Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Avokadolle vinkkejä  (Luettu 12214 kertaa)

Pete2

• Vieras
Vs: Avokadolle vinkkejä
« Vastaus #30 : Heinäkuu 07, 2010, 22:53:49 ip »

Minä taas tykkään avokadosta. Syön sitä ihan paljaaltaan. Onhan se vähän erikoinen maku, ei ihme, että siitä ei kaikki tykkää. Mulle itselleni sienet on aivan ehdoton ei. Melkein oksennan maun takia, jos joudun niitä syömään!
Ja mulle taas sienet on ihan must-juttu, nimenomaan muut kuin herkkusienet, joita en edes oikein sieniksi laske ;)

mulle taas herkkusieni on ainut sieni jota suostun edes haistamaan saatika maistamaan
Kirjattu

karlip11

• Vieras
« Vastaus #31 : Heinäkuu 31, 2010, 13:19:19 ip »

Minä lisään banaain ja hienonnan ne yhdessä.Silloin avokaado ei maistu niin rasvaiselle.lumipalloheisi
Kirjattu

LiskoNeito

• Vieras
« Vastaus #32 : Elokuu 02, 2010, 17:08:48 ip »

Minäkin tykkään avokadosta ja käytän sitä kausittain, aina kun ei saa hyviä :(
Banaania, avokadoa, maustamatonta jugurttia ja kaikki sekaisin tehosekoittimessa.....aivan ihana aamupala.
Kun haluan oikein hemmotella itseäni niin keitän nauhapastaa, siihen kermakastike jossa kermaa, chilisoosia, appelsiinimehua, ripaus suolaa ja pippuria.Nauhapasta ja kastike sekaisin ja lautaselle, päälle kylmäsavulohta, paahdettuja pinjansiemeniä, rucolaa ja avokadoa....on muuten hyvää :)
Salaatteihin avokado sopii myös hyvin, leivänpäälle esim. parmankinkun kera, erilaisiin tahnoihin esim. avokadoa, philadelphia-juustoa ja hienonnettuja tuoreita yrttejä, voileipäkakun väliin katkarapujen kera jne....taipuu aika moneen ruokaan.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #33 : Elokuu 02, 2010, 17:15:32 ip »

Minäkin tykkään avokadosta ja käytän sitä kausittain, aina kun ei saa hyviä :(
Banaania, avokadoa, maustamatonta jugurttia ja kaikki sekaisin tehosekoittimessa.....aivan ihana aamupala.
Kun haluan oikein hemmotella itseäni niin keitän nauhapastaa, siihen kermakastike jossa kermaa, chilisoosia, appelsiinimehua, ripaus suolaa ja pippuria.Nauhapasta ja kastike sekaisin ja lautaselle, päälle kylmäsavulohta, paahdettuja pinjansiemeniä, rucolaa ja avokadoa....on muuten hyvää :)
Salaatteihin avokado sopii myös hyvin, leivänpäälle esim. parmankinkun kera, erilaisiin tahnoihin esim. avokadoa, philadelphia-juustoa ja hienonnettuja tuoreita yrttejä, voileipäkakun väliin katkarapujen kera jne....taipuu aika moneen ruokaan.

Sopi hyvin myös 2-sokeritautisille kunhan jättää pois:
 -banaanin
 -pastan
 -appelsiinimehun
 -leivän
 -voileipäkakun

muuten avokado on erittäin hyvää ja ainoita 2-sokeritautisille sopivia hedelmiä.

Kirjattu

jester

• Vieras
« Vastaus #34 : Elokuu 02, 2010, 18:23:52 ip »

ei kypsy puussa.kypsyy kun on putonnut tai otettu puusta pois
Kirjattu

karlip11

• Vieras
« Vastaus #35 : Elokuu 02, 2010, 22:58:45 ip »

Avokaadosta saa hyvän jälkiruuan.Yksi avokaado ,kaksi banaania ja vähän sitruunanmehua etteivät avokaado ja banaani tummu.Ei edes tarvitse sokeria sillä makeus tulee banaanista.karlip11
Kirjattu

karlip11

• Vieras
« Vastaus #36 : Elokuu 02, 2010, 23:02:36 ip »

Se minun ohje jäi kesken.Avokaado ja banaani hienonnetaan tehosekoittajassa ja eikun syömään.karlip11
Kirjattu

Tea

• Vieras
« Vastaus #37 : Elokuu 07, 2010, 10:46:44 ap »

Kuulostipa hyvältä, karlip, kiitokset vinkistä! :)
Kirjattu

Pete2

• Vieras
« Vastaus #38 : Elokuu 08, 2010, 20:40:17 ip »

ei kuitenkaan liikaa sitä banaania

100 g banaania sisältää 18 g hiilareita (fineli.fi)

onko kukaan kokeillut mansikkaa (8 g hh /100 g)

tai mustikkaa (6 g hh /100 g)
Kirjattu

Linkkejä