Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Tyhjät liuskapurkit...  (Luettu 15694 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Tyhjät liuskapurkit...
« Vastaus #15 : Syyskuu 25, 2010, 15:16:51 ip »

Minä merkkaan kunnolla tyhjenneen liuskapurkin ja käytän sitä sitten käytettyjen liuskojen keräilyyn. Tiiviinä pistelyaikoina purkki täyttyy yllättävän nopeasti poisheitettäväksi. 8)
Mulla kanssa ihan oma käyttö on jäänyt tuohon käytettyjen liuskojen ja myös lansettien keräilyyn. On helppo sitten heittää täyttynyt purkki roskikseen eikä käytettyjä liuskoja ole jokapaikassa hajallaan. Osa siis menee itselläni ihan tuohon, mutta ylihän niitä kertyy.

Olen myös antanut tyhjän purkin kaverilleni (joka siis polttaa vähän= <5 savuketta päivässä) "hätätuhkikseksi" ja toimii kuulemma hyvin. Eli mulla saattaa olla pari tyhjää purkkia mukana, kun jonnekkin lähdetään ja esim. tänä kuivana kesänä purkit olivat ihan kovassakin käytössä, kun esim. maalla käytiin.

Ite käytän lansettien, neulojen ja pikkuroskien keräämiseen mieluummin tyhjää pringles-pötkyä...ei täyty ihan niin äkkiä. :)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2010, 16:59:14 ip »

Mun pitäis varmaan ottaa myös Pringlesit kehiin, kun tuo liuskapurkki on tosiaankin niin pieni, että vaikka sellainen tai useampiakin tyhjiä on yleensä yöpöydällä, niin liuskat on kuitenkin pitkin pöytää. Ei jaksa niin pieneen purkkiin ängetä. Purkkaroskikseksi ois kyllä loistava.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Syyskuu 25, 2010, 17:39:10 ip »

No minusta taas se on just sopiva, kun sinne mahtuu enemmän kuin yhden purkin liuskat :) Minusta on jopa kivaa työntää sinne liuskoja just niin paljon kuin mahtuu, siis purkkeja tyhjentyy vähän nopeammassa tahdissa kuin "roskispurkki" täyttyy ;) Töissä työpöydällä on yksi ja keittiön pöydällä toinen vakiosti. Makkarissa onkin sitten yöpöydän vetolaatikossa vähän isompi "roskis" eli BD:n inskaruiskujen (100kpl) mukana tullut pahvinen laatikko. Se oli kuin mitattu mun yöpöydän vetolaatikon tyhjään tilaan ja sitä sitten tyhjennän aina välillä roskikseen. Sinne kun menee mm. yöllisten hypoeväiden kääreet ym. sellista, jota noissa tilanteissa tarvii...

Ja yksi syy mun valintoihin on varmaan se, etten Pringlesejä ostele ;) Toisaalta se pikkupurkkikin on minusta aivan liian suuri esim. työ- tai ruokapöydälle.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Syyskuu 25, 2010, 20:38:22 ip »

No en mäkään Pringelesejä juuri ostele, en erityisemmin pidä perunasta missään muodossa. Olen vain nyt useamman kerran törmännyt tähän juttuun, että joka paikka täynnä liuskoja ja tyhjiä liuskapurkkeja, että pitäiskö mun peräti laittaa roskis yöpöydän viereen paits tuohan oiskin hyvä idea, että sinne laatikkoon.

Olen muuten viime aikoina huomannut, että julkisissa paikoissa mitä erilaisimmissa näkyy käytettyjä vs-liuskoja lattialla, esim bussipysäkillä jne, niin tulee mieleen, että jahas, täällä on käynyt joku toinenkin dippendaali.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Syyskuu 25, 2010, 22:10:12 ip »

No en mäkään Pringelesejä juuri ostele, en erityisemmin pidä perunasta missään muodossa. Olen vain nyt useamman kerran törmännyt tähän juttuun, että joka paikka täynnä liuskoja ja tyhjiä liuskapurkkeja, että pitäiskö mun peräti laittaa roskis yöpöydän viereen paits tuohan oiskin hyvä idea, että sinne laatikkoon.

