Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6984 jäsentä  •  418373 viestiä  •  20019 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi JokkeVantaa, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: KUNNON ulkoasu/toimivuus KP:lle SUPPORT GROUP  (Luettu 17393 kertaa)

E O J

• Lentävä kynä
Vs: KUNNON ulkoasu/toimivuus KP:lle SUPPORT GROUP
« Vastaus #60 : Kesäkuu 20, 2010, 13:39:25 ip »

Kirjoittaako kumpikaan teistä Microsoftin tai Nokian manuaaleja?

Nuo minun kirjoittamani opasteet eivät ole minkään yhtiön tai muun porukan toimeksiannosta kirjoitettuja, vaan ihan puhtaan huvin vuoksi minä niitä toisinaan väsäilen.  ;)

Onkos Linuxin, Open Officen tai vaikkapa Wikipedian syntyhistoria tuttu?   Kannattais niinku tutustua...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2010, 13:41:23 ip kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #61 : Kesäkuu 21, 2010, 21:02:53 ip »

Kyllä mullekin tän palstan tekstikoko on vähän pieni - ikinä millään muulla sivustolla en ole joutunut tekstikokoa suurentamaan, että sikäli se tuntuu hankalalta, enkä tosiaan muiden sivustojen katsomiseen isompaa kokoa tarvi niin en halua pysyvästi kokoa muuttaa. Mutta kiva että edes suurentamalla saa tekstikoon isommaksi.

Mun mielestä voi sanoa kyllä ihan ääneen asiat jotka itseä häiritsee, ilman että tarvitsee liittyä sen enempää "koko uusi palsta persiistä" tai "uudessa palstassa ei oo yhtään mitään vikaa" -puolueeseen... ;) Ainahan nää on kompromisseja, eikä kaikkia voi miellyttää yhtäaikaa. Mutta ehkä jotkut "viat" on jopa sellaisia että niille voidaan tehdä jotain...tuskinpa esim. isompi tekstikoko häiritsisi niitäkään, joiden silmille nykyinen ei ole liian pientä - tai, hehän voivat vaikka PIENENTÄÄ tekstiä jos liian iso koko häiritsee...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #62 : Heinäkuu 08, 2010, 00:49:27 ap »

Yhdyn siihen että teksi on aika minimalistista.  :o Minulle, jolla on hyvä näkö eikä silmälaseja, tulee pää kipeäksi yli tunnin täällä olon jälkeen. Ja se tuntihan vierähtää varsin helposti.

Toinen asia. Kun jo olemassaolevaan ketjuun tulee uusia viestejä, vanha KP avasi ketjun suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Monilla muilla foorumeilla on sellainen nappi, mistä painamalla pääsee siihen ensimmäiseen lukemattomaan, mutta täällä ei ole edes sitä! Se on äärimmäisen ärsyttävää varsinkin, jos on ollut viikon reissussa ja ketjuun on tullut sivukaupalla uutta tekstiä ja pitää alkaa manuaalisesti käsin etsimään missä se ensimmäinen lukematon oikein on!  >:(

Hymiöt toimii jo, ja näihin alkaa jo tottua. Onhan nämä vähän tuhruisempia kuin ennen, mutta valikoima on monipuolisempi. Pisteet siitä.

Ja sitten vielä: Miten tohon profiiliin saa liitettyä kuvan? Olis kiva kun porukalla olis nimimerkin lisäksi oma naama, lemmikki tai muu itselle tärkeä kuva tuolla profiilissa. Jos sen saisi vielä näkymään tuolla tekstien seassa, kuten Liitäjällä, niin olisi oikein hienoa. Olisiko tähän ongelmaan enuvoja saatavilla? Ja onko tuohon mahdollista ladata oma kuva omalta koneelta? Tuossa kyllä annetaan semmoinen vaihtoehto, mutta ei se toimi. (yllättäin)

Ja vielä: Miksi ei saa syntymäaikaan laitettua pelkkää syntymävuotta? Minä päädyin laittamaan päivämääräksi 1.1. vaikka se ei sitä todellakaan ole, kun olisin halunnut näkymään pelkän syntymävuoden, mutta sitä mahdollisuutta ei annettu.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #63 : Heinäkuu 08, 2010, 10:52:46 ap »

