjä Protaphanin kynä neuloineen!! ei joku tyhmyri ollut viitsinyt kantaa mukanaan pois!  >:(

Hauskaa ja nautittavaa matkaa!  8)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2012, 23:12:10 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #59 : Toukokuu 01, 2012, 22:39:18 ip »

Erytritolista en ole kuullutkaan. Stevia valitettavasti ei oikein mun makuuni sovi...

Mullakin pastillit on sellanen automatkajuttu, vaikka läkerolin ihan salmiakki ja sitten copacabana, ja aina molempia sekaisin.

Kurja juttu toi ahmiminen, ja ikävä seuralainen deehen yhdistettynä! Mutta Kreikan-matkan kuvauksesi oli ihana - lomat on lomia ;) Kynistä saisi jonkun hienon installaation...
Kirjattu

Linkkejä