Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pika-apua, sensorin vaihto ???  (Luettu 4831 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Pika-apua, sensorin vaihto ???
« Vastaus #15 : Kesäkuu 15, 2010, 16:28:50 ip »

Vähän mä olen ollut pettynyt tuon sensorin tarkkuuteen (en nyt puhu siitä pienestä viiveestä arvoissa). Sensorin mukaan mulla ei ruokailut esim. heilauta sokereita oikein minnekään.

Näyttää että hyvin lähti tekemään käppyrää ja luotettavuuskin aikas hyvä. Eli yhdellä heitto mittarin ja sensorissa äsken kun mittasin. Tosin jonkinlainen stressi tuosta asennuksesta varmaan koska sokerit nyt aika tasaisesti siinä kymmenen kummankin puolin. Mutta jospa se siitä iltaan mennessä tasoittuisi.

Hoitaja tuon sensorin ensin asensi kankkuun mutta se lähti irti kun nostin farkut ylös. Ja sitten ehdotti tuota käsivartta. Mittaan nyt verenpaineen oikeasta kädestä. Ainoa huono puoli tuossa on se että nukun vasemmalla kyljellä joten voipi olla outoa kun käsivarressa on "patti" sillä puolella.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 15, 2010, 16:43:56 ip »

Oisin saanut sensorin nyt, mutta en viitsinyt ottaa vielä, kun se on helteillä niin hankala (tulehtuu helposti se kohta) ja mulla on nuo yöt vähän hankalia: selällään ja vatsallan on vaikea nukkua, kun jalka on niin puutunut, toisella kyljellä on hankala nukkua samasta syystä ja toisella kyljellä jäätyneen olkapään takia. Eilen illalla nukkumaan mennessä aattelin, ett ois jo aamu, kun on niin paljon mielenkiintoista tekemistä ja nää nukkuma-asennot on niin hankalia. Aamulla sitten mietin, että olenkohan mää 40v vai onko se sittenkin 80v, kun on niin kankeeta tää meininki.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 15, 2010, 16:55:22 ip »

Oisin saanut sensorin nyt, mutta en viitsinyt ottaa vielä, kun se on helteillä niin hankala...

Millä HELTEILLÄ??!! *virn*
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Kesäkuu 16, 2010, 14:46:02 ip »

Toista vrk tässä nyt sitten sensoria seurailen. Yöllä huusi kaksi kertaa, että matala vaikka ei ollut hypo-oireita ja sokerimittari näytti 5,2.  Ja toisella kertaa 4,3.
Rajaksi mittariin on laitettu 4, joten pitänee muuttaa se matalemmaksi.

Aamulla sokerit olivat 6,2, söin pienen aamupalan (15hh) ja pisti 1.5 u ja sitten alkoi NOUSU! Ja vaikka olen kaksi kertaa tänään korjaillut14 ja 15 arvoja, enkä mitään syönyt, sokerit edelleen 13.

Jotain varsin mystistä tässä nyt on. Peruannosta olen jo korjannut vähän korkeammaksi. No, odotellaan huomiseen.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 16, 2010, 17:44:41 ip »

Toista vrk tässä nyt sitten sensoria seurailen. Yöllä huusi kaksi kertaa, että matala vaikka ei ollut hypo-oireita ja sokerimittari näytti 5,2.  Ja toisella kertaa 4,3.
Rajaksi mittariin on laitettu 4, joten pitänee muuttaa se matalemmaksi.

Mulla oli alussa rajana 4,5 mmol/l ja hälytteli matalasta (4,2- 4,5mmol/l) muutaman kerran. Tarkistusmittaus kertoi sokereiden olevan 5,5 - 6,1 mmol/l. No niinpä sitten laskin hälytysrajan neljään millimooliin.

Suunnilleen vuorokautta myöhemmin heräsin matalan tuntemuksiin anivarhain aamulla. Sensori näytti 4,1 mmol/l eikä siis hälyttänyt. Tarkistusmittaus kertoi 2,7 mmol/l :o

Olen pitänyt rajan tuossa neljässä, vaikka olen toki ajatellut, että se 4,5 vois olla turvallisempi, siis ajatellen ettei noita peräti alle 3mmol/l arvoja pääsisi tulemaan. Kun se sensori ainakin minulla on sen puolisen tuntia jälkijunassa, niin siinähän toki ehtii todellinen verensokeri laskea paljon alemmas hälytyshetkellä. Tää siis on mulla just yksi esimerkki sensorin heitoista, hankalista sellaisista, mitään nopeita muutoksia ei noiden esimerkkien kohdalla tapahtunut, jotta siitä ois ollut kyse.

Nyt tää toinen sensori on näyttänyt niin tasaista (kuten myös omat mittauksetkin), että ihaillen vaan katselen tuota käyrää enkä edes mieti mitään muutosten tekoa enää (siis minähän noiden toistuvien matalien aamujen vuoksi poistin basaalistani ns. aamunkoitto-eston, kun näytti se aamunkoitto häipyneen jonnekin tän saikun myötä - pieneni aamuvarhaisen basaali sekä aamiaisen bolusmäärä).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Kesäkuu 21, 2010, 10:49:32 ap »

Hoitaja tuon sensorin ensin asensi kankkuun mutta se lähti irti kun nostin farkut ylös. Ja sitten ehdotti tuota käsivartta. Mittaan nyt verenpaineen oikeasta kädestä. Ainoa huono puoli tuossa on se että nukun vasemmalla kyljellä joten voipi olla outoa kun käsivarressa on "patti" sillä puolella.
Mä tein nyt aamulla tokan oman vaihdon. Kokeilin ekaa kertaa reiteen ja hyvin ainakin lähti pelitämään, siis sensori sai kosteutta heti tarpeeksi ilman mitään vippaskonsteja :)

Nyt pitää sitten vähän seurailla ovatko arvot kuinka sopusoinnussa omien mittausten kanssa vai muuttuuko esim. tuo viive vatsaa suuremmaksi. Onkos kenelläkään sellaisesta mitään kokemuksia, siis eri paikkojen vaikutuksesta sensorin viiveen kestoon?