Olen muuten viime aikoina huomannut, että julkisissa paikoissa mitä erilaisimmissa näkyy käytettyjä vs-liuskoja lattialla, esim bussipysäkillä jne, niin tulee mieleen, että jahas, täällä on käynyt joku toinenkin dippendaali.
Mä en edes osaa katsella ympäriltäni liuskoja, siis en ole huomannut niitä missään muualla kuin omissa "jäljissäni", jolloin yleensä heti laitan sinne minne kuuluvatkin. Se minne mulla liuskoja kertyy on usein sen mittaripussukan sisällä oleva "tasku" (ei siis se vetoketjullinen, jossa on varalansetit ja muutakin pientä varakamaa). Eli ukona mitatessani työnnän usein käytetyn liuskan sinne ja sitten huomaan jossain vaiheessa, että ois se tasku aiheellista tyhjentää, kun tahtovat alkaa pursumaan sieltä...

Mulla muuten on makkarissa ihan roskiskin, muttei vuoteen vieressä vaan työpöydän vieressä. Sinne mä sen laatikkoni tyhjennän ja tuo roskis sitten menee keittiöroskiksen pussiin aina välillä, kun siis lähden varsinaista keittiön roskista tyhjentämään.

Mutta vuoteen vieressä tuo yöpöydän vetolaatikko on mulla osoittautunut vallan mainioksi paikaksi liuska- ym. roskille ja siksi tosiaan sinne sijoitin ihan sen laatikonkin homman helpottamiseksi.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Syyskuu 25, 2010, 23:37:23 ip »

Täältähän saa ihan mahtavia käytännön kierrätysideoita!!
Nuo Pringlespurkit ois hyviä kans nuille piikittelijöiden käytetyille neuloille ja pumppulaisilla muulle ylijäämätilpehöörille. Sen verran ruma mun mielestä ettei viitsi olkkarin tai keittiön pöydälle laittaa töröttämään, mut D-kaapissa menee hyvinkin. Paitsi hei, se pienempi on ihan näppärä, ja senhän vois vaikka päälystää jollain sievällä hyllypaperilla! Tai keltaisella paperilla ja piirtää biohazard-merkin päälle. :D Hyvä idea! Ainoa ongelma on, että en syö pringlesejä. Ne on Pahoista sipseistä Kaikista Pahimpia! Yöks. ;D

Mulla on yöpöydän laatikon alla tyhjää tilaa, niin mulla on siellä Ikean (jostain joskus saadun/löydetyn pirun ruman sinisen muovisen) pöytävalaisimen varjostin ylösalaisin. Se on Loistava roskapönttö! :D http://2.bp.blogspot.com/_X-qjEj5FZck/S83CTlAEQyI/AAAAAAAAAvM/Dh_iy7nxzj0/s1600/IMG_6045.JPG

Mulla on taas mittari kotelossaan, mutta sillon kun pidin sitä klipsillisessä pussukassa, niin sieltä klipsin välistä aina tipahteli mittaliuskoja ja kun muutettiin niin niitä löyty mitä ihmeellisimmistä paikoista, sohvan sisuksista, vessanpötön takaa, patjan alta, jääkaapin alta, aivan kaikkialta.

