Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi suomalainen mittari sai CE-luvan  (Luettu 28499 kertaa)

Jalari

• Vanha tekijä
Vs: Uusi suomalainen mittari sai CE-luvan
« Vastaus #15 : Kesäkuu 19, 2010, 10:15:54 ap »

Hmm, aluksi luulin huijaukseksi kun näin mittarin koon, mutta jos siis tajusin että tuolal sisällä on liuskat ja veriterä, niin sitten ehkä.... Läpinäkyvä muovikuiori NÄYTTÄÄ siltä että se menee halki jo ennen kun ehtisin sitä edes käsiini ottamaan... Pehmeää tai pomminkestävää muovia kiitos! Muuten tuo idea että liuskat/lansetit ei ole pitkin bussin lattioita ja että kaikki on yhdessä on kyllä miellyttävä. Tollasen voisi hankkia vaikka itse erikoisempaan käyttöön... vaikka moottoripyöräilyjä/sählyjä/baareja varten tms..
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 19, 2010, 11:32:28 ap »

Läpinäkyvä muovikuiori NÄYTTÄÄ siltä että se menee halki jo ennen kun ehtisin sitä edes käsiini ottamaan... Pehmeää tai pomminkestävää muovia kiitos!

Juu, mutta kun nuo pehmeät tai pomminkestävät muovit ovat harvemmin todella läpinäkyviä, tai jos ne ovat kirkkaan läpinäkyviä, niin ne ovat usein myös hieman kalliimpia ;D kuin nämä tavanomaiset, nuhruisen sameat pehmomuovit...
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 19, 2010, 21:32:27 ip »

Mikä tarve sen on läpinäkyvää muovia olla, kun kotelo pitää kuitenkin avata mitatakseen? Ei se nykyinen säilytyspussukkakaan läpinäkyvä ole.. ;)

- Syy numero 1 miksi tykkäisin tuosta mittarista: Sitä voisi pitää takin, housun, paidan tai laukun taskussa helposti saatavilla, tulisi mitattua useammin kun mittari olisi koko ajan käsillä ja helposti käyttöönotettavissa. Toisin tulee säilytettyä sitä säkkiä, minne on kertynyt kaikki niistä EOJ:n bussilipuista käytettyihin lansetteihin ja liuskoihin asti. Ne muut tilpehöörit vois olla siellä pussukassa missä nykyään on varainskat, varakanyylit, varaneulat, varaliuskat, varalansetit, varaparistot, hätävarasokerit.. ja tämä pussukka vois olla sit siellä laukun pohjalla ihan ittekseen, sen vois kaivaa esille sit kun se lasnetti tai kasetti tulee vaihtaa. Nykyäänhän koko mittari makaa siellä laukunpohjalla, vaikeasti kaivettavissa, työläästi mitattavissa...
- Syy numero 2: Mittaaminen olisi nopeampaa kun ei tarvis kaivaa erikseen mittaliuskoja esille. Kostealla ilmalla (kaatosateessa) ne on myös hankalia käyttää kun saattavat vähän kastua....
- Syy numero 3: Suosi suomalaista, potki pakolaista. No ei vaineskaan, vaan kotimaiset tuotteet on hyvä juttu, ja suomalainen muotoilukin tuppaa olemaan tyylikästä.

Mutta tota noin... Mihis nuo käytetyt liuskat tukitaan? Niitä on nykyäänkin joka paikassa, vaikka suojapussissa on niille oma tasku...
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

mommi

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 27, 2010, 06:50:18 ap »

Se Mendorin uusi mittari, minkä testiryhmässä oli KP:ltakin porukkaa, on nyt läpäissyt viranomaisvaatimukset ja saanut CE-luvan.
Ihan tommosena sivuhuomautuksena, niin "CE-lupaa" ei saada, CE-merkintää ei jaa kukaan, vaan se tarkoittaa sitä että laitteen valmistaja itse lupaa että tuote on jotain semmoista mitä se CE-merkinnän mukaan kuuluu olla. Mikään ulkopuolinen taho ei sitä valvo tai varsinkaan jaa. Tämä muuttui EU:n mukana, sitä ennen Suomessa sähkövehkeissä ollut merkintä tarkoitti että ne on joku ulkopuolinen taho testannut turvalliseksi. EU:ssa ei ole näin.

