Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Rasvoista lisää  (Luettu 3187 kertaa)

lomalle

• Vieras
Rasvoista lisää
« : Syyskuu 24, 2010, 17:00:46 ip »

Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Rasvoista lisää
« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2010, 17:25:15 ip »

Sinänsä ansiokas esitys, mutta auktoriteettiä hieman murentaa kalaöly-, D-vitamiini- ja ravintolisäKAUPPIAAN tekstin alkupäästä kohta:

Tohtori Tolonen:
Lainaus
Virallisen tahon asiantuntijoilla näyttää olevan silmässään sokea piste siinä kohdassa, jossa lukee kalaöljy tai ravintolisä. Niiden tärkeää merkitystä ei haluta vieläkään tunnustaa julkisesti. Moni kansantauti jäisi puhkeamatta, jos ihmiset ymmärtäisivät pitää painonsa normaalina ja käyttää kalaöljyä, D-vitamiinia ja muita tässä katsauksessa mainittuja ravintolisiä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2010, 18:01:59 ip »

Mutta ihana kuulla oikeasti ja nähdä paperilla se, että ne rasvat ei ole pahoja. Transrasvat ja levitteet voi ollakin pahoja, mutta saa syödä sika-nauta-jauhelihaa ja munia ja pekonia jos haluaa.  ;)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 25, 2010, 17:52:53 ip »

Sinänsä ansiokas esitys, mutta auktoriteettiä hieman murentaa kalaöly-, D-vitamiini- ja ravintolisäKAUPPIAAN tekstin alkupäästä kohta:

Tohtori Tolonen:
Lainaus
Virallisen tahon asiantuntijoilla näyttää olevan silmässään sokea piste siinä kohdassa, jossa lukee kalaöljy tai ravintolisä. Niiden tärkeää merkitystä ei haluta vieläkään tunnustaa julkisesti. Moni kansantauti jäisi puhkeamatta, jos ihmiset ymmärtäisivät pitää painonsa normaalina ja käyttää kalaöljyä, D-vitamiinia ja muita tässä katsauksessa mainittuja ravintolisiä.
Minua myös (valitettavasti) ottaa päähän kyseisen herran mainostus vähän joka paikassa. Siksi en edes lue hänen sivujaan. Haluaisin lukea mieluumin sivuja, jotka eivät pursuisi aina mainoksia... Vievät pohjaa pois itse sanomalta ainakin mun kohdalta. En tiedä onko muilal sama tilanne, tuskin :-
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2010, 17:54:31 ip kirjoittanut Antsu1 »
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

lomalle

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 25, 2010, 20:08:52 ip »

Valtio ja Pekka Puska hoitaa propakandan muut joutuvat mainostamaan, myös kaikki eduskuntaan pyrkivät.
On 2 vaihtoehtoa: korruptio ja rehellinen mainonta.

Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Syyskuu 27, 2010, 20:13:48 ip »

Minua myös (valitettavasti) ottaa päähän kyseisen herran mainostus vähän joka paikassa. Siksi en edes lue hänen sivujaan. Haluaisin lukea mieluumin sivuja, jotka eivät pursuisi aina mainoksia... Vievät pohjaa pois itse sanomalta ainakin mun kohdalta. En tiedä onko muilal sama tilanne, tuskin :-

muistaakseni huomasin joku aika sitten että on laittanut asiatarinat ja mainokset eri sivuiille

(jotain tolonen 2 jotain
¨
ja tuotteet biovita.fi)

Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

lomalle

• Vieras
« Vastaus #6 : Syyskuu 27, 2010, 23:14:06 ip »

Minua myös (valitettavasti) ottaa päähän kyseisen herran mainostus vähän joka paikassa.

Juotko koskaa CocaColaa tai Pepsiä, ostatko vaatteita Seppälästä tai Anttilasta, syötkö koskaan äitien tekemää ruokaa, ym.ym. ?

Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Syyskuu 28, 2010, 07:39:18 ap »

muistaakseni huomasin joku aika sitten että on laittanut asiatarinat ja mainokset eri sivuiille

(jotain tolonen 2 jotain
¨
ja tuotteet biovita.fi)

No minulle mainostusta on omien kirjojenkin mainostus ;D

Minua myös (valitettavasti) ottaa päähän kyseisen herran mainostus vähän joka paikassa.

Juotko koskaa CocaColaa tai Pepsiä, ostatko vaatteita Seppälästä tai Anttilasta, syötkö koskaan äitien tekemää ruokaa, ym.ym. ?

No en voi sano, etten koskaan olisi CocaColaa tai Pepsiä juonut, mutta aikas harvoin. Ja viimeksi ostin sitä itse lähes vuosi sitten vieraitani varten. Itse tosiaan juonut kokista viimeksi vuosi sitten Intiassa, kun opas tarjoili paikallista rommia ja lantrinkina sattui olemaan Cocista ;)

Puhtaat asiajutut on asiajuttuja ja puhtaat mainokset on mainoksia. Minä vaan en tykkää niistä sekasotkuuista.

Mutta minä olenkin minä ja tää "minä" sattuu inhoamaan kaikenlaista tuputtamista :)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

lomalle

• Vieras
« Vastaus #8 : Syyskuu 28, 2010, 10:48:02 ap »

Jos kalaöljyä ei olisi tuputettu eikä D-vitamiinin puutosta sekä vhh:ta olisi jankutettu, olisivat suomalaiset vieläkin Pekka Puskan leipien, margariinien ja kevyttuotteiden ihailijoita. Myös d-vitamiinin puute aiheuttaisi jatkossakin lisää sairauksia ja tauteja.

Kirjattu

riippakoivu

• Vieras
« Vastaus #9 : Syyskuu 28, 2010, 17:43:07 ip »

Jos kalaöljyä ei olisi tuputettu eikä D-vitamiinin puutosta sekä vhh:ta olisi jankutettu, olisivat suomalaiset vieläkin Pekka Puskan leipien, margariinien ja kevyttuotteiden ihailijoita. Myös d-vitamiinin puute aiheuttaisi jatkossakin lisää sairauksia ja tauteja.

Toihan on pelkkää jossittelua.
Eilen aamutelkkarissa, tais olla mtv3, haastateltiin jotain laihdutusasiantuntijaa. Se selitti hyvin nuo kalorit - hiilarit - sun muut. Että runsas kasvisten syönti ja kevytjutut pudottaa painoa. Ja hiilarisuositukset ovat olleet liian isot. 
Tässä ei ollut teemana diabetes vaan painonkevennys. Kaikesta päätellen tämä rasva-hiilari-juttu ei ole ollenkaan niin mustavalkoinen, mitä asian tiimoilta jotkut haluaa esittää. Minusta siinä aamuteeveen ohjelmassa oli hyvin selkeästi ja asiallisesti asiat esitetty, että kyllä siinä syränverisuonikirurkinkin naama jo kalpenee. 
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #10 : Syyskuu 28, 2010, 18:57:28 ip »

Minäkin olen asiantuntija mutten hiilari/rasva asioissa niinkuin ei moni muukaan vaikka oikein televisiossa esiintyvätkin.
Jos ei viralliset ns. asiantuntijat noudata virallisten ruokasuositusten suosittelemista niin ovat kohta entisiä virallisten ruokasuositusten virallisia suosittelijoita.

Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 28, 2010, 19:17:00 ip »

Ravintotiede ei ole tieteelliseltä pohjaltaan pitävä. Sen takia viralliset asiantuntijatkin voivat esittää faktoina asioita, jotka eivät niitä ole. Kaikesta paistaa kapeakatseisuus ja suorastaan tunkkaisuus.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59