Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: mittarin kylmänkesto osa 5  (Luettu 9904 kertaa)

jester

• Veteraani
Vs: mittarin kylmänkesto osa 5
« Vastaus #15 : Syyskuu 09, 2010, 22:22:55 ip »

sanoivat  teipille mittaavan accu-chek mittarin toimivan 6 asteen lammossa.  teippi kaytettava kuukauten aikana.        mittarilla  on kolminkertainen  hinta
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Sitä saa, mitä tilaa
« Vastaus #16 : Syyskuu 09, 2010, 22:38:25 ip »

Nyt Antsu kertoo, että on tulossa uusia liuskoja, joilla alin lämpötila on +8 C.
No en ota tuosta nyt kuitenkaan kunniaa itselleni ;D Kyllä tuo tieto on d1-naiselta peräisin. Minä vain kommentoin.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

jester

• Veteraani
« Vastaus #17 : Lokakuu 19, 2010, 18:44:58 ip »

accu chek Active.   ohjeissa sanotaan  10-40 asteen lammossa.   liuska purkissa on vari taulukko.              liuskat varjaantyy  testin aikana.         kellon kanssa voi testata ilman mittaria,jos mittari ei toimi            en ole testannut kylmassa. liuskat hankalia kayttaa,virheita paljon    saattaa onnistua pakkasessa.                                                             a             accu chek Go.pakkauksessa   2-40 lammossa
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #18 : Lokakuu 22, 2010, 20:58:36 ip »

Accuchek activa oli ainakin jossakin vaiheeessa Bernsteinin mukaan tarkin kotimittari. Bernsteinhan jatkuvasti vertaa tutkittavakseen tuotuja mittareita laboratoriomittalaitteensa lukemiin. Toimiston numeroon soittamalla saisi selville tämän hetken suosituksen. Numero on julkinen.

Kylmäsiedoltaan en ole alle +6 asteessa toimiviin törmännyt. Joissakin raja on vain 10 C. Performan +14 on huippu alalla.

Joskus sain mittarini valmistajalta geelipussin joka sopi mittarin taskuun. Jos sen lämmitti kuumassa vedessä ennen mittaritaskuun laittamista ja pakkaseen lähtöä, se ehkä auttoi vähän.

Ongelma ei ole mittari ymmärtääkseni vaan liuskojen lämpötila. Jos liuskaa lämmittää ennen mittariin laittamista, voi tulos olla hyvä, jos ei mittari ehdi jäähdyttää liuskaa liikaa.

Siis homma on tosi vaikeaa. Oma mittarini alkaa näyttää liian alhaisia lukemia kylmässä. Suomen lämpötiloissa on ulkona luotettavan tuloksen saaminen liian ison osan vuodesta tosi vaikeata.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #19 : Lokakuu 23, 2010, 04:22:39 ap »

accu chek Active nayttaa  0.3- 0.4  vahempi kuin performa. vari taplat tarvitsee hyvan valon.   taplia on 6.      varit  ei sovellu insulinin annosteluun.   Matala  Hyva  Korkea  ja vali muotot ,voi paatella vareista        purkissa merkinta 2-30 astetta          tarvitsee testausta  kylmassa                                                                       soveltuu toiseksi tai vara mittariksi
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Lokakuu 28, 2010, 18:17:17 ip »

Eilen kyselin jakelusta, joko saa sitä uutta liuskaerää, jossa tuo parempi kylmänkesto, niin YLLÄTYS YLLÄTYS eivät tienneet koko asiasta mitään. Vaikka viimeksi käydessäni tästä asiasta siellä messusin. Miten mulla on välillä sellainen olo, että mikään tieto ei mene perille mihinkään  >:(
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Lokakuu 28, 2010, 20:19:35 ip »