Ja sitten vielä: Miten tohon profiiliin saa liitettyä kuvan? Olis kiva kun porukalla olis nimimerkin lisäksi oma naama, lemmikki tai muu itselle tärkeä kuva tuolla profiilissa. Jos sen saisi vielä näkymään tuolla tekstien seassa, kuten Liitäjällä, niin olisi oikein hienoa. Olisiko tähän ongelmaan enuvoja saatavilla? Ja onko tuohon mahdollista ladata oma kuva omalta koneelta? Tuossa kyllä annetaan semmoinen vaihtoehto, mutta ei se toimi. (yllättäin)
Minäkin kokeilin kuvaa, kun vaihtoehdot löysin profiilin päivityksestä. Yritin siirtää kuvan omalta koneeltani, mutta siinä totesin, että muuten meni hyvin, muttei pystykkään tallettamaan sitä tän softan tietovarastoon, eli ei ollut päivitysoikeutta.

Jätin siihen, koska mulla ei ole omia nettisivuja, joiden avulla pystyisin kuvan laittamaan. Tosin funtsin, että jossain vaiheessa vois vain hakea kuvan jostain olemassaolevalta kuvasivustolta, sieltähän noita piirrettyjä ainakin pitäis jostain löytyä.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #64 : Heinäkuu 08, 2010, 11:49:21 ap »

Ja vielä: Miksi ei saa syntymäaikaan laitettua pelkkää syntymävuotta? Minä päädyin laittamaan päivämääräksi 1.1. vaikka se ei sitä todellakaan ole, kun olisin halunnut näkymään pelkän syntymävuoden, mutta sitä mahdollisuutta ei annettu.

Muakin harmitti kun ei saanut pelkkää syntymävuotta! En sitä päivää haluis laittaa mut jotenkin musta on kiva jos se vuosi on siinä :) Ja kuvan laittaminen ei onnistu, koitin kahta eri vaihtoehtoa mut ei.. ei tajuu :-\
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
AC-Spirit Combo humalogilla
VHH
------------------------
Prinsessat 10.08.2009 ja 19.10.2011

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Heinäkuu 12, 2010, 19:13:32 ip »

Mikäs täällä nyt on vikana kun tökkii oikein urakalla? Lataa ja lataa vaan ja mitään ei tapahdu. Minuutin verran pitää jokaista hiiren klikkausta odotella....
Muut sivut kyllä toimii, eli vika ei ole tässä päässä.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #66 : Heinäkuu 12, 2010, 20:11:42 ip »

Mikäs täällä nyt on vikana kun tökkii oikein urakalla? Lataa ja lataa vaan ja mitään ei tapahdu. Minuutin verran pitää jokaista hiiren klikkausta odotella....
Muut sivut kyllä toimii, eli vika ei ole tässä päässä.

KP:ssa on vika. Kaikki muu vorkkii kunnolla.

Ylläpito hoi!

Odotellessa

http://www.youtube.com/watch?v=eceF4NVnkps

http://www.youtube.com/watch?v=x9wrkoSnAVA

Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Heinäkuu 12, 2010, 20:32:33 ip »

No ainakin tällä hetkellä toimii ihan ok :)

Laittakaa toki suoraankin viestiä ylläpidolle, niin huomaavat nopeammin, luulen ainakin.

Mulla on viime aikoina ollut pientä ongelmaa koko netin kanssa, eli tökkii vähän väliä, mutta onneksi vain hetken kerrallaan. Silloin ei pääse minnekkään. Tuon mä oletan johtuva Elisan muutostöistä ADSL-yhteyksissä, ilmoittivatkin siitä jotain. Mutta tuo ongelma mulla koskee ihan kaikkia sivuja, myös  normaalia sähköpostia samaan aikaan.
Kirjattu
Antsu1

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #68 : Heinäkuu 15, 2010, 11:57:54 ap »

Tänään näyttää toimivan taas ihan hyvin. Tuo mun tekniikan ihmemies ymmärsi tietotekniikan päälle sen verran, että sai mulle kuvan laitettua. :) Se piti laittaa jotenki silleen että sen laittaa johonki nettiin sen kuvan ja sit laittaa sen osotteen tohon, niin sillä se kuva näkyy. Ihmetyttää vaan kun tossa on tuokin vaihtoehto että "lataan kuvan omalta koneeltani", mutta se ei ala toimimaan, ei niin sitten millään. Mut menihän se nuinkin...
Kirjattu