Vaikka vähän ekoistihippi olenkin, enkä kannusta ketään roskaamaan, niin minusta tuo on ollut aivan mahtavaa huomata! Oli ihan huippua kun lounasruokalan pöydässä oli Otun mittaliuska, huoltiskan pihalla oli BD:n pinkkikuorinen, eli 17mm neula, stokkan vessassa oli kans BD:n vaaleanvioletti, eli 6mm neula roskiksessa. Se tuo pienen yhteenkuuluvuuden tunteen häivähdyksen, se muistuttaa että en ole ainoa, vaikka tuttavapiirissäni ja suvussani olenkin ainoa. (sen takia te ootte mulle niin tärkeitä)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #21 : Syyskuu 26, 2010, 00:02:03 ap »

Täytyypä ruveta katselemaan ympärilleen uusin silmin....en nimittäin ole sattunut törmäämään käytettyihin liuskoihin kadulla tai muualla maailmalla.
Itsellä menee liuskat yms. roskat olkkarissa pieneen roskapussiin, makkarissa siellä olevaan roskikseen ja keittiössä olevaan roskikseen, meillä on keittiössä sellainen iso metallinen poljinroskis joka on juuri sopivasti tuolinin takana, siihen on helppo sujauttaa kaikki roskat.
D-kaluston kuljetan käsilaukussa ihanassa vaaleanpunaisessa pussukassa, sinne mahtuu niin mittari, liuskat, inskat, seurantavihko, neulat, kynä, sokerilääkkeet yms.
Toisaalta huomasin että kaipaisin hieman isompaa käsilaukkua nyt kun tavaraa pitää kuljettaa mukana entistä enemmän.
Kirjattu
D2, Levemir, Novorapid ja Diformin.
Maseenukseen Venlafax, Opamox ja Tenox.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 26, 2010, 01:24:29 ap »

Toisaalta huomasin että kaipaisin hieman isompaa käsilaukkua nyt kun tavaraa pitää kuljettaa mukana entistä enemmän.
Haha! Hyvä huomio. Käsilaukku ei ole ikinä riittävän iso jotta sinne mahtuis tarpeeksi tavaraa, mutta aina se on liian iso ulkonäöllisistä syistä. ::) Siksi teenkin niitä yksi toisensa jälkeen uusia, kun en oo ikinä tyytyväinen mihinkään, vaikka kuinka sievä tulis. Kaupan laukkuja en edes katsele, ne ei ole mua varten. :D
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Syyskuu 26, 2010, 08:44:20 ap »

No enpä rehellisyyden nimissä itekään juuri sipsejä ostele kuin ehkä pari kertaa vuodessa, yks purkki pringlesejä on vaan jäänyt pyörimään ja sitä on käytetty jo monta kuukautta. Tosin siitä mausta olen eri mieltä, pringlesit on hyviä ! Ja tasalaatuisia. kaikki lastut on ns. kokonaisia, eikä kuten esim.jossain halpa-sipseissä, että vaikka minkälaista murusta pussista löytyy !  :)

Nyt muuten huomaa että syksy on ihan oikeesti tullut, ruska alkaa kohottaa päätään jo savossakin ja aikasta viileetä on ulkona. Täytynee ruveta villahousuja etsimään.... :D

Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Teromus

• Vieras
« Vastaus #24 : Syyskuu 26, 2010, 11:11:49 ap »

Meillä tehtiin OneTouch Ultra mittaliuskojen purkeista siripiri rasioita.
Sopii juuri kuusi kappaletta tabletteja ja on kestävä purkki kantaa vaikka taskussa.
 ;)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 26, 2010, 13:59:47 ip »

Teromus mulla on kans Siripirejä purkissa, ne hajoaa niin herkästi siinä alkuperäispakkauksessaan. Mutta 6siriä ei mulla riitä ku hätäensiavuksi.
Tosin siitä mausta olen eri mieltä, pringlesit on hyviä ! Ja tasalaatuisia. kaikki lastut on ns. kokonaisia, eikä kuten esim.jossain halpa-sipseissä, että vaikka minkälaista murusta pussista löytyy !  :)