Kyllä vain CE-merkintä täytyy ansaita tämäntyyppisille laitteille. Prosessi toimii siten, että valtuutettu taho suorittaa (maksullisen) auditin/tutkinnan yhtiössä, ja jos prosessit ovat määräysten mukaiset, yhtiö saa alkaa merkitsemään tuotteensa CE-merkillä.
Kirjattu
It's allright to cry...Raindrops from your eyes may make you feel better.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Heinäkuu 27, 2010, 15:47:14 ip »

::) Okei,hyvältä näyttäisi tuo uusi mittari.Toivottavasti se on pienempi kooltaan,mitä kuvassa :o. Tuo mittausaika,alle 20 sekuntia  ???,jos oikein luin.No,hintahan se tämänkin mittarin kohtalon ratkaisee,päättäjäistä kiinni. :P

Hintahan sen ratkaisee, ja epäilen että ns. suuria valmistajia vastaan saattaa olla vaikeaa. Kuluttaja kun ei itse tänä päivänä käytännössä tarvitse mittarista mitään maksaa, kun sen saa tarvikejakelusta ja niiden valikoimaan ei pääse kuin halvalla hinnalla. Itse en näe tuossa mitään uutta ja ihmeellistä. Nano on tarpeeksi pieni eikä ns. erillinen rei´ittäjä siinä haittaa itseäni ollenkaan.

Suosi suomalaista, osta halvinta (eli ulkomaista) !  ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Elokuu 24, 2010, 18:40:00 ip »

Tämä on semmonen minkä voisin haluta. Tällä vois mitata sokerit pyöräillessä ns lennosta. Ei tarttis pysähtyä mittaamisen takia, mikä on ehkä turhauttavinta ever!  :D
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Elokuu 24, 2010, 20:35:50 ip »

Tämä on semmonen minkä voisin haluta. Tällä vois mitata sokerit pyöräillessä ns lennosta. Ei tarttis pysähtyä mittaamisen takia, mikä on ehkä turhauttavinta ever!  :D
No tuota mittaria koekäyttäessäni totesin ainakin omalla kohdallani, että vaatii kyllä kahta kättä, jotta mittarin "liukureiden" käyttö onnistuisi, ainakin minulta. Mutta kokeilemallahan sen jokainen vasta tietää omalta kohdaltaan... Ja enhän minäkään montaa kertaa niitä kokeiluja tehnyt, muutamia kuivaharjoituksia ja sitten pari aitoa verensokerin mittausta.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #22 : Elokuu 24, 2010, 23:32:48 ip »

Missä sinä Antsu olet mittaria päässyt itse ropaamaan? Multa haluttiin siinä tutkimuksessa vain verta, ja mittari oli yli metrin päässä pöydällä eikä siihen saanut koskea.  :D
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Elokuu 25, 2010, 07:14:22 ap »

Missä sinä Antsu olet mittaria päässyt itse ropaamaan? Multa haluttiin siinä tutkimuksessa vain verta, ja mittari oli yli metrin päässä pöydällä eikä siihen saanut koskea.  :D
No samassa tutkimuksessa, taisi kaveri kertoa, että nyt on joku toka vaihe menossa (minähän kävin muutamia opäiviä myöhemmin kuin sä ;D

Juu, ensin sain roplata mittaria pari kertaa "kuivaharjoitteluna" ja sitten sain mitata itseltäni verensokerin sillä.
Kirjattu
Antsu1

Konrad

• Vieras
« Vastaus #24 : Elokuu 25, 2010, 13:59:23 ip »

Mittarin tarkkuudelle asetan melkoisen painoarvon. Muut ominaisuudet tulevat vasta tämän jälkeen.

