Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Voita ja kermaa jatkossa  (Luettu 2597 kertaa)

Tuulitukka

• Aktiivinen
  • 1-tyyppi v. 2005, Levemir+Novorapid
Voita ja kermaa jatkossa
« : Syyskuu 13, 2010, 22:12:29 ip »

Mitähän tästä pitäisi taas päätellä kun MOT:tä katsoi: Jotta sydän pysyy terveenä niin eläinrasvaa
pitäisi alkaa mättämään ja margariinit ja kevyttuotteet roskikseen  :o

http://areena.yle.fi/video/1272481

Itse asiassa kun alan ajattelemaan omaa historiaani, niin vaihdoin tasan 30-vuotiaana maidon rasvattomaan ja
KAIKKI muutkin tuotteet kevytversioihin mitä vain saa kaupasta ja siitä lähti alamäki: alkoivat vatsa/suolisto-oireet, sydänoireet, kolesteroli nousi 4,2-> 6 ja sitten tuli tuo diabetesikin. Ota tästä selvää, mikä johtuu mistäkin. Mutta taidan kuitenkin vaihtaa kevytmargariinit voimariiniin.......
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: Voita ja kermaa jatkossa
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2010, 00:28:05 ap »

Meidät halutaan syömään kolesterolilääkkeitä. Itsekin vaihdoin aluksi rasvattomaan maitoon sairastuttuani, mutta jo ajat sitten olen siirtynyt punaiseen maitoon, voihin ja kermaan: ei tarvi kolesterolilääkkeitä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2010, 10:37:38 ap »

No minähän en missään nimessä ole mikään hyvä malli mitä tulee ruokavalioihin jotta välttyisi lisäsairauksilta ym., mutta voin kuitenkin tällä hetkellä aivan loistavasti siitä huolimatta, etten ikinä ole syönyt mitään kevyttuotteita ja ikäni oon elellyt etaalla voilla, kermalla ja punasella maidolla. No, munhan on melkeen pakko noita rasvoja syödäkin kun ei rasva imeydy mun elimistöön oikeen millään ja kolesteroliarvotkin on melko heikossa haperrs ::) johtuen siitä haiman vajaatoiminnasta ja rasvan imeytymisen entsyymin puutteesta..... Mutta oon ainaskin saanu elää melkosen maukasta elämää :D
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2010, 12:59:08 ip »

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan sitä mieltä, että kaikenlaiset kevyttuotteet ja kärrynrasvat ovat paholaisen keksintö. No, minä kyllä juon kevytmaitoa, kun punanen maito on silleensä vähän turhan tuhtia mun makuuni, ja leivälle laitan oivariinia, kun se levittyy helpommin kuin ehta voi. Mutta ruuanlaitossa käytetään ilman muuta punasta maitoa, voita ja kermaa. Eikä mitään litkuja. Korresteloori on ollut aina ihanteellinen (ja aina mä hihitän, kun lääkäri toteaa, että näköjään käytät noita hyviä rasvoja. Arvaas vaan, kuinka hyviä  ;D) ja ne triglytkin alle ykkösen reippaasti. Ja muutenkin menee ihan mukavasti. Hiilareita tulee toisinaan vedettyä reippaasti, mutta siitä selviää insuliinilla.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2010, 13:22:32 ip »

Juu, voita ja kermaa jatkossa sen verran kuin on tähänkin asti mennyt ;D

Voita ehkä kilon paketti vuodessa ja kermaa muutama 2dl purkki vuodessa. maitoa en ole pahemmin käyttänyt vuosikausiin, joten se maidon rasvaisuudesta mun kohdalla.

Joku kirjoitti vaihtaneensa kaikki kevytversioihin ja siitä alkoi se alamäki, jopa diabetes tuli... No mä join rasvaista tilamaitoa (noin 5,5%) ja käytin voita koko lapsuuteni ja yllättäen sitä tämä diabetes tuli, että se siitä ja sen seurauksista :D

En syytä enkä kiitä voita ja kermaa mistään, ovat tuotteita muiden joukossa mulle ;) Kuten myös kevytlevitteet ja öljyt :P
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2010, 18:56:46 ip »

En syytä enkä kiitä voita ja kermaa mistään, ovat tuotteita muiden joukossa mulle ;) Kuten myös kevytlevitteet ja öljyt :P

Siinä se on sanottu ytimekkäästi.
Vaikka ihmeteltävän moni taho jaksaa tuota eipäs-juupas-rasva-vääntöä vuosikymmenestä toiseen.
Väitteet vaihtuvat, nälkä ja syöminen pysyy. :o
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2010, 18:59:21 ip kirjoittanut kriisikko »
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2010, 19:52:09 ip »

Siinä se on sanottu ytimekkäästi.
Vaikka ihmeteltävän moni taho jaksaa tuota eipäs-juupas-rasva-vääntöä vuosikymmenestä toiseen.
Väitteet vaihtuvat, nälkä ja syöminen pysyy. :o

Peesi kaikelle tälle. Ruoka on hyvää :)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2010, 22:08:29 ip »

Minä luulen, että seurailen tässäkin omaa tietäni: oivariinia leivän päälle, kevyt-tuotteita kuten juusto käytössä. Ajoittain jotain rasvaisempaa, pääosin kevyempää ruokaa. Maha ei kestä kovin usein mitään kovin raskasta.

Jotenkin mulla on sellainen olo, että mikään ääripää ei ole kovin hyvä itselleni. Joillekin sopii joku ääripää, itselleni toimii tämä lähestymistapa - ainakin toistaiseksi :D
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 15, 2010, 11:08:13 ap »

LIITOLLE:tämä ketju kuuluu diabetes ja RAVINTO-OSIOON...tämä huomautus Liiton neropateille sen takia,kun aina siirtävät P.Puska ym.ketjut toisaalle heti niitten ilmaannuttua. SAMASTA aiheesta on lisäksi JO ketju Mot ja rasvakupla.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59