Nyt muuten huomaa että syksy on ihan oikeesti tullut, ruska alkaa kohottaa päätään jo savossakin ja aikasta viileetä on ulkona. Täytynee ruveta villahousuja etsimään.... :D
Vähän OT:ta tähänkin ketjuun... Pringlessit ei ees oo mitään perunalastuja kun ne on perunamassasta tehtyjä lastuja. Ne tuntuu suussa semmoselta mäskiltä. Ja mä tykkään eniten sipsipussin pohjalla lojuvista hitusista. Sipseistä yleensä en juuri välitä, mut ne hituset mun on aina saatava. :D

Syksyn vaihe Oulussa. Kaikki puut, paitsi puolet koivuista ja havut, on ruskeita, punaisia, keltaisia, limen vihreitä, oransseja, pinkkejä... Tää on niin parasta! Rakastan ruskaa! Kauneus on tärkeää. Aivan mahtavia värejä. Kamera on pakko olla mukana koko ajan. Voimalaitoksen sillalta on henkeäsalpaava näkymä. Kaikki värit ihanassa harmoniassa, jotenkin sekaisin, mutta silti täydellisessä järjestyksessä. <3 Niin, ja täällä on 15,5ºC. Sisällä. ::) Ulkona on +8, yöllä oli pakkasta. Nurmikko ritisi jalkojen alla ja tähdet ja kuu loisti kirkkaalla taivaalla.
Kirjattu

LiskoNeito

• Aktiivinen
« Vastaus #26 : Syyskuu 26, 2010, 14:29:00 ip »

Accu Chekin purkit on isompia kuin One Touchin, mahtuisikohan niihin enemmän siripirejä kuin tuo 6kpl.Pitää varmaan testata, itselläni ei kyllä hypoja ole ollut *koputtaa puuta*
Sipsien syönti jäänny kans aika vähiin, 2kk aikana olen syönnyt 1/2 purkkia Pringlessejä ja nyt perjantaina söin juhlissa pari kourallista juustonaksuja.Sipsejä enemmän tykkään Hot Rodeista, juustonaksuista ja Raffeleista, mutta tosi harvoin tulee syötyä ja silloinkin kohtuudella.
Kirjattu
D2, Levemir, Novorapid ja Diformin.
Maseenukseen Venlafax, Opamox ja Tenox.

Venluska

• Jäsen
« Vastaus #27 : Lokakuu 03, 2010, 01:16:40 ap »

heh! Mä olen varmaan äärimmäisen tylsä mutt käytetyt liuskat menee samantien roskiin ja tyhjät liuskapurkit ja ne muoviset neulasuojukset muovinkeräykseen :-) Ei tulis mieleenkään jättää liuskia pitkin taloa  ;-)
Kirjattu
Diabetes tyttö synt 11/03, D1 06/10 Accu-Chek Combo & Diabetes poika synt 7/01, DM 06/11 monipistoshoito

Tiolli

• Matkailija
« Vastaus #28 : Lokakuu 30, 2010, 16:16:36 ip »

Määkin pidän liuskapurkissa Siripirejä.  Mutta Berocca (tai vastaavan) poretablettipurkkiin mahtuu koko pötkö Siripirejä, semmoinen on auton hanskalokerossa aina mukana. ;)

Btw, oottekos huomanneet, että uusissa Siripiripötköissä on yksi tabu vähemmän kuin vanhoissa.  Hinta on pysynyt samana! >:(
Kirjattu
# Elämä, on se hauska juttu, joka tapahtui matkalla kalmistoon #

Pirle

• Matkailija
« Vastaus #29 : Marraskuu 05, 2010, 18:43:54 ip »

Moni näyttää käyttävän tyhjiä liuskapurkkeja Siripirien säilytykseen. Olen kysynyt kerran Bayerilta, voiko purkkeja käyttää elintarvikkeiden säilyttämiseen. Sain vastauksen, että he eivät suosittele. Jokainen tietenkin itse päättää, mitä tekee. Eivät selittäneet, miksei pidä käyttää. Ainakin kansissa on jotakin ainetta, joka pitää tuotteen kuivana.
Kirjattu

Linkkejä