Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Trendiruoka  (Luettu 2773 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Trendiruoka
« : Elokuu 20, 2010, 12:38:58 ip »

trendejähän on paljon, niitä tulee ja menee, myös ravinnon ympärillä...

Mitä pitäisitte tästä uudesta trendiruokavalikoimasta:
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2010082012202188_ru.shtml
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Trendiruoka
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2010, 13:19:50 ip »

Kiinassahan niitä kaupitellaan joka kadunkulmassa: kiiltäväksi siirapoituja heinäsirkkoja, toukkia ym. tikussa. Paikalliset napostelee niitä kävellessään, itse en ole kokeillut - vielä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2010, 15:18:36 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2010, 14:29:59 ip »

Uhhuh.  ::) ::) ::)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Elokuu 20, 2010, 16:25:20 ip »

Joo mä miettiin nuita jauhomatoja että mikähän niillä on kilohinta, verrattuna esim jauhelihaan... Paljonkohan niitä pitäis syödä että tulis 40g proteiineja. Eli ei ne ehkä sittenkään oo yhtään sen fiksumpi vaihtoehto.  ::)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

kilimu

• Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2010, 16:21:52 ip »

Siis jutun perustahan on, ettei maapallo kykene enää tuottamaan lihaa ihmisille, eikä meressäkään riitä kalaa!
Tämä on jo nyt totta, vaikka kaikki eivät sitä usko. Puhtaasta vedestä on jo pula Intiassa, viljanviljelykin hiipuu. Lihakarjan kasvattaminen vaatii niin valtavasti viljoja, että on järkevämpää ihmisen syödä nekin viljat, kuin syöttää viljaa lihakarjalle. Totannon hyötysuhde on kamalan huono!
Ryöstökalastus ja meidän ihmisten terveellisen sapuskan vaatimus on johtanut hurjasti kasvaneeseen kalan syöntiin, joka näkyy jo katoavina tonnikala-lajeina jne.
Väestömäärä kasvaa, kehittyvissä maissa lisätään kokoajan lihan käyttöä, koska punainen liha on jonkinlainen statussymboli. On rahaa syödä lihaa!
Mutta meidän aikana nähdään jo yhä paheneva lihan puute, yhä pidemmät ruoan kuljetusmatkat. Ehkä lihavuus hoituu luonnonmenetelmällä ajan oloon !
Tutkijat etsivät jo uusia proteinin lähteitä.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Elokuu 21, 2010, 21:24:33 ip »

No v*ttuako keksivät insuliineja ja tyroksiineja ja ties mitä lääkkeitä milllä tämmöset luonnon karsinnan kohteeksi joutuneet säilyy hengissä?!  ;D

No mutta vakavasti ottaen nuiden asioiden ajatteleminen alkaa ahistamaan. Mikä on maapallon tulevaisuus? Ihmiset kuluttaa enemmän kuin liikaa. Se on fakta. Jos minä saisin päättää asioista, niin:
Liikalihavuudesta pitäis melkein tehdä rangaistavaa, se on epäterveellistä ja epäekologista. (paraskin puhumaan :D) Ihmiset söis enemmän vihanneksia ja maitotuotteita, ne olis edullisia, lihaa ei edes olis kaupassa. Autolla ei sais ajaa alle 30km matkoja ja yli sen menevät matkat pitäis ajaa joukkoliikennevälineillä. Eli autotkin pitäis kieltää. Valot sais olla päällä yhdessä huoneessa kerrallaan. Sekundaa ei sais myydä ollenkaan, vaan kaiken myytävän pitäis olla laatutavaraa, eli kengät kestäis 10 vuotta, vaatteet isältä pojalle. Jne...  ::) Mutta kun en saa päättää, niin päätän omasta puolestani toteuttaa mahdollisuuksien mukaan suurimman osan tuosta kaikesta.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Elokuu 21, 2010, 22:11:07 ip »

Kiinassahan niitä kaupitellaan joka kadunkulmassa: kiiltäväksi siirapoituja heinäsirkkoja, toukkia ym. tikussa. Paikalliset napostelee niitä kävellessään, itse en ole kokeillut - vielä.
Niinhän se taitaa toistaiseksi ollakin, että ulkomaille pitää tuon "trendiruoan" vuoksi vielä lähteä. Ymmärsin, ettei Suomeen saa vielä tilata, joku firmahan se kait kaupittelisi, oisko ollut englantilainen ;). Joku kumma rajoitus taas... No en kyllä ihan heti olisi ainakaan itse tilaamassa ::)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

lomalle

• Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 22, 2010, 00:37:19 ap »

Thaimaassa syödään paljon tuota trendiruokaa. Maaseudulla osataan hakea kaikenlaisia  ötököitä ja vähän suurempiakin elukoita ruoaksi riisin lisäksi.
Paikalliset kaupunkilaiset eivät osaa tuota elintapaa vaan joutuvat syömään hampurilaisia ja pizoja nälkäänsä. Tällätavalla iskee diabetes niihinkin maihin vaikka Proffessori Pekka Puska on yrittänyt hoitaa asian virallisterveellisesati margariinilla ja ruisleivällä.
Heinäsirkkoja ja torakoita on erikokoisina myynnissä kaikkialla, jollei paikallinen ruoka kelpaa vaikka onkin paljon kalliinpaa kilohinnaltaan kun esimerksi kana tai porsas niin pitää kuolla paremman puutteessa nälkään.
Itse olen vielä toistaiseksi pysynyt siellä hengissä ilman ko. Thai herkkuja pelkällä porsaan ja broilerin lihalla, shilillä ja vihanneksilla. Saattaa olla kun rahat loppuu, joudun syömään pelkkää riisiä tulee riisitauti.

Olen kuitenkin vielä Suomessa ja löysin puutarhani perukoilta tomaattia, sipulia, papuja, tomaatteja, porkkanoita, herneitä ja nauriita. Kohta valmistuvat myös kesäkurpitsat ja kriikunat. Jälkiruoaksi löytyy myös omenoita jota räksätkin ovat todenneet syömäkelpiseksi mansikoiden lisäksi.

Omat tuotteet eivät tosin riitä koko talveksi koska meillä hiilihydraattipitoisten tuotteiden nauttiminen on todettu sokeritautia edistäväksi eikä parantavaksi joten joudumme jälleen lähtemään kylmän tullessa lämpösimpiiin maihin "ötököitä" syömään. Hiihokelit ja joulun ihanuudet jäävät kokematta
, mutta minkäs sille voi kun on vaan lähdettävä.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2010, 00:42:08 ap kirjoittanut tyyppi2 »
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #8 : Elokuu 22, 2010, 01:10:54 ap »

alt.food.diabetes           alt.food.diabetic             alt.support.diabetes        nyt lapset lukemmaan ja ottakaa opiksenne.          kirjoita osoitteet muistiin
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00