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #69 : Heinäkuu 18, 2010, 15:11:27 ip »

Siis nymmää jo kiehun! Rekisteröidyin aijaa.com palveluun ja tuikkasin sinne pari kuvaa joista yhtä koitin laittaa tohon profiiliin, vaan EI ONNISTU! Kerpele, missä vika??? Omalta koneelta lataaminen ei myöskään onnaa mut eipä oo onnannu kai muillakaan. Mutta mitä ihmettä mä teen väärin kun ei se tule tuolta aijaankaan kautta?
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Heinäkuu 18, 2010, 15:36:39 ip »

Siis nymmää jo kiehun! Rekisteröidyin aijaa.com palveluun ja tuikkasin sinne pari kuvaa joista yhtä koitin laittaa tohon profiiliin, vaan EI ONNISTU! Kerpele, missä vika??? Omalta koneelta lataaminen ei myöskään onnaa mut eipä oo onnannu kai muillakaan. Mutta mitä ihmettä mä teen väärin kun ei se tule tuolta aijaankaan kautta?
No kopsaa sen kuvan osoite ja siirrä KP:n oikeaan kohtaan (siis alkamaan http://www....). Osoitteen kopiointi pitäisi  onnistua ainakin, kun klikkaat kuvaa hiiren oikealla täpällä, sitten kurkkaan ominaisuuden ja sieltä kopsaat URL:n. Kopiointiin voit käyttää CTRL+c (kopioi) ja CTRL+p (pastea oikeaan kohtaan profiilisi määrityksissä.)

Voit vaikka kurkata jonkin kuvasta miten se osoite siellä on, jottei tule näppihäiriöitä. Eli klikkaa taas hiiren oikealla (ominaisuudet)...
Kirjattu
Antsu1

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #71 : Heinäkuu 18, 2010, 18:15:09 ip »

Tällä kuvalla testasin, eiks tää ole ihan kelpo osoite?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6433487.jpg

Mä en kertakaikkiaan tajua :o Voikohan johtua oman koneen käyttöjärjestelmästä? Mulla on Windows Vista.
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #72 : Heinäkuu 18, 2010, 18:24:35 ip »

Tällä kuvalla testasin, eiks tää ole ihan kelpo osoite?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6433487.jpg

Mä en kertakaikkiaan tajua :o Voikohan johtua oman koneen käyttöjärjestelmästä? Mulla on Windows Vista.
Jaa minusta osoitteen pitäisi olla:
http://i9.aijaa.com/b/00930/6433487.jpg

Eli nappasitko tuon osoitteen niistä ominaisuuksista, siis klikkasit kuvaa tuolla antamallasi sivulla hiiren oikealla ja sitten kopsasit osoitteen? Minä tein tuon ylläolevan niin, kokeileppa onnistuisiko se.

Sulla siis ei nyt ole pelkän kuvan osoite, vaan sivun osoite (jotenkin noin). Pitäisi olla puhdas kuvan osoite. Nää on näitä ICT-metkuja ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2010, 19:05:36 ip kirjoittanut Antsu1 »
Kirjattu
Antsu1

Uljas

• Veteraani
« Vastaus #73 : Heinäkuu 18, 2010, 20:22:31 ip »

No jumaliste, sehän toimii  :o Mä sain klikkailemalla esiin kuvan tiedot tai jotain, en ominaisuuksia. Tattista linkistä, siitä mä sen laitoin suoraan :) Näköjään vähän lytistyy tuo kuva, no mut siinä on meijän "pikku fifi" = berninpaimenkoira joka tottelee nimeä Osmo :D
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
VHH
------------------------

kilimu

• Vieras
« Vastaus #74 : Elokuu 18, 2010, 16:31:57 ip »

Miust tää on ihan yhtähyvä, kuin on aina ollut. Moni keskustelufoorumi yhä käyttää tätä alustaa, jos sitten mieluisempiakin on.
Ehdottomasti voittaa sen edellisen matolaatikon!  :D
Vaan mikäpä meille kelpais  ::) ::)
Kirjattu

Linkkejä