Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418475 viestiä  •  20021 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Marianne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi suomalainen mittari sai CE-luvan  (Luettu 28763 kertaa)

vivianv

• Veteraani
Uusi suomalainen mittari sai CE-luvan
« : Kesäkuu 16, 2010, 09:19:36 ap »

Se Mendorin uusi mittari, minkä testiryhmässä oli KP:ltakin porukkaa, on nyt läpäissyt viranomaisvaatimukset ja saanut CE-luvan. Kirje tuli eilen kotiin. Mendorin kotisivuilla on kuva laitteesta, mittarin plussia ovat mm. sisäänrakennettu rei'ittäjä, kuljetettavuus ilman kantopussia ja ladattava liuskakasetti. Toivottavasti saadaan liuskat jakoon mahdollisimman pian. Tällaisesta mittarista olen haaveillut jo pitkään. Oli lisäksi tyylikäs, hiljainen ja paljon pienempi ja ohuempi kuin kuvista saa käsityksen.

http://www.mendor.com/Discreet.aspx
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Uusi suomalainen mittari sai CE-luvan
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2010, 12:19:21 ip »

Wau, kerrankin kunnon designia. Toivottavasti pääsee markkinoille ja liuskajakelun piiriin!

Muoks. Paljonko liuskoja muuten on ladattavassa liuskakasetissa?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2010, 12:21:43 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2010, 12:30:37 ip »

Jos se on oikeasti pienempi ku minkä käsityksen saa videosta ja kotimainen, niin mulle kans! Tuolla videolla nimittäin näytti että se on suljettuna vähintään 8x8cm. o.O
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2010, 13:32:56 ip »

Wau, kerrankin kunnon designia. Toivottavasti pääsee markkinoille ja liuskajakelun piiriin!

Muoks. Paljonko liuskoja muuten on ladattavassa liuskakasetissa?
25 liuskaa on yhdessä kasetissa.

Nyt tässä "käsipakettilaisena" on todettava sellainen pikkujuttu, että yhdellä kädellä en tuolla mittarilla olisi pystynyt sokereitani mittaamaan, mikä taas onnistui Nanolla kohtuu helposti. Mutta harvoinhan sitä joutuu yksikätisenä pidempään toimimaan, minäkin kävin juuri keventämässä terkkarissa sidettäni. Ja kokemusta toki on vain parin itse tehdyn testimittauksen verran.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

taitsa

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2010, 14:36:25 ip »

::) Okei,hyvältä näyttäisi tuo uusi mittari.Toivottavasti se on pienempi kooltaan,mitä kuvassa :o. Tuo mittausaika,alle 20 sekuntia  ???,jos oikein luin.No,hintahan se tämänkin mittarin kohtalon ratkaisee,päättäjäistä kiinni. :P
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 16, 2010, 15:41:40 ip »

Mittausaika alle 20sek?! Tossa mainosvideossa sillä meni 5sek. Millähän se määräytyy? En nimittäin ala yli viittä sekkaa oottelemaan. Sen kuuluu olla nopeaa ja helppoa. :o
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 16, 2010, 16:37:12 ip »

Se Mendorin uusi mittari, minkä testiryhmässä oli KP:ltakin porukkaa, on nyt läpäissyt viranomaisvaatimukset ja saanut CE-luvan.
Ihan tommosena sivuhuomautuksena, niin "CE-lupaa" ei saada, CE-merkintää ei jaa kukaan, vaan se tarkoittaa sitä että laitteen valmistaja itse lupaa että tuote on jotain semmoista mitä se CE-merkinnän mukaan kuuluu olla. Mikään ulkopuolinen taho ei sitä valvo tai varsinkaan jaa. Tämä muuttui EU:n mukana, sitä ennen Suomessa sähkövehkeissä ollut merkintä tarkoitti että ne on joku ulkopuolinen taho testannut turvalliseksi. EU:ssa ei ole näin.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2010, 17:24:20 ip »

Se Mendorin uusi mittari, minkä testiryhmässä oli KP:ltakin porukkaa, on nyt läpäissyt viranomaisvaatimukset ja saanut CE-luvan.
Ihan tommosena sivuhuomautuksena, niin "CE-lupaa" ei saada, CE-merkintää ei jaa kukaan, vaan se tarkoittaa sitä että laitteen valmistaja itse lupaa että tuote on jotain semmoista mitä se CE-merkinnän mukaan kuuluu olla. Mikään ulkopuolinen taho ei sitä valvo tai varsinkaan jaa. Tämä muuttui EU:n mukana, sitä ennen Suomessa sähkövehkeissä ollut merkintä tarkoitti että ne on joku ulkopuolinen taho testannut turvalliseksi. EU:ssa ei ole näin.
Niin, siis tuon testin teki puolueeton firma ja tulokset siis olivat tuon firman (ymmärsin, että juri sairaalalaitteiden testaukseen erikoiatunut) saamat tulokset meidän "testattavien" kohdalla olivat tarpeeksi tarkat vaadittuihin nähden.