Mites sulla Keiju, sullakin on kait vaihto takana. Saitko puoliskoltasi apuja eli onko sensori edelleen käsivarressa?
Kirjattu
Antsu1

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Kesäkuu 21, 2010, 13:43:53 ip »

Mites sulla Keiju, sullakin on kait vaihto takana. Saitko puoliskoltasi apuja eli onko sensori edelleen käsivarressa?

Kävin aamulla Peijaksessa jalkojenhoitajalla ja koska sairaanhoitaja sattui olemaan vieressä, laittoi toiseen käsivarteen tuon sensorin kun pyysin. Eli vanhan irroitin kun menin jalkojenhoitajalle ja pistin lataukseen ja uusi toiseen käsivarteen kun lähdin sieltä tunnin kuluttua pois. Onneksi tajusin ottaa kaikki välineet mukaan tuonne Peijakseen. En siis tarvinnut isännän apua - vielä.

Minä en sitten yhtään tykkää tästä uudesta palstasta. En löydä täältä mitään ja haut ei onnist... grrr....  >:(
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
Ei ole avun tarvetta, vain vähän haikea mieli
« Vastaus #22 : Heinäkuu 25, 2010, 19:02:14 ip »

Juu, siis huomenna pitää soitella d-hoitajalle ja kysellä milloin on aika sanoa tälle tän kesän sitkeimmälle kaverille "bye, bye". Eli edessä on sensorista luopuminen ja (en tiedä pitäiskö sanoa "valitettavasti"), niin hyvin olen tähän tottunut ja luottamuskin on alkuvaikeuksien jälkeen kasvanut kovin. Kymmenestä sensorista vain yksi tuotti niin paljon vaikeuksia, että piti vaihtaa, muuten kaikki on pelittänyt erittäin hyvin ;D

Eli voisin kyllä alkaa tän käyttäjäksi, en tosin näin erillisenä vempaimena, mutta jos pumpussa olisi valmiina mahdollisuus.

No tää sensorointi nyt varmaan on viimeinen pitkään aikaan, koska kestokin oli niin pitkä. Mitään suuria vimpsautuksia en säätöihin koko aikana tehnyt. Suurimmaksi hyödyksi sanoisin niiden nuolien seuraamisen esim. liikunnan aikana. Nimenomaan liikuntamittaukset vähenivät, koska ei tarvinut varmistella laskun/nousun suuruutta mittauksilla, vaan nuolten perusteella ainakin minä uskalsin esim. marjametsässä pienet lisähiilarit otella.

Täytyy pyytää saisinko sensorin luovutuksen yhteydessä edes pikaboliksen, niin vois sitten vähän katsella miten on todellisuudessa mennyt. Postitse lupasivat sensorointitulokset ainakin neljältä viikolta kotiin (tähänhän ei liittynyt mitään lekurin kontrollia, kuten normisti sensorointijaksoon. Peruste oli saannille ihan muu).

Ai niin, jos en ole vielä kertonut, niin reisi on ollut sensorin paikkana vallan mainio :D Helppo laittaa ja helppo myös pitää.

Näin siis mulla ;D

PS. ois tää kyllä aika hyvä vempain ihan jatkuvassakin käytössä, mutta kun ei niin ei ::) :-\ Täytyy toki yrittää hehkuttaa miten paljon tää on helpottanut ja poistanut etenkin epävarmuutta.
Kirjattu
Antsu1

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Ei ole avun tarvetta, vain vähän haikea mieli
« Vastaus #23 : Heinäkuu 26, 2010, 16:29:20 ip »

Juu, siis huomenna pitää soitella d-hoitajalle ja kysellä milloin on aika sanoa tälle tän kesän sitkeimmälle kaverille "bye, bye". Eli edessä on sensorista luopuminen ja (en tiedä pitäiskö sanoa "valitettavasti"), niin hyvin olen tähän tottunut ja luottamuskin on alkuvaikeuksien jälkeen kasvanut kovin. Kymmenestä sensorista vain yksi tuotti niin paljon vaikeuksia, että piti vaihtaa, muuten kaikki on pelittänyt erittäin hyvin ;D

No niin, tänään soittelin ja sainkin lisäaikaa vielä puoltoista viikkoa. Ehdin aloittaa taas työtkin, joten näen edes parilta päivältä miten siellä sokerit menee...
Kirjattu
Antsu1

Änder

• Matkailija
« Vastaus #24 : Elokuu 19, 2010, 09:42:50 ap »

Sain viimein iskettyä sensorin käsivarteen tuossa viime viikonloppuna. Vähän hirvitti, kun käsivarsi on huomattavasti "timmimpi" kuin vatsa/kylki, missä mulla normaalisti on sensori ollut. Neulaa en saanut vedettyä pois, edes pikkusiskon avustuksella, mutta onneksi mieheni onnistui siinä hommassa  :D En tiedä kuvittelenko vain, mutta mun mielestä sensoriarvot ovat hiukkasen reaaliaikaisemmat kuin esim. sensorin ollessa vatsassa  ::) Josko sitä vielä joskus uskaltautuisi laajentamaan tuonne reisi-pakara-osastolle onko siinä mitään eroa.
Kirjattu

Linkkejä