Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416780 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suklaat ja karkit...  (Luettu 57537 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Parhaat suklaat ja karkit...
« Vastaus #210 : Helmikuu 23, 2013, 00:59:47 ap »

Muistan kun olin pieni ja pääsiäisenä saatiin mignonmunat, niin jaksoin omastani ehkä vajaa puolet ja mun sisko söi omansa ja loput siitä mun munasta. Nykyään se on sama homma, mutta se on tuo mies joka ne loput syö. :D Hyvää se kyllä on, ei siinä mitään, mutta liika on liikaa. Hyvääkin.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #211 : Helmikuu 23, 2013, 08:14:32 ap »

Miten tään ketjun saa pois näkyvistä?! Mun ei pitäs syödä yhtään karkkia eikä suklaata...  :-[ ;D
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #212 : Maaliskuu 19, 2013, 09:23:47 ap »

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/03/1723862/fazer-vetaa-wienernougatia-myynnista

Ja minä kun olen pienessä yksinkertaisessa päässäni pitänyt aina selvänä, että kun puhutaan suklaasta, niin siinä on automaattisesti maitoa......olin näköjään väärässä.... :)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #213 : Maaliskuu 20, 2013, 09:29:29 ap »

Mulla on ollut joulusta asti wienernougat-laatikko. Se on vieläkin puolillaan. Hyviä ovat ja otan yhden aina pahimpaan himoon.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #214 : Maaliskuu 20, 2013, 10:18:32 ap »

Mulla on ollut joulusta asti wienernougat-laatikko. Se on vieläkin puolillaan. Hyviä ovat ja otan yhden aina pahimpaan himoon.

Hillitön itsehillntä sulla. Ei ois mulla enää jälellä muuta kuin muistot.....sen verran hyvää tavaraa se on. Taidanpa itse asiassa lähteäkin pistäytymään lähimarketissa..... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #215 : Maaliskuu 20, 2013, 14:29:46 ip »

Joo, ne on hyviä. Etenkin kahvin kanssa.  ;)

Meilläkin tahtoo käydä niin että muu perhe tyhjentelee mun suklaakätköt koska olen niin hidas syömään niitä.  ;D Palanen suklaata tai konvehti kerrallaan kerran päivässä on hyvä.  :)

Tällä hetkellä tykkään Pandan Kuningatar-täytesuklaasta vaikka yleensä en näitä täytejuttuja harrasta. Tämä ei ole liian makeaa vaan just sopivan hyvää.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #216 : Maaliskuu 20, 2013, 19:43:06 ip »

Meillä on tuo lapsiporukka vielä niin pitä ettei ominneuvoin nameja löydä eikä uskaltaisi ottaa vaikka löytäis. Otetaan se yks suklaa koko perhe kun otetaan, paitsi vauva tietenkään. Esikoinen on alkanut kysellä karkkipäivää niin olen sanonut että otetaan mieluummin vaikka useammin mut vähemmän. Jänkin tykkää tummasta suklaasta ja vahvoista mauista. Näin mennään ainakin jonkin aikaa...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

laura51

• Vieras
« Vastaus #217 : Maaliskuu 20, 2013, 22:13:02 ip »

Olisiko kenelläkään laittaa linkkiä jostain hyvästä nettikaupasta mistä saisi tilattua karkkia/suklaata?
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #218 : Maaliskuu 20, 2013, 22:19:53 ip »

Meillä on tuo lapsiporukka vielä niin pitä ettei ominneuvoin nameja löydä eikä uskaltaisi ottaa vaikka löytäis. Otetaan se yks suklaa koko perhe kun otetaan, paitsi vauva tietenkään. Esikoinen on alkanut kysellä karkkipäivää niin olen sanonut että otetaan mieluummin vaikka useammin mut vähemmän. Jänkin tykkää tummasta suklaasta ja vahvoista mauista. Näin mennään ainakin jonkin aikaa...