accu chek Active nayttaa  0.3- 0.4  vahempi kuin performa. vari taplat tarvitsee hyvan valon.   taplia on 6.      varit  ei sovellu insulinin annosteluun.   Matala  Hyva  Korkea  ja vali muotot ,voi paatella vareista        purkissa merkinta 2-30 astetta          tarvitsee testausta  kylmassa                                                                       soveltuu toiseksi tai vara mittariksi
Minä aikoinaan testasin Performan ja OTU2:n mittauseroja ja huomasin Performan näytäneen matalahkoissa noin (muistaakseni) 0,5 mmol/l matalampia. Pitäisiköhän tehda Performa ja Aviva -testkin, sattuu vielä olemaan muutamia Performa-liuskoja jäljellä.

jester, millaisissa arvoissa sinä olet tuon eron huomannut, siis matalissa/normaaleissa/korkeissa? Itse olen ollut hyvinkin tyytyväinen Aviva arvoihin, siis ainakaan siirtymisen jälkeen eivät matalat arvot yhtään lisääntyneet.
Kirjattu
Antsu1

jester

• Veteraani
« Vastaus #22 : Lokakuu 30, 2010, 14:33:54 ip »

olen vertailut vain hyvia matalia. yrittanyt loytaa hypo rajan.hypo raja vaihtelee,  on joskus 4.2 alaspain.   lahi aikoina  on paasto veren mittaus voin silloin tarkistaa mittareita.   liuskojen laatu vaihtelee                                         Accu-Chek ei tiennyt kuinka kylmassa Activen liuskojen,varien vertailu onnistuu
Kirjattu

mantan

• Jäsen
« Vastaus #23 : Marraskuu 09, 2010, 17:08:38 ip »

Mulle kerottiin juuri puhelimitse Accu Chekiltä, että uudet paremmin kylmää sietävät liuskat olisivat tammikuusta alkaen käytettävissä. Joten sitä odotellessa.

Mä en sanut mittaria vaihdettua välinejakelussa kun sitä pyysin. Käskivät silloin tehdä reklamaation jonnekin kaupungin päättäjille ja lähteä sitä kautta asiaa selvittämään. Kuulosti niin vaikealta, etten ryhtynyt moiseen. Eivät siis edes ehdottaneet minkään lähetteen hakemista hoitopaikasta.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Marraskuu 09, 2010, 20:03:59 ip »

Mulle kerottiin juuri puhelimitse Accu Chekiltä, että uudet paremmin kylmää sietävät liuskat olisivat tammikuusta alkaen käytettävissä. Joten sitä odotellessa.

Ai vasta silloin. No onneks ostin takin, jossa on kolme povaria, niin mahtuu mittari ja liuskapurkkikin.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Marraskuu 09, 2010, 20:35:51 ip »

Mä en sanut mittaria vaihdettua välinejakelussa kun sitä pyysin. Käskivät silloin tehdä reklamaation jonnekin kaupungin päättäjille ja lähteä sitä kautta asiaa selvittämään. Kuulosti niin vaikealta, etten ryhtynyt moiseen. Eivät siis edes ehdottaneet minkään lähetteen hakemista hoitopaikasta.
Mä en edes tainnut kysyä vaihtoa välinejakelusta. Selitin tilanteen D-hoitsulle Meikussa ja hän kirjoitti uuden lähetten Avivalle. Näin ainakin muistelen. Mutta tuollainen reklamaatio ois kyllä kannattanut tehdä, jotta jatkossa osaisivat ottaa huomioon myös nuo lämpötila-asiat. Ettei käy seuraavissa kilpailutuksissa taas yhtä köpelösti. En kyllä enää muista sainko vinkin uudesta lähetteestä välinejakelusta, mutta ainakin pumppupuolen d-hoitsu teki sen uuden (en teidä pitikö jotenkin perustella muutosta) ja kiltisti uusi mittari varamittarin kera tuli sekä liuskat ok.