Onko kenelläkään tietoa, miltä valmistajalta peräisin olevaa verenmittaussysteemiä liuskoineen tuossa käytetään? Vaikea uskoa, että olisi täysin oman tuotekehityksen tulosta.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Elokuu 25, 2010, 14:32:42 ip »

Mä en ole ikinä kyseenalaistanu mittareiden tarkkuutta... :o Siis jos olen mittarista toiseen vaihtanut, niin olen aina olettanut että se antaa luotettavia lukemia. Ei mulle ole tullut mieleenkään että markkinoilla voisi olla mittareita jotka ei anna tarkkoja lukemia! Kai niiden pitää olla ce-hyväksyttyjä että niitä saa kuluttajille jaella?
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #26 : Elokuu 26, 2010, 19:28:29 ip »

Mä en ole ikinä kyseenalaistanu mittareiden tarkkuutta... :o Siis jos olen mittarista toiseen vaihtanut, niin olen aina olettanut että se antaa luotettavia lukemia. Ei mulle ole tullut mieleenkään että markkinoilla voisi olla mittareita jotka ei anna tarkkoja lukemia! Kai niiden pitää olla ce-hyväksyttyjä että niitä saa kuluttajille jaella?

CE:llä ei ole ymmärtääkseni mitään tekemistä mittarin tarkkuden kanssa. Ainoa instanssi, jonka tiedän asettavan mittareille vaatimuksia, on USA:N FDA. Sillä on vaatimuksena +-20 %.

Itse kakkosena kovan työn tuloksena pyörin suunnillleen arvoissa 4,5-6,5. Ei miellytä mittari, joka näyttää jopa 1,5-2 väärin.

Yleensä kunnat, jotka tilaavat halvinta, saavat myös sitä. Muullahan ei ole väliä. Mikään kunta ei käsitykseni mukaan teetä vastaanottamillaan tuotteilla kunnollista vastaanottotarkastusta, vaan jättää sen loppukäyttäjien harteille. Meillä on ainakin VTK, joka pystyisi osaamattomien kuntatilaajien puolesta tekemään vastaanottotarkastuksen.

Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Elokuu 26, 2010, 19:41:05 ip »

Ja mistähän sen sitten tietää jos mittari näyttää 2 liikaa?!  :o Saa siinä sitten ihmetellä kun on hobis noussu mutta mittarin arvot on oikein hyviä...?
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #28 : Elokuu 26, 2010, 20:12:41 ip »

Ja mistähän sen sitten tietää jos mittari näyttää 2 liikaa?!  :o Saa siinä sitten ihmetellä kun on hobis noussu mutta mittarin arvot on oikein hyviä...?

Ei sitä varmati tiedä. Mittareiille usemmiten on saatavilla kalibrointiliuoksia, joiden avulla näkee, ollaanko hollissa suunnilleen. Kannattaa myös aika ajoin tehdä mittauksia samasta reiästä pari kertaa samalla mittarilla, että näkee, onko hajontaa.

Kyynärtaipeesta tehdään itselleni paastosokerimittaus silloin tällöin. Olen ottanut samasta reiästä verensokerimittariini veren ja verrannut sitä myöhemmin saamaani labra-arvoon. Viimeksi oma mittarini näytti 0,1 yli.

Pitkäaikaisten mittausteni mukaan HbA1c on ollut sen verran hyvin haarukassa omalla mittarillani, että voin päätellä, että se ei misssään tapauksessa näytä yli 0,5 pieleen.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Elokuu 27, 2010, 10:57:26 ap »

Absoluuttisia tuloksiahan ei noilla mittareilla (siis millään merkillä) saada, mutta siinä testiryhmässä, jossa olin tsekattiin juuri mm. mittarin tarkkuutta eli mittasivat myös normiverikokein sokerit sekä vielä ainakin mulla mun omalla mittarilla. Tulokset alittivat annetut kriteerit selvästi, siis erot olivat reilusti pienempiä, kuin mitä viralliset kriteerit sallisivat.

Kirjattu
Antsu1

Linkkejä