Firma itse tuon kirjeen ainakin mulle lähetti, mutta siis tutkimuksen teki puolueeton ulkopuolinen yritys. Siis testaustaho oli tässä tapauksessa ulkopuolinen (juttelin asiasta enemmänkin tuon testausfirman kaverin kanssa) ;)
Kirjattu
Antsu1

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2010, 21:31:08 ip »

Mittausaika alle 20sek?! Tossa mainosvideossa sillä meni 5sek. Millähän se määräytyy? En nimittäin ala yli viittä sekkaa oottelemaan. Sen kuuluu olla nopeaa ja helppoa. :o
Esittelyssähän sanotaankin: "Total measurement time takes less than 20 seconds." Siis mittaamiseen mennyt kokonaisaika. Aika  veripisarasta mittaustulokseen lienee se 5 sek.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2010, 12:03:29 ip »

Mendorin kotisivuilla on kuva laitteesta,...

Olisi ollut parempi jättää kuva julkaisematta, siksi klopo tuo mittari näkyy olevan >:(
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #10 : Kesäkuu 18, 2010, 08:02:23 ap »

Mendorin kotisivuilla on kuva laitteesta,...

Olisi ollut parempi jättää kuva julkaisematta, siksi klopo tuo mittari näkyy olevan >:(

Minäkin hämmästyin sivujen kuvaa, kun livenä olin toiseen suuntaan ihmeissäni, kuinka ohut ja siron oloinen vs-mittari voikaan olla.

Mutta jos halutaan olla reiluja, niin tuota mittaria täytyy verrata nykymittareihin suojapussin ja liuskapurkin&räpsyn kanssa. Kyllä mun totaalivs-mittauspakkaus on yhteensä aika iso, vaikka itse mittari olisikin kuinka pieni.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 18, 2010, 09:42:29 ap »

Mutta jos halutaan olla reiluja, niin tuota mittaria täytyy verrata nykymittareihin suojapussin ja liuskapurkin&räpsyn kanssa. Kyllä mun totaalivs-mittauspakkaus on yhteensä aika iso, vaikka itse mittari olisikin kuinka pieni.

Jos halutaan olla reiluja, niin mittarin koko (ja muoto) käyttäjän käteen suhteutettuna vaikuttaa melko paljon mittarin menestymismahdollisuuksiin.

Tämä suomalainen ihmemittari on kaikesta selittelystä huolimatta sittenkin klopo.   Mutta ehkä jollekin tosi isolle korstolle tämä onkin liian pieni...    ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #12 : Kesäkuu 18, 2010, 12:09:08 ip »

Toi on niin totta! Kyllä se koko kompleksi mitä mukana on raahattava on aika iso. Tää on ihan mielettömän hiano, mittari mun makuun :) Ja 25 liuskaa siis kasetissa.. Tommosen kun sais!
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
AC-Spirit Combo humalogilla
VHH
------------------------
Prinsessat 10.08.2009 ja 19.10.2011

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 18, 2010, 18:38:06 ip »

Toi on niin totta! Kyllä se koko kompleksi mitä mukana on raahattava on aika iso. Tää on ihan mielettömän hiano, mittari mun makuun :) Ja 25 liuskaa siis kasetissa.. Tommosen kun sais!
Mä kyllä haluaisin sen suojapussin pienine säilytysosineen. Kuitenkin täytyy esim. niitä pienenpieniä lansetteja olla mukana ja jossainhan nekin pitäisi pysyä mittarin lähellä, se vaihto kun voi tulla vastaan ylättäenkin. Ja uutta kasettiakin täytyy kuljetella mukanaan... Eli tosiaan mä jopa kaipasin sitä säilytyspussukkaa ::)
Kirjattu
Antsu1

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Kesäkuu 19, 2010, 01:56:42 ap »

Mä kyllä haluaisin sen suojapussin pienine säilytysosineen.

Juu, ne on niin tavattoman käteviä. Minäkin kuljettelen niissä toisinaan bussilippuja   ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

Linkkejä