Mä olen kerran lähestynyt välinejakelun johtavaa lekuria sähköpostilla suoraan työosoitteeseen, kun kynäaikana liuskojen määrää leikattiin. Oli ohjeistettu, että pitää uusi lähete saada hoitavalta taholta ja mun silloinen hoitava taho neuvoi lähestymään suoraan johtavaa tahoa turhasta byrokratian vatimisesta kalliiden erikoislääkärien ajan tuhlaamisesta ja niin määrä nousi ilman, että olisi erikoislääkärin tarvinut kirjoittaa uutta lähetettä. Olen myös joskus lähettänyt palautetta suoraan terveysaseman palautesivujen kautta ja sekin on toiminut ainakin jollain tasolla, siis esim. vastausta on tullut ym.ym.

Voisi kyllä olla, että en tisekkään mitään virallista byrokratian mukaista valitusta jaksaisi alkaa tekemään, mutta tuokin on toiminut ainakin kohtuudella.
Kirjattu
Antsu1

taitsa

• Vieras
« Vastaus #26 : Marraskuu 10, 2010, 22:39:15 ip »

Accu Chekiltä on myös liuskat munuaisongelmista kärsiville (elinsiirto potilaille,muistaakseni)).Hyljintälääkitys (?)) vaikutti ennen vs.arvoihin,ei enään (näytti korkeampia arvoja).Hitto,en vaan muista sitä liuskan nimeä,vaikka "poikanen"kävi siitä esitelmän pitämässä.Sanoi myös kylmänkeston parantuneen? Accu Chek siis,vai olenko väärässä,hjälpä mej?

Sanoi myös muuten,että toosi halpis mittareita on tulossa markkinoille joista kukaan ei kanna vastuuta (näyttävät mitä näyttävät,huh ???).Siis raha ratkaisee tälläkin alalla tulevaisuudessa,kele >:(. Mulla ei ole vielä AC:n mittaria,vaan olen nähnyt välinejakelun hyllyllä.Sori,lahopää ei kaikkea muista AC:n esittelystä
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Marraskuu 10, 2010, 23:04:12 ip »

Accu Chekiltä on myös liuskat munuaisongelmista kärsiville (elinsiirto potilaille,muistaakseni)).Hyljintälääkitys (?)) vaikutti ennen vs.arvoihin,ei enään (näytti korkeampia arvoja).Hitto,en vaan muista sitä liuskan nimeä,vaikka "poikanen"kävi siitä esitelmän pitämässä.Sanoi myös kylmänkeston parantuneen? Accu Chek siis,vai olenko väärässä,hjälpä mej?

Sanoi myös muuten,että toosi halpis mittareita on tulossa markkinoille joista kukaan ei kanna vastuuta (näyttävät mitä näyttävät,huh ???).Siis raha ratkaisee tälläkin alalla tulevaisuudessa,kele >:(. Mulla ei ole vielä AC:n mittaria,vaan olen nähnyt välinejakelun hyllyllä.Sori,lahopää ei kaikkea muista AC:n esittelystä
No ainakin AccuChekin Performa-liuskat on sellaisia, jotka näyttävät ok-tuloksia, vaikka käyttäjä olisi pussidialyysissä. Ongelmiahan aiheuttivat ne dialyysinesteet, muista ongelmista en tiedä. Eli siis liittyy vatsakalvodialyysiä käyttäviin, ei mielestäni muihin.

Kun halusin vaihdon Avivaan (liuskojen paremman kylmänkestävyyden vuoksi), keskustelimme juuri diabeteshoitajan kanssa siitä, että dialyysi ei vielä ole niin lähellä, että siksi pitäisi jo nyt käyttää Aviva-liuskoja. Ja tosiaan kohta taitavat kaikki luiskat kaikilla firmoilla olla sellaisia, etteivät enää sekoa dialyysinesteistä. Ja kylmän kestosta löytyy jostain tarkempaakin tietoa, siis tietoa myös tulevasta muutoksesta. Tosin jatkossakin Suomen olosuhteissa kylmä varmaan tuottaa ongelmia, koska olikohan se uusi raja +8 astetta (nyt Performalla +14 astetta ja Nanolla +6 astetta).
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Marraskuu 11, 2010, 00:35:34 ap »