:)

Meidän "pieninkin" lapsi on jo täysi-ikäinen ja ihan vitsinä kulkee perheessä se, että äipän suklaarasia se kestää joulusta jouluun.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #219 : Maaliskuu 20, 2013, 22:20:53 ip »

Hei laura51!

D1 diabeetikon on parempi unohtaa Karkki kaupat internet tilauksina.
Määrä mitä tarvitsee on pieniä ja posti- ja toimituskuluilla ostaa vuoden karkit.
Näin on näreet!

Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #220 : Maaliskuu 20, 2013, 22:56:20 ip »

Muistan kun olin pieni ja pääsiäisenä saatiin mignonmunat, niin jaksoin omastani ehkä vajaa puolet ja mun sisko söi omansa ja loput siitä mun munasta. Nykyään se on sama homma, mutta se on tuo mies joka ne loput syö. :D Hyvää se kyllä on, ei siinä mitään, mutta liika on liikaa. Hyvääkin.

Mä en tykännyt lapsena ollenkaan mignon-munan suklaasta. Nyt voisin hyvin syödä muutaman, mutta jätän syömättä just siksi.

(Tuosta tuli mieleeni, että on monta makua, joita inhosin lapsena ja joista tykkään tosi paljon nyt: kookos, leipäjuusto, mantelimassa, kaurapuuro, varmaan muitakin, ei tule nyt mieleen)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2013, 22:59:26 ip kirjoittanut d1-nainen »
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #221 : Maaliskuu 21, 2013, 08:05:16 ap »

Hei laura51!

D1 diabeetikon on parempi unohtaa Karkki kaupat internet tilauksina.
Määrä mitä tarvitsee on pieniä ja posti- ja toimituskuluilla ostaa vuoden karkit.
Näin on näreet!

Viljo

Mistäs sinä kenenkään tarvitsemiset tiedät ?  ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #222 : Maaliskuu 21, 2013, 08:20:19 ap »

Olin Diabeteskeskuksen kurssilla ja sieltä sain sain lääkäriltä tiedon.

Karkit on sokeria eli glugoosisa.
Glugoosi imeytyy vereen suoraan ilman insuliinia.

Siitä voit ymmärtää miksi.

Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #223 : Maaliskuu 21, 2013, 08:48:29 ap »

Siksi meillä on insuliini! Saa karkkia syödä kunhan laskee hiilarit huolella ja pistää insuliinit ja mittaa 2h sen jälkeen, niin voi korjata heti jos on tarvetta. Kunhan ei joka päivä karkkia syö. Ja vaikka söisikin. Toiset voi.

"Diabeetikko voi syödä tavallisella sokerilla makeutettuja tuotteita." Lainaus diabetesliiton sivuilta.
Kuinka monelle meistä onkaan sairastuessa sanottu että diabeetikko voi tehdä kaikkea mitä tervekin ja diabeetikko voi syödä mitä ennenkin.

Kyllähän se fakta on että useimmilla meistä sokerit pysyy parempana kun välttää suuria hiilarikuormia. Mutta ei ne kiellettyjä ole. Sen lisäksi joku voi tykätä ottaa vaikka kaksi karkkia päivässä. Joku pistää sille insuliinia, jonkun toisen ei tarvi. Yksilöllistä.

Tablettihoitoisilla (ja varsinkin ruokavliohoitoisilla) sokerin rajoittaminen taitaa olla tärkeämpää. Tableteilla kun ei niin vaan hyperiä korjatakaan.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #224 : Maaliskuu 21, 2013, 09:13:15 ap »

Olin Diabeteskeskuksen kurssilla ja sieltä sain sain lääkäriltä tiedon.

Karkit on sokeria eli glugoosisa.
Glugoosi imeytyy vereen suoraan ilman insuliinia.

Siitä voit ymmärtää miksi.

Viljo

Sait lääkäriltä tiedon ettei kukaan tartte noin paljon karkkia ? Mielenkiintoista......eiköhän se nyt ole jokaisen oma asia mitä tarvitsee. Toisille soppii, toisille ei.  8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00