Joo se uus tosiaan on +8 molemmissa malleissa. Niitä liuskoja tässä siis odottelen, kun jakelussa ei viime kuun lopussa tiedetty asiasta mitään, vaikka olen siitä n kertaa siellä puhunut. Saa nähdä, onko ensi kerrallakaan vielä koskaan kuultu koko asiasta mitään. Mielestäni on käsittämätöntä, että paikka, joka keskittyy näihin jakeluihin, ei sitten kuitenkaan tiedä näitä välineistä, kun tämän keskittämisen yksi tarkoitus oli käsittääkseni saada joku paikka, joissa näistä sitten jotain tiedetään. Mutta onneksi me dippendaalit ollaan kovia valistamaan hoitohenkilökuntaa, kun nämä on meille niin tärkeitä asioita  ;)
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Marraskuu 12, 2010, 19:06:10 ip »

Minä laitoin kirjallista palautetta tuosta onnettomasta AC:n mittarista hoitovälinejakeluun myös eteenpäin viestittäväksi.

1. Mittari siis kuoli kylmään alkusyksystä (kirjaimellisesti sitä mittaria ei enää saanut toimintakuntoiseksi, vaikka virrat laitteeseen tulivatkin) ja varamittari (tai sitten ne liuskat) ei tunnu tokenevan mitenkään siitä, että käy ulkona - seuraavan kerran voi mitata tunnin kuluttua sisääntulosta (eikä tähän auta käsien välissä lämmittäminen, tms.

Mitä %¤#"#"#&"!!! normaalisti ulkoilmassa liikkuva ihminen tekee tuollaisella?

2. Mittarin vaihdos tuohon onnettomaan näkyy nyt sitten jo HbA1c:ssä - aiemmasta kahdeksan pinnassa olleesta lukemasta tuorein tulos on noussut sitten 9.4:än. Se tekee ihmeitä, kun ei pysty määrittämään syötyjä hiilareita & pistoksia samalla kun mittaa, ei saa seurantaa online-trendinä tai muutenkaan pysy kärryillä missä mennään (ja tämä siis lausuttuna labiilin taudinkuvan takaa, jossa insuliinintarve voi vaihtua pahimmillaan puolen päivän sisään kymmenen yksikköä pitkää + pikaa).

Aiemmin oli sentään jotain tuntumaa siitä, mikä on suunta kun pystyi kirjaamaan kaiken per heti & päättelemään siitä suoraan sitten, mikä on trendi. Mukava tietää, että lyhyellä tähtäimellä säästää rahaa kaupungille, pidemmällä aikavälillä sen sitten varmaan saa takaisin kun alkaa elimistö bragaamaan verensokerien perseelleen menemisen vuoksi. Sokerien seuranta menee samalla logiikalla: proaktiivisesta reaktiiviseksi ja rankasti viiveellä. Hienoa Helsinki! 

Mikä )&%(%¤("# siinä on, että siitäkin pitää rankaista, että taudinkuva on veemäisimmästä päästä ja kun siitä huolimatta yrittää hoitaa itseään, ei saa sopivia välineitä hoitoa varten?

Noin yleisesti: kirjallinen palaute on se tapa, millä asioita saa eteenpäin, koska a) hyvään hallintotapaan kuuluu vastata kirjalliseen palautteeseen/kysymykseen kirjallisesti b) asia ei pääse unohtumaan tai sitä ohiteta vain kun ei viesti miellyttänyt, kun se on annettu kirjallisena c) asiaan voi aina palata, kun itse voi referoida annettuun palautteeseen & nootata oikean kohdan silloin kun saa epämääräisiä vastauksia